Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa minun jäävän pois töistä. Mitä tehdä?

Vierailija
26.03.2016 |

Ollaan seurusteltu pari vuotta. Miehellä on paha alkoholiongelma, mutta on nyt ollut puoli vuotta juomatta. Talvi meni hyvin, mutta nyt kelien lämmetessä mies on alkanut kiukuttelemaan ja olemaan välillä tosi ärsyttävä. Sain tentattua syytä tähän käytökseen ja mies sanoi, että syynä vihoitteluun on se, että olen liikaa töissä. Mies on joutunut raitistuttuaan luopumaan kavereistaan ja harrastuksistaan, koska niissä oli kalja aina mukana. Nyt mies turhautuu, kun teen pitkää päivää ja hänelle jää paljon vapaa-aikaa, jota ei osaa täyttää millään. Mies haluaisi, että jään pois töistä, tai etsisin jonkun työn, mikä olisi pelkkää päivävuoroa tai osa-aikaista. En oikein haluaisi, sillä miehellä on lisäksi runsaasti velkoja, joiden takia raha-asiat meillä on todella tiukoilla. Miehellä ei käytännössä jää palkasta yhtään ylimääräistä elareiden ja velkojen maksun jälkeen ja jos mä jään pois töistä, niin mitäs sitten?

Tilanne on tosi hankala. Miehen kiukuttelu on nyt ollut päivittäistä ja mua pelottaa, että hän alkaa taas juomaan, jos en tee pian ratkaisuja. Työtilanne on täälläpäin tosi huono, eikä mun koulutusta vastaavaa työtä ihan helpolla löydy. :(

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa alkoholisti petaa retkahdusta. Hän kerää syitä joiden avulla antaa itselleen luvan juoda. Miehesi on nyt kuivilla, mutta ei raitistunut. Jos mitään tukea ei ole ollut niin nyt olisi syytä hankkia sellaista joko vertaistukea tai ammattiapua.

Joskus puolison raitistuminen voi johtaa eroon kun parisuhteen dynamiikka muuttuu olennaisesti.

Sinuna en tekisi omaan elämääni muutoksia alkoholistin vaatimuksesta. Puolisosi on käytännössä päättänyt, että hän haluaa vielä juoda ja tulee sen tekemään, vaikka sinä toimisit hänen pyytämällään tavalla.

Jos miehesi oikeasti, ihan itsensä vuoksi haluaa olla juomatta, niin hän voi jatkaa entisiä harrastuksiaan juopottelematta.

Vierailija
22/39 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies töissä, vai kuvitteleeko, että pärjäätte ilman tuloja sun karenssin yli ja mahdollisen työpaikan löytymiseen asti? Eihän se nyt sun vika ole, jos mies ei keksi itselleen muuta mielekästä tekemistä kuin juomisen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottamasti jätät työpaikkasi ja alat dokaamaan yhdessä miehesi kanssa. Kyllä siinä rakkaus ja yhteenkuuluvuuden tunne lisääntyy, vaikkei olekaan enää rahaa vuokraan tai ruokaan. Ihanan jännämiehen olet löytänyt, mutta ai niiin sä rakastat sitä!

Vierailija
24/39 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottamasti jätät työpaikkasi ja alat dokaamaan yhdessä miehesi kanssa. Kyllä siinä rakkaus ja yhteenkuuluvuuden tunne lisääntyy, vaikkei olekaan enää rahaa vuokraan tai ruokaan. Ihanan jännämiehen olet löytänyt, mutta ai niiin sä rakastat sitä!

Jännä kun tällä palstalla valitetaan siitä miten naiset eivät ole lojaaleja (usein argumenttina se että naiset panevat vireille enemmän avioeroja), mutta sitten kun nainen haluaa tukea miestään huonona aikana niin heti ollaan huutelemassa jännämiehistä. :P 

Vierailija
25/39 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan siinä tapauksessa, että aikoo elättää toisen, on okei pyytää toista jättämään työnsä. Älä nyt hyvä nainen tuohon jekkuun mene!!

Vierailija
26/39 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikasana on vastuunsiirto. Mies kiukuttelee, koska hänen tekee mieli viinaa. Hän siirtää pahan olon sinulle ja vaatii sinua tekemään "ratkaisun" (älä luule että kiukuttelu loppuu, päin vastoin!) jotta voi sitten syyttää sinua kun ratkeaa. Jos yhtään pidät työstäsi, älä lopeta sitä.

Vierailija
27/39 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun tällä palstalla valitetaan siitä miten naiset eivät ole lojaaleja (usein argumenttina se että naiset panevat vireille enemmän avioeroja), mutta sitten kun nainen haluaa tukea miestään huonona aikana niin heti ollaan huutelemassa jännämiehistä. :P 

Niin no.. Naisethan tekee melkeinpä ihan mitä vain näiden jännämiesten eteen. Tavismies jos mainitsisi, että nainen tekee liikaa työtä yhteisen ajan kustannuksella, niin se olisi ero kyselemättä. Viinan tuskissa vapisevaa juoppoa taas ymmärretään. Suomessa on alkoholia ihannoiva kulttuuri. :(

Vierailija
28/39 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et oo niin bimbo joka antaa miehen sanella elämän. Pistä maksaan puolet menoista heti. Etkä jätä työtäsi tollasen onnenonkijan takia. Oikea mies ei tollasia vaadi ja hän tuo leivän pöytään.

Vierailija
29/39 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras tuki on rehellisyys. Huonosta miehestä eroaminen vaatii juuri sitä, rehellisyyttä ja tukea eroon. Onko sun mielestä lojaalia sanoa, että joo jätä vaan duunisi ja jää loputtomaan kuseen tuohon suhteeseen?

Vierailija
30/39 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Tilanne meni meillä sellaiseksi, että mun oli irtisanottava itseni. Olen kuun vaihteeseen asti kirjoilla ja pidän pitämättömät lomat pois. Sitten iskee karenssi. Yritän löytää jotain sellaista työtä, että saisin olla enemmän miehen kanssa, mutta vaikealta näyttää. :( Mies on ollut tosi kiukkuinen, kun olen tullut töistä kotiin. Uhkailee, että hänen on pakko palata kavereidensa seuraan, eikä sen jälkeen vastaa seurauksista, kun ne kaverit on melko pahoja juoppoja. Tosi paska olo on. :(

Vierailija
31/39 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä mies ja jatka työssäkäyntiä

En tarkoittanut tuota. Rakastan miestä ja hän rakastaa minua.

Sulla on mielenkiintoinen käsitys siitä, mitä rakastaminen on.

Vierailija
32/39 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo.

Vierailija
33/39 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun luulin, että superrikas mies vaatii jäämään kotiäidiksi ja olisin ehdottananut, että mies maksaa sinulle lisäeläkkeen poisjäävän työeläkkeen sijaan niiltä vuosilta, jotka mahdollisesti olet kotona :-).

Nainen ei ole nykyään mikään miehen kylkiluu, joten missään tapauksessa ei pidä luopua työpaikasta. Jos tulee avioero tai kuolema, voi työttömälle tulla vaikeat oltavat, vaikka Suomi onkin maailman sosialistisin maa eli kaikki huolletaan, omista töppäyksistä huolimatta.... Myös eläke pitää jokaisen itse tienata - eikä maksattaa kaikkea muilla veronmaksajilla.

Vierailija
34/39 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla suhe siellä "töissä"?

Vierailija
35/39 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että mies nyt hakee syytä juomisen jatkamiseen. Jos sinä jäät pois töistä vain viihdyttämään häntä, mies alkaa juoda siksi kun ei ole koskaan omaa aikaa ja rauhaa, tai sitten ihan mistä syystä tahansa.

Elä sinä omaa elämääsi, älä miehen ehdoilla. Juo jos juo, et sinä sille mitään voi vaikka aamusta iltaan päälläsi seisoisit.

Miehen kannattaisi hankkia sellainen harrastus, jossa täytyy olla selvin päin, vaikka jotain autoiluun liittyvää.

Vierailija
36/39 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on varmasti tosi raskasta. Mies kuulostaa pikkulapselta, toisaalta vielä pahemmalta: kivireeltä perässäsi. Sinun tehtäväsi ei ole lopettaa tai vaihtaa työtäsi hänen takia. Työsi on asia jonka teet itseäsi varten. Mieti nyt ihan hetki: miltä tuntuisi jos lopettaisit työn? Katkeroituisitko ehkä?

Olet varmaankin ollut hänelle hyvä ja ymmärtävöunen kumppani. Harva jaksaa katsella alkkista puolisoa. Oletko ehkä liiankin hyväsydäminen? Nyt on aika ajatella itseä. Miehen tulee ottaa vastuu omasta elämästä. Olisin sinuna varmaan palanut loppuun tuossa parisuhteessa.

Vierailija
37/39 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Tilanne meni meillä sellaiseksi, että mun oli irtisanottava itseni. Olen kuun vaihteeseen asti kirjoilla ja pidän pitämättömät lomat pois. Sitten iskee karenssi. Yritän löytää jotain sellaista työtä, että saisin olla enemmän miehen kanssa, mutta vaikealta näyttää. :( Mies on ollut tosi kiukkuinen, kun olen tullut töistä kotiin. Uhkailee, että hänen on pakko palata kavereidensa seuraan, eikä sen jälkeen vastaa seurauksista, kun ne kaverit on melko pahoja juoppoja. Tosi paska olo on. :(

Miksi sinun oli irtisanottava itsesi?

Minä niin toivon, että tämä olisi provo, mutta jos ei ole, sanomme sinulle jo etukäteen: " kyllä sika syitä löytää - ja juoppo syitä juomiseet."

Varaudu nyt siihen, että ei se mies ihan noin vaan taikaiskusta muutu kiltiksi ja mukavaksi, kun sinä jäät hänen seurakseen. Varaudu siihenkin, että juominen alkaa sinun ratkaisustasi huolimatta aika pian. Mutta oletpa sitten senkin kortin katsonut eikä sinun tarvitse pohdiskella "mitä jos en olisikaan ollut töissä ..."

Vierailija
38/39 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vain elämänvalinnoistasi ap. Tulipahan työpaikka jollekin sitä tarvitsevalle....

Vierailija
39/39 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap... miksi teit noin? Mies tulee sinua kurmuuttamaan niin kauan kunnes ooit pitämään puolesi! Olet suhteessa lapsen kanssa! Kysynkin: mitä sinä saat tästä? Ja muista, et tule koskaan parantamaan miestä vaikka salaa niin toivotkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan