Nettopalkkasi/kk?
Kuinka paljon jää verojen jälkeen käteen. Ap aloittaa. 2100€/kk.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
En ole bussinkuljettaja, mutten ihmettele ollenkaan. Monella miesvaltaisella duunarialalla saa aivan tolkutonta liksaa.
Mutta Suomen talous pelastuu, kun pienennetään vielä lisää niiden pienipalkkaisten naisvaltaisten alojen palkoista. Ylihintaisten duunarien palkat on tietenkin ok, vaikka vienti ei vedäkään ja kustannukset ovat liian kovat teollisuudessa.
Näin on, meiltä matalapalkkanaisaloilla toimivilta vain palkkaa jäihin, ainoa henkireikä pitkät lomat pois, lisää työaikaa!! Kyllä tuottavuus kasvaa, se on saletti!
Vierailija kirjoitti:
En ole bussinkuljettaja, mutten ihmettele ollenkaan. Monella miesvaltaisella duunarialalla saa aivan tolkutonta liksaa.
Tolkuton liksa?
Olen naisvaltaisella alalla, keskiasteen koulutus ja tienaan huomattavasti enemmän. Vuorotöissä olen. Aika loogista että bussikuskeillekin tulee sunnuntailisiä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2100. Aika kovapalkkaisia ihmisiä täällä näyttää olevan..
totta, paljon "kovapalkkaisia" näkyy olevan :D itse saan käteen 480€/kk:ssa. Ei työttömänä pääse liikaa ylpistymään saati kylpemään rahassa
Työttömillä on suomessa sillee, että kaupassakin joutuu miettimään, voiko polkupyörään ostaa uuden pirikellon, niin kuin minä jouduin yhtenä päivänä tekemään. En edes käytä alkoholia tai tupakoi. Valinnan vapautta ei ole. Suurin osa työttömistä tekeekin itsemurhan Suomessa, kun tälläisiä joutuu miettimään. Se murtaa pään vuosien kuluessa. Epäterveellisen ruoan työtön saa ostettua, makaronia ja halvinta jauhelihaa. Jos sattuu elämään vanhaksi ja saa jonkun taudin, niin kansaneläkeläinen joutuu arpomaan ostaako makaronit ja jauhelihat, vaiko lääkkeet. Täytyy ostaa makaronit ja jauhelihat, joten lääkkeet jää väliin.
Jos tarvii ostaa vaikka kengät, niin on mentävä sossuun. Siellä sanotaan, että saa maksaa 25 € korkeintaan. Kuitti on vietävä niistä kirpputorilta ostetuista kengistä, jotta saa sen 25€. Se maksetaan sitten viikon kahden kuluttua.
Samanaikaisesti useimmilla koko ikänsä töissä olleilla on 400 000€:n omistusasunto maksettuna, eläke nettona 1500€/kk ja pankkitilillä 200 000€.
Näin eritavalla ihmisille käy riippuen pääsikö töihin vai ei.
Niin, ne työllisethän eivät itse joudu tekemään mitään sen palkkansa eteen, kuten vaikka töitä. Raha putoaa työllisilläkin vain taivaasta eikä sen eteen tarvitse toki mitään tehdä, kuten vaikka kouluttautua ja töitä. Kaikilla keskituloisillakin on työuran loputtua omaisuutta puolen miljoonan euron edestä. Juu juu.
Onko työnteko sitten niin kurjaa? Vähän joutuu lapaansa liikauttamaan, niin heti on yhtä helvettiä vai? Työnkin on oltava siisti sisätyö, sehän on nykysin kaikkien unelma. Istua ja näpytellä tietokonetta hieman. Sitten kun mediassa jatkuvasti ihaillaan kuinka on kivaa suunnitella pelejä tai ajatella työkseen, eli toisin sanoen kevyttä tietokoneen näppäilyä, niin ihmiset on keskimäärin sen verran yksinkertaisia, etteivät he kykene kyseenalaistamaan sitä, onko oikeasti niin, että kaikki muu on tylsää, liian yksinkertaista ja raskasta, kuten media väittää. Sen jälkeen tämä median mätä asenne omaksutaan vähitelle ja kaikesta muusta työstä kuin unelmatyöstä valitetaan.
Noin 3 900 euroa saan käteen kuussa. KTM päällikkötason tehtävissä, ei alaisia. En valita :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Suomen talous pelastuu, kun pienennetään vielä lisää niiden pienipalkkaisten naisvaltaisten alojen palkoista. Ylihintaisten duunarien palkat on tietenkin ok, vaikka vienti ei vedäkään ja kustannukset ovat liian kovat teollisuudessa.
Ylihintauisten duunarien vai? Tiedätkö, että teollisuudessa palkkakulut ovat keskimäärin vaivaiset 10-13% kaikista menoista. Viennin vetävyyteen teollisuuden palkkojen alentamisella ei ole mitään vaikutusta. Jos palkkaa alennetaan 10%, niin se vaikuttaa lopputuotteen hintaan vaivaiset noin +1%:ia.
Suomen vienti ei sen sijaan vedä, koska Suomessa on kapea tuotevalikoima tutkitusti, verrattuna esim. pohjoismaalaisiin yrityksiin. Mieti suomalaisia kuluttajatuotteitakin, eihän ne osaa innovoida mitään niin hienoa, että ulkomailla kiinnostaisi. Ainoastaan suomalainen sellu, paperi, kemian tuotteet, metalli ja Koneen hissit kiinnostaa ulkomailla. Ne eivät kuitenkaan ole kuluttajatuotteita. Niillä on myös sama palkkakulujen osuus, silti niitä ostetaan.
http://www.stat.fi/til/tetipa/2012/tetipa_2012_2014-02-13_kat_001_fi.ht…
1200e/kk nettona. Puutarha-alan hommia. Hitto mitä (raskasta) paskaa ja olen vaihtamassa alaa ennen kuin tulee enempää rasitusvammoja.
Jotain 2430 (netto 3448). Lisäksi puhelin- ja lounasetu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja TAAS menee av-mammoilta brutto ja netto sekaisin.
T: noin 3900€\kk (netto)[/quote
Ettei vaan itseltäsi menisi :)
Mulla netto 2450, brutto 3400.Ei mene sekaisin. :)
Täällä oli jo aiemmin vastaava ketju, jossa mammoilla meni brutot ja netot täysin sekaisin. Siihen viittasin.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 2430 (netto 3448). Lisäksi puhelin- ja lounasetu.
Ja tässähän se esimerkiksi jo meneekin. :)
Netto about 1750. Terveysala, ammattikorkea, päivätyö.
4200e/kk. En asu Suomessa, joten siksi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja TAAS menee av-mammoilta brutto ja netto sekaisin.
T: noin 3900€\kk (netto)[/quote
Ettei vaan itseltäsi menisi :)
Mulla netto 2450, brutto 3400.Miten ihmeessä sulla noin pieni vero-%? Mulla jää saman suuruisesta palkasta käteen 2000€.
Vierailija kirjoitti:
4200e/kk. En asu Suomessa, joten siksi mahdollista.
Missä asut ja mitä työtä teet?
n. 3300 nettona (koostuu työ- yms. eläkkeistä)