Tänään lopetan (lopetin) tupakoinnin! Tsempatkaa ja kertokaa omia kokemuksia!
Minulla on nicorettesumute, olen ottanut nyt kaksi suihketta. Aamukahvi ja -tupakat ovat olleet suuri elämäni nautinto, mutta nyt on eka aamu selätetty.
Olen viisikymppinen, polttanut olen lastentekoaikoja lukuunottamatta siis vuosikymmeniä.
Kannustakaa! Kertokaa, että minusta tulee hyväntuoksuinen ja raikkaan näköinen :)
Kommentit (36)
Ehkä tulee ehkä ei. Jätä se suihke pois. Vaihdat tuolla vaan röökin eri muotoon. Tod näk kiloja tulee lisää ja susta tulee nalkuttava ja raivoava.
Tsemppii vaan. Painun terassille sauhulle kera kahvikupposen. Heippa.
Erinomainen päätös, jota et todellakaan tule katumaan. Ainoa katumuksen aihe tulee olemaan, että miksi ei tullut lopetettua jo paljon aiemmin. Muista, että jos retkahdus sattuu, niin ei muuta kuin uutta yritystä heti perään ja niin monta kertaa kuin tarve vaatii.
Itsellä nyt viikko takana :) itse liityin stumppi ohjelmaan, josta tulee aina viestiä tietyn ajoin välein. Kiva oli tänäkin aamuna herätä onnitteluviestiin, että viikko jo savuttomana :) itsellä on champix käytössä joten korvaus tuotteita en tarvitse. Tavan purkkaa syön vaikeina hetkinä
No ei susta enää nuorta naikkosta saa millään. Olisi pitänyt lopettaa sauhuttelu jo parikymmentä vuotta sitten. Oot jo niin lähellä kuolemaa että ihan sama vaikka polttaisit kaksi askia päivässä hautaan asti.
Susta tulee kuule nyt hyväntuoksuinen ja raikkaan näköinen :) tsemppiä!
ajattele sitä raha määrää jonka tule säästämään! täällä nyt vaan kateelliset koittaa sua lynkata että älä niistä välitä :) mieti että seuraavan 10v aikana tulet säästämään tuhansia euroja, niillä saa monta ulkomaanmatkaa ja paljon nättejä vaatteita. Salli itsellesi jokin palkinto tietyn ajan jälkeen, kun olet ollut tupakoimatta 2kk, mene hireojalle/kampaajalle, 3kk kun tulee niin osta joku kiva vaate ja lopulta kun on vuosi tupakoimatonta elämää takana niin sitten joku kiva matka :)
Vierailija kirjoitti:
No ei susta enää nuorta naikkosta saa millään. Olisi pitänyt lopettaa sauhuttelu jo parikymmentä vuotta sitten. Oot jo niin lähellä kuolemaa että ihan sama vaikka polttaisit kaksi askia päivässä hautaan asti.
Aloittaja tuskin haikaili olevansa "nuori naikkonen"?
Toiseksi: olisiko sitten "nuoren naikkosen" näköinen, vaikka ei olisi polttanut? Voin sanoa näin tupakoimattomana viisikymppisenä, että en ole.
Viisikymppisellä naisella on laskennallisesti n. 35 vuotta elinaikaa eli ehkä ihan haudassakaan vielä tässä olla.
Mutta lankesin nyt provoon ja häpeän sitä.
Liikunta auttaa. Minun ei muutenkaan tehnyt ikinä lenkin jälkeen mieli sauhutella, ja liikunnan lisääminen auttoi. Jos teki mieli röökiä saatoin alkaa punnertaa :D Kuulostaa tyhmältä, mutta toimi minulla.
Aloin samaan aikaan lopettamisen kanssa lenkkeillä säännöllisesti. Eli siirsin huomioni siihen tupakoinnin lopettamisen sijaan. Pakotin itseni keskittymään tulosten paranemiseen. Ei tullut maattua sohvalla miettien, kuinka tekee mieli tupakkaa, kun oli ulkona hölkkäämässä.
3kk lopettamisesta ja olen sekä laihtunut, paremmassa fyysisessä kunnossa enkä tupakoi! Ja on tosi hyvä mieli! :)
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen päätös, jota et todellakaan tule katumaan. Ainoa katumuksen aihe tulee olemaan, että miksi ei tullut lopetettua jo paljon aiemmin. Muista, että jos retkahdus sattuu, niin ei muuta kuin uutta yritystä heti perään ja niin monta kertaa kuin tarve vaatii.
Hyvä pointti tuo, ettet anna periksi, jos satut retkahtamaan! Ja olethan pystynyt olemaan ilman jo raskaana ollessasi - sinulla on tahdonvoimaa! Ok, teit sen silloin toisen vuoksi, mutta ajattele nyt, että olet niin tärkeä, että ponnistelet itsesi takia. Palkitse myös itseäsi onnistumisesta tupakasta säästyneillä rahoilla!
Stumppaa tähän -kirja. Pokkariversiona löytyy kirjakaupoista. Tiedän monta, joille on toiminut. Yksi tuttu lopetti 30-vuoden tupakoinnin jälkeen ja sanoi tärkeimmän sykäyksen löytyneen tuosta kirjasta.
Itse lueskelin ensimmäisen viikon aikana tätä sivustoa paljon. Tosin se on suunnattu niille, jotka lopettaa ilman mitään tuotteita. Cold turkey siis. Jos englanti taipuu, niin siellä esim video joka päivälle jne...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nicorettesumute, olen ottanut nyt kaksi suihketta. Aamukahvi ja -tupakat ovat olleet suuri elämäni nautinto, mutta nyt on eka aamu selätetty.
Olen viisikymppinen, polttanut olen lastentekoaikoja lukuunottamatta siis vuosikymmeniä.
Kannustakaa! Kertokaa, että minusta tulee hyväntuoksuinen ja raikkaan näköinen :)
Suihketta kokeilin yhden kerran, tuntui että suu palaa, ihmeellistä samat aineet siinä on kuin sähkötupan nesteessä.
Purukumiakin kokeilin mutta vahingossa nielaisin sen, vatsa ruikulla kaksi päivää, näihin nicoretten tuotteisiin en enää koske pitkällä tikullakaan.
Pillereitä en uskalla kokeilla koska niistä on erittäin huonoja kokemuksia maailmalla, itsemurhia ja muita lievempiä haittavaikutuksia, kertooko lääkäri teille pillerireseptiä hakiessanne haitoista?
http://www.mediuutiset.fi/debatti/toimitukselta/myos-champixin-kayton-r…
Jatketaan tupakointia piiputtelun ja nuuskan merkeissä silloin kun mieli tekee, autolla liikkeellä ollessa käytän sähkötupakkaa.
Sain räkätaudin eikä viikkoon pystynyt röökaamaan. Nyt tupakanhajukin ärsyttää eikä todellakaan tee mieli. Nyt on jo pari viikkoa kulunut. Ja jos jättää baarireissut väliin niin tuskin tulee röökiä mieli.
Vinkki: hanki räkätauti.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä nyt viikko takana :) itse liityin stumppi ohjelmaan, josta tulee aina viestiä tietyn ajoin välein. Kiva oli tänäkin aamuna herätä onnitteluviestiin, että viikko jo savuttomana :) itsellä on champix käytössä joten korvaus tuotteita en tarvitse. Tavan purkkaa syön vaikeina hetkinä
Minulle Champix ei sopinut yhtään. Ensinnäkin se ei vaikuttanut mitenkään tupakanhimoon ja toisekseen minusta tuli ihan kummallinen. Tuttavani on ollut nuorempana mielisairaalassa töissä ja hänelle tuli sairaalan potilaat mieleen kun näki minut Champixin vaikutuksen alaisena. Kiva kuitenkin jos se sinulla toimii.
Itse onnistuin lopettamaan sähkötupakan avulla. Minulle oli yllättävän helppoa siirtyä tupakasta sähköiseen. Puolen vuoden jälkeen kävi niin hassusti että laturi hajosi ja päätin sitten kokeilla että miten käy jos jätän nikotiinit pois. Kävihän se ja nyt useamman vuoden tupakoimatta.
Toivottavasti sinulle ja AP:lle käy yhtä hyvin!
Edelleen olen tupakoimatta, monta tuntia on mennyt!
Minua nolottaa tupakointi. Se on nolon näköistäkin. Ja kesällä en polta parvekkeella naapureita ajatellen, ja tuo pihalla ramppaaminen nolottaa erityisesti.
Tuo on yksi syy, miksi lopetan. Tietenkin terveys ja raikkaus on tärkeintä.
Kiitos tsemppiviesteistä ja konemuksista, janoan niitä lisää!
Ap
Varo vaan! Kolmantena tai neljäntenä aamuna saattaa olla ylläri kun kahvi maistuu ihan erille mihin on tottunut :) Makuaisti ja hajuaisti nimittäin itsellä paranivat kuin taikaiskusta!
Tupakoinnin lopettaminen myös hoikistaa ja saa muutenkin kukoistamaan. Kun on parempi makuaisti niin ruokaan ei enää holvaa suolaa ja nesteturvotukset vähenee. Makeanhimoon riittää pari namia entisen puolen pussin sijaan.
Hyvä idis lopettaa näin keväällä, saa nuuhkia eka kaikkia kevään tuoksuja ja sitten puhkeavan kesän hajuja.
Mulla on nyt 11. päivä kokonaan ilman. Olin sairaalassa pienessä operaatiossa ja osastolla pari päivää. Tupakointi jäi sinne. Ei ole tehnyt edes mieli pahemmin kun on ollut kipuja paljon, mutta nyt muutamana päivänä kun kivut on pienempänä on haluttanut. Mutta ei onneksi pahasti, mieliteko on mennyt ohi parissa minuutissa. Poltin tauotta 22 vuotta noin 15 kpl päivässä.
Vieroitukseen tarvittavien tuotteiden lisäksi voit tarvita mielenkiintoista, riittävän vaativaa ja hauskaakin tekemistä, jolla täytät tupakoimattomuden tuoman tyhjiön. Ota kunnon kuntoharrastus, mieluiten ohjattu, jotta et antaisi kovin helposti periksi. Kerro tuttavillesi päätöksestäsi, se voi auttaa sitoutumisessa. Voisit myös alkaa harrastaa käsitöitä: virkkaamista tai kutomista, tai askartelua, myös voit hifistellä ruuanlaiton kanssa.
Kirjoita ylös ajatuksia ja edistymisestäsi vaikka tälle palstalle.
Tsemppiä! Vinkkini on: Älä anna repsahduksen kaataa työtäsi! Lopetin vuosi sitten ja olen polttanut sen aikana 3 tupakkaa. Täytyy antaa itselleen armoa ja ymmärtää että repsahdus ei tuhoa sitä aikaa kun olet ollut savuttomana :) muita vinkkejä en osaa antaa, itse kärvistelen edelleen aina välillä. Ainoa mikä auttaa on olla polttamatta :D latasin myös sovelluksen puhelimeen motivoimaan.
Itse lopetin kun oli neljäs keuhkoputken tulehdus vuoden sisään teki hirveästi röökiä mieli ja poltin ja meinasin tukehtua. Silloin tajusin ettei näin voi jatkua enkä tahdo kuolla siihen etten saa kunnolla henkeä. Myös lentokenttien tupakkapisteet ovat hyviä motivaattoreja: enemmän ja vähemmän ruttuiset kiskovat röökiä posket lommolla jopa useamman kappaleen ennen lentoa. Kaikkia yhdistää kellertävät hampaat ja harmaan samea iho.
Itse ehdin polttaa kuusi vuotta päivittäin. Tarvitset vain päätöksen ettet polta. Tsemppiä parempaan tulevaisuuteen!
Tsemppiä! Eka viikko on paha, sen jälkeen helpottaa. Sitten on pari viikkoa semivaikeaa, sitten loppuu kuin seinään. Näin ainakin minulla. Nikotiinituotteita en tarvinnut kuin tuon ekan viikon ja sen jälkeen satunnaisesti, jos alkoi ärsyttämään.
Itse lopetin niin, että menin vanhempien kanssa mökille pariksi viikoksi. En ole ikinä polttanut heidän edessään, joten ei tullut poltettua sielläkään. Otin vaan nikotiinipurkat mukaan ja jauhoin niitä salaa. Tämän pakon edessä onnistui lopettaminen.