*~* Kesäheinät -07 *~*
Nyt ne meidän vauvat alkavat olla taapertavia taaperoita. Keskustelu jatkuu siis tällä puolella!
Kommentit (91)
Hiljaista on täällä puolella...
Eipä meillekään mitään ihmeellistä, J ei edelleenkään puhu sanoja niin, että kukaan muu ymmärtäisi kuin hän itse. Ja pääsee aika kovaa karkuun kun sille päälle sattuu. Yöt on vaihtelevasti 1-3lla herätyksellä.
Eipä tässä muuta, toivottavasti muutkin tulisi kertomaan kuulumisia.
-E-
eipä meillekään erityistä. Yöt menevät, kuten J:llä = 1-3 herätystä. Pari kertaa on ollut ns. läpinukuttu yö, joten eiköhän se tästä pikkuhiljaa;-)
Puhepuolella M on kunnostautunut ja osaa jo monta laulua. Hauskin on "töttöjöö, oikein haukkaa jou-ua, töttöjöö" Ei pääse ainakaan jouluvalmistelut unohtumaan;-)
Töihin olen päättänyt palata ensi syksynä. Kivaa se ei ole, enkä ikävöi sinne ollenkaan. Pikkasen kaipailen välillä tilipussia...
Piti vissiin loppuvuodelle aloittaa uusi pino? Toivottavasti joku ehtii, itse en haluaisi koska sitten ei ainakaan kukaan tule sinne kirjoittelemaan.
Hyvä että Heatherin menkat alkoivat! Nikki taitaakin olla viimeinen kesäheinä, joka vielä imettää?
Olisi kiva kuulla pitkästä aikaa myös Sariasta, Loruttaresta, Jiipistä, Anjuustasta...
taisi vaan olla hitaalla tämä vauvapalsta kun niitä aloituksia on nyt sitten kaksi. Jatketaan tästä sitten
Tassulle hyvää reissua Ahvenanmaalle toivottelen ja paljon halauksia. Ja älä yhtään anteeksipyyntele kirjoituksiasi, ne ovat hyvää luettavaa ja minä ainakin luen mielelläni aatoksiasi. ja jos kerta kiristää, niin silloin kiristää. Ei sitä tartte meiltä anteeksipyydellä. Voihan tuo kirjoittelukin jo omalta osaltaa auttaa eli anna tulla vaan. Oletko muuten jaksanut yhtään selvittää saisitko perhetyötekijää tms. avuksi olemaan hetken Onnin kanssa, niin saisit itse otettua nokoset...
Meidän jäpikkä osaa sitten kävellä. Pakko tunnustaa kun eilenkin tepasteli monta kertaa keittiöstä työhuoneeseen ihan ilman apuja. Kädet on tosin jännästi eteenpäin pystyssä - tulee mieleen joku zombie ;-)
Onpas harmillisista, Senniina, tuo unettomuus. Toivottavasti menisi nopeasti ohi kun Meralkin on nyt alkanut nukkumaan hienosti putkeen! Onnittelut muuten siitä!!
Täysiä öitä odotellessa,
Fiikus
http://www.hel.fi/wps/portal/Sosiaalivirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTE…
tassulle löysin tuollaisen linkin, toivottavasti toimii....
Huoohh.. näin sitä vaan taperoiden puolell aollaan!! Vähän hakea fiilis, kun tuo pikkuinen on jo niin iso... nyyh...
Ria oppi taputtamaan käsiään, ja potallakin käytiin eilen! Edelleen en ota mitään ressiä pottailusta, oppii kun oppii. Tiedän kuitenkin, että tarhassa potattavat ja antavat lusikan käteen syödessä, niin täytyy kotonakin tehdä niin :).
Olen nyt (neuvoista huolimatta) yrittänyt opettaa Riaa tutille. Hän nimittäin löysi peukkunsa, ja se menee jatkuvasti suuhun! Esikoisellahan tuo peukku on jo niin iso ongelma, että hammaslekuri sanoi, että jos yhtään pahenee tai jatkuu, niin kohta tyttö ei pysty syömän mitään :(.... Ristipurenta on jo tosi paha... Joten jos jollakulla olisi neuvoja peukusta vieroitukseen, niin otan ilolla vastaan! (on kokeiltu kynneli, etikka, laastarit ja kiellot.).
Nyt töitä jatkamaan!
heather
Löysin tien tänne :) Jei!
Onko se tosiaan niin, että nää meän lapsoset on jo taaperoita?! Todella nopeasti on aika mennyt, ei voi muuta sanoa. Vuosi sitten sitä jännitti, että milloin tulee lähtö laitokselle ja tasan vuosi sitten taaplasin Ikeassa sekä kärvistelin oloni kanssa - huomenna on meillä se 1 vee päivä! Ihanat muistot tulee mieleen <3 Ja kohta tosiaan uutta keikkaa pukkaa sinne laitokselle, mulla viikkoja nyt 33.
Meillä neiti on alkanut syömään ite, toisinaan joskus menestys on vähän sitä ja tätä eli lusikka on hyvä rumpupalikka ja lautanen alusta ;) Kävelyssä on tullut vähän taantumaa, kuten aikaisemminkin muissakin taidoissa ja sehän kertoo siitä, että kohta juostaan ja lujaa. Ja osaa antaa "give me fiven" ja tulee nykysin ite halaamaan - suloinen ipana.
*Heather* Luin tässä vasta Perhe-lehestä tosta peukun/tutin syömisestä ja olikohan se Jari Sinkkonen palstallaan (mun piti ihan käyä kaivamassa ko. leht), joka sanoi, ettei näe mitään "haittaa" peukun syönnistä ja on saanut asiasta niin paljon ristiriitaista tietoa hammaslääkäreiltäkin, että mitään pakkokeinoa/rangaistusta ei tulisi hänen mielestään peukun imemisen lopettamiseen käyttää, vaan pitää asiaa siirtymäriittinä ja asia unohtuu lapselta jossain vaiheessa. Ellei sitten halua tahtojentaistelukenttää kotiin. Ite en osaa sanoa oikein juuta enkä jaata tuohon asiaan - meillä neitilä tutti ja oon miettinyt, että milloin vieroitan pois tutista, mutta saa nähä miten käy, ko tää tyär nro 2 syntyy.
Oikein lämmintä heinäkuuta kaikille (ite en täällä niin usein kirjottele) ja terveisiä!
-AJ&neiti R ja Elli the kakkonen-
heippa kaikki.
Kokeilen nyt käydä pikasee tääl taapero puolella. tuntuu vaan tökkivän koko vaiva sivusto niin että riittää. eilen en nähny mitää tekstejä ja äsken en meinannu päästä kirjautumaan.
No joo..Leevi on jo reilun vuoden vanha. Neuvolassa käytii aamusta. Iso poika.. 11780g ja 81.6cm. no nyt muutama kuukaus ollaa kaksistaan lomalla ja sitten alkais mun uudet työt ja Leevin hoito.
ja pikku kakkosta odotetaan saapuvaksi helmikuussa. eli nyt toivotaa että hyvin menee. eipä kyllä oo oireita mutta ehkä nekin tulee. (tai no jos selkäsärkyä ei lasketa..)
Mutta nyt unten maille jotta kerkee pankkiin huomenna. Tää meinaan lukitsi oman avainlukulistan kun yritti pankin sivuille samaan aikaan kun puhu puhelimessa..
Miiu ja Leevi
Suuret onnittelut Amalia-Joelin tyttärelle! Nopeasti vuosi on vierähtänyt! :)
Huhhui, käsi on jo paljon parempi, joten pystyn nyt ihan kaksikätisesti kirjoittamaan! On tämä kaksikätisen elo kyllä niin paljon helpompaa kuin yksikätisen, osaan hetkisen taas arvostaa raajojani ja terveyttä muutenkin. :)
Voi Tassut, toivottavasti teillä on (oli?) virkistävä Ahvenanmaan reissu. Paljon haleja ja jaksuja täältä!!! <3 Ylihuomenna pitäisi tulla pääsykoe-tulokset, mutta yritän olla miettimättä niitä liikaa, koska olen ihan varma etten sisään pääse (silti ärsyttävä pieni toivonkipinä mielessä pyörii, että entä jos sittenkin...). Ilmoittelen kyllä sitten varmasti! :)
Leokin jo kävelee, vautsivau! Meillä Lenni on kävelyn suhteen ihan uskomattoman arka, ilman tukea on seissyt hienosti jo yli kuukauden, mutta niitä ensi askeleita ei vaan uskalla ottaa... Ihan selvästi poika harkitsee, että siirtäisikö sitä jalkaa vai ei, mutta päättää sitten laskeutua kyykkyyn ja siitä kontilleen. No, eiköhän niiden askeleiden aika tule sitten, kun poika itse on valmis.
Meillä on tosiaan ollut nyt kirppispöytä viime lauantaista ja nyt on sitten ahkerasti juostu kodin ja kirppiksen väliä pari kertaa päivässä. Ihan mukavasti on tavaraa mennyt ja laskeskelin, että ainakin 200 pitäisi jäädä käteen. Kiva bonus hoitotuen päälle! :) Eilen "piipahdettiin" Raision Ikeassa Lennin ja mummun kanssa. Oli kyllä mukava reissu, vaikka Lenniä kyllä harmitti, kun joutui istumaan koko päivän.
Lennin on nyt ihmeellinen kapinahenki vallannut. Pottaan poika on tehnyt kakat jo puoli vuotta, ehkä pari kertaa on vaippaan tullut, kun ei olla potalle keritty. Nyt viimeiset VIISI aamua poika on mennyt mua piiloon ja kakannut vaippaan. Mitähän tämä nyt on? Pottailu ei Lennistä mitenkään kamalaa ole, eli ihan tyytyväisenä istuu kyllä potalla, eli siitä ei kyse pitäisi olla.. Kummastuttaa!
Miiulle vielä onnittelut plussasta, toivottavasti itse saan pian kertoa samoja uutisia! :)
Miimi
Tassuille pikaisesti vain, että en saanut opiskelupaikkaa, mutta kumma kyllä ei harmita ollenkaan! Oikeastaan olen ihan helpottunut, en ehkä olisi ollutkaan valmis laittamaan Lenniä vielä parin kuukauden päästä tarhaan. Syksyllä on sitten edessä työttömän huoletonta elämää, onhan työttömällä sitä paitsi paljon paremmat kela-tuetkin kuin opiskelijalla ;)
Semmoista tänne, kohta lähdemme kirppikselle (kunhan Serranot loppuvat...)!
M
Pahoittelut miimille, että opiskelupaikka meni sivu suun. Ehkä sen oli tosiaan tarkotuskin mennä niin;-)
Itselle ei erityistä uutta. Univaikeudet jatkuvat edelleen ja joutunen pian menemään lääkärin juttusille asiasta, niin heikoksi se ihmisen vetää. Pirulauta, just kun lapsi nukkuis, niin minä en nuku! Kyllä kyrsii.
Mä jään vissiin kanssa työttömäksi syksyllä, joten olisi kiva, jos joku kertoisi, mitä etuuksia on mahdollista saada?? Paljonko??
Meillä päivät, tai siis illat sujuu samalleen kuin ennenkin. Mä ja mies ollaan 5 asti töissä, jonka jälkeen pari tuntia ehditään olla tyttöjen kanssa.... Se on aivan liian vähän, mutta onneksi on tuo viikonloppu taas tulossa. Ja enää ensi viikko, ja sitten on taas viikon loma.
Ria tepastelee nykyään joka paikkaan, ja eilen oli tarhassa sattunut pieni haveri, kun oli kolauttanut silmäkulmansa sängynlaitaan... Turposi ja punoitti jonkun aikaa, mutta meni kyllä ohi.
Kamala kun esikoinen on oppinut uuden sanan!!!
Laitoin Rialle vaippaa, ja se on keksinyt kivan leikin: repii tarrat auki, just kun olen saanut ne kiiinni.
Sanoin Rialle, että älä kultapieni nyt availee aina niitä tarroja, niin esikoinen tuumasi selän takaa, että jumankauta vauva!!
Siis oikeesti, mä en tajua mistä se on oppinut ton sanan!!! Mua alko naurattaa ja kauhistuttaa yhtäaikaa, ja taisin jotain sanoa siihen suuntaan, että ei noin saa sanoa. Vaikka ainahan sanotaan, ettei siihen saisi kiinnittää huomiota!!
Jaix!
heather
Työttömän peruspäiväraha on 24,51 e/pvä + lapsikorotus yhdestä lapsesta 4,64 euroa ja kahdesta 6,82 euroa. Lisäksi kotihoidontuenhan saa jos lapsia kotona hoitaa, mahdollisesti hoitolisänkin sekä asumistuen.
Oho minkä sanan heatherin esikoinen on oppinut! Itse en varmaan olisi pystynyt naurua pidättelemään! ;) Kyllähän noita sanoja kaikkialta tarttuu lapsen mieleen, vaikka itse yrittäisi niitä vältellä. Onneksi ne pian sitten unohtuvatkin...
Nyt on kyllä pakko saada jotain välipalaa.
CIAO!
Miimi
...nopee moi täältäkin. Vettä tulee vahän valiä ja vaavi ei millään antanut unelle periksi. Nyt kuitenkin koisaa tuolla terassilla - saa sitten nähdä kuinka kauan, kun seuraa pukkaa...
Niin ne mitat yxvee; pituus 76 cm ja paino pikkasta alle kymppi n. 9800 grammaa ja nuppi 45,8 senttii, jollen ihan väärin muista. Piikkiä ei saatu, kun taas oli joku lakava nuha tulossa. Ollaan valvottu muutama yö ja Panadolin voimin parina yönä nukuteltu vauvelia. En tiä onko niitä hampeja vai jotain muuta, muttei se varmaan kummastakaan syystä haitaksi ole. Viime yö sitten jo parempi, paitsi äippä ei saanut unta. Johonkin puoli kolmeen kohkaisin valveilla väsymystä odotellen, eikä se sittenkään oikein tullut. (Senniinalle osanotot). Nyt pinna kireellä kokoajan tuolle isoveikalle, kun keksii jatkuvasti jotain hommaa mulle siivottavaa tms. jälkien korjaamista. Alkaisi jo se isäkuukausi, että mä saisin pikkasen sitä omaa aikaa...
Kohtahan sitä onkin sitten enempi, kun työt alkaa. On kyllä aivan kaamee ajatus viedä tuota pikkuista hoitoon. Se on vielä niin äipässä kiinni - vai onkohan äiti kiinni vauvassa?!
Taaperoksi on meillä ainakin vielä niin pitkä matka, mutta kirjoittelen tuntemuksiani kuitenkin täällä tuttujen parissa - kyllä helpottaa...
Nyt meen kahvinkeittoon - sateista päivää vain kaikille taaperokerhoon!!!
t. nikki ja (viimein) nukkuva namu
sen verran, että liiton päiväraha on tietysti kelan rahaa paljon parempi. Kotihoidontuen lisiin vaikuttaa puolison tulot. Tulorajat löytyvät kelan sivuilta. Joissain kunnissa on myös kuntalisä, jonka suuruus vaihtelee aika paljon.
Nikille kiitos myötätunnosta. Unettomuus on niin syvältä ja kyllä on pinna kireellä päiväsaikaan täälläkin. Aika samankokoset "taaperot" meillä, muistaakseni meidän neiti kuitenkin isopäisempi:-)
pikaviestin/ilmoituksen, että keskustelu on siirtynyt tänne taaperopuolelle, jos joku harvemmin lukeva ei ole huomannut. Kivahan olis kuulla niistäkin, jotka eivät pitkään ole kirjoitelleet, jotta toivottavasti kaikilla kaikki hyvin.
Eilen illalla myöhään kotiuduttiin reissusta, ja hyvä niin. Onnin kanssa matkustaminen kun on aina niin raskasta. Nukkuu vieraissa vielä huonommin kuin kotona ja selvästi muutenkin vähän hermoilee, ja automatkustajanahan hän ei viihdy ollenkaan. Toivottavasti ei tarvitse ihan vähään aikaan ajaa noin pitkiä matkoja. Oli kyllä kaveri kuin Naantalin aurinko kun kotiin pääsi.
Parantumisia Nikinkin hippiäiselle ;), kyllä tuntuu juu hurjalta viedä syksyllä hoitoon näitä. Miimille myötätuntoni opiskelupaikan takia, mutta onhan nyt sitten vuosi aikaa miettiä mitä haluaa jne. Ja toivottavasti se ongelma ratkeaa pian positiiviseen raskaustestiin! Harmi, että Heatherin työt loppuvat! Toisaalta kuten Miimikin kirjoitteli, työtön saa huomattavasti paremmin tukea kuin pelkällä kotihoidon tuella sitkuttava, joten jos vaan itse haluat olla kotona, niin sittenhän tilanne on sikäli hyvä. Ja noita vähemmän toivottavia sanoja nämä jostakin vaan aina keksivät, sille ei taida oikein voida mitään.
Senniinalle isot, isot lohtuhalit unettomuuteen. Väsymys on kyllä todella raskasta ja pahentaa kaikkea muutakin, jos muutenkin on vähän huonosti jokin elämässä. Toivottavasti saat lääkäriltä jotain ihan konkreettistakin apua ongelmaan. Fiikuksen poitsulle kävelyonnittelut tällekin puolelle, samoin AJ:n neidille itse syömisestä. Miiulle hyvää lomaa ja plussaonnittelut myös tänne puolelle.
Kiitos Senniinalle täydennyksestä tuki-asiaan! :) Itse en liiton päivärahaa olisi muistanutkaan, kun itse melki suoraan opiskeluista jäin kotiäidiksi, joten tuota työuraa on tosi vähän takana... Ja tosiaan puolison tulot vaikuttavat Kelalla aika paljon, mutta kotihoidontukeen ja työttömän peruspäivärahaan ei niillä käsittääkseni ole vaikutusta, hoitolisään ja asumistukeen sitten niidenkin edestä.
Ja kuten Tassulainen kirjoittelikin, niin toisaalta työttömänä on oiva tilaisuus olla isommalla rahalla kotona lapsukaisten kanssa, kuin jos pelkällä kotihoidontuella yrittäisi pärjätä. Itse en vaan tiedä, että pitäisikö sitä kuitenkin etsiä Lennille syksymmällä hoitopaikkaa, kun jos unelmatyöpaikka löytyykin, niin en ihan parin viikon varoitusajalla välttämättä ehdi saamaan hoitopaikkaa läheltä (autottomana en viitsisi kovin pitkälle lähteä pojua kuskaamaan) ja saattaahan siinä tarhaan totuttelussakin kulua aikaa... Joo, toivotaan sitä positiivista tulosta pian! :D
Tänään tulikin kotiin yliopistolta kirje, josta selvisi että neljä pistettä jäi sisäänpääsystä uupumaan. Olen kyllä tosi tyytyväinen, sillä yksi piste saattaisi potuttaa tooooosi paljon, neljä pistettäjo paljon vähemmän. Ja kun kerran noin lähelle pisterajaa pääsin, niin en kuitenkaan ihan tyhmä ole! Tulipahan se ainakin todistettua. ;)
Onko teistä kukaan käyttänyt cerazette-pillereitä ja kuinka kauan kesti pillereitten lopettamisen jälkeen ennen kuin kuukautiset alkoivat? Googlettamalla löysin tosi vaihtelevaa tietoa: joillain oli alkanut jo parin päivän päästä ja jollakin puolen vuoden kuluttua. Puolen vuoden!! Vitsit, en kyllä niin kauaa millään jaksaisi odottaa ensimmäistä ovulaatiota... :( Turhaan täällä taas panikoin, mutta kun tässä on jo viikko kulunut, eikä kuukautisoireista ole tietoakaan...
Jeps, taidanpa alkaa pakkaamaan mökkitavaroita kasaan. Mennään pesemään matotkin vielä tänään, joten pitäisi vähän siivoillakin, kun eihän niitä ihania puhtaita mattoja voi likaisille lattioille laittaa...
Aurinkoista viikonloppua!!
Toivottelee Miimi
sen verran vielä, että joskus ainakin peruspäivärahaan vaikuttivat puolison tulot. Aikoinaan tein paljon toimeentulotukipäätöksiä ja olen eräänkin pariskunnan nähnyt, jossa toinen ei saanut päivärahaa toisen tulojen takia. Ajat ovat saattaneet muuttua. Kotihoidontukeen tulot eivät vaikuta, mutta siihen lisäosaan kyllä. Liiton päivärahaan toisen tulot eivät vaikuta, mutta tietty pitää olla työhistoriaa se 10kk (vai mitä se nykyään on), että sen saa. Ite kun on ollut 10 v. niin ei muista;-)
Mulla oli aikoinaan esikoiselta sellanen "ongelma", että oli pakko olla kotihoidontuella. Työkkäriin jos olisin ilmoittautunut, niin töihin olis revitty jo ovelta. Sen verran kuumaa kamaa me pätevät sossut ollaan:-)
Nyt iltapuuroa keittelemään!
ps. viimeinen pilleriresepti v.-93, joten ei tietoa..
Senninalle ihan pikaisesti vielä tukiasiaan, että muistaakseni peruspäivärahaan ei puolison tulot vaikuta, mutta työmarkkinatukeen kylläkin. Jeps, se siitä asiasta.
Nyt pizzaa leipomaan!
M
Tulin vain nostamaan, hiljaista on täälläkin.