Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:t viikolla 8!

20.02.2006 |

tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!

ihanaa kun viivi tuli takas=),tää tp-pino on ollut hiljainen mutta kiva kun kuitenkin vähän on " juteltu" ja mä en ainakaan osaa olla ilman tuttuja tp ja joulumamma pinoja=)

Juho syntyi marraskuussa(laskettu aika oli 2.12) eli 28.11,tänään ikää tasan 12 viikkoa.Nyt on yskä mennyt niin pahaksi että viime yönä kuulosti taas tukehtuvan=(,kukaan ei uskalla enää nukkuakaan joten aika lääkärille on 14.20.yskäkin Juholla ollut jo kuukauden melkein...

Meillä mennyt hyvin kun Juhokaan ei enää syö öisin mutta nyt kun mulla oli rintatulehdus ja oon vielä antibioottikuurilla,olen vain tuttelia antanut ja se saattaa aiheuttaa sittenkin Juholle mahanväänteitä,kokeillaan Nania seuraavaksi,eilisiltana Juho nimittäin ekan kerran huusi oikein kaarella ja mieskin kysyi että nytkö se koliikki alkoi?=(

Kun Juho ennen kakkasi joka välissä,monta kertaa päivässä niin mahavaivoja ei yhtään ollut ja nyt jostain syystä kakkaa n.kerran päivässä eikä aina ihan joka päiväkään niin mahavaivat tulivat.

Kunhan lääkekuuri huomenna loppuu,annan sitten taas omaakin maito kun sitä on lypsettävä niin kauan kuin tulee.

Viiville vielä:rankkaa se koliikki,omaa kokemusta ei ole mutta olen lähipiirissä sitä nähnyt=(.milloin teillä syntyikään poika?

kiva nimi teilläkin!

voi kun osais liittää tai tehdä tähän alkuun sen missä näkyy milloin oli laskettu aika tai milloin vauvat syntyi mutta mä en osaa,sorry!

nyt meen spagetin keittoon,jospa sitä ruokaa esikoinenkin,nirsoilija huolisi...

äitiliini ja Juho 12 viikkoa

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aamupäivällä muskarissa, joka taisi väsyttää molemmat likat!

Yritin pitää vauvaa kantoliinassa ja ekan kerran ei oikein viihtynyt siinä... no nostin syliin ja oli ihan innoissaan kun katseli isompien lasten hulinoita.

G: pikku neiti (ensi viikolla 3kk) kääntyy selältä kyljelleen ja takaisin, muttei masulleen. Viihtyy kyllä masullaan kun siihen laittaa ja pitää hienosti päätä ylhäällä ja nojaa käsivarsiin. Isosisko kääntyi jo masulleen ja takaisin 3 kk iässä.

Nyt nauttimaan rauhallinen lounas!

j

Vierailija
2/25 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs 3kk neuvola, painoa oli 7400g, pituutta 62,5cm ja hattu 42,5cm. Kovasti oli kasvanut vaikka ajattelin että on varmaan 6,5kg, no hyvä että maito riittää ja aijon yrittääkin mahdollisimman kauan täysimettää (jos ne kilotkin sitten lähtis helpommin ;) ).

MEillä ei ole yritystäkään kääntyillä mihinkään suuntaan ja olen siihen oikein tyytyväinen koska esikoinen lähti sen verran ajoissa liikkeelle niin nyt toivosin että tämä toinen vähän malttaisi =)

Esikoisellakin oli neuvola, pituutta 85,7cm ja painoa 13kg ja siis ikää viikon yli 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa pikkuhiljaa mun mielentilakin tasoittumaan:) Otettiin sellanen extempore laivamatka viikolla, kun mies on talvilomalla. Lapset jäivät hoitoon. Tuli kyllä itelle siitä melkein itku silmään, siis etenkin kun pienemmän jätti. Mutta täytyy sanoa, että teki hyvää! Saatiin viettää miehen kanssa aikaa ihan kahdestaan ja juteltiinkin kunnolla asioista. Ja kyllä nyt on huomattavasti kevyempi ilmapiiri myös kotona! Tietty jutellaan kotonakin mieltäpainavista asioista, mutta siihen ei aina löydy tarpeeksi aikaa...

Mitäs niitä kyssäreitä sitten olikaan... Kääntymisestä ainakin, meillä on käännytyy jo selältä mahalle muutamia kertoja. Tai oikeastaan menee kyljeltä mahalle. Siis jos sattuu kääntymään ensin selältä kyljelle, niin sitten kyllä pääsee mahallekin. Mutta ei taida oikein hoksata sitä, jos makaa vaan ihan selällään.

Ja kiloista... Joo, täällähän niitä löytyy! Minä kun niin vannoin silloin keväällä, ettei paino nousisi enempää mitä esikoisesta. No esikoisesta siis oli vielä jäljellä 6kg ja nyt pienemmästä siihen vielä lisää jäljellä 4kg, ja ennen esikoisen odotuksen alkua mulle oli tullut jo muutamia kiloja lisää, jotenka kyllä tässä urakkaa olisi ainakin 12-13kg! No, murehdin niitä sitten joskus...Olen kyllä sen verran katsonut syömisiäni, että herkkuja karsin, mutta varsinaisen laihdutuksen aika on sitten joskus kun imetys päättyy, ja muutenkin " raskas" vauva-aika ovat takana. Mutta kyllä tuolla herkkujen karsimisellakin jo pari kiloa on lähtenyt:)

No, mutta minäpä taidan tästä hipsiä nukkumaan!

Minsku

Vierailija
4/25 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi nelosen aamun lastenohjelmat on pelastus :)

Ehdin jo aamulla hermostua miehelle... lähtee usein töihin seiskalta ja kun ovi menee kiinni esikoinen herää ja vauva tietty usein just syönyt puol 7 ja nukkuu puol ysiin! Oon sanonut, että lähtis vähän aikaisemmin tai sitten myöhemmin, että saisin nukkua edes kasiin.

EN todellakaan ole aamuihminen ja nyt harmittaa kun niin hermostuin!

Onneksi on perjantai :)

Palaillaan, j

Vierailija
5/25 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

morjens!

mun ukolla alkoi loma tänään.

vei jo esikoisen heti töiden jälkeen luistelemaan,tosi kiva kun vie tyttöä hiihtämään ja luistelemaan kun mä en voi!

Oon tänään koittanut olla vähempi koneella ja parisen tuntia oltiin kävelyllä ja asioillakin tänään,onneksi esikoinen jaksaa jo kävellä aika kauan.

Juho raasu vaan yskii aina vaan..kuinkahan kauan tätä kestää??

Mutta ongelma on se että miestä haittaa toi ilmankostuttimen ääni,mutta musta tuntuu että siitä on apua ollut,juuri uusi ostettiin,sanoinkin miehelle että nuku jossain muualla sitten=)

voi ei,mun piti katsoa mitä kysyttiin enkä muistanut(miten niin dementia),nyt en muista...joo eli kohta kirjoitan uudestaa kun vastaa kyssäreihin=)

ei oo eka kerta kun niin käy.

Juho ei tuijottele muuten käsiään vielä mutta nyrkkiä imee niin että se mussutus kuuluu kilsan päähän ja niin iloiseksi tulee kun häntä katsoo ja hymyilee.ja kun höpöttää " vauvankieltä" ,Juho vastaa aina=)

kuulostaa muuten tosi järkevältä mutta mitä sitten.

Isukki aikoo ostaa peruna-porkkanavelliä,jos ensi viikolla vaikka iltaisin vähän sitä saisi vaikka eihän sitä muka vielä saisi antaa.

ei kerrota neuvolatädille=)

jahas,poju otti tunnin unet ja heräs...

äityliini ja Juho liki 3kk

Vierailija
6/25 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo pulkkamäkeen asiaa,-18 pakkasta laitoin äsken auton lämpiämään kun meen penkoon äidin varastoon lisää Katrin 100 cm vaatteita,myyn niitä nettitutulle.

arvatkaa mitä Juho söi ennen nukkumaanmenoa?

perunaporkkanavelliä 35 ml ja päälle 180 ml maitoa suursyömäri,no nukkuikin sitten 7.30 asti ja velli maistui,veti sen aivan kerralla!!!

mun vauvasta tulee iso...nyyh!!

mies kysyi eilen mikä niissä vauvoissa niin ihanaa on?höh,ei se tajuu...se haluis vaan että lapset olis isoja,no onhan vauvassa hoitamista mutta se hampaaton hymy,vauvan tuoksu,on niin pieni ja hellyyttävä,tiedättehän te mutta mies ei tajunnut ja vauvan tuoksusta se sanoi jotain inhottavaa =( hullu mies...

Kaisa ja Juho murunen kohta 3kk

Vierailija
7/25 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kertakaikkiaan ihana ilma!! Oltiin koko perhe laskiasriehassa. Pienempi nukkui tietty koko ajan ja nukkuu vieläkin. Se on kyllä sellanen unikeko kun on nukkumassa tuolla ulkona raittiissa ilmassa.

Täälläkin oli pakkasta aamulla ainakin -14, mutta yhteentoista mennessä oli laskenut jo -10, joten päätettiin lähteä. Ja nyt enää onkin muutamia pakkasasteita vaan. Kyllä toi aurinko niin mukavasti lämmittää jo:)

Oikein aurinkoista loppuviikonloppua kaikille!

Minsku

Vierailija
8/25 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne kummempaa... odotan innolla pikku neidin 3kk neuvolaa tiistaina ja uusia mittoja :)

Äityliini: Eikös teidän Juho ollut päivän vanhempi meidän neitiä (synt. 29.11)... onko teilläkin neuvola ens viikolla?

Nyt saunaan!

Vierailija
9/25 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kun viivi tuli takaisin! Tiivistelmä: meidän neiti syntyi 17.11 (la 5.11) 3575g 47,5cm ja nyt 3kk neuvolassa oli 5,9kg ja 60,5cm

Oliko vaunu gallupin tynkää jossakin välissä? Meillä on kulkupelinä Brion Syskon classicit ja päikkäri vaunuina kuistilla iki vanhat Brion vaunut.

Mies pisti tässä tietokoneella käyttäjärjestelmän uusiksi, on vähän opettelua minulla, mutta hyvinhän onnistu tännekin surffailla ;)

Mukava, että äitiliini on toipumassa. Millä oireilla sinulla rintatulehdus alkoi?

Eilen illalla jo vähän ihmettelin että tuntuu toinen rinta omituiselta ja tänä aamuna herätessä tunsin että selvästi aristaa tietystä kohdasta kokoajan (koskematta), ja heti tietty aloin epäilemään oisko tulossa. Luulis kuitenki sen kuumeen alkavan nousta aika nopsaan jos on tulehduksesta kyse. Toivottavasti ei, vaan olisi jotain imetyksestä johtuvaa ohi menevää aristusta.

grontti ja typsykät

Vierailija
10/25 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää rintatulehdus alkoi viime tiistaiyönä niin että heräsin yöllä kun käänsi kylkeä että ai jestas kun on rinta kipeä ja jomottaa,aattelin eka että no kun maitoa on täysi ja vissiin pitäis lypsää ja sitten koskin tissiin ja oli NIIN kipeä että mulle hiipi ajatus tulehduksesta kun ei hipaistakaan voinut ja menin äkkiä lypsämään ja kun lypsäminen sattui sairaasti,tiesin että nyt on tulehdus ja aamulla mittasin 38 kuumetta(normaalilämpö mulla alhainen 35.4.Mutta esikoisesta mulla oli myös kaksi kuumeetonta rintatulehdusta.Sitten lypsin 2-2,5 tunnin välein ja se sattui älyttömästi ja kun rintaa katsoin,siinä oli tosi punainen kohta ja siihen ei kärsinyt koskea aluksi...

mitään varsinaista " möykkyä" ei tullut kuten jossakin rintaulehduksessa mutta se rinta vaan on niin kipeä...nytkin mulla välillä nipistelee ja jomottaa vieläkin mutta kyllähän rintoihin välillä voi sattua.toivottavasti sulla ei ole tulehdusta,se on niin kivuliasta ja kamalaa.

Vierailija
11/25 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi taas ihan normaali elämä kun mies palasi töihin, oli viime viikon talvilomalla ja sotki meidän elämää aikalailla vaikka esikoinen nautti mielettömästi kun isi olikin kotona kun hän aamulla heräsi. Mieskin jaksoi jopa leikkiä esikoisen kanssa ja oli paremalla tuulella. On ollut aika maissa sen jälkeen kun hänen veli kuoli pari päivää ennen joulua. Eli aurinko alkaa paistaa risukasaankin =)

Meillä ei ole vielä ollut 3kk neuvolaa, se on torstaina että saa nähdä paljon painoa on tullut. 2kk neuvolassa oli 6080g ja 56,3cm muistaakseni =) Kyllä poika on kasvanut ihan äärettömän " isoksi" tai minusta ainakin siltä tuntuu kun osaa jo ottaa esineitä käteen välillä ja yrittää kääntyä kyljelleen, mahallaan pitää päätä jo tosi hienosti pystyssä ja meillä tulee juttua niin kamalsti verratten vaikkapa esikoiseen. Poika on vielä niin suloinen kun molemmilla puolilla on hymykuopat ja sitten hiukset pystyssä, en saa niitä harjattua alas =).

Joku taisi kysellä kulkupeleistä, me kuljetaan Emmaljungan tuplakärryillä vuosimallia 05.

Missäs teidän lapset istuvat autossa?

Meillä on nuoremmalla gracon autobaby ja esikoisella gracon cosmic ja kohta pitäisi sitten miettiä mikä esikoiselle kun kakkonen siirtyy tuohon turvaistuimeen.

Mut nyt syöttämään......

Vierailija
12/25 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Viivi takaisin! Meidän poika syntyi 15.11. ja mitat olivat 3440g ja 50cm ja sai nimekseen Valtteri.

Kertokaahan mikä mua oikein vaivaa... Olen koko ajan kärttyinen. En lapsille, mutta miehelle ja kaikki tuntuu välillä raivostuttavan:( Kotitöitä en jaksaisi tehdä yhtään, tai siis ei kiinnosta tehdä. En ole mitenkään erikoisen väsynytkään. Voiko laittaa hormonien piikkiin? Rupee itsee ärsyttään koko " tila" ja siitä tulee tavallaan oravanpyörä... Mitäköhän tässä pitäisi tehdä tilanteen normalisoitumiseksi???

Tällaisia pohtiva Minsku

Vierailija
13/25 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juho Ok,kirjoitin jo enkä pysty katsomaan tuliko se kun tää tökkii enkä nää koko tän päivän pinoa...ei siis löytynyt mitään ja näin pieni ei saa lääkekuuria.pitää vaan huoneilmaa koittaa parantaa ja miten saisin nukkuun taas kyljellään kun sätkii ja kääntyy heti selälleen...

jos tää tuli kahteen kertaan,sorry,nää sivut tökkii pahasti nyt.

Vierailija
14/25 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiliini on onneksi pitänyt TP-pinoa pystyssä ja onhan meitä täällä aina sen verran, että joka viikko pino ollaan saatu aikaiseksi!

grontti: mulla oli ihan vastaavanlainen " tissi-juttu" pari viikkoa sitten.

Illalla huomasin, että toisen rinnan kainalon puolella todella aristava alue, jos siihen koski teki todella kipeää. Olin ihan varma, että mulla on rintatulehdus (tosin ei ole ikinä ollut mutta arvelin siitä mitä olen kuullut oireista). No imetin sitä rintaa aika tiheästi ja laitoin yöksi villaisen kaulaliinan rintojen ympärille. Aamullakin vielä kipeä, mutta mitään kuumetta ei ollut. Sitten päivän mittaan alkoi helpottaa ja se kokonaan ohi :)

Eli arvelin, että joku tukos siellä oli, mutta sain sen kotikonsteilla auki. Rintatulehdukseen vaaditaan bakteeri, joka taas tulee kun maito ei liiku ja sitä ei mulle onneksi ehtinyt tulla.

Muuten ei kuulu kummempia. Pikkuneiti (huomenna 12 vkoa) on todella tyytyväinen lapsi, tänään " löysi" oman äänensä ja kirkuu koko ajan... ja nauraa samalla ääneen :) liikuttavaa kuunneltavaa!!!

Ensi viikolla 3 kk neuvola ja odotan innolla uusia mittoja. Syntyessä 29.11 (rv 41+3) oli 53cm/3700g, 2kk 61,5cm/5600g.

Iloista viikkoa kaikille!

j ja tytöt 3v 8kk ja 2,5 kk

Vierailija
15/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas herättiin aikasemmin kuin eilen, esikoisella on muuttunut nyt että herätään aikasemmin mutta kuitenkaan se unipätkä ei lisäänny sieltä illan puolelta vaan nukkuu pari tuntia vähemmän, minua se tietty koettelee kun vauvaa en saa ennen puolta yötä nukkumaan, mutta onneksi vauva nukkuu sitten pitkän pätkän n.6-7h joten heräilevät sitten samaan aikaan. Meillä vaan on se ettei pojat nuku samaan aikaan päikkäreitä joten illalla alan olemaan jo tosi uupunut enkä sitten kestä yhtään kiukkuumista tai huutoa. Toivottavasti tämä on vain esikoisella joku vaihe....

Mutta menenpä aamukahville kun kohta esikoinen rupee katsomaan Kaapoa. Yleensä meillä ei olla hereillä nelosen aamuohjelmien aikaan!!

Vierailija
16/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin taas vaihteeks pinoutuisin...

Äitiliinille jaksamista rintatulehduksen kanssa. Se on varmaan tosi kamalaa, mitä oon kavereilta kuullut!

Nyt oon kyllä vähän pihalla, kun en oo täällä paljon ollut, mutta missäs viivi on ollut kun takaisin toivotellaan? Koliikkia ilmeisesti ollut?

Se on rankkaa, meillä oli esikoisella ja nyt myös jonkinlaista koliikkia ja mahavaivoja, kakkaaminen ollut vaikeaa. Lauantaina käytettiin vyöhyketerapiassa, ja heti autto! Poika on paljon rauhallisempi, kakka tulee ilman huutoa ja kuumemittareita ym. apuja, mitä se kakanteko oli monta viikkoa. Viikon päästä uudestaan, suosittelen kyllä kokeilemaan jos on vähänkin ongelmaa!

Jaahas, poika huutaa ulkona...

Vierailija
17/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelkaa kello näin paljon ja nyt vasta pinoudun heh heh.

mies ollut tänään vapaalla ja siitä tietää että se on paljon koneella,mulla oli kidutuspäivä kun paikattiin hammaslääkärissä kaksi yläetuhammasta,nenäkin oli kauan aivan puutunut.

mä muuten pelkään hammaslääkäriä=(.mullahan oli 6 reikää,kääk!

Juhon viime yö meni paremmin,mies on nyt ostamassa ilmankostutinta ja tehtiin kaikkemme että olis pienellä parempi nukkua,kyljellään herra vaan ei enää pysy vaikka peitolla tuettiin,siten pysyi jonkun aikaa mutta aina kun heräsin ja katoin,oli selällään.

Juho ei kääntyile yöllä mutta huitoo käsillä joskus ja päätä heiluttaa mutta poikittain ei sentään ole vielä ollut=)

tässä tais olla kaikki!

moikka!

t.pälättäjä äitiliini ja Juho 12vkoa1pv

Vierailija
18/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi oli viime viikon pinossa,olikohan sunnuntaina?ja kotona ei vissiin konetta jos oikein muistin mutta tosiaan koliikkia oli ollut ja silloin ei varmana kirjoittelu huvita,varmasti rankkaa...=(

toivottavasti viivi pian taas pääsee pinoutuun pienen pojunsa kanssa!

joo kyllä näistä pinoista viikkopino tulee mutta ei päiväpinoa,no ei sitä tiedä jos joskus...

Vierailija
19/25 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain onneksi pojat vielä nukahtamaan etteivät heränneet kuudelta, mutta kas, itse en sitten enää unta saanutkaan. Väsymys on suuri, mutta taidan käydä vähän ylikierroksilla. Arvatenkin kevättä kohti mulle tulee taas univaikeuksia niinkuin esikoisen aikanakin.MEillä on sitten huomenna neuvola, innolla odotan mutta toisaalta alkaa rokotukset =(.

Jaksamisia Viivi_lle, kummitytölläni oli myös koliikki ja kyllä se veroitti voimia. Onneksi heillä on jo pari kuukautta sitten loppunut, mutta unovelat ovat vielä jäljellä. Siispä toivotan koko perheelle voimia ja toivoa paremmasta.

Onkos kukaan Vanttulista kuulunut, edes sitä kumman sai ja milloin? VAi enkö vaan ole huomannut Vanttulin palstailua!!!!

G. Kuulutteko niihin onnekkaisiin jolta paino tippuu jopa alle lähtöpäinon vai saatteko tapella liikakilojen kanssa?

Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen. Esikoiselta jäi 6kg ylimääräistä ja onneksi en nyt kerännyt kuin 10kg ja pari on siitä jäljellä. Kuitenkin sitä painoa pitäisi tai olisi suotavaa saada se 6-8kg pois niin olisin alkuperäsimitoissa. Haluan kuitenkin vielä käyttää vanhoja vaatteitanikin.

Mutta menenpä kahville, kun kerran sen rauhassa saan juoda =)

Vierailija
20/25 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: esikoisen jälkeen kilot karisi alkupainoon imetyksen avulla, vaikka söin kuin suolaista ja makeaa kahdella kädellä. Mutta NYT kiloja tulikin enemmän ja 10 kg lähti viikossa 7 kg jämähtänyt :( Tosin syön tosi tosi paljon kaikkia herkkuja jotta " jaksan" imettää...

Oltiin vauvan kanssa kaverin luona kahveilemassa ja oli niin rauhallista. Nyt esikoinen taas loppuviikon kotona ja puisto ym. ohjelmaa...

Mä en muuten tiedä Vanttulista mitään...?!

j