Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan muuttaa asumaan Kuubaan. Miten?

Vierailija
27.03.2016 |

Miten saa viisumin ja luvan jäädä asumaan vakituisesti?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyt rajalle, sanot "asyl" ja alat odotella asuntoa, ylläpitoa ja tulkkia.

Vierailija
2/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku oikeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Muutettiin perheen kanssa tänne pari vuotta sitten. Aika kova byrokratiakoneisto vastassa, mutta siitäkin selviää pitkällä pinnalla. Pitää tulla jonkun paikallisen kutsumana ja hakea siellä maahanmuuttovirastolta lupaa. On pystyttävä osoittamaan riittävä toimeentulo ja perustettava pankkitili Kuubaan. Maahanmuuttovirasto vaatii jotkin perusteet muuttamiselle. Mieheni on täällä lääkärinä, joten sitä kautta saimme me luvan muuttaa.

Vierailija
4/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sairaanhoitaja. Saisinko sieltä työpaikan?

Vierailija
5/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö osata Espanjaa?

Vierailija
6/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon sairaanhoitaja. Saisinko sieltä työpaikan?

Paljon mahdollista. Kuubassa on ylipäätään laadukkaat terveydenhoitopalvelut, joten sen alan ihmisillä paljon työpaikkoja.

Vierailija
7/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö osata Espanjaa?

Kyllä sitä kannattaa osata. Nuoret kuubalaiset jo puhuvat suht hyvää englantia, mutta helpottaa paljon virallisissa yhteyksissä ja vanhemman väestön kanssa kommunikointia jos osaat espanjaa.

t. 3

Vierailija
8/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa asunnossa asutte?

Vierailija
9/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kallista asua ja elää ? Miten löysitte asunon? Entä lapset? Millainen koulutus siellä on mahdollista saada lapsille?

Vierailija
10/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa asunnossa asutte?

Asumme pienessä omakotitalossa joka on työnantajan järjestämä. Vuokra-asunnot ovat pitkälti valtion omistamia, mutta yksityisiäkin on markkinoilla kokoajan enenevissä määrin. Jos ulkomaalainen haluaa ostaa asunnon, pitää olla jonkinlainen käteissumma kasassa, mutta en muista paljonko se tänäpäivänä on. 

Vierailija
11/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet puhumaan espanjaa.

Vierailija
12/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Kuuba kantaa vastuuta turvapaikanhakijoista? Onko pitkät käsittelyajat, panostetaanko kotoutumiseen riittävästi? Mikä on vuosittainen pakolaiskiintiö?

Vierailija
13/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kallista asua ja elää ? Miten löysitte asunon? Entä lapset? Millainen koulutus siellä on mahdollista saada lapsille?

Itse asuminen (vuokrat, sähkö, vesi) ei ole kovin kallista. Sen sijaan ruoka on joskus kallista, esim. liha koska sitä ei kovin paljoa ole saatavilla. Kasvikset ja erilaiset pavut ovat monesti edullisia. Työnantaja järjesti tämän meidän kodin, mutta mahdotonta sen löytäminen itse ei ole. Jonkin verran ihmisiä asuu yksityisten ihmisten asunnoissa "alivuokralaisena" sen aikaa kunnes saavat oman asunnon järkättyä. 

Vierailija
14/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asuminen (vuokrat, sähkö, vesi) ei ole kovin kallista. Sen sijaan ruoka on joskus kallista, esim. liha koska sitä ei kovin paljoa ole saatavilla. Kasvikset ja erilaiset pavut ovat monesti edullisia. Työnantaja järjesti tämän meidän kodin, mutta mahdotonta sen löytäminen itse ei ole. Jonkin verran ihmisiä asuu yksityisten ihmisten asunnoissa "alivuokralaisena" sen aikaa kunnes saavat oman asunnon järkättyä. 

En mä kyl oikein usko sua, koska Kuubassa työpaikat menee aina eka paikalliselle. Ne ei palkkaa ulkomaalaisia.

Vierailija
15/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on miehes kuukausipalkka?

Vierailija
16/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä kyl oikein usko sua, koska Kuubassa työpaikat menee aina eka paikalliselle. Ne ei palkkaa ulkomaalaisia.

No, tässä tapauksessa yksityisellä työnantajalla on osa ulkomaalaisia mm. Venezuelasta, jonka kanssa Kuuballa on lääketieteellistä yhteistyötä.

Vierailija
17/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia?

Vierailija
18/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoiseen mustaan aukkoon olet hyppaamassa. Keskimaarainen viikkopalkka on $20.

http://mashable.com/2014/04/03/internet-freedom-cuba/#ViiWBpW9ikqL

Vierailija
19/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lapsia?

Meillä on 2-vuotias lapsi

Vierailija
20/25 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset