*~*ENSKAT*~* heinäkuun viikot 27+28
Huomenia. Kesällä niin paljon hiljaisempaa monella palstailu niin ajattelin pistää pystyyn kahden viikon pinon. Toivottavasti ketään ei haittaa..
tässä viime viikon jutut:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (76)
Jos jotain muistas kommentoida ulkomuistista (joka nykyään siis todella hatara).
Saikulle tervetuloa juttelemaan ja OnNeA söpöstä Vili-pojasta! Kävinkin lukemassa sun synnytystarinan ja olipa aika rankka ja pitkä juttu.
Maman Justuksella oli hienot uudet mitat!
Heltsykö kyseli omaan huoneeseen siirtymisestä? Meilläkin on piiperön osalta vasta suunnitteluasteella, toivoisin noiden yöheräämisten loppuvan ensiksi (edes lähes kokonaan) ja nyt ne vaan lisääntyy :/ Ja lisäksi pitää tehdä huonekalujen siirtoa huoneesta toiseen, että saadaan nykyiseen työhuoneeseen pinnikselle tilaa. Vai voisikohan yöt parantua, jos piiperö nukkuisikin omassa huoneessa? Voisin pikapuoliin lopettaa yösyötöt, mutta kun kiinteitä menee nyt enempi, niin tyttö heräilee entistä enempi yöaikaan!
Onko muilla enskoilla ollut samaa? Mitä olette tehneet?
Dajm: annan iltapuuron piiperölle about puoli ysin aikaan, ja ysin kieppeillä tyttö menee nukkumaan. Milloin nukahtaa - se onkin sit eri juttu. Nykyään herää jo 1.30-2.30 välillä ekan kerra tissille! Vaikka siis vetänyt lautasellisen puuroa puol 9 illalla ja vielä tisumaidot siihen päälle ennen nukkumaanmenoa.. En tajua. Vielä 2-3 viikkoa sitten nukkui suoraan sinne 6-7 asti, jolloin tisuteltiin ekan kerran. Sillon ei syöty vielä näin hyvin kiinteitä, eli 4-5 x päivä.
Yksiksen suku on tosiaan pitkin maailmaa :) Mainioita noi sun veljen kommentit :) Sitten se vasta konkretisoituu, kun on omia lapsia. Harmi, että Mian yö on mennyt huonommin. Toivottavasti oli vaan yksi huono yö!
Hermione tekee reissuun lähtöä! Oikein hyvää matkaa sukulaisiin, jos ei olla palstoilla enää samaan aikaan ennen lähtöäsi. Sinne pohjoiseenko menette?
Buuffan Neeasta aivan ihana kuva :)
Pia_maria: en minäkään osaa auttaa tuossa tuloasiassa.. Oon ihan pihalla kaikista tukijutuista muutenkin. Missä päin te asutte? Ootteko lähellä pk-seutua, että pääsisit mukaan pk-seutulaisten enskatärskyille?
Ihan kaikille muillekin enskamammoille ja vauvoille vilkutuksia, nyt en muista enempää kommentoida.
Onko Susanna ja sara-maria reissussa, kun ei ole aikoihin kuulunut mitään? Entä ilona ja dragon?
Piiperö on muutes alkanut syödä nyt tosi hienosti. Kaikki menee, puurot, lihat, kasvikset ja makeammat. Ihana juttu!
Nyt tekemään hommia, kun piiperö nukkuu pihalla. Ainakin toistaiseksi.. Omaa napaa tulikin kiitettävästi tuolla seassa.
Gaiole ja piiperö 6 kk +
Jumpassa kävin ja kotosalla kyllä oltu mut muuta hommaa vaan niin paljon. Päätettiin ettei ihan aamusta lähdetä huomenna, iltapäivästä sitten jos lähdetään.Tai sit vasta pe aamuna. Katsotaan nyt.
Yksis, temppiä sinne huonoihin öihin. Se on itselläkin tullut koettua, kun täällä palstalla jotain kehuu, se kostautuu ja rytmi kääntyy päälaelleen =( Loppujen lopuksi vauvat on pieniä tosi lyhyen aikaa ja ekat kuukaudet menee nopeesti. Jaksamista sinne! hauska se sun veljes kommentti! kieltämättä mäkin mietin joskus aikoinaan että miten saa ajan kulumaan sitten kun on vauvan kans kotona!!? no ei oo ollut sitä ongelmaa.
Gaiole, joo sinne pohjoiseenhan me mennään. Hienoa että piiperö on alkanut syömään hyvin, helpottaa kummasti syöttöhommia =) mäkin huhuilin Ilonaa jo aikaa sitten,musta se ei oo kirjoitellut ollenkaan näiden vauva-sivujen muokkauksen jälkeen. Liekö tunnuksissa jotain häikkää? Sara-maria tais lähteä jonnekin ulkomaille lomaileen mut oliskohan se tullut jo takaisin...? Ja olikohan Dragonin miehellä se hirmu pitkä loma nyt menossa ettei sekään ehkä jouda palstaileen tai sit ovat reissussa? tai sit mä muistan ihan väärin, anteeksi jos niin on =( Susannan ja Saagan kuulumisista en tiedä.. Tulkaahan kertoilemaan!!
Nyt mä alan pakkaamaan, mies on autohommissa. Käväisen varmaan vielä täällä ennen lähtöä.
hermione ja Eetu 9,5kk
kun piti kysellä Yksikseltä että mites sä oot nyt pärjännyt kun miehes lähti töihin? vai oliko se nyt tää viikko kun se lähti töihin?
ja tohon nukkumis- järjestelyyn vielä kun eilen miehen kans puhuttiin ettei me millään raskittais laittaa Eetua vielä omaan huoneeseen =( se nukkuu tosi hyvin meidän huoneessa (kop*kop*) ja aamulla aina herättyään ihanasti alkaa kurkistelemaan sängyn reunapehmusteen takaa meitä. Mieskin sano että ketäs se sitten kurkistaa kun yksin nukkuu? taidetaan olla ihan outoja vai onko kellään muulla samanlaisia ajatuksia?
nyt meen pakkaamaan ihan aikuisten oikeesti!!
Heltsyn gallupiin: Me asutaan reilun kokoisessa kaksiossa, eli Pötkölle ei vielä oo omaa huonetta, mutta jos olis, kokeilisin kyllä kohta jo laittaa sinne nukkuun. Nyt joudutaan ootteleen että saada talo valmiiks, niin sit saa Pötkökin huoneensa. Luulisin että rupeis nukkuun vähän paremmin, nykyään heräilee pari kertaa yössä. Veikkaan että meijän kohdalla pojalla ei varsinaisesti oo nälkä, vaan taitaa olla enemmänkin tapa ja läheisyyden hakua, vaikka kyllä tissiä annankin kerran yössä.
Mama: Taloo on tähän asti rakentanu apuvoimat, mutta kohta kun ruvetaan sisätiloja tekeen, varmaan tehdään niin paljon ite kun vaan ehditään. Vieraat on kyllä myös tekemässä, mutta jos sais yhtään nopeemmin valmiiks! Tosin meillä olis tän nykyisen kämpän myynti vielä edessä... Hyvin on Justus kasvanu! Ja peukkuja kiinteiden alottamiseen, kunhan kerkeette. Toivottavasti lähtee hyvin alkuun eikä tuu esim. mitään allergioita.
Gaiole: En asu ihan pk-seudulla, vaan Hämeenlinnassa. Nopeestihan täältä kyllä sinne autolla motaria pitkin hurauttaa. Voitais hyvin tulla joskus mukaan teijän treffeille! Mulla asuu kavereita Hesassa ja Vantaalla, voisin käydä niitä moikkaan samalla reissulla.
Siitä tulikin mieleen että meilläpä onkin puistotreffit huomena aamulla! :) Bongasin sattumalta vanhan kaverin, joka asuukin tossa aika lähellä. Mammalomalla hänkin, joten päiväsaikaan kotosalla.
Mieskin on nyt muutaman päivän muistanu osallistua oikein kiitettävästi, kun vähän muistutin. Pötkö kyllä tykkää kovasti touhuta isänsä kanssa! Kuten Eetullakin meillä myös on hymy herkässä kun mennään isiä ovelle vastaan kun tulee kotiin. :)
Yksiksen veljen kommentti päivän kulumisesta on kyllä tuttu. Meillä tosin oli mies joka noin kommentoi! Mutta olipa kerran pojan kanssa kotona kaksin puoli päivää, kun Pötkö oli ihan pieni. ja oli saanu hyvän kaaoksen aikaan kun ei ollu ehtiny korjata jälkiä... Siihen sitten loppui kommentointi. :)
Mutta nyt täytyy mennä nukkuun, että on virkeenä aamulla! Toivottavasti ei vaan sada...
Pia ja Pötkö 6,5 kk
Hermione:
Ei mekään raaskita viä Neeaa omaan huoneeseen siirtää. Meillä tanssitaan ja hihkutaan aina aamusin pinniksen laitaa vasten :). Mukavaa reissua. Toivottavasti kelit suosii teitä.
Gaiole:
Unipulmista kyselit. Meillä Neea ei oo ollu hyvä nukkuja. Useesti on kans heräilly just joskus 0.30-2.00 aikaan, vaikka puurot ja muut oli jo ohjelmassa. Meillä vaikutti varmaan se, että Neea oppi liikuun jo varhain. Teillä voi johtua samasta syystä. Mä imetin vaan kiltisti aina kun heräs eikä meinannu nukahtaa. Se oli jotenkin itelle helpompi antaa 5 minsaa tissiä,kun hyssytellä 2 tuntia muksua. Meillä nukahdettiin aina tissin jälkeen heti. Neuvolasta kysyin sillon,pitäiskö pitää unikoulua. Sanoivat etteivät suosittele sitä alle 8kk vanhoille, kun pienemmillä voi oikeesti olla nälkä vaikka ovatkin puuroo syöneet. Meillä välillä yöt oli parempia, välillä huonompia. 9kk iässä kokeiltiin ensin tassutusunikoulua, mut ei se meidän duraseliin auttanu, joten sit otettiin kovat keinot käyttöön eli huutokoulu.Samalla lopetin yötissittelyn. 4 yötä huudettiin, mut siitä lähtien on nukuttu. (koputtaa puuta)Tsemppiä sinne ja varaudu sihen että jos on liikkumisen aiheuttamaa, niin sitä voi sit kestää tonne 9kk ikään saakka.
Gallup: Meillä pinnis on viä meidän makkarissa. Ei olla viä aateltu siirtää. Sit kun siirretään niin tarttee sisustaa koko lastenhuone valmiiks.
Hyvää yötä enskat
Buuffa ja Neea 10kk ZZZZZZZZZzzzz
Nyt on viikko hurahtanut nopeeta ja palstailukin on ihan jäänyt. Täällä onkin ollut tosi vilkasta, mukava kun moni on kesästä ja lomista huolimatta ehtineet linjoille.Nyt tulee melkoisen omanapainen teksti, kun en jaksa kommentoida kovin paljoa. Koitin kuitenkin lukaista kuulumisia. Olen täällä kolmatta päivää flunssan kourissa ja olo ei ole oikein kummoinen. Toivon vaan ettei meidän pikku Aino tätä saisi. Vielä ainakin näyttäisi olevan terve. Hieman levoton on ollut muutaman päivän, vaikka helteet loppuikin. Viime viikolla helteiden aikaan oli tosi levotonta päivät, onneksi yöt nukkui hyvin, pari yötä jopa yhdellä syönnillä.. :) Silloin jo itsekin katselin kelloa vähän aiemmin, että etkös aio syödä tänä yönä...hassua kun kerrankin olisi saanut nukkua.
Tänään Aino täyttää 2 kk, kuukaudet on menny tosi nopeeta. Tyttö tuntuu kasvavan silmissä. :)
Yksityinen asia: Tervetuloa vauva-puolelle! Itseasiassa jonkin kerran kävin lapsettomuus-puolella juttujanne vuosi sitten lueskelemassa ja tarkoitus oli joukkoon liittyä, mutta viime elokuinen plussa yllättikin ja pääsin suoraan odotuspuolelle. Eli meilläkin jonkin aikaa kesti ja hieman ehdittiin tutkimuksiakin tehdä ennenkuin saatiin Ainomme.
Pariksi viikoksi joudun minäkin nettipimentoon, eli en koneelle pääse ennenkuin heinäkuun lopulla. Vilkutukset ja aurinkoista heinäkuuta kaikille ensikoille! :)
Weera ja Aino 2 kk
Hermionelle perheineen oikein hyvää matkaa!
Weeran Ainolle 2 kk onnittelut! Niin se aika vaan hurahtaa nopsaan..
Pia_maria: juu, ehdottomasti mukaan vaan enskatärskyille! Voisi yrittää heinäkuun lopulle tai elokuun alkuun järkätä taas tapaamista. Yhdelle olen itse päässyt mukaan. Kuhan noi susanna ja tipu palaavat takaisin reissuiltaan, niin vois alottaa järjestelyt, he kun ovat olleet aktiivisia osallistujia. Ja jos pk-seudulla pyörit, niin tervetuloa kylään piiperöä moikkaamaan!
Buuffalle kiitokset unikommenteista. Yö kerrallaan.. pakko asennoitua siihen, että nyt ne huonot yöt sitten alkoi :) Kuuluu vissiin asiaan..
Oli tosiaan ollut galluppia miehen osallistumisesta. Meillä osallistuu ihan ok, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Suihkussa/kylvyssä käyminen on piiperön ja isänsä yhteinen juttu, lisäksi mies leikkii iltaisin "riehunta"leikkejä piiperön kanssa. Niistä piiperö tykkää ihan kamalan paljon. Viikonloppuisin osallistuu myös enempi syöttämiseen ja vaippahommiin, illat kun on viikolla niin lyhyitä jos mies on pitkään töissä. Mutta luontevasti mies kyllä on lapsen kanssa ja antaa mullekin omaa aikaa ja hoitaa lasta. SIlti kyllä huomaa, että on joissain asioissa vähän "kädetön", ja välillä tuntuu, että on sitä ihan tahallaan.. Mutta mies on ihan älyttömän ylpeä lapsestaan ja ihana nähdä, kuinka tärkeitä he ovat toisilleen. Kai noita miehiä aina saa vähän patistaa... ainakin mun miestä, mutta lastenhoito ei ole ainoa asia :) Sekin on vähän huvittavaa, että jos mies on päivän lapsen kanssa, niin kaikki tavarat ja vaatteet ja muut on hujan hajan, eikä niitä "ole pystynyt tai ehtinyt" laittamaan paikalleen, kun lapsenhoito vaatii kaiken ajan ja keskittymisen... heh, silti mun tarttis pyörittää huushollia tiptop ja hoitaa lapsi samalla... Tässä yksi kädettömyyden merkki ;)
Piiperö vetelee päikkäreitä ja mun pitäisi saada aikaiseksi jotain järkevää, kuten siivousta. Ankean oloinen keli, millon se kesä vihdoin tulee?
G ja piiperö 6,5 kk (pian)
Weeralle paranemisia!! Toivottavasti selätät taudin, eikä se tarttuisi Ainoon. Onnea 2 kuukauden täyttymisestä!
Hermionelle hyvää matkaa!
Gaiolelle tsemppiä huonoihin öihin! Kyllä ne toivottavasti joskus rauhottuu. Ja onnea syömisen sujumisesta!!
Miehen osallistuminen: meillä onneks mies osallistuu paljon. On ollu nyt viis viikkoo lomalla ja kaks vielä jäljellä. Mies kovasti toivo poikaa ja odottaa nyt, et sais sen auto- ym miestenjuttuihin mukaan. Ja niin toivonki, et tulevaisuudessakin pojalle kelpaa isän syli siinä kun äitinki. Tottakai tilanne vähän muuttuu, kun mies lähtee töihin ja mä jään pojan kans kahden päiviks. Kun vauva oli vielä vattassa, suunnitteli mies kaikkee ohjelmaa kesälomalle, yritin toppuutella ja sanoo, et aikaa ei kauheesti tuu oleen, mut en saanu ymmärtään sillon. Nyt mies on kyllä myöntäny, et oikeessa mä olin. Vauva vie aikaa kaikelta muulta paljon. Onpahan menny asiat onneks tärkeys järjestykseen: ensi vauva ja sitten kaikki muu.
Oma huone: meillä on makkarissa pinnis. LAstenhuone on olemassa, ollu tähän asti vierashuoneena, eli pientä huonekalujen kanniskelua aiheuttaa sitten kun pikkunen sinne muutetaan. Välillä tekis jo mieli siirtää, kun herään kaikkiin pinniksestä kuuluviin ääniin, mut ootetaan nyt siihen kun yösyötöt joskus loppuu.
Kuulumiset täältä muuten: poika syö ja nukkuu. Hain Relatipat apteekista ja on vähä vähentäny iltahuutoa. Toissailtana huusi toista tuntia suoraa huutoo, mut eilen illalla ei ollenkaan. En tiä, onko tippojen ansioo, mut niin erilaiset illat oli. Pari yötä on menny nyt hyvin. Kunnon iltatankkaus, noin 22 nukkuun ja kolme herätystä yöllä (noin puol 2, puol 5 ja seittemän aikaa, sitten nukkuu viel tonne 9-10) Toivottavasti jatkuu näin tai mielummin vähenee. Päiväunissa ei kunnon rytmiä oo yhäkään.
Olkkariremontti käynissä ja siks koko huusholli sekasin. Ristiäisiin päätettiin saattaa remppa loppuun (olkkari ollu vaiheessa ja listoja puuttunu sieltä täältä). Hidasta vähän on, kun toinen seurustelee aina vauvan kans ja toinen tekee, päikkärien aikaan tehään sit yhessä. Nyt onneks ruvetaan oleen loppusuoralla, vähän maalia viä ja sit listat paikolleen.
Kaikille en muistanu kommentoida, mut kun harvoin kirjoittelee, olis kommentoitavaa niin paljon. Yritän ryhdistäytyä, jahka saadaan tää kämppä kuntoon ja ristiäiset vietettyä! Terkkuja ja ilosta vauvakesän jatkoa kaikille!
Nyt poitsu nukahti, joten lähen taas maalaileen, palaillaan!
Norppis ja poika, eilen 6 viikkoo
Dajm: Tsemppiä Pätkiksen syömätouhuihin. Meilläkin joskus ruoka maistuu suht hyvin ja sit tuleekin taas sellasia päivä (saattaa olla monta putkeen) ettei ruoka maistu ollenkaan. Välillä oon ihan epätoivonen.
Norpanpoikaselle ja Saikulle tervetulotoivotukset:) Ihanat kuvat teiän pojista=)
Mama: Mä en oo ottanu ihmisten päivittelystä mitään kauheeta stressiä. Välillä oon sanonu et ei tää nyt niin rankkaa ole vaan useimmiten tosi ihanaa ja oon onnellinen et mua on siunattu kahdella ihanalla lapsella. Miestä enemmän riepoo ihmisten kommentit (esim. yleiset "On teillä nyt käsitöitä" tai "Ei käy kyllä kateeks")
Toivottavasti Justus pian kelpuuttaisi myös isin nukuttajaksi!
Hannah: Tsemppiä Ellalle konttauharjotuksiin! Siitä se lähtee:)
Yksis: Kivaa kun saatte sun veljen sinne kyläilemään:)
Buuffa: Ihana varmaan seurata Neean puheen kehitystä. Hirmu aikaseen rupee hänelle tulemaan ensimmäisiä sanoja:) (tai mä oon ainakin olettanu et sanoi tulis vast hiukka myöhemmin...) Hienosti sujuu seisominen Neealta!
Aurelia: Meillä ei ainakaan velli pidentänyt unia ollenkaan.Eipä siinä energiakaan ole juuri sen enempää kuin maidossakaan.
Pia-maria: Minkälainen talo teille on tulossa jos saa udella?
Gaiole: Kiva kuulla et Piiperölle maistuu ruoka:)
Weera: 2kk onnittelut sinne:)
Isien osallistumisesta oli puhetta. Meillä iskä osallistuu poikien hoitoon siinä missä minäkin ja on ollut jo monta kertaa poikien kanssa kotona että minä olen saanut käydä vaikka kaverin kanssa kahvilla. Kynsien leikkuu ja kylvettäminen on sellaisia hommia, jotka minä teen lähes poikkeuksetta aina itse. Mies arastelee kynsien leikkuuta ja kylvetys on taas jäänyt minun vastuulle, koska miehellä on niin herkkä (atooppinen) iho, että kuivuu liiallisesta veden kanssa läträämisestä.
Omaa huonetta pojat ei saa vielä vähään aikaan. Me asutaa kaksiossa joten tilaa ei siis ole. Ei olisi oikein varaakaan muuttaa isompaan. Tosin hyvin me ainakin toistaiseksi pärjätään näin:)
Leevi alko eilen kääntymään selältä mahalleen myös kovalla alustalla. Kauan hän sitä harjottelikin. Nyt ois koko ajan kääntymässä ja suuttuu jos jollakin kerralla epäonnistuu. Leevi tajus myös tänään varpaittensa olemassaolon. Lauria harmittaa kovasti ku veikka keskittyy nykyään pelkästään kääntyilemään ja yrittää herättää veikan huomiota esim kiljumalla ja tarttumalla kiinni Leevin käteen. Tänään tuli oikein tippa linssiin ku katto heidän vuoropuheluaan puuhamatolla:)
Nukkumaan meno on alkanu Leevillä muodostumaan ongelmaksi Hirveällä huudolla mennään nukkumaan ja kestää tosi kauan ennen ku nukahtaa. Mistähän sekin mahtas johtua?!?
Meiän häistä oli moni kyselly. Pidetään ne mun koti paikkakunnalla 1.8.2009. Pari päivää sitten sain juhlapaikankin varattua. Vieraita kutsutaan 70-80 henkeä et sellaset keskisuuret häät kai?!? Mies oli eilen tehny koneelle hääbudjetin. Mahdollisimman pienellä budejetilla pitäs yrittää selvitä...
Ois muuten ihanaa järjestää lähiaikoina pk-seudun enskatreffit niin mäkin varmaan lähtisin mukaan. Nyt ku noi alkaa viihtymään vaunuissa hereilläkin niin onnistuis ehkä paremmin:)
Mut eipä tässä muuta... Pojat heräs päikyiltä ni pitää mennä.
Terkuin Butterfly & Lauri ja Leevi 5kk 5pv
Aika mukavahan tosta säästä loppujen lopuksi tuli, vaikka tääläpäin oli aamulla aika mälsää. Jäi siis ne puistotreffitkin väliin kun oli niin märkää, huomena uus yritys.
Weeralle pikaista paranemista ja Ainolle onnea 2 kk.
Gaiole: Pitäkäähän mut sit ajantasalla treffeistä. Jaksamisia sulle yövalvomisiin, toivottavasti vähän ees tasaantuu ennen sitä 9 kk. Ja ilmottele ihmeessä myös jos jostain kumman syystä tänne Hämeenlinnan suuntaan eksyt! Samoin siis kaikille muillekin!
Norpanpoikaselle mukavat ristiäiset, toivottavasti saatte olkkarin valmiiksi ennen.
Hermionelle ja Eetulle hyvää matkaa!
Butterfly: Meille tulee aika tavallinen omakotitalo, reilu 100 asuinneliöö +autotallit ja varastot ym. Ei oo mitään pakettitaloo tulossa, vaan ihan perinteisesti rakennetaan pitkästä puusta. Me ollaan myös häitä järkkäämässä, ne on tosin vasta ens kesänä, mutta vinkkejä järjestelyihin otetaan vastaan. :) Jos siis huomaat jotain mitä ei välttämättä tuu heti ajatelleeks, niin kiitollisena kuuntelen. :) Mulla ei oo lähipiirissä pieniä kaksosia, mutta aika ihanalta kuulostaa toi poikien yhteiselo! Varmasti yhteistyö vielä tiivistyy kun kasvavat! Voiskohan Leevin levoton nukkumaanmeno johtua uudesta taidosta? Useinhan siinä niin käy kun oppii jotain uutta, ettei sitten "malta" mennä nukkuun.
Meillä Pötkö nukkuu täyttä häkää, joten nyt tää äippä heittää sohvalle kyljelleen, eikä tee tänään enää mitään!
Pia ja Pötkö 6,5 kk
Terkkuja täältä maailman laidalta...
Hermionelle vielä kertaalleen ihanaa lomaa!
Pia, ihanalta kuulostaa tuo teidän talonrakennus vaikka eipä se taida herkkua kuitenkaan olla... toivottavasti saatte pian valmiiksi :) Miten teidän puistotärskyt meni... mekin oltiin tänään Suomikoululaisten torstai treffeillä ja olihan se mukavaa päästä vähän turisemaan suomimammojen kanssa, vaikka muilla onkin lapset isompia. Ei sitten mennyt ne teidän treffit... toivottavasti ens kerralla onnistuu!
Weeralle kiitos tervetulotoivotuksista ja ihanaa lomaa! Onnittelut 2kk täyttymisestä... aika menee kyllä hurjaa vauhtia ja tuntuu ihan uskomattomalta, että Miakin täyttää ens viikolla jo 3kk. ...niin ja pikaista paranemista!
Gaiolelle tsemppiä huonoihin öihin, mulla ne on varmaan se suurin pelko kun muutenkin oon todella herkkäuninen ja vaadin kyllä ainakin sen 6 tuntia unta jotta edes jotenkin päin selviydyn... siks meillä mies pääsääntöisesti nukkuu Mian kanssa ja mä vaan syötän välissä.
Norpanpikaselle onnittelut hyvin sujueesta yöstä, toivottavasti saatte jatkossakin nukkua! Päiväunista älä huoli, ei ole meilläkään vielä mitään tolkkua päivänukkumisissa eli joskus nukkuu ja joskus pärjää päivän pikatirsoilla vartista puoleen tuntiin siellä täällä...
Butterfly, teillä näyttää häätouhut olevan hyvässä kuosissa... meidän häät tais olla samaa kokoluokkaa, tosin niistä on aikaa vierähtänyt jo reilut kymmenen vuotta, mutta kivaa oli. Meilläkään ei mies suostu kylvettämään, pelkää vissiin vahingossa hukuttavansa toisen ;)
Huiskutukset kaikille jotka jäi mainitsematta!
Ja soitten vielä lyhyesti omaa napaa... Tänään käytiin sitten hakemassa eka Rota rokote ja hyvinhän tuo näytti maistuvan :) Samalla käytiin puntarilla ja mitattiin pituus... painoa nyt tasan 12vkoa vanhana 5980g ja pituus 62,6cm (kutistunut viime mittauksesta eli tais olla hoitsulla mittanauha vinossa 2kk tarkastuksessa ;) )
Onneksi yöt on taas menneet paremmin... tiedä häntää mikä oli vikana tai siis masuvaivojahan ne kai oli, mutta mistä ne tuli. Huonoista unista tuli mieleen, että koska teillä on tulleet ensimmäiset hampaat? Meillä meinaan kuolataan ihan hirveesti ja tuli vaan mieleen et vaikka varhaistahan se olis mut voisko olla...
Ihanaa perjantaita sinne!
T. Yksis ja Mia 12vkoa tasan
Olipa virkistävä puistoreissu! Oon kun uus ihminen kun pääsi vähän ulkoileen aamutuimaan ja oli vielä juttuseuraakin. Pötkökin nukkuu huomattavasti paremmin päiväunia kun pääsi eka vähän hiekkalaatikolle. Oli myös ekaa kertaa keinussa ja tykkäs ihan hirveesti! Mitenköhän en oo aikasemmin tajunnu laittaa keinuun...
Yksis: Talo on valmistumassa näillä näkymin nopeemmin kun alunperin piti, mutta en silti jaksais millään oottaa että pääsis muuttaan! Sielä olis iso oma piha ja kaikkee... :) Varmasti oli virkistävää sielläkin päästä höpötteleen äitien kans ihan suomen kielellä vaihteeks. Onhan ne paikalliset kaverit kuitenkin vähän eri asia kun perussuomalainen :). Mun mieskin on muuten asunu siellä "isossa maailmassa", Floridassa, tosin vaan alle vuoden. Minkäs kokoinen Mia oli syntyessään? Anteeks kun en muista, oot varmaan kyllä sen jo kertonukin... Piti ihan vertailun vuoksi kaivaa Pötkön neuvolakortti ja kattoo, samaa kokoluokkaa on ollu 3 kk neuvolassa.
Sit tohon hammaskyselyyn: meijän Pötkö alotti myös tosi aikaseen hirvittävän kuolaamisen, mutta lopulta ekat kaks hammasta tuli vasta lähellä puolivuotispäivää. Kuolasi siis monta kuukautta "litratolkulla" Mutta siskoni keskimmäisellä lapsella puhkesi eka hammas alle 2 kk iässä, että eihän niitä oikein kai voi ennustaa. Niin ja onnea Mialle ikäsaavutuksesta! :)
Täälä on ihan superhieno ilma ja kun Pötkökin nukkuu vielä, taidan mennä hetkeks istuskeleen aurinkoon.
Pia ja Pötkö 6,5 kk
Pikaisesti tässä ilmoittaudun.
Mies on ollu ny 2 viikkoa lomalla ja ollaan reissattukin ni en ole ehtiny hirveästi nettaileen. Ensi viikolla alkaa taas arki joten enköhän sitten taas ole palstalla. :)
Omia kuulumisia sen verran että Saaga oppi puolivuotis päivänä ryömimään joten on itselle on pitänyt kasvattaa silmät selkäänki,huoh. Ja kiinteiden syöminen sujuu taas välin takapakin jälkeen mallikkaammin. Riisipuuroa maisteltiin aamulla ekaa kertaa. Seuraavaksi sitten lihoja...
Kaikille uusille tervetuloa ja paljon onnea vauvoista! <3
Semmonen kävi mielessä et uusia on tullut ny pienen ajan sisällä paljon et miten olisi pienet esittelyt uusilta ja vanhoilta. Voin tässä aloittaa.
Elikkäs 6,5 kk (synt 28.12.) Saaga tyttösen äiti Keravalta. Hmm, mitähän muuta voisi kertoa.. Saagalla 2 hammasta, kääntyy selältä mahalle, ryömii, istuu itsekseen joitakin hetkiä mut pitää olla vieressä ottamassa koppia. Kiinteitä Saaga on saanu 5kk eteenpäin. Vaihtelevalla menestyksellä uponnu mut ny taas paremmin ja tissimaidolla 5kk saakka menty..
Jaahas tuli varmaan kaikkee oleellista ja epäoleellista kerrottua...
Lauantai illan jatkoja kaikille!!
Susanna ja Saaga
GAIOLE Teillä oli ollu huonoja öitä. Tuli semmosta mieleen et miten piiperölle maistuu maito päivällä ku kiinteitä menee enemmän? Jostain luin/kuulin joskus et vauva itse tietää kuinka paljon maitoa tarvitsee päivässä ni juo sen sit vaikka yöllä jos ei päivän mittaan ole ehtiny juomaan. Tietysti voi olla vaikea arvioida kun imettää (etkös imettäny vielä..?) et paljon sitä maitoa menee. Tämmönen tuli mieleen josko olisi apua.
Isän osallistumisesta oli ollu puhetta. Meillä mies osallistuu vaihtelevasti. Riippuen paljolti kuinka väsyny on (tekee aika paljo töitä). Toisinaan koen helpommaksi muutenki tehdä esim vaipanvaihdon ym ennen lähtöä jonneki ku oon siinä kuitenki nopeampi. Ja muutenki miestä saa useamman kerran pyytää et viitsisitkö ja samas ajassa ite on jo hoitanu homman...
Niin ja nukkumapaikasta oli ollu puhetta. Meillä Saaga nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieressä. On muuten aamusin ollu ny aivan ihana ku on mahallaan ja vetää pinnan suojan alas ja kattelee ja hymyilee meille. <3 Siinä ei aamu voi pahalla tuulella alkaa.
On meillä toinenki makkari mut tällä hetkellä työhuone käytössä ja varmaa on vielä jonku aikaa ku mun helpompi syksyllä siellä tehdä opiskelujuttuja iltasin. Ja ollaan kaikki nukuttu suht rauhallisia öitä tällä järjestelyllä. Niin Saagan siirto omaan huoneeseen ei vielä ole ajankohtaista.
Nämä jäi äkkiseltään mieleen. Toivottavasti mun sepustuksista saa jotain tolkkuakin...
S
niin järjestetään vaan TREFFIT pk seutulaisille ja vähä kauempaa tulijoillekin..
Mites osa on tietysti aina reissussa heinäkuussa ku on lomakausi mut miten olisi sitten elokuun alku??
No niin ny en enää häiriköi ;)
S
Sinne meni sitten ne meidän hyvät unet :( eli viime yönä valvottiin aamu kahdesta aina puoli viiteen ja sen jälkeen lähinnä torkuttiin tuonne puoli kahdeksaan... tämä päivä onkin sitten mennyt känkkäränkkää kanniskellessa, mutta nyt onneksi nukkuu (nukahti autoon, kun ajettiin kotiin Parent-Baby Classistä). Syöminenkin kun on Mialla aina väsyneenä vähän sitä sun tätä... toivottavasti ensi yönä sujuu taas paremmin, on meinaan mullakin pian stidit silmissä ;)
Saikulle tervetuloa mukaan joukkoon ja onnittelut pojasta! :) Teillä on paino lähtenyt hyvin nousuun ja onneksi keltaisuuskin taitaa siellä olla mennyttä elämää... Ihana on kuva!
Paco, hauskaa, että on muitakin samanikäisiä :) Tänään just siirryttiin meidän vauvakerhossa seuraavaan ryhmään, kun melkein kaikki muut meidän ryhmässä oli niiiiiin paljon pienempiä 2-6viikkosia ja vertaistuki jäi vähän vähälle vaikka kivaahan se oli yrittää muita auttaa ja antaa vinkkejä... ens viikolla aloitetaan sitten 3-6kk ryhmässä ja ollaan sitten nuorimmasta päästä. Siellä näköjään myös on taisteltu tissiraivareiden kanssa... meillä onneksi nyt taaksejäänyttä elämää, mutta kyllä pelottaa että jos alkaa taas uudestaan... (neljä viikkoa on pitkä aika taistella) mäkin päätin jo antaa periksi, mutta viimeisestä yrityksestä "onni" kääntyi ja nyt on syötöt menneet ihan mukavasti, tosin lopetan nykyään heti jos alkaa renaamaan eli saa nähdä torstaina miten paino on kehittynyt... meilläkin on öisin syönyt mukavasti ja ongelmat on olleet päivällä. Niin, ja vielä ihania häitä sinne! Nauttikaa koko rahalla :)
Maman galluppiin vielä... täällä on kovasti muodissa sellainen ranskalainen vinkuva luonnonkuminen Kirahvi ja sellaisen sitten Miallekkin ostin... ei nyt vielä ole siitä ollut mitenkään hirveen kiinnostunut, mutta kattellaan kun kaikki kuiteskin vannoo sen nimeen. Googlatkaa jos jaksatte "Sophie the Giraffe"
Buuffa, siellä seisotaan jo niin topakasti!
Aurelia siellä jo aloittelee kiinteitä... kovasti sitä odotellaan jo täälläkin, eikä varmaan kyllä jakseta odottaa 6kk asti vaikka kaikki sanookin et turhaa kiirehtiä, mutta, mutta...
Pia kyseli rahalähteistä, enkä valitettavasti osaa kyllä täältä käsin auttaa... toivottavasti jollain muulla on vinkkejä :) Mammakamuista... mulla sattuneista syistä ei juuri suomalaisia kamuja ole eli siten tää palsta on kyllä henkireikä täälläkin, kun ameriikassa monet asiat tehdään toisin... paikallisia kamuja kyllä onneksi on, mutta ei se ole aina ihan sama asia...
Dajm, täällähän me ollaan länsirannikolla Seattlessa eli jotakuinkin niin kaukana kun vaan pääsee... joo on aika hassua, kun miehen sisko opiskelee Skotlannissa, mun broidi on töissä Lontoossa, me ollaan täällä ja miehen velikin miettii ulkomaille muuttoa eli tukevasti ollaan maailmalla...
Heltsy, hienoa kun selvisitte taudista säikähdyksellä :) Ihanan lohdullista, että muillakin on näitä tissiraivariongelmia ollut... aika kädettömäksihän sitä itsensä tuntee, kun ei kelpaa.
Mama, minkä ikäinen Justus on? Hienoja neuvolakuulumisia siellä!
Hermionelle ihanaa kesälomaa! Meillä on loma vasta elokuussa...
Omaa napaa tulikin jo yllä, mutta pakko kirjoittaa veljen hauskat kommentit... kyseessä siis 25-vuotias, jolla ei ole mitään kosketusta pieniin lapsiin, saati vauvoihin... Kysyi ensin, että mitä Mia syö ja oli ihmeissään, kun kerroin et maitoo vaan... myöhemmin sitten kysäisi, et miten mä saan päivät kulumaan kun onn vaan kotona... hah, hah, haa... :)))))) ...ai, että miten saan kulumaan... no oppiipahan sitten aikanaan ;)
T. Yksis ja Mia