Miksi laitat banaanitertun muovipussiin ennen punnitsemista?
Otsikossa on kysymys ja ehkä on luontevampaa kysyä asiaa täällä, kuin haastatella lähikaupan asiakkaita.
Kommentit (62)
Mitä sul on pussissa? Hei mitä sul on kassissa?
Mä en ymmärrä miksi ihmiset ottaa niitä pikkupusseja esim apteekissa. Monilla naisilla on jättilaukut olalla ja silti se aspiriinipaketti pitää ottaa siihen apteekin pikkupussiin. Mun mielestä pussit pitäisi kieltää jos asiakkaalla on kuljettamiseen kelpaava laukku mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kai ap syöt myös banaanien kuoret, muuten teet elokogisesti väärin. Mieti kuinka paljon jätettä syntyy kuorista.
Banaanin kuoret maatuu, neropatti. Toisin kuin muovijäte.
Vierailija kirjoitti:
Kai ap syöt myös banaanien kuoret, muuten teet elokogisesti väärin. Mieti kuinka paljon jätettä syntyy kuorista.
Ääliö. Etkö tajua että kuoret maatuvat?
Muovi ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin vien banaanin kuoret ja vastaavat mun ikiomaan kompostiin.
Suomessa muovipussi kiertää hyvin, se käytetään uudestaan kauppakassina ja sen jälkeen vielä roskapussina. Osa päätyy energiajätteeksi eli poltetaan jotta saadaan mm. lämmitysenergiaa omakotitaloalueelle. Koen että muovipussi ei ole ongelma Suomessa. Ja siitä huolimatta tiedostan että luontoa pitää suojella, käytän itse mahdollisimman vähän muovipusseja mutta laitan aina banaanit muovipussiin. Käytän pussin roskapussina, eväspussina, kissanhiekkapussina jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä pakkaan silloin, jos olen ostamassa samalla kertaa jotain vaatteita, tai jos ostoksia on sen verran paljon, että banaanit ovat vaarassa liiskaantua korissa/kassissa.
Banaanit pakataan aina päällimmäiseksi just tän takia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi ihmiset ottaa niitä pikkupusseja esim apteekissa. Monilla naisilla on jättilaukut olalla ja silti se aspiriinipaketti pitää ottaa siihen apteekin pikkupussiin. Mun mielestä pussit pitäisi kieltää jos asiakkaalla on kuljettamiseen kelpaava laukku mukana.
Minä käytän niitä (ja myös hedelmäpusseja) vessan roskiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä sarkasmia. Koko ketju on täynnä sitä, koska kukaan ei jaksa joka päivä jankata tästä samasta banaaniaiheesta. Oli varmaan kymmenes aloitus tällä viikolla.
Mitä te luulette, että Suomessa tehdään kotitalousjäyteelle? Vinkkinä voi kertoa, että sitä ei ainakaan Itämereen kipata, joten ei ne pikkupussit täällä mikään ympäristökatastrofi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pakkaan silloin, jos olen ostamassa samalla kertaa jotain vaatteita, tai jos ostoksia on sen verran paljon, että banaanit ovat vaarassa liiskaantua korissa/kassissa.
Banaanit pakataan aina päällimmäiseksi just tän takia.
Joskus on niin paljon tuotteita, jotka pitäisi pakata päällimmäiseksi, että on pakko tehdä poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovi ei.
Itse taidat olla, kun et ymmärrä huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovi ei.Itse taidat olla, kun et ymmärrä huumoria.
Aika huonotasoista huumoria. Sarkasmi ei muutenkaan välity netissä kovin hyvin, ellei sitten vedä ihan överiksi juttuja.
Vierailija kirjoitti:
"Pohjanmeren linnustosta 94 prosenttia kantaa muovikassin jäänteitä mahassaan. Etelä-Ranskan rannikolla otetuissa näytteissä 70 prosenttia jätteestä oli peräisin muovikasseista."
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/eu-julistaa-ohuet-muovikassit-pannaan…
"Maailmassa tuotetaan vuodessa yli 90 miljardia kiloa muovia, josta 10 prosenttia päätyy meriin. Lopulta 70 prosenttia tästä uppoaa ja tuhoaa merenpohjan elämää, ja loput kelluu kerääntyen mereen jättimäisiksi lautoiksi."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tyynenmeren_j%C3%A4tepy%C3%B6rre
Minun käyttämät muovipussit eivät päädy mereen, eikä varmana kovin monen muunkaan suomalaisen.
Hintatarra pysyy paremmin pussissa kuin märissä banaaneissa, enkä halua muutenkaan pyöritellä elintarvikkeitani paskaisilla hihnoilla.
Melkein joka kerta kun panen hintalapun suoraan banaaneihin kassalle mennessä se on tarttunut johonkin muuhun ja kassa juoksee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä sarkasmia. Koko ketju on täynnä sitä, koska kukaan ei jaksa joka päivä jankata tästä samasta banaaniaiheesta. Oli varmaan kymmenes aloitus tällä viikolla.
ensimmäinen minulle. jättäisin koko avauksen väliin jos olisi jo kymmenes tällä viikolla
Kyllä vitutti taas viimeviikolla kun oli joku ekoihme ostoksilla ja oli koonnut pussinsa varmaan 7 eri hintatarraa heviosastolta. Eli suuri määrä eri kasviksia samassa pussissa. Siinä sitä pussia sitten pyörilteltiin kassalla piippailtiin ja korjailtiin piippauksia että saatiin kaikki tarrat kertaalleen piipattua ja varmistettua että kaikki meni oikein. Olis tehnyt tunkea ne hedelmät sen ämmän hanuriin ja ilman pussia.
No en niin laita. Miksi laittaisin?