Haluan muuttaa asumaan Kuubaan. Miten?
Miten saa viisumin ja luvan jäädä asumaan vakituisesti?
Kommentit (25)
Mitä? Onko kalastajan vaimo muuttanut kuubaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kallista asua ja elää ? Miten löysitte asunon? Entä lapset? Millainen koulutus siellä on mahdollista saada lapsille?
Itse asuminen (vuokrat, sähkö, vesi) ei ole kovin kallista. Sen sijaan ruoka on joskus kallista, esim. liha koska sitä ei kovin paljoa ole saatavilla. Kasvikset ja erilaiset pavut ovat monesti edullisia. Työnantaja järjesti tämän meidän kodin, mutta mahdotonta sen löytäminen itse ei ole. Jonkin verran ihmisiä asuu yksityisten ihmisten asunnoissa "alivuokralaisena" sen aikaa kunnes saavat oman asunnon järkättyä.
En mä kyl oikein usko sua, koska Kuubassa työpaikat menee aina eka paikalliselle. Ne ei palkkaa ulkomaalaisia.
Kuubalaiset lääkärit ja sairaanhoitajat on todella arvoistettua ammattilaisia ja heitä on myös paljon töissä muissa latinalaisen amerikan maisssa, koska he ovat siellä niin kysyttyjä. Kuuba on sallinut heidän lähteä töihin ulkomaille, koska he tuovat sitten paljon kaivattua ulkomaan valuuttaa lähettämällä sitä perheilleen kotimaahan.
Tilanne on hieman sama kuin on filppareilla, heitä on valtava määrä töissä muissa maissa ja heidän kotimaahan perheilleen lähettämä rahamäärä on tärkein ulkomaan valuuta lähde maassa.
Olisin kiinnostunut kuulemaan elämästänne Kuubassa.
Olette aika mielenkiintoisessa saumassa paikan päällä, kun nyt kauppasaartoa ollaan pikkuhiljaa purkamassa. Miten sinä koet, onko mahdollista, että kauppasaarron purku ja sen myötä integroituminen länsimaisempaan elämäntapaan muuttaa kuubalaisten yhteisöllisyyttä negatiivisempaan suuntaan?
Oletko huomannut tämän yhteisöllisyyden sillä asuessasi? Minä turistina kiinnitin nimenomaan siihen huomiota ja sain sen kokeakin.
Älä lähden. Ensimmäiset 10 vuotta sinua kohdellaan kuin turistia. Sinua huijataan, maksat kaikesta enemmän, sinusta puhutaan paskaa selän takana. Mikään ei toimi sujuvasti, ruokaa ei saa tarpeeksi edes rahalla.
Noin 3000 dollaria, mutta kuubalaisten palkka on paljon paljon huonompi. Mies saa apurahaa yliopistoltaan, joka on tuosta summasta suurin osa.