Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen asuinalue Helsingin Kannelmäki/Kaarela on? Entä Etelä-Haaga?

Vierailija
28.03.2016 |

Täytyy muuttaa piakkoin, ja katselen jo valmiiksi ilmoituksia vapaista asunnoista. Noilla alueilla on paljon.

Ovatko alueet rauhallisia/turvallisia (tiedätte, mitä tarkoitan, mutten halua ketjua poistettavaksi)?
Entä onko paljon melua? Onko yhtään puistoja tai pikkumetsiä vai pelkkää kerrostaloviidakkoa ja liikennettä?
Onko paljon suurperheitä, joissa on meluavia lapsia?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sori. En pahemmin tiedä Helsingistä, niin luulin Kaarelaa omaksi pieneksi kokonaisuudeksi. Monessa vuokrailmoituksessa vain lukee Kaarela. Tää on hankala tehtävä. Onko kellään suositella mun kriteereihin sopivaa asuinaluetta?

- luontoa edes se pikkumetikkö tai pari puistoa, ei siis liian kaupunkimainen

- pääsee keskustaan julkisilla max 40 minuutisssa, muualle Helsinkiin ja Itä-Vantaalle siedettävät matkat

- rauhallinen

- löytyy hyväkuntoinen yksiö tai kaksio alle 700 eurolla (hyväkuntoinen = ei ole putkiremppaa tiedossa pian, ikkunat ei vuoda, keittiön kaapit ei hajoa käsiin)

Onko ihan mahdottomat vaatimukset vai pitäiskö suosiolla muuttaa Vantaalle? Matkojen pituuksista voi vähän tinkiä, jos on paljon luontoa ja takuurauhallinen paikka.

Ap

Tsekkaisin sinuna Vantaan puolelta Pähkinärinteen. Rajatorppa menee myös budjettiin ja lähempänä (Myyrmäen) rautatieasemaa mutta se on hirveä slummi. Jotain sohjopäiden asuntoloitakin pari ja talokanta rupsahtanutta neukkukuutiota, eli en suosittele.

Vierailija
42/50 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sori. En pahemmin tiedä Helsingistä, niin luulin Kaarelaa omaksi pieneksi kokonaisuudeksi. Monessa vuokrailmoituksessa vain lukee Kaarela. Tää on hankala tehtävä. Onko kellään suositella mun kriteereihin sopivaa asuinaluetta?

- pääsee keskustaan julkisilla max 40 minuutisssa, muualle Helsinkiin ja Itä-Vantaalle siedettävät matkat

- rauhallinen

- löytyy hyväkuntoinen yksiö tai kaksio alle 700 eurolla (hyväkuntoinen = ei ole putkiremppaa tiedossa pian, ikkunat ei vuoda, keittiön kaapit ei hajoa käsiin)

Onko ihan mahdottomat vaatimukset vai pitäiskö suosiolla muuttaa Vantaalle? Matkojen pituuksista voi vähän tinkiä, jos on paljon luontoa ja takuurauhallinen paikka.

Ap

Tsekkaisin sinuna Vantaan puolelta Pähkinärinteen. Rajatorppa menee myös budjettiin ja lähempänä (Myyrmäen) rautatieasemaa mutta se on hirveä slummi. Jotain sohjopäiden asuntoloitakin pari ja talokanta rupsahtanutta neukkukuutiota, eli en suosittele.

Pähkinärinteestä ei kyllä ole hyviä yhteyksiä Itä-Vantaalle, no Martsista tai Myrtsistä pääsee junalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- rauhallinen

Ap

Kaikki muut täyttyvät täällä Etelä-Haagassa, mutta tuolla hinnalla et saa hyväkuntoista yksiötä. Kaksiosta haaveilu on jo ihan utopiaa. Keskuspuisto ihan vieressä kaikkien muiden puistojen lisäksi, bussilla pääsee nopeasti keskustaan, samoin junalla ja kun remppa valmistuu, myös jälleen spåralla. On uimahalli, apteekki, kaupat, kahvilat, pari baaria, parturit, kauneushoitolat ja loistava kiinalainen ravintola. Isommat kaupat Kaaressa, Sellossa tai ytimessä. Kaikkiin pääsee helposti ja nopeasti dösällä. Ennen kaikkea rauhallista ja mukavaa, ei betonihelvttighettoa. Rakastan tätä paikkaa :)

Olen kateellinen. Etelä-Haaga on ihana alue loistavalla paikalla. Muuttaisin heti jos ihme tapahtuisi ja löytyisi edullinen asunto.

Vierailija
44/50 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon eksoottisia naisia.

Vierailija
45/50 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannelmäki on matusoitunein paikka IKINÄ missä olen käynyt hesessä.

Vierailija
46/50 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannelmäki on matusoitunein paikka IKINÄ missä olen käynyt hesessä.

Ahaa. No kiitos tiedosta. Kantsussa ei kylläkään ole Heseä.

Terv kantsulainen joka viihtyy hyvin

Vierailija
47/50 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsulainen jo 15v kirjoitti:

Ihana paikka asua jos olet lenkkeilevä. Luonto lähellä, eikä Keskuspuistoonkaan pitkä matka. Talvella latuja pelloilla. Kaupat ja palvelut lähellä, junalla 23min keskustaan.

Tarkoitit varmaan, että kotoasi keskustaan koko matkaan kävelyineen kuluu yhteensä 23 min? Nimittäin itse junamatka keskustaan on kyllä nopeampi kuin mainitsemasi

Voi ei anteeksi. Tuli väärin, siis 13 minuuttia kestää juna Helsingin keskustaan. Eli todella vähän.

Vierailija
48/50 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan Etelä-Haagassa, sitä eksotiikkaa löytyy kantsusta ja kaikista muista kohteista joista on ollut puhe.

Haaga on kallista Eliel Saarisen tien eteläpuolella, mutta paljon mageempaa aluetta! Kantsu yäk, sanoo neljännen polven stadilainen, kantakaupungin kasvatti!

Vierailija
49/50 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70- vuotias, ja asun Kannelmäessä. Ja joo, paljon maahanmuuttajia, sitähän sinä ajat takaa, eikö? Paljon luontoa ja palvelut paremmat kuin kantakaupungissa ja Roihuvuoressa, joissa olen asunut pitkään. Värikäs ja eläväinen, oma talo hiljainen. Torin juoppojengit vähän ikäviä. Viihdyn.

Vierailija
50/50 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin viihdyn loistavasti. Jotkut viihtyvät paremmin omien ennakkoluulojensa seurassa. Pysykööt niiden parissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi