Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Egyptiläinen matkustajakone (Egyptin sisäisellä lennolla) on kaapattu, pakotettiin laskeutumaan Kyprokselle

Vierailija
29.03.2016 |

Egyptistä lähtenyt matkustajakone on pakotettu laskeutumaan Kyprokselle.

EgyptAirin koneen oli tarkoitus lentää vain parinsadan kilometrin matka maan sisäisellä lenolla Alexandirasta Kairoon. Kone kuitenkin kaapattiin ja pakotettiin Kyprokselle.

Kone on laskeutunut Larnakaan, kyproslaiset tiedotusvälineet kertovat. Kyproksen poliisin mukaan kaappaaja tai kaappaajat ottivat yhteyttä lennonjohtoon kello 8.30 ja koneelle annettiin laskeutumislupa kello 8.50.

Egyptiläisen lentokenttäviranomaisen mukaan koneessa on 55 matkustajaa ja seitsemän miehistön jäsentä.

Koneessa on poliisin mukaan ainakin yksi aseistautunut kaappaaja.

Mitään vaatimuksia ei ole esitetty eikä kaappauksen motiivista ole tietoa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201603290092508_ul.shtml

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tärisen kun mä kirjoitan tätä. Niin lähelle tämä osui. Meidän perhe on lentämässä ensi kuussa Turkkiin kahdeksi viikoksi, ja mä kiitän luojaa ja itseäni etten varannut matkaa Egyptiin. Oltaisiin voitu olla tuossa koneessa.

Näin kerran unta pyramideista ja nyt tärisen kun osui niin lähelle tämä tapahtuma. Ihan hirvittää jos se ei olisikaan ollut unta ja olisinkin ollut lentokoneessa enkä maankamaralla.

Vierailija
22/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tärisen kun mä kirjoitan tätä. Niin lähelle tämä osui. Meidän perhe on lentämässä ensi kuussa Turkkiin kahdeksi viikoksi, ja mä kiitän luojaa ja itseäni etten varannut matkaa Egyptiin. Oltaisiin voitu olla tuossa koneessa.

Juu, osupa tosi lähelle. 

Voi teitä mammoja, kun pitää terrorismin uhrejakin kohtaan tuntea kateutta. Vai Turkin matkako se on teille niin iso juttu... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä enää tämäkään yllätä. Ikävää, mutta ikävältä tuntuu myös myöntää että jotenkin alkaa jo tottua siihen että nykyisin tapahtuu asioita, jotka vielä 15 vuotta sitten olisivat tuntuneet suht absurdeilta.

Sun täytyy olla alle 15. 70 luvulla koneita kaapattiin joka viikko. Isis on pyhäkoulujärjestö. Ennen oli hienoja miehiä kuten Stalin, POL Pot, Idi Amin...Euroopassakin oli RAF, IRA

Vierailija
24/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe on lentämässä ensi kuussa Turkkiin kahdeksi viikoksi, ja mä kiitän luojaa ja itseäni etten varannut matkaa Egyptiin. Oltaisiin voitu olla tuossa koneessa.

Millä logiikalla olisitte voineet olla tuossa koneessa kun olette vasta ensi kuussa menossa ja vielä ihan toiseen maahan?

Vierailija
26/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko suunnitelmissa siis sisäinen lento Alexandriasta Kairoon? Muuten ei olis osunut kovin lähelle. Ja sitä paitsi Turkissahan vasta pommeja räjähteleekin.

Vierailija
27/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nykyisin on varsin rauhallista 70-lukuun verrattuna. 

Vierailija
28/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko suunnitelmissa siis sisäinen lento Alexandriasta Kairoon? Muuten ei olis osunut kovin lähelle. Ja sitä paitsi Turkissahan vasta pommeja räjähteleekin.

Juu, Turkkia kannattaa kyllä varoa. En vielä kiitelisi sitä, että valitsi Turkin Egyptin sijaan.

Vierailija
29/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aftonbladetin mukaan kaikki muut paitsi neljä matkustajaa ja miehistön jäsenistö on päästetty koneesta pois. Jotain kuvaakin niiden sivuilla on kun ihmiset poistuu koneesta.

Vierailija
30/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se kaappaaja on saanut pommivyön kuljetettua turvatarkastuksesta läpi??? Herää kysymys jälleen näistä eräistä lentoyhtiöistä ja kentistä maailmalla, miten vakavasti siellä suhtaudutaan lentoturvallisuuteen? Olkoonkin maan sisäinen lento, luulisi että nykyään olisi tiukkaakin tiukemmat turvatoimet. Paitsi jos on tarkoituksella päästetty koneeseen, turvatarkastajat mukana tässäkin.

Vierailija
31/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa jos tästä tulee villitys,että turvapaikkaa haetaan kaappaamalla lentokoneita .Kyproksen matka varattuna kuukauden päähän.Kypros kuitenkin ollut turvallinen kohde, matkustettu monta kertaa.

Vierailija
32/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommi ei välttämättä ole oikea pommi vaan tyyppi vain uhkailee. Niin on ollut monta kertaa aikaisemminkin.

Vierailija
33/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Back to the eighties. Ei ole ihan nykypäivää koneenkaappaukset. Terroristit pudonneet kelkasta.

Vierailija
34/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aftonbladetin mukaan kaikki muut paitsi neljä matkustajaa ja miehistön jäsenistö on päästetty koneesta pois. Jotain kuvaakin niiden sivuilla on kun ihmiset poistuu koneesta.

Oli varmaan nk.maltillinen, kun päästi ihmisiä pois eli varmaan ihan jees tyyppi.

Vierailija
35/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Back to the eighties. Ei ole ihan nykypäivää koneenkaappaukset. Terroristit pudonneet kelkasta.

Ei tää kaappaaja edes ole mikään terroristi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan