Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kirpputorilöytö", -Ostin tämän kirpputorilta- wtf?

Vierailija
01.08.2026 |

Sisustuslehdissä lukee, ostin tämän kaapin kirpputorilta. Mikä löytö ja sopii hyvin sisustukseen.

Muotilehdissä lukee, ostelen aina kirpputoreilta vaatteita. Tämä jakku on niin hieno ja sopii muihin vaatteihini.

Mitä ihmettä....

Kun minä käyn kirpputorilla, siellä on pelkkää sontaa. Käytettyjä kempparipurtiloita, järjettömän rumia vanhoja vaatteita, halpakaupparihkamaa jne.

Missä on ne kirppikset mistä ihmiset tekevät oikeita löytöjä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä.

Vierailija
2/5 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurista kiinni. Menet oikeaan aikaan kierrätyskeskukseen ja teet löytöjä, kun joku on tehnyt suursiivouksen vaatekaappiinsa/varastoonsa/kuolinpesään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla. Niin oudolta kuin tuntuukin, niin kesälomareissuilla tekee parhaat löydöt. Suositut isot kirppikset on täynnä krääsää, löytö on poikkeus, mutta jossain pienellä paikkakunnalla on oikeasti halpaa ja myynnissä ihan aitoa vintagea ja siistejä kaappeja. Toki on sielläkin nyt kesällä krääsää, kun mökkiläiset kantaa kaupungista pikamuotirätit maalle olettaen, että tyhmät maalaiset ostaa ne ylihintaan.

Vierailija
4/5 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuttunut vuosikymmenten saatossa. Mä aloitin aktiivisen kirppisurani noin vuonna 1995. Silloin vaatteet olivat huomaattavasti laadukkaampia ja kestävämpiä. Toki tuolloin kirppareilla oli harvoin uusia vaatteita, tavara oli silloin aidosti vanhaa. 90-loppupuolella tultaessa tuli noita vuokrakirppiksiä, joten ihmiset saattoivat myydä omaa uudempaakin tavaraa. 

Mitä heikommaksi vaatteiden laatu on muuttunut, sitä paskemmaksi sitä myöten kirpparien tarjonta. Toki jos menet isompiin kaupunkeihin ja parempien kaupunginosien kirppareille, voit löytää enemmänkin laadukasta tavaraa. Muutoin pitää vain penkoa. Mulla on tässä kaksi kirpparilta ostettua vaatetta käden ulottuvilla, trikoohousut ja flanellipaita. Tai kolme, jos essu lasketaan vaatteeksi. Mutta pitää penkoa ja harrastaa. Just tuossa keväällä osuin eläinääkärireissulla ihan tavallisen pikkupaikkakunnan kirpparille, josta löysin ihanan violetin (ei varsinaisesti mun väri, mutta oli ihan virkistävä lisä paljoltin mustaan vaatekaappiini) suomalaisen vintage-takin, 40 e.

Vierailija
5/5 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla. Niin oudolta kuin tuntuukin, niin kesälomareissuilla tekee parhaat löydöt. Suositut isot kirppikset on täynnä krääsää, löytö on poikkeus, mutta jossain pienellä paikkakunnalla on oikeasti halpaa ja myynnissä ihan aitoa vintagea ja siistejä kaappeja. Toki on sielläkin nyt kesällä krääsää, kun mökkiläiset kantaa kaupungista pikamuotirätit maalle olettaen, että tyhmät maalaiset ostaa ne ylihintaan.

Ei kuulosta tutulta. Lähinnä sitä ihan paikallisten myymää pikamuotia.

Terv. maalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän