Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitat banaanitertun muovipussiin ennen punnitsemista?

Vierailija
27.03.2016 |

Otsikossa on kysymys ja ehkä on luontevampaa kysyä asiaa täällä, kuin haastatella lähikaupan asiakkaita.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pohjanmeren linnustosta 94 prosenttia kantaa muovikassin jäänteitä mahassaan. Etelä-Ranskan rannikolla otetuissa näytteissä 70 prosenttia jätteestä oli peräisin muovikasseista."

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/eu-julistaa-ohuet-muovikassit-pannaan…

"Maailmassa tuotetaan vuodessa yli 90 miljardia kiloa muovia, josta 10 prosenttia päätyy meriin. Lopulta 70 prosenttia tästä uppoaa ja tuhoaa merenpohjan elämää, ja loput kelluu kerääntyen mereen jättimäisiksi lautoiksi."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tyynenmeren_j%C3%A4tepy%C3%B6rre

Ketä oikeasti kiinnostaa, jos linnustolla on tarve syödä muovikassin jäänteitä niin antaa niiden syödä, eivät räjähdä lintukannat liialliseen kasvuun ja noi jättimäiset kelluvat muovilautat on ihan fiksuja juttuja, monet saarilla asuvat natiivit saavat niistä hyviä räsykattoja ja satunnaisesti seikkailevat survival miehetkin niistä sateensuojan saattavat rakentaa.

Vierailija
42/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vitutti taas viimeviikolla kun oli joku ekoihme ostoksilla ja oli koonnut pussinsa varmaan 7 eri hintatarraa heviosastolta. Eli suuri määrä eri kasviksia samassa pussissa. Siinä sitä pussia sitten pyörilteltiin kassalla piippailtiin ja korjailtiin piippauksia että saatiin kaikki tarrat kertaalleen piipattua ja varmistettua että kaikki meni oikein. Olis tehnyt tunkea ne hedelmät sen ämmän hanuriin ja ilman pussia.

Minä en todellakaan ala ottamaan omaa pussia jokaiselle irto-ostokselle, jos ostan esim. punaisia chilejä, jalapenoja ja pätkän inkivääriä, tai kaksi sipulia ja yhden valkosipulin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en yhtään ymmärrä. Pitäisikö siis ensin punnita ja sitten vasta laittaa muovipussiin? 

Minä laitan kaikki ruokani muovipusseihin niin kauan kuin idioottien kouluttautumattomien vanhempien kakarat istuvat koirankakkaisilla kengillään ostoskärryissä.

Mun mielestä banaani maistuu paremmalta kuorittuna. En ota niille pussia.

Vierailija
44/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne haisevat pahalle (mutta sisus maistuu hyvälle). Usein ovat myös vähän kosteita ja mikään ei ole etovampaa kuin se banaaninhaju käsissä ja muissa ostoksissa. Siksi pakkaan yksittäisenkin banaanin pussiin aina.

Vierailija
45/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap säästää vuodessa, kun jättää ne pussit punnitsematta, tuleeko ihan euro täyteen?

Voi tyhmyyttäsi.

Jos olet ap, niin et tosiaan mikään rakettitieteilijä ole itsekään. Ja niin, minä en laita banaaneja pussiin ollenkaan.

Vierailija
46/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pussi pitää punnita, voihan se painaa vaikka gramman.

Mitä tässä aloituksessa  ajettiin takaa? minä kuvittelin,että sitä,että luonto säästyy kun banaaneja ei pakata muoviin ostotilanteessa. Koska ne ovat paksun kuoren peittämiä,eivät tarvitse pussia. Vai sitä,että säästää sentin kun punnitsee ennen pussiin laittoa? Itse en koskaan laita banaaneja pussiin. Hyvin ovat tulleet kotiin ilman sitäkin. Muutenkin yritän välttää moninkerroin pakattuja tuotteita.

Vierailija
47/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ap syöt myös banaanien kuoret, muuten teet elokogisesti väärin. Mieti kuinka paljon jätettä syntyy kuorista.

Ääliö. Etkö tajua että kuoret maatuvat?

Muovi ei.

Itse taidat olla, kun et ymmärrä huumoria.

Aika huonotasoista huumoria. Sarkasmi ei muutenkaan välity netissä kovin hyvin, ellei sitten vedä ihan överiksi juttuja.

Mun mielestä ketjun jutut taas ovat aika övereitä. Itse otan suurimman osan huumorilla. Tuskin kukaan tosissaan tuollaisia kirjoittaa.

Vierailija
48/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pussi pitää punnita, voihan se painaa vaikka gramman.

Mitä tässä aloituksessa  ajettiin takaa? minä kuvittelin,että sitä,että luonto säästyy kun banaaneja ei pakata muoviin ostotilanteessa. Koska ne ovat paksun kuoren peittämiä,eivät tarvitse pussia. Vai sitä,että säästää sentin kun punnitsee ennen pussiin laittoa? Itse en koskaan laita banaaneja pussiin. Hyvin ovat tulleet kotiin ilman sitäkin. Muutenkin yritän välttää moninkerroin pakattuja tuotteita.

Relaa jo ap, älä ota tosissasi kaikkea. Muut ymmärsi kyllä yskän.

Vierailija
49/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa minäkin herättäisin naisissa näin suurta intohimoa kuin banaanit. T: Sinkkumies 32v.

Vierailija
50/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on vaikeampi laittaa punnitsemisen jälkeen..

Vierailija
51/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostamani banaanit ovat lähes poikkeuksetta kosteita, enkä halua sitä tahmeutta siirtää muualle. Vaikkei tahmeita olisikaan, niin tykkään hyödyntää pussia myöhemmin muuhun. Uskon myös, että banaanikärpäset pysyvät poissa paremmin, kun banaanit ovat pussissa.

Sama juttu. Lisäksi olen huomannut että ne menee nopeammin huonoksi ja kolhiintuu kauppakassissa ilman pussia. Tuntuu jotenkin oudolta että se ohkanen pussi niitä pystyisi mitenkään suojaamaan mutta näin vain on.

Vierailija
52/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep.

Vierailija
53/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on vaikeampi laittaa punnitsemisen jälkeen..

Yritit varmaan olla nokkela, mutta kuulepa: laitat ne banaanit pussiin vasta maksamisen jälkeen. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
54/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en yhtään ymmärrä. Pitäisikö siis ensin punnita ja sitten vasta laittaa muovipussiin? 

Minä laitan kaikki ruokani muovipusseihin niin kauan kuin idioottien kouluttautumattomien vanhempien kakarat istuvat koirankakkaisilla kengillään ostoskärryissä.

Meillä ainakin kuoritaan banaanit ennen syömistä, mutta jokainen tyylillään...

Vierailija
55/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupassa banaanien kuorit ovat märkiä ja tahmeita (säilytetään ilmeisesti kylmässä), tottakai laitan ne muovipussiin likaamasta muita ostoksia.

Vierailija
56/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ilmeisesti myös syödään ne banaanit suoraan kaupasta tullessa, eikä säilytetä esim. hedelmäkorissa?

Vierailija
57/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ilmeisesti myös syödään ne banaanit suoraan kaupasta tullessa, eikä säilytetä esim. hedelmäkorissa?

Huuhtelen ne kotona. Oliko vielä kysymyksiä?

Vierailija
58/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Afrikan lapset kääntyisivät haudoissaan, jos kuulisivat, että joku käyttää puhdasta juomavettä banaaninkuorien huuhtelemiseen.

Vierailija
59/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Afrikan lapset kääntyisivät haudoissaan, jos kuulisivat, että joku käyttää puhdasta juomavettä banaaninkuorien huuhtelemiseen.

Se yletön muovipussien ostaminen onkin paljon järkevämpää (not). Sinäkö käytät hanavettä vain ja ainoastaan juomavetenä? Millä sä itses peset, vai pesetkö ollenkaan, eikö se olisi ekologisempaa?

Vierailija
60/62 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nirppanokkia ootte. Ei tarvitse pussia, eikä huuhtoa. Kuoria ei kukaan syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan