Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas uusi seksuaaliterapeutin teoria yksin jäävistä miehistä

Vierailija
27.03.2016 |

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Miksi-osa-miehist%C3%A4-ei-l%C3%B6yd…

Voi hyvän tähden, eikö hänellekään, kouluja käyneelle ihmiselle ole selvinnyt että ongelma on puhtaasti väestörakenteesta johtuva.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika terapeutti. Miehillä on hänen mukaansa selkeästi heikompi yksinpärjäämisen kyky, ja hän antaa ymmärtää, että sinkkumiesten sinkkunaisia lyhyempi elinikä ja huonompi terveydentila olisi osoitus siitä. Tosiasiassahan terveet elintavat korreloivat sekä sosiaalisen statuksen että pidemmän eliniän kanssa, eikä kenellekään varmaan tule yllätyksenä, että korkeamman statuksen miehet ovat naisten keskuudessa halutumpia tapauksia. 

Eli: sinkkuus ei sairastuta miehiä, vaan sairaat miehet jäävät sinkuiksi. Että sellaista asiantuntijaa taas haastateltu...

Esim avioero on monille miehille iso riski. Yksin elämisen vaikeus juuri sairastuttaa.

Taas kerran, kyse ei välttämättä olekaan itse avioerosta, vaan syistä, jotka johtavat avioeroon. Esim. puolison päihdeongelmat ovat yksi yleisimmistä syistä eroon, ja päihdeongelmaiset kuolevat nuorempina.

Niin, eivät VÄLTTÄMÄTTÄ OLE, joten mammat tietysti tietävät asiantuntijaa paremmin, että eivät missään tapauksessa ole, vaan mies kestää yksinäisyyden ihan siinä missä nainenkin.

Mutta eihän tuo terapeutti sanonut, että yksinäisyys sairastuttaisi, vaan joku toinen av-mamma. Minä vain korjasin väitettä, koska pelkästään eronneiden miesten elinikää tuijottamalla ei vielä koko totuus tule esiin. Olisi aika naiivia kuvitella, että miehet eläisivät pidempään huonoissa suhteissa sinnittelemällä kuin sinkkuina.

Tunnen miehen, joka alkoholisoitui eron jälkeen, vaikka jo vuosia ennen eroa avioliitto oli ollut suorastaan vihamielinen. Uskon kyllä, että huono avioliitto olisi miehen terveyden kannalta ollut parempi ratkaisu.

Vierailija
42/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika terapeutti. Miehillä on hänen mukaansa selkeästi heikompi yksinpärjäämisen kyky, ja hän antaa ymmärtää, että sinkkumiesten sinkkunaisia lyhyempi elinikä ja huonompi terveydentila olisi osoitus siitä. Tosiasiassahan terveet elintavat korreloivat sekä sosiaalisen statuksen että pidemmän eliniän kanssa, eikä kenellekään varmaan tule yllätyksenä, että korkeamman statuksen miehet ovat naisten keskuudessa halutumpia tapauksia. 

Eli: sinkkuus ei sairastuta miehiä, vaan sairaat miehet jäävät sinkuiksi. Että sellaista asiantuntijaa taas haastateltu...

Esim avioero on monille miehille iso riski. Yksin elämisen vaikeus juuri sairastuttaa.

Ei yksin elämisessä pitäisi olla mitään, mikä normaalin aikuisen sairastuttaa.

Yksinäisyyshän on yksi suurimmista terveysriskeistä

No varmasti sillä on negatiivinen vaikutus, jos on vaikkka mielenterveysongelmia taustalla. Mutta ei pelkkä yksin eläminen ole riski kenellekään perusterveelle ihmiselle.

Ei niin jos se ei vaikuta kehoon mitenkään. Mistäs tiedät ettei yksinäisyys lisää stressiä ja haitallisia hormoneita ihan normaalilla ihmisellä?

Kaikki tietävät että yksinäisyys voi lisätä stressiä, en ole väittänyt että ei lisäisi joten miksi kysyt sitä? Väitätkö että pelkkä stressi murtaa ihmisen terveyden? Nyt siis ei puhuta mistään äärimmäisestä, vuosia jatkuneesta stressistä, vaan yksinäisyydestä.

Mä olen lukenut että tutkimusten mukaan sosiaalinen eristyneisyys on vaarallisempaa terveydelle kuin alkoholismi. Siitä en tiedä miten on tutkittu, mutta jotta näitä noteerataan niin ainakin selvimmät yhteisvaikutukset pitäisi sulkea pois tai muuten tiedeyhteisö vain nauraa sinulle. Eli ei voida sanoa, että selitys on vaikkapa se, että sosiaalisesti eristyneet nyt vain esim. ovat lihavempia, minkä takia heidän terveytensä on heikompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tästä ollaan hiljaa ja viitataan toistuvasti "avioliitto on hyväksi miehen terveydelle"-fraasiin. Ajat ovat muuttumassa siinäkin...

http://www.kauneusjaterveys.fi/seksi-suhteet/suhteet/onko-avioliitto-hy…

Lukekaa rrityisesti alkuperäinen artikkeli.

Itse jos olisin jäänyt ikisinkkumieheksi olisin todnäk siellä ns selkeästi terveempien miesten joukossa. En ole ylipainoinen, verikokeet kertoo minun olevan "huipputerve" - ja siitä huolimatta koen eläväni avioliitossa huomattavasti epäterveellisempää elämää kuin koskaan sinkkuna. Mm vakavan naisjutun ja sen seuraamuksien myötä ei jäänyt enää aikaa judolle, josta ehdin saada ruskean vyön. Ko lajin jättäminen (koska nainen ei pitänyt siitä...) näkyi myös muutaman vuoden viiveellä itsekurissa. Sitä myötä myös epäterveellisempinä elintapoina joskin edelleen terveemmät kuin keskimääräisellä suomalaisella miehellä (ei kaljaa, tupakkas, makkaraa, mässyä yms) jos lääkärintarkastusten tuloksia tarkastellaan. Eli vähän erilainen "Yksittäistapaus", mutta näiden määrä on noussut radikaalisti - avioliitto ei ole takuu miehen hyvään terveydentilaan.

Suosittelen mustan vyön hankkimista. 

Vierailija
44/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sill on aika kiva maasturi siin camelin klassisess mainokses.

Mukana vielä grandi, varoiksi sellaisten janoisten kaveri.

Vierailija
45/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksin elämisessä pitäisi olla mitään, mikä normaalin aikuisen sairastuttaa.

Tutkijat ovat tästä hyvin eri mieltä. Esim. se ettei ihmisellä ole ystäviä, on jo itsessään terveysriski. Miksi siis naisen puuttuminen ei voisi olla sitä miehelle? Selittäkää.

Eiköhän ystävien puute kerro laajemmistakin ongelmista. Se, että ei pysty muodostamaan ystävyyssuhteita vaikka haluaisi, voi hyvinkin johtua mielenterveysongelmista. Ei toki kaikilla, mutta eivät kaikki ystävättömät myöskään sairastu. Ihan sama juttu tuossa, jos ei naissuhteita ole.

Tuossa ajattelutavassasi on se ongelma, että siinä ei myönnetä että itsellä olisi mitään keinoa korjata tilannetta. Se ainut ongelma on se että ystävää tai naista ei ole. Kaikki on kiinni siitä. Ja kun kukaan ei ala pelastaa ketään ja ryhdy sen vuoksi parisuhteeseen, tilanne on täysi umpikuja. Mitään ei ole tehtävissä. Ei voi mennä terapiaan tai opetella sosiaalisia taitoja. Kun se nainen vain tippuisi taivaasta niin kaikki olisi hyvin.

Missä "mun ajattelutavassa"? Missä mä olen tollasta väittänyt? Mä puhuin vaan siitä mitä nämä korrelaatiot ehkä ovat ja mitä on tutkittu. Kaikki muu on omaa ylitulkintaasi.

Jos kerran sanoudut irti kaikesta mitä sanoistasi voi ehkä tulkita, en jaksa keskustella kanssasi. Sinunkin kuuluu osallistua, ei vain piilotella tutkimustulosten takana ja väittää että mikään sanomasi ei tarkoita mitään. Miksi jaksaisin sellaiselle keskustelijalle alkaa mitään selittää?

Se on eri asia että mitkä johtopäätökset vetää. Sun johtopäätökset oli, että mun mielestä miehellä ei ole mitään keinoa korjata tilannetta ja vaadin muka että naisten pitäisi alkaa väkisin seurustella heidän kanssaan. Toi ei perustu yhtään millekään. En vaan jaksa näitä tällaisia kommentteja, missä kaikki miesten sanomiset vedetään tuohon tuollaiseen "mielestäsi miehet eivät voi tehdä asialle mitään ja ovat vaan uhreja" -mantraan.

Ei, en sanonut noin ja sen väittäminen on epäkunnioittavaa paskaa. Tajuat sen itsekin jos vähän onnistut miettimään asiaa. Et oikeasti ansaitsisi tuolle kommentille edes tällaista selitystä, mutta menkööt nyt kun voihan vaan olla että sä et vaan ymmärrä miten typerää tuo tuollainen miesten automaattinen syyttely tuolla tavalla on.

Vierailija
46/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita sitä että pitäisi ottaa joku häiriintynyt kongi joka häiriköi perässä.

Jos tytteli menee jollekkin savolaisristeilylle ja rullaattorilla ajetaan peffaasi kiinni, miksi menet risteilylle? Koku muukin tulee kourimaan eika tee kauppoja. Osaatko itse lähestyä vaikkapa ilman viinaa tai esiliinaa?

Täällä lietsotaan vihaa epäonnistuneista flakseista kun mies ei kelpuutakkaan tuollaista; olet siis huono häviäjä. Yrität vielä tahallisesti ärsyttää kuin pikkukakara, etkö kestä omaa sekoiluasi? Sitten on muukin kuin rikoslaki perässäsi.

Vierailija
47/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tutkimuksesta riippuen mitkä ne prosentit ovat, mutta jokatapauksessa yksinäisyyden on todettu lisäävän kuolemanriski huomattavasti.

"The headline follows a new analysis of more than 3.4 million participants, which showed evidence that people who feel, or are, socially isolated or live alone are at about a 30% higher risk of early death."

Itse kuulun siihen valitettavaan miesryhmään, joka eron jälkeen jäi täysin yksin. Yksinäisyys ei ainoana osatekijänä selitä pahaa oloani vaan mm. työttömyys ja syrjäytyminen kaiken ulkopuolelle. En tunne kuuluvani mihinkään. Jonkinlainen toimintakyky on kuitenkin tallella, mut yrityksestä huolimatta työtä tai opiskelupaikkaa en ole saanut.

Onnellinen olen kuitenkin siitä etten ole katkeroitunut naisia kun sen enempää yhteiskuntaa kohtaan. Vaikka pohjimmiltani olen "parisuhde -ihminen" niin tässä tilanteessa ei ole mitään intressejä ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen sosiaalisen asemani vuoksi. Pidän kuitenkin ihmisten seurasta ja haluaisin ympärilleni ihmisiä, mutten vain nähtävästi osaa luoda sosiaalisia suhteita vaikka esim. työpaikoilla olen ollut ihan pidetty henkilö enkä ole myöskään ujo luonne. Noh, ehkä vielä joku päivä.

-Mies30v-

Vierailija
48/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tutkimuksesta riippuen mitkä ne prosentit ovat, mutta jokatapauksessa yksinäisyyden on todettu lisäävän kuolemanriski huomattavasti.

"The headline follows a new analysis of more than 3.4 million participants, which showed evidence that people who feel, or are, socially isolated or live alone are at about a 30% higher risk of early death."

Itse kuulun siihen valitettavaan miesryhmään, joka eron jälkeen jäi täysin yksin. Yksinäisyys ei ainoana osatekijänä selitä pahaa oloani vaan mm. työttömyys ja syrjäytyminen kaiken ulkopuolelle. En tunne kuuluvani mihinkään. Jonkinlainen toimintakyky on kuitenkin tallella, mut yrityksestä huolimatta työtä tai opiskelupaikkaa en ole saanut.

Onnellinen olen kuitenkin siitä etten ole katkeroitunut naisia kun sen enempää yhteiskuntaa kohtaan. Vaikka pohjimmiltani olen "parisuhde -ihminen" niin tässä tilanteessa ei ole mitään intressejä ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen sosiaalisen asemani vuoksi. Pidän kuitenkin ihmisten seurasta ja haluaisin ympärilleni ihmisiä, mutten vain nähtävästi osaa luoda sosiaalisia suhteita vaikka esim. työpaikoilla olen ollut ihan pidetty henkilö enkä ole myöskään ujo luonne. Noh, ehkä vielä joku päivä.

-Mies30v-

Koska tää joillekin on kai epäselvää, niin... 

Tiedemiehethän eivät voi uskottavasti väittää esim. että joukkueurheilun katsominen lisää kuolemanriskiä. Mutta on hyvin todennäköistä että paljon joukkueurheilua katsovat kuolevat nuorempana runsaan kaljanjuonnin takia. Tuollainen tutkimus ei olisi uskottava, koska on itsestäänselvää että on kaljanjuonnin kaltaisia yhteismuuttujia, jotka vievät penkkiurheilulta selitysvoiman.

Samalla tavalla väitän että tuskin missään julkaistaisiin tutkimusta, jossa yksinäisyydestä ei ole siistitty pois ylipainon, liikunnan ja päihteiden kaltaisia tekijöitä.

Vierailija
49/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään, että mikä on se syy, miksi minä en ole löytänyt kumppania itselleni.  Seksuaaliterapeutti jakaa Savon sanomissa jaetussa artikkelissa meidät tahtomattaan sinkkuna olevat  kolmeen ryhmään, joista ensimmäiseen kuuluvat miehet, joilla on elämässään joku nainen, mutta tämä ei täytä toiveita. - Jäin miehenä miettimään, että mikä velvollisuus naisella olisi täyttää miehen toiveet? - Vai tarkoittaako tämä vain yksinkertaisesti sitä, että on miehiä, kuten siis vaikka minä, joka olen sinkku, mutta en ole löytänyt itselleni sopivaa kumppania vaikka olisin tahtonut kumppanin löytää. Mutta ei kai sitä, että elämässäni on muita naisia, vaikkei ns. "toiveitani täyttävää  elämänkumppania" voi pitää syynä sille miksi olen sinkku edes tutkija. (- En usko että sinkkuuteni lakkaisi jos hankkiutuisin työkavereina olevista naisista eroon, äidistäni eroon ja tietenkin kummilapsistanikin eroon).  

Vierailija
50/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään myös naisia. En yleisesti, mutta kiinnostavia naisia romanttisessa mielessä kyllä. Ja naiset tämän myös huomaavat.

En osaa hurmata toista, en osaa olla siis mies. Harvassa ovat olleet ne kerrat jolloin tämä ei ole naista haitannut ja olen voinut toimia toisen kanssa ilman pelkoa arvostelusta ja miehisyyteni arvailusta.

Vierailija
51/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkimukseen osallistuneista seksuaaliterapeutin luona käyneistä miehistä kaikki kertoivat saaneensa parisuhteen muodostamiseen apua vastaanotolta."

Eli jos on ongelmia niin ihan oikeasti kannattaa hakea ammattiapua sen sijaan, että syyttää naisia omasta parisuhteettomuudestaan.

Vierailija
52/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla väitän että tuskin missään julkaistaisiin tutkimusta, jossa yksinäisyydestä ei ole siistitty pois ylipainon, liikunnan ja päihteiden kaltaisia tekijöitä.

Yksinäisyyden on vanhuksilla todettu nostavan mm. verenpainetta, kortisolin (stressihormonin) määrä kehossa sekä lisännyt masentuneisuutta. Mikäli nyt osasin oikein suomentaa...

Chicagon yliopiston professori John Cacioppo.

Ja tottakai oot oikeessa tossa sun väitteessä. Varmasti yksinäisyys lisää taipuvuutta huonoihin elämäntapoihin.

-Mies30v-

Vierailija
53/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään, että mikä on se syy, miksi minä en ole löytänyt kumppania itselleni.  Seksuaaliterapeutti jakaa Savon sanomissa jaetussa artikkelissa meidät tahtomattaan sinkkuna olevat  kolmeen ryhmään, joista ensimmäiseen kuuluvat miehet, joilla on elämässään joku nainen, mutta tämä ei täytä toiveita. - Jäin miehenä miettimään, että mikä velvollisuus naisella olisi täyttää miehen toiveet? - Vai tarkoittaako tämä vain yksinkertaisesti sitä, että on miehiä, kuten siis vaikka minä, joka olen sinkku, mutta en ole löytänyt itselleni sopivaa kumppania vaikka olisin tahtonut kumppanin löytää. Mutta ei kai sitä, että elämässäni on muita naisia, vaikkei ns. "toiveitani täyttävää  elämänkumppania" voi pitää syynä sille miksi olen sinkku edes tutkija. (- En usko että sinkkuuteni lakkaisi jos hankkiutuisin työkavereina olevista naisista eroon, äidistäni eroon ja tietenkin kummilapsistanikin eroon).  

Eiköhän siinä tarkoiteta suhteita naisiin. Niistä vaan ei tule mitään kun ei löydy oikeaa

Vierailija
54/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siinä tarkoiteta suhteita naisiin. Niistä vaan ei tule mitään kun ei löydy oikeaa

Eiköhän siinä puhuta niistä onnettomista parisuhteista, joissa mies takertuu naiseen puhtaasti yksinäisyyden pelosta eikä kiintymyksestä ko. naiseen. Näitä on. 

Vierailija
55/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/101089-vai…

"Osa kokee yksinjäämisen syyksi työttömyyden tai liian pienen palkan."

Niin! Että miehen taloudellisella tilanteellako ei muka ole palstan naisten mielestä merkitystä?

Todellisuudessa miehen taloudellisella tilanteella on erittäin suuri merkitys siinä, kiinnostuuko nainen. Naiset hyväksyvät rikkaan miehen, vaikka se olisi muuten vähän alempitasoisempikin mies, mutta jos mies on työtön tai työelämässä pienipalkkainen, niin ei kelpaa naisille.

Eli lopettakaapa naiset valehtelemasta siitä asiasta, että miehen tuloilla ei olisi merkitystä.

Vierailija
56/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin! Että miehen taloudellisella tilanteellako ei muka ole palstan naisten mielestä merkitystä?

Todellisuudessa miehen taloudellisella tilanteella on erittäin suuri merkitys siinä, kiinnostuuko nainen. Naiset hyväksyvät rikkaan miehen, vaikka se olisi muuten vähän alempitasoisempikin mies, mutta jos mies on työtön tai työelämässä pienipalkkainen, niin ei kelpaa naisille.

Eli lopettakaapa naiset valehtelemasta siitä asiasta, että miehen tuloilla ei olisi merkitystä.

Koska te miehet itse ymmärrätte, että teidän oma pakkomielteenne omaisuudesta, palkasta ja varallisuudesta on yksi syy naisten asenteisiin?

En ole koskaan päässyt sellaisen miehen kanssa treffeille, joka EI olisi leuhkinut ja kertonut laajasti joko palkkansa suuruudesta tai kerrytetystä varallisuudesta. Miesten mukaan naisetkin kouluttautuvat vain palkan takia.

Vierailija
57/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mahdotonta saada parisuhde jos ei osaa olla luonteva vastakkaisen sukupuolen kanssa ja pelkää kuollakseen toista osapuolta. Tällöin ei kuitenkaan tule katkeroitua ja alkaa syyllistämään naisia asiasta.

niin nojoo mutta mä kyllä tiedän yhden miehen joka yleensä vierastaa naisia, mutta elää parisuhteessa.käsitykseni mukaan parisuhde on myös hyvä, mutta suhteet muihin naisiin ovat vähäsen oudot.

Vierailija
58/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun tuohon naisia pelkäävin. Pelkään pakkeja lähes patologisesti. Tästä syystä jännitän lähestymistä ja koska jännitän olen epävarma ja naiset ei pidä epävarmoista miehistä ja antaa pakit. Kierre on valmis.

Olen samanlainen, sillä erotuksella että olen nainen. En uskalla lähestyä ja näyttää ihastusta, koska pelkään pakkeja. En ole ikinä seurustellut ja tällä menolla en löydä ketään.

Vierailija
59/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että se on tietoinen vale. Ihminen vain on häkellyttävän huono analysoimaan omaa käyttäytymistään.

Vierailija
60/68 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kokee.

Kuten sinäkin nyt kerrot kokevasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi