Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotivakuutus yksiöön yksinelävälle?

Vierailija
26.03.2016 |

Mikä olisi tällä hetkellä hintalaatusuhteeltaan paras kotivakuutus yksinelävälle yksiöön? Olen tähän asti ollut aina If:n asiakas, en ole enää tyytyväinen, kun olen ymmärtänyt heidän maksattavan minulla ilmeisesti montaa muuta vakuutusyhtiötä enemmän (kun jouduin tässä taannoin toimeentulotuen asiakkaaksi, eivät sossusta suostuneet korvaamaan koko vakuutuslaskua, koska se oli liian hintava heidän mielestään. :D Minulla on siis ihan tavallinen kotivakuutus, en omista mitään arvoesineitä tms. joita olisi tullut vakuutettua). Mitään vahinkoja tai tapaturmia ei ole minulla koskaan vielä käynyt, joten ei ole kokemuksia mistään heiltä saaduista korvauksista. Laskuja oon vain maksellut ja sopimuksia käynyt uusimassa sitä mukaan, kun asumani kämppä on vaihtunut. Asiakas heillä olen ollut jo 6-vuoden ajan.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis asutko sä vuokralla, vai oma huoneisto. Jos vuokralla, et tarvitse mitään vakuutuksia.

Ei pidä sitten paikkaansa! Kyllä vuokrallaolijakin tarvitsee vakuutuksen! Vai meinaatko että vuokranantaha korvaa vuokralaisen töppäilyt ja vahingot?!?

Vuokralaisen ottama irtaimisto vakuutus ei korvaa muuta kuin vuokralaisen irtaimiston. Eikai vuokraaja voi ottaa edes sellaista vakuutusta mikä korvaa rakenteita, kun ei omista niitä.

painu nyt v.....tuuuuun kun et tajuu. eikö tuon ikäinen jo tiedä vuokralinen joutuu aina ottamaan vastuuvakuutuksen. voit aihettaa vesivahingon mm. tulipalon. siis sinä. mutta jos fyrkkaa on,mikäs siinä,maksat seuraavasta palkasta alakertaan asti ja muihinkin asuntoihin kohdentuneista tuhoista. ei oo kotona opetettu. vuokrasopimus lue. vuokranantajat eivät vuokraa ellei ole vakuutuskunnossa ja vakuus tilillä.

Vierailija
42/45 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutukseen ympätään usein myös oikeusturvavakuutus joka voi olla kallis. Jos et sitä koe tarvitsevasi voit jättää sen pois. Vastuuvakuutus kannattaa säilyttää, sekin tulee yleensä kotivakuutuksen kylkiäisenä, mutta se ei maksa juuri mitään ja voi pelastaa sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisen kotivakuutus kerrostalossa tai rivitalossa kattaa myös kodin pinnat (esim. lattiat), eli vuokranantajan omaisuutta. Vastuuvakuutus kattaa taloyhtiön omaisuuden, eli jos esim. vesivahinko kerrostalossa menee rakenteisiin asti ja taloyhtiö joutuu tekemään korjauksia. Tosin yleensä taloyhtiö hakee niihin korvauksen omasta vakuutuksesta. Jos taas asut vuokralla omakotitalossa täytyy jonkun (todennäköisesti vuokranantajan) ottaa asunnolle vakuutus, koska niissä kotivakuutus kattaa vain irtaimiston, ei asunnon pintoja.

Vierailija
44/45 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuessa pitää yleensä olla se vastuuvakuutus kotivakuutuksesta. Ei vuokranantajaa kiinnosta joku vuokralaisen oman irtaimiston vakuutus, vaan se, että jos vuokralainen töpeksii jotain, niin sillä saa korvattua sen töpeksinnän seurauksena syntyneitä asunnon vahinkoja.

Omavastuusummaa suurentamalla saa yleensä vakuutuksen hintaa laskettua.

Vierailija
45/45 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asuessa pitää yleensä olla se vastuuvakuutus kotivakuutuksesta. Ei vuokranantajaa kiinnosta joku vuokralaisen oman irtaimiston vakuutus, vaan se, että jos vuokralainen töpeksii jotain, niin sillä saa korvattua sen töpeksinnän seurauksena syntyneitä asunnon vahinkoja.

Omavastuusummaa suurentamalla saa yleensä vakuutuksen hintaa laskettua.

Paitsi että todellisuudessa ne vuokranantajalle aiheutuneet vahingot korvataan kotivakuutuksesta eikä vastuuvakuutuksesta. Mikäli siis vuokralainen asuu kerrostalossa tai rivitalossa, eli asunto-osakeyhtiön asunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme