Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Egyptiläinen matkustajakone (Egyptin sisäisellä lennolla) on kaapattu, pakotettiin laskeutumaan Kyprokselle

Vierailija
29.03.2016 |

Egyptistä lähtenyt matkustajakone on pakotettu laskeutumaan Kyprokselle.

EgyptAirin koneen oli tarkoitus lentää vain parinsadan kilometrin matka maan sisäisellä lenolla Alexandirasta Kairoon. Kone kuitenkin kaapattiin ja pakotettiin Kyprokselle.

Kone on laskeutunut Larnakaan, kyproslaiset tiedotusvälineet kertovat. Kyproksen poliisin mukaan kaappaaja tai kaappaajat ottivat yhteyttä lennonjohtoon kello 8.30 ja koneelle annettiin laskeutumislupa kello 8.50.

Egyptiläisen lentokenttäviranomaisen mukaan koneessa on 55 matkustajaa ja seitsemän miehistön jäsentä.

Koneessa on poliisin mukaan ainakin yksi aseistautunut kaappaaja.

Mitään vaatimuksia ei ole esitetty eikä kaappauksen motiivista ole tietoa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201603290092508_ul.shtml

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä enää tämäkään yllätä. Ikävää, mutta ikävältä tuntuu myös myöntää että jotenkin alkaa jo tottua siihen että nykyisin tapahtuu asioita, jotka vielä 15 vuotta sitten olisivat tuntuneet suht absurdeilta.

Vierailija
2/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egypt Air tiedotti hetki sitten, että ”lento MS181 on virallisesti kaapattu.”

Uutistoimisto AP:n mukaan koneessa epäillään olevan pommi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustakaa ihmeessä Egyptiin, siellä on jännää.

Vierailija
4/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei lentokonekaappaus mikään absurdi ajatus ole, lentokoneitahan nyt on kaapattu maailman sivu.

Vierailija
5/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä enää tämäkään yllätä. Ikävää, mutta ikävältä tuntuu myös myöntää että jotenkin alkaa jo tottua siihen että nykyisin tapahtuu asioita, jotka vielä 15 vuotta sitten olisivat tuntuneet suht absurdeilta.

Vai niin, taidat olla nuori. Aiemmin lentokonekaappauksia tapahtui enemmän kuin nyt.  

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_lentokonekaappauksista

Vierailija
6/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, 15v sitten oli wtc-iskut...

Vierailija
7/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti räjäyttää pommi muttei uskaltanut?

Vierailija
8/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päivää ilman pommia.

Vierailija
9/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Oulun_lentokonekaappaus

Vierailija
10/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, että kaappaaja antoi koneen kuitenkin laskeutua,ehkä tuli katumapäälle eikä haluakaan räjäyttää itseään ja puolensataa sivullista ilmassa, minkä luulisi olleen tarkoitus.

Ainakin toivon, että kaappari olisi muuttanut mielensä...

Vierailija
11/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että hänellä on kohteena Kyproksella joku paikka jonne piti päästä Egyptistä.

Vierailija
12/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sieppaaja on Kyproksen yleisradioyhtiö CyBC:n mukaan päästänyt kaikki matkustajat ulos koneesta ja heidät on kuljetettu bussilla pois paikalta. Asiasta oli kuitenkin vielä epäselvyyttä, onko koko kone tyhjennetty."

Matkustajat siis ainakin ovat turvassa. Entä lentäjä ja muu henkilökunta? Meinaako kaappari lähteä vielä ilmaan vai...?

Vierailija
13/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon lentokoneissa yleensä on polttoainetta? Tuonkin jos oli tarkoitus lentää parinsadan kilometrin matka ja sitten lensikin ihan toiseen maahan.

Vierailija
14/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneessa on Kyproksen radiolle asiaa kommentoineen poliisin mukaan yksi itsemurhapommivyöllä aseistautunut kaappaaja.

Sieppaaja on Kyproksen yleisradioyhtiö CyBC:n mukaan päästänyt matkustajat ulos koneesta ja heidät on kuljetettu bussilla pois paikalta. Asiasta oli kuitenkin vielä epäselvyyttä, onko koko kone tyhjennetty. Eri uutisraporttien mukaan ainakin naisia ja lapsia on vapautettu. 

Sieppaaja on pyytänyt poliisia poistumaan paikalta. Muista vaatimuksista ei ole kerrottu tai kaappaaja ei ole esittänyt niitä.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201603290092508_ul.shtml?ref=juurinyt_…

Vierailija
15/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, taidat olla nuori. Aiemmin lentokonekaappauksia tapahtui enemmän kuin nyt.  

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_lentokonekaappauksista

Eikös tuosta sorvattu ihan vitsikin, että joku kaappasi lentokoneen päästäkseen kerrankin sinne, minne hänen oli tarkoituskin päästä. Kun aina oli kone kaapattu ja oli löytänyt itsensä milloin mistäkin maailmankolkasta.

Vierailija
16/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon lentokoneissa yleensä on polttoainetta? Tuonkin jos oli tarkoitus lentää parinsadan kilometrin matka ja sitten lensikin ihan toiseen maahan.

Kypros on kohtuullisen lähellä eli eiköhän sitä kerosiinia vielä ole jäljellä.

Vierailija
17/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tärisen kun mä kirjoitan tätä. Niin lähelle tämä osui. Meidän perhe on lentämässä ensi kuussa Turkkiin kahdeksi viikoksi, ja mä kiitän luojaa ja itseäni etten varannut matkaa Egyptiin. Oltaisiin voitu olla tuossa koneessa.

Vierailija
18/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cyprus TV:n mukaan kaappaaja aikoo päästää osan matkustajista pois. Jossain muussa uutisessa oli sanottu, että aikoo päästää egyptiläiset matkustajat pois, eli onkohan siellä minkä verran muunmaalaisia? Vai pitääkö ainoastaan henkilökunnan vankinaan?

Vierailija
19/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tärisen kun mä kirjoitan tätä. Niin lähelle tämä osui. Meidän perhe on lentämässä ensi kuussa Turkkiin kahdeksi viikoksi, ja mä kiitän luojaa ja itseäni etten varannut matkaa Egyptiin. Oltaisiin voitu olla tuossa koneessa.

Vai että niin lähelle teitä osui, anna mun nauraa :)

Vierailija
20/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, osupa tosi lähelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan