Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhimpia kysymyksiä koskaan?

Vierailija
26.03.2016 |

Naapurusto on toki huomannut, että olen ollut raskaana. Sain kaksoset ja kysymysten laatu laittaa ajattelemaan ihmisten älykkyysosamäärän astetta.

Kun kuljen kaksosten vaunujen kanssa ja naapuri kysyy: Oi, onko niitä kaksi?

Kun kerron, että kyseessä on tyttö ja poika: Oi, ovatko ne identtiset?

En varmaankaan kulje leveällä kuljetuksella vain huvikseni. Pitäisikö tokaista: Ei, yksi vain. Ehkä olet juonut jo näin aamusta liikaa, jos kahtena näkyy...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät olla kohteliaita, puhua niitänäitä ja kehaista lapsiasi tehdäkseen sinulle hyvän mielen, vaikka eivät juuri lapsista ymmärrä. Sitten sinä vedät hormoonihiuruissasi kilarit siitäkin.

Vierailija
2/7 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittävät olla kohteliaita, puhua niitänäitä ja kehaista lapsiasi tehdäkseen sinulle hyvän mielen, vaikka eivät juuri lapsista ymmärrä. Sitten sinä vedät hormoonihiuruissasi kilarit siitäkin.

No en vedä edessäpäin eikä nyt kilarit ole tässä takanapäinkään kyseessä. 

Mutta kun kymmenen kertaa on parin päivän aikana vastannut näihin, niin suotakoon minulle oikeus purkautua tänne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys identtisyydestä on vähän tietämätön, mutta ensimmäinen esimerkki on vain kysymyksen malliin muotoiltu ajatus. Vertaa esim. "joko sinä ehdit tulla tänne?" kun henkilö saapuu odotettua aikaisemmin. Toisin muotoiltuna se olisi "luulin että tulisit myöhemmin". Älä hermostu siitä että muut yrittävät olla sosiaalisia.

Vierailija
4/7 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein turhin kysymys on turkulaisten "Jaa mää vai?". Mitä ikinä henkilökohtaista kysyt turkulaiselta, vastaus on aina tuo sama. Ottaisitko kahvia? Jaa mää vai? Tai puhelimessa: No moi, missäs olet? Jaa mää vai?

Vierailija
5/7 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa puhelee niitä näitä sillon kun asia ei ole itselle tärkeä.

joutavalla jutustelulla yritetään saada toiset ihmiset

rennommaksi ja tutuksi. sääli ettei se onnistunut juuri *Sinun kohdallasi.

Vierailija
6/7 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein turhin kysymys on turkulaisten "Jaa mää vai?". Mitä ikinä henkilökohtaista kysyt turkulaiselta, vastaus on aina tuo sama. Ottaisitko kahvia? Jaa mää vai? Tai puhelimessa: No moi, missäs olet? Jaa mää vai?

Miehen pojalla on dysfasia ja ottaa ikään kuin lisäaikaa reagoida kysymyksiin edellä mainitulla tavalla. 

Vaikka oltaisiin kahdestaan kotona ja kysyn, että otatko voileipää, niin "vastaus" on: ai mä vai.... Turkulaisia ei siis olla. 

Mutta joo, ymmärrän, että ap:tä voi vähän ärsyttää. Ihmiset kuitenkin ihan hyvällä kyselevät ja sen kai ap:kin tiedostaa. 

Vierailija
7/7 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talkista koskaan kuullut? Kyllä minulle sanotaan paljonkin tuollaista, mutta olen ajatellut, että se on ihan normaalia kanssakäymistä ihmisten kanssa. Esim kun olen töistä tulossa, naapuri saattaa huikata, että "nytkö on työpäivä tehtynä" tai kun olen lähdössä lenkille, joku saattaa sanoa, että "taas niin reippaana siinä olet lenkille lähdössä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi