Kotivakuutus yksiöön yksinelävälle?
Mikä olisi tällä hetkellä hintalaatusuhteeltaan paras kotivakuutus yksinelävälle yksiöön? Olen tähän asti ollut aina If:n asiakas, en ole enää tyytyväinen, kun olen ymmärtänyt heidän maksattavan minulla ilmeisesti montaa muuta vakuutusyhtiötä enemmän (kun jouduin tässä taannoin toimeentulotuen asiakkaaksi, eivät sossusta suostuneet korvaamaan koko vakuutuslaskua, koska se oli liian hintava heidän mielestään. :D Minulla on siis ihan tavallinen kotivakuutus, en omista mitään arvoesineitä tms. joita olisi tullut vakuutettua). Mitään vahinkoja tai tapaturmia ei ole minulla koskaan vielä käynyt, joten ei ole kokemuksia mistään heiltä saaduista korvauksista. Laskuja oon vain maksellut ja sopimuksia käynyt uusimassa sitä mukaan, kun asumani kämppä on vaihtunut. Asiakas heillä olen ollut jo 6-vuoden ajan.
Kommentit (45)
Ai vuokralla ei tarvitse vakuutusta?
Kyllä tarvitsee! Entä jos sattuu vesivahinko? Tulipalo? Ihan mitä tahansa? Olisiko kiva sitten maksella?
Äly hoi! Kotivakuutus on aina oltava! 
Kävin if:n sivuilla ja laskuri laski minulle, paljonko hinta olisi. If tarjoaisi minulle kotivakuutusta 135 eurolla/vuosi (ja tämä oli halvin tarjous).
Op taas tarjoaisi minulle halvimmillaan kotivakuutusta hintaan 112 e/vuosi.
Silti ei alle satasella..
t: 140 e maksava
Vierailija kirjoitti:
Itse olen todella tyytyväinen Pohjantähteen vakuutusyhtiönä. En ole hintoja kauheasti vertaillut, mutta voin suositella laadun puolesta.
Eli oletko hakenut korvauksia vakutuuksestasi? Vai mitä tarkoitat laadulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen todella tyytyväinen Pohjantähteen vakuutusyhtiönä. En ole hintoja kauheasti vertaillut, mutta voin suositella laadun puolesta.
Eli oletko hakenut korvauksia vakutuuksestasi? Vai mitä tarkoitat laadulla?
Olen hakenut, sairausvakuutuksesta paljon ja kotivakuutuksesta aika paljon vähemmän hakenut. Mielestäni rehti ja ystävällinen yhtiö.
Pohjolan vakuutus 45 neliön yksiöön 109 euroa. Ikä 22 v. Kämppä Helsinki Herttoniemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis asutko sä vuokralla, vai oma huoneisto. Jos vuokralla, et tarvitse mitään vakuutuksia.
Ei pidä sitten paikkaansa! Kyllä vuokrallaolijakin tarvitsee vakuutuksen! Vai meinaatko että vuokranantaha korvaa vuokralaisen töppäilyt ja vahingot?!?
Vuokralaisen ottama irtaimisto vakuutus ei korvaa muuta kuin vuokralaisen irtaimiston. Eikai vuokraaja voi ottaa edes sellaista vakuutusta mikä korvaa rakenteita, kun ei omista niitä.
Vuokralainen ottaa ihan samanlaisen vakuutuksen kuin omassa asunnossaaan asuva. Tarkista vielä, että se sisältää vastuuvakuutuksen. Jos pesukoneestasi valuu vedet ja vesi kastelee lattia- ja seinärakenteet, niin itse maksat kaiken, jos vakuutusta ei ole. Vastuuvakuutus kattaa myös naapureille tekemäsi vahingon. Vuokranantaja ei niitä maksa eikä taloyhtiö, jos syy on sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis asutko sä vuokralla, vai oma huoneisto. Jos vuokralla, et tarvitse mitään vakuutuksia.
Ei pidä sitten paikkaansa! Kyllä vuokrallaolijakin tarvitsee vakuutuksen! Vai meinaatko että vuokranantaha korvaa vuokralaisen töppäilyt ja vahingot?!?
Vuokralaisen ottama irtaimisto vakuutus ei korvaa muuta kuin vuokralaisen irtaimiston. Eikai vuokraaja voi ottaa edes sellaista vakuutusta mikä korvaa rakenteita, kun ei omista niitä.
Entäs mahdollinen vesivahinko? Ilman vakuutusta maksat sitten loppuelämäsi omaa ja naapureille tullutta vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Siis asutko sä vuokralla, vai oma huoneisto. Jos vuokralla, et tarvitse mitään vakuutuksia. Itselläni on Ifissä ja ei ole kallein vakuuttaja, mutta sen verran muuten kokemusta noista, että vahingon sattuessa korvaa aina mukisematta kaiken. Minulla on kiinteistövakuutus (kotiv.) autot 2 kpl, mopo 1 kpl lasten vapaa-ajan tapaturmavakuutukset 2 lasta. Vuodessa 2500.-. Kilpailutin viime syksynä Fenniasta vastaavilla vakuutuksilla, hinta 2340.-. Ei paljon eroa, mutta Fennialta taas paljon vaikeampi saada sitten korvauksia, jos jotain sattuu. Meillä on työpaikalla vakuuttajana Fennia, joten kokemusta on sitä kautta.
Vuokralla asun. Miksi ihmeessä vuokralla asuessa ei tarvitsisi kotivakuutusta? Mielestäni jotkut vuokranantajat jopa vaatii sen. Jos jotain vahinkoa täällä kämpässä sattuu, minunhan se on korvattava ja tällaista varten vakuutus on hyvä olla olemassa. Ja sitten täytyy ottaa huomioon mahdollinen tulipalon syttyminen jossain asunnossa, jonka johdosta myös minun asunto voi tavaroineen palaa poroksi. Tällaisessakin tilanteessa olisi kiva, jos vakuutus olisi turvana.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä laatu tulee ilmi heillä? Muihin vakuutusyhtiöihin verrattuna?
Googlaa nuoren kotivakuutus. Ja kokeile eri vakuutusyhtiöiden sivuilla, mitä maksaisi sun vakuutus missäkin.
Ja yritetäänkö muistaa että myös kotivakuutusten hintaan vaikuttaa keskittäminen. Jos ap:lla ei muita vakuutuksia ole, niin todnäk maksaa vakuutuksestaan enemmän kuin naapurin Pirjo samanlaisesta asunnosta, jolla on lisäksi samassa yhtiössä auto-, henkilö- ja eläinvakuutus. Joissain yhtiössä ammattiliiton jäsenyys tuo alennusta hintaan tai vakuutuksenottajan ikä, on vuosibonuksia yms. Minäkin voin sanoa että asuntoni vakuutus on satasen (kolmio), mutta jätän mainitsematta muut vakuutukseni, ikäni, vahingottomat vuodet, asuinpaikkani. Ei tälläisiä asioita voi kysellä keskustelupalstoilta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilpailuta, ei se niin vaikeaa ole.
Miten tää kilpailuttaminen tehdään? Käydään liikkeissä kiertelemässä ja kyselemässä kuka antaa parhaimman tarjouksen?
No ensin meet vakuutusyhtiöön A kysyy hintaa sitten kävelet tien toiselle puolelle vakuutusyhtiööön B ja kun kuulet B hinnan huudat kadun yli A:lle "B myy halvemmalla mitä siihen sanot!?" Johon A toivottavasti vastaa paremmalla tarjouksella... Vakuutusyhtiöt C ja D myös tässä välissä huutavat omia tarjouksiaan( varo jos yrittävät houkutella ilmaisella kahvilla konttoriin) ja B koettaa harjan varrella pönkittää ovea kiinni ettet pääse pakoon.
Justiinsa napattu yksiöön halvin kotivakuutus hintaan 65€/a. Alennuksia toki oli.
POP-vakuutuksesta saat suosittelukoodillani alennusta 25 euroa.
Alennuksen saa per vakuutus eli jos otat vaikka kotivakuutuksen ja matkavakuutuksen, niin saat molemmista tuon alennuksen. Huom! Alennusta ei saa autovakuutuksesta.
Vakuutuksen oston jälkeen saat oman suosittelukoodisi.
Kannattaa testata ja vertailla hintoja rauhassa :)
User12313 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs mahdollinen vesivahinko? Ilman vakuutusta maksat sitten loppuelämäsi omaa ja naapureille tullutta vahinkoa.
Ei vuokralainen ole vastuussa vesivahingosta, joka aiheutuu kiinteästä putkistosta, koska niiden huolto ei ole hänen vastuullaan. Toki jos saat sairaskohtauksen ja tuuperrut suihkuun, niin siinä tapauksessa varmaan joutuu itse korvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KaikkiVuokranananatajat vaativat Kotivakuutuksen, laajan. Ja etkös itsekin halua jo sun irtaimiston vuoksikin,saada korvaus. On kait sulla edes vaatteet, tietokone tai tv,puhelin, jotain. Mutta vesivahingot ja yms, Se onOmistjan omaisuutta jota halllinoit ja vastaat siitä. Putsaa latiakaivot, varo riskejä keittiössä. Vesihanaliitännät ok tehtynä mm pyykkikone. Hajulukot puhdistettu. Varot kynntilöitä jne. Et päihdy ja jää pannu hellalle. Silti tarvitset vakuutuksen
Halvimman kotivakuutuksen saat yhtiöstä riippumatta kun otat sen vakuutusmäärällä. Yleensä vakuutukset myydään pinta-alan mukaan joka on paljon kalliimpi kuin tiettyyn euromäärään vakuutettuna. Jos sulla ei ole paljon omaisuutta, voit määritellä maksimimääräksi 10 tai 15 tuhatta euroa. Hinta on murto-osa siihen verrattuna että vakuutetaan "täydestä arvosta" pinta-alan mukaan.
t. vakuutusyhtiössä 8 vuotta töissä
N. 60e/vuosi kotivakuutus yksiöön T-turvasta. Netissä tehdystä sopimuksesta saa alennusta ja lisäalennuksen, jos kuuluu johonkin ammattiliittoon. -Lappi