TP:t viikolla 8!
tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!
ihanaa kun viivi tuli takas=),tää tp-pino on ollut hiljainen mutta kiva kun kuitenkin vähän on " juteltu" ja mä en ainakaan osaa olla ilman tuttuja tp ja joulumamma pinoja=)
Juho syntyi marraskuussa(laskettu aika oli 2.12) eli 28.11,tänään ikää tasan 12 viikkoa.Nyt on yskä mennyt niin pahaksi että viime yönä kuulosti taas tukehtuvan=(,kukaan ei uskalla enää nukkuakaan joten aika lääkärille on 14.20.yskäkin Juholla ollut jo kuukauden melkein...
Meillä mennyt hyvin kun Juhokaan ei enää syö öisin mutta nyt kun mulla oli rintatulehdus ja oon vielä antibioottikuurilla,olen vain tuttelia antanut ja se saattaa aiheuttaa sittenkin Juholle mahanväänteitä,kokeillaan Nania seuraavaksi,eilisiltana Juho nimittäin ekan kerran huusi oikein kaarella ja mieskin kysyi että nytkö se koliikki alkoi?=(
Kun Juho ennen kakkasi joka välissä,monta kertaa päivässä niin mahavaivoja ei yhtään ollut ja nyt jostain syystä kakkaa n.kerran päivässä eikä aina ihan joka päiväkään niin mahavaivat tulivat.
Kunhan lääkekuuri huomenna loppuu,annan sitten taas omaakin maito kun sitä on lypsettävä niin kauan kuin tulee.
Viiville vielä:rankkaa se koliikki,omaa kokemusta ei ole mutta olen lähipiirissä sitä nähnyt=(.milloin teillä syntyikään poika?
kiva nimi teilläkin!
voi kun osais liittää tai tehdä tähän alkuun sen missä näkyy milloin oli laskettu aika tai milloin vauvat syntyi mutta mä en osaa,sorry!
nyt meen spagetin keittoon,jospa sitä ruokaa esikoinenkin,nirsoilija huolisi...
äitiliini ja Juho 12 viikkoa
Kommentit (25)
eli siis meillä ei ole nettiä hankittu muuton jälkeen kotiin, kone kyllä löytyy. ei vaan olla yksinkertaisesti saatu aikaan hankkia netti. tänään nyt tilasin lopultakin.
eli kun kölli kyseli missä olen ollut niin siis nettipimennossa!
äitiliini taisi kysellä koska meidän poju syntyi. 7.11 syntyi (päivän isän synttäreiden jälkeen) ja siis La oli 13.11.
sitten grontille joka kyseli rintatulehduksesta. sulla saattaa hyvinkin olla sellainen tukos, jos kerran kuumetta ei ole. mulla oli kaikki rintatulehduksen oireet, mutta ei kuumetta. ja rinta oli tosi kipee.... neuvolassa antoivat vinkiksi hieronnan lämpösessä suihkussa ja sen että vaihtaa imetysasentoa. jos aina imettää samassa asennossa johonkin kohtaa rintaa jää aina maitoa ja sinne syntyy sit se tukos.
ja minskulle, meilläkin mies saa välillä tuntea mun raivon. varsinkin kun se saa lastenkin aiheuttamat kiukunpuuskat päällensä, lapsille kun en raivostu. välillä tosi huono omatunto ja yritänkin sit aina selitellä sille. kuhan muistaa pyytää anteeksi jos tietää että suuttui vähän turhasta!
GALLUPPIIN painosta. mulla jäi synnytyssairaalaan 13 kiloa. 17 kiloa tuli kaiken kaikkiaan ja niistä pari jäljellä. vikat kilot siis lähtee tosi hitaasti.
meillä siis tosiaan oli koliikkia ja esim. äidinmaidonkorviketta ei niklaksen masu kestänyt. pulauttelua tuli aika paljon, mutta nyt koliikki sekä oksentelu on vähentynyt. melkeinpä hävinnyt kokonaan. oli aika järkytys kun meidän tyttö oli maailman tyytyväisin vauva ja nyt tulikin tosi vaativa tapaus. oltiin aika poikki.... mutta nyt poika on taas iloinen ja reipas.
GALLUP: kääntyykö muiden vauvat jo selältä masulle? meillä käännytään aina välillä ja välillä taas jää vähän jumittamaan.
nyt täytyy taas mennä kun herra on nälkäinen...
viivi ja niklas!
Onneksi ei ollut rintatulehduksesta kyse, vaan arkuus oli jo illalla hävinnyt. Ilmeisesti oli sitten pikkuinen maidon pakkaantuminen ja paikallinen tukos.
Kiloista oli kysymys, kovin montaa kiloa ei tullut ylimäärästä ja nyt lähtö painoon on vajaa kilo jäljellä. Ilman, että mitään olisin hyväksi tehnyt (paitsi imettänyt ahkerasti) saati yksistäkään herkuista kieltäytynyt. Löysyyttä jäi kyllä vähän tuohon vatsan ympärille, sen kun jaksais vatsalihas jumpalla kiinteyttää niin hyvä ois...
Mitäs muuta oli, meillä käännytään vatsalta selälleen, ja sujuvasti selältä kyljelleen mutta massulleen ei siitä ei vielä ilman pikku avusta päästä, ei kyllä kovin kaukanakaan taida olla.
grontti ja typsykät
Pitkästä aikaa syötin yöllä kerran Juhoa kun poika heräs klo 3:15 eikä sitten tutilla ja silittelyllä rauhoittunut joten annoin 120 ml maitoa ja nukahti sitten ja mä menin lypsämään,en vaan uskalla olla vielä koko yötä lypsämättä kun pelkään sitä tulehdusta...
mutta ilmankostutin pauhasi koko yön ja Juho yski kyllä mutta ei sillain että tukehtua olisi meinannut...vaikka on tuo yskä sitkeää kyllä*paranisi jo*
Katrin kerhopäivä joten menenpä ettei tuu kiirusta kuten yleensä,nyt oon ahkera ollut kun perunatkin on jo keitetty!!!
äityliini ja Juho(kohta jo 3kk)
yhteen gallupkysymykseen:
Juho ei edes yritä kääntyä,mutta esikoinenkin kääntyi vasta 5kk iässä joten en ole edes odottanut moista!masullaan inhoaa olla mutta pää on ruennut nousemaan masultaan kuitenkin ihan hyvin mutta kauaa ei viihdy,selällään viihtyy mutta heiluttaa vaan käsiä ja jalkoja vaan kovasti.ja huitoo ja koskee leluihin,helistin pysyy kädessä.jokeltelua,ääneen nauramista ja hymyilyä tulee paljon!
vaihdoin nikkiä joten äitiliini29 on nyt äityliini76,sama omituinen höpöttäjä=)
tänään en oo kovin paljoa koneella ollutkaan,mies omi tän koneen aamusta ja sitten on ollut kotihommia,äsken kylvetin Juhon ja pesin kunnolla kylpyammeen pitkästä aikaa(öhöm...)
Vanttulista ei ole tietoa..toivottavasti joskus vielä kuuluu ja jos Vanttuli lukee:kirjoita kuulumisia!!!!
Mä kuulun niihin joilla sekä tulee paljon kiloja raskausaikana ja niitä myös jää ja lähtee hyvin vaikeasti pois=(
esikoisesta tuli 16 kg mutta nyt tuli liki 19 kg=(,ei sillä,on Juho tän arvoinen mutta omista vaatteista saa haaveilla,nyt on jäljellä 7kg vielä,tänään poljin kuntopyörää 6km ja olin aivan puhki sen jälkeen,aivan rapakunto siis...mutta ehkä nää kilot joskus tästä..vielä en saa kunnolla treenatakaan,jännesaumakin vatsassa vielä auki=/
äityliini ja Juho Aleksi