Miksi huomattavasti useammalla mt-ongelmaisella naisella on mies kuin päinvastoin?
Tätä tulee vastaan ihan koko ajan. Naisella on mies, joka käy töissä ja elättää ja pitää hyvänä vaika mikä olisi. Miehet kärsivät yksin, nainen on jättänyt, kenellekään ei kelpaa.
Kommentit (46)
Mä taas luulen että tasan käy onnenlahjat! Miesten mt-ongelmista ei vaan huudella ympäriinsä.
No ei minulla ainakaan ole koskaan ollut. Olen 23-vuotias mt-ongelmainen väliaikaisella työkyvyttämyyseläkkeellä oleva nainen.
Tässä on kiusallinen epäsuhta naisten hyväksi ja siksi he eivät halua puhua asiasta.
Miehillä on huono itsetunto tai ei puhtaat jauhot pussissa ja silloin mallikas nainen on liian haasteellinen?
Mulla oli ainakin niin, että oli pakko löytää mies murheellista mieltäni tukemaan. Jos olisin onnellinen olisin ehkä sinkku, koska silloin haluaisin mieheltä muitakin ominaisuuksia, kuin että kykenee tuomaan lohtua. Mutta ellen löytäisi sitä "kunnon kaveria" voisin olla yksinkin.
Mies on status-objekti, nainen seksi-objekti. MT-ongelmainen mies ei kykene saamaan statusta, olemaan se viihdyttävä ja itsevarma seurapiirimies, menestyä urallaan jne. Nainen kuitenkin kykenee olemaan seksi-objekti, vaikka onkin MT-ongelmainen.
Minun mielestäni sellaiset naiset ovat pelkkiä feikkejä. Itse olen aina ajatellut että miehen puuttuminen johtuu sosiaalisten tilanteiden pelosta. Luin sitten sellaisen naisen blogia, jolla on todella"paha" sos. tilanteiden pelko. Siis sellainen ettei sillä ole yhtään kavereita eikä se uskalla käydä edes kaupassa tai mitään... niin se kertoi että sen MIES hoitaa nämä asiat sen puolesta!!! MISTÄ SE ON SEN MIEHEN SAANUT!!?!?!?!! JOO varmasti on tosi paha sos. tilanteiden pelko kun kykenee miehenkin saamaan. Miksen minä sitten saa??? Vaikea kuvitella että sillä oikeasti olisi jotain ongelmia... Ei varmasti ole, haluaa vain että mies ja yhteiskunta elättää.
Mulle "kelpais" masennusta tai ahdistuneisuushäiriötä tms. sairastava mies, mutta ei vaikeaa skitsofreniaa tms. sairastava mies. Missä niitä masistelevia miehiä vois kohdata?
Minä hoidatan kyllä ahdistusoireitani, mutta mies ei häiriintyneitä persoonallisuuspiirteitään. Kumpi tässä nyt on mt-vikainen?
Monesti tälläkin palstalla tulee vastaan nainen, joka kertoo erilaisista mielenterveysongelmistaan pitkästi, ja lopuksi tulee, että onneksi on kuitenkin se mies. Se mies on tarinassa itsestäänselvyys.
Samoin itseään viiltelevää naista ymmärretään, kun taas tavalliselle masentuneelle miehelle ei riitä sympatiaa saati sitten jos olisi itsetuhoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni sellaiset naiset ovat pelkkiä feikkejä. Itse olen aina ajatellut että miehen puuttuminen johtuu sosiaalisten tilanteiden pelosta. Luin sitten sellaisen naisen blogia, jolla on todella"paha" sos. tilanteiden pelko. Siis sellainen ettei sillä ole yhtään kavereita eikä se uskalla käydä edes kaupassa tai mitään... niin se kertoi että sen MIES hoitaa nämä asiat sen puolesta!!! MISTÄ SE ON SEN MIEHEN SAANUT!!?!?!?!! JOO varmasti on tosi paha sos. tilanteiden pelko kun kykenee miehenkin saamaan. Miksen minä sitten saa??? Vaikea kuvitella että sillä oikeasti olisi jotain ongelmia... Ei varmasti ole, haluaa vain että mies ja yhteiskunta elättää.
Jos sosiaalisten tilanteiden pelko on tullut vasta myöhemmällä iällä, kun mies oli jo löytynyt. Ei sos.til.pelko tule heti syntyessä!
Vierailija kirjoitti:
No minä pakotin itseni treffailemaan miehiä netistä, muuten ei olisi löytynyt. Sitä paitsi ihmisillä voi olla erilaisia kausia, että välillä on helpompaa ja esim. stressi pahentaa oireita.
Omalla miehelläkin on kyllä mielenterveysongelmia, mutta on silti ollut melkein aina parisuhteessa (minä vain kerran), joten en oikein tiedä tuosta ap:n teesistä.
Naisten parissa elää käsitys onnen tavoittelusta ja siihen kuvioon mielenterveysongelmaan sairastunut mies ei yksinkertaisesti sovi eli dumpataan se hullu. Miehet eivät ajattele yhtä lapsellisesti.
Itse mt-ongelmaisena naisena, ja sellaisia tuntevana, vastaan tähän.
Mt-ongelmainen nainen käy hoidossa, syö lääkkeensä ja pohdiskelee paljon tunteitaan.
Mt-ongelmainen mies ei käy hoidossa, lääkitsee itseään lähinnä alkoholilla eikä tahdo ajatella tilannettaan.
Mt-ongelmainen nainen pystyy, vaikka olisi juuri osastohoidossa ollut, hoitamaan asiansa ja pitämään itsestään edes välttävästi huolta.
Mt-ongelmainen mies heittäytyy täysin osattomaksi helposti, jättää vaikeat asiat hoitamatta eikä pidä itsestään tippaakaan huolta.
Mt-ongelmainen nainen harvoin kokee halua satuttaa toisia tilanteensa vuoksi.
Mt-ongelmainen mies fantasioi väkivallasta muita kohtaan.
Kaikesta huolimatta mt-ongelmaisen naisen maailmankuva on suhteellisen positiivinen ja realismia löytyy.
Kaikesta huolimatta mt-ongelmainen mies kokee kaiken ja kaikkien olevan häntä vastaan ja että hän on ainoa, jolle on jaettu elämässä paskat kortit.
Kumman kanssa olisit mielummin? Keskustelisit? Ystävystyisit? Olisit suhteessa? Niin.
En allekirjoita väitettä. Sosiaalisten tilanteiden (lievä) pelkoni on ollut miehille kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Itse mt-ongelmaisena naisena, ja sellaisia tuntevana, vastaan tähän.
Mt-ongelmainen nainen käy hoidossa, syö lääkkeensä ja pohdiskelee paljon tunteitaan.
Mt-ongelmainen mies ei käy hoidossa, lääkitsee itseään lähinnä alkoholilla eikä tahdo ajatella tilannettaan.
Mt-ongelmainen nainen pystyy, vaikka olisi juuri osastohoidossa ollut, hoitamaan asiansa ja pitämään itsestään edes välttävästi huolta.
Mt-ongelmainen mies heittäytyy täysin osattomaksi helposti, jättää vaikeat asiat hoitamatta eikä pidä itsestään tippaakaan huolta.
Mt-ongelmainen nainen harvoin kokee halua satuttaa toisia tilanteensa vuoksi.
Mt-ongelmainen mies fantasioi väkivallasta muita kohtaan.
Kaikesta huolimatta mt-ongelmaisen naisen maailmankuva on suhteellisen positiivinen ja realismia löytyy.
Kaikesta huolimatta mt-ongelmainen mies kokee kaiken ja kaikkien olevan häntä vastaan ja että hän on ainoa, jolle on jaettu elämässä paskat kortit.
Kumman kanssa olisit mielummin? Keskustelisit? Ystävystyisit? Olisit suhteessa? Niin.
Pyörin päivittäin ympyröissä, missä on satoja mielenterveysongelmaisia, eikä luonnehdintasi noin yleisesti pidä paikkaansa.
Naiset haluavat apua ongelmiinsa ja miehet eivät halua pahentaa ongelmiaan.
Njaa, ne juopot väkivaltaiset miehet lienevät ihan tavallisia suomalaisia sitten?
Jossakin määrin varmaan on totta että naiset eroavat herkemmin koska kokevat että heidän velvollisuutensa on suojella lapsia.
Miehet ei hakeudu hoitoon vaikka olisi tarvettakin. Ei ole sattumaa että suurin osa itsemurhista on miesten tekemiä.
Mies on ainakin mulle aiheuttanut mt-ongelmat enkä pääse irti. Olisiko jollain muullakin samoin.