Miksi huomattavasti useammalla mt-ongelmaisella naisella on mies kuin päinvastoin?
Tätä tulee vastaan ihan koko ajan. Naisella on mies, joka käy töissä ja elättää ja pitää hyvänä vaika mikä olisi. Miehet kärsivät yksin, nainen on jättänyt, kenellekään ei kelpaa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei hakeudu hoitoon vaikka olisi tarvettakin. Ei ole sattumaa että suurin osa itsemurhista on miesten tekemiä.
Joo ei varmasti ole, kun naiset saa sairaseläkkeitä masennuksesta ja miehille ei mitään tukea myönnetä, vaikka kävisi psykiatrilla ja lääkärissä valittamassa. Itse en saanut edes sairaslomaa, lääkäri meinasi lähettää mut työkokeiluun ilman mitään palkkaa.
Allkkismies tarvitsee skitsomuijaa ja päinvastoin. Näitä pareja on paaljon.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei hakeudu hoitoon vaikka olisi tarvettakin. Ei ole sattumaa että suurin osa itsemurhista on miesten tekemiä.
Kuinka moni tapppaa itsensä, kun nainen jättää heikoimmalla hetkellä? Naiset sen sijaan porskuttavat uusissa suhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni tapppaa itsensä, kun nainen jättää heikoimmalla hetkellä? Naiset sen sijaan porskuttavat uusissa suhteissa.
Kyllä ne miehetkin jättävät kun nainen eniten tarvitsisi tukea. Esimerkiksi ystäväni mies lähti kalppimaan kun ystäväni sairastui syöpään. Eikä ole sattumaa, että suurin osa omaishoitajista on naisia, vain harva mies jää hoitamaan puolisoaan. Kyllä he lähtevät etsimään tervettä naista itselleen.
Mutta mitä tekevät nämä hylätyt naiset? Nostavat leuan ylös ja suuntaavat katseen tulevaisuuteen eivätkä jää vellomaan itsesäälissä, toisin kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne miehetkin jättävät kun nainen eniten tarvitsisi tukea. Esimerkiksi ystäväni mies lähti kalppimaan kun ystäväni sairastui syöpään. Eikä ole sattumaa, että suurin osa omaishoitajista on naisia, vain harva mies jää hoitamaan puolisoaan. Kyllä he lähtevät etsimään tervettä naista itselleen.
Mutta mitä tekevät nämä hylätyt naiset? Nostavat leuan ylös ja suuntaavat katseen tulevaisuuteen eivätkä jää vellomaan itsesäälissä, toisin kuin miehet.
Jälkimmäinen kappaleesi on yksiselitteisesti epätosi.
Tää on kyllä totta. Masentunut nainen on herkän eteerinen keijukainen (tähän vielä joku syömishäiriö kylkeen niin a vot) ja masentunut mies himassa pleikkaa pelaava läski.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä totta. Masentunut nainen on herkän eteerinen keijukainen (tähän vielä joku syömishäiriö kylkeen niin a vot) ja masentunut mies himassa pleikkaa pelaava läski.
Mun mielikuva masentuneesta naisesta on somekoukussa oleva fätti sohvaperuna. Jolle kuitenkin on miehiä tyrkyllä jatkuvasti, siellä somessa.
Olisko se siinä, että miehen on hyvin vaikeaa pärjätä ilman naista, joten hänelle kelpaa muukin kuin "paras a-ryhmä". Nainen taas pärjää loistavasti ilman miestäkin, joten miksi ottaa kiviriipaksi mt-ongelmainen mies? Tältä ainakin näyttää kun ympärilleen katsoo; poikamiesten kodit ovat usein kuin sikolättejä, pihaa myöten, jos sellainen on ja mies itse on kuin kaatopaikalta repäisty. Eli elämänhallinta hukassa. Naisilla taas on kauniit kodit ja hoidetut pihat ja ulkoinen olemuskin ok. Toki on poikkeuksia puolin ja toisin, mutta näin se pääpiirteissään menee.
Muistelisin, että suurin piirtein puolella lukioikäisistä tytöistä on masennusta. Sehän ei nopeasti parannu kuitenkaan.
Ehkä sen vuoksi luvut on suuremmat, kun mielenterveysongelmia on enemmän.
Samanikäisillä pojilla taas masennusoireita ei ollut yhtä paljon.
Mt-ongelmainen nainen on vähän reppana, ja mies voi sitten tulla pelastamaan sen. Serkullani on persoonallisuushäiriö, vaikea isäsuhde ja kaikenlaisia muita ongelmia, ja on aika väsyttävä ja vaikea ihminen, mutta miehiä riittää yksi toisensa jälkeen. Kaikki sellaisia kilttejä hoivaavia tyyppejä, jotka uskoo voivansa pelastaa ja hoitaa naisen kuntoon. Lopulta lähtevät, kun tajuavat ties-kuinka-monennen irrationaalisen raivokohtauksen jälkeen, ettei se paremmaksi muutu. Ja sitten parin kuukauden jälkeen on uusi mies kierroksessa.
Tussu on tussu, riippumatta kantajansa mielenterveydestä.
MuuMuu kirjoitti:
Mt-ongelmainen nainen on vähän reppana, ja mies voi sitten tulla pelastamaan sen. Serkullani on persoonallisuushäiriö, vaikea isäsuhde ja kaikenlaisia muita ongelmia, ja on aika väsyttävä ja vaikea ihminen, mutta miehiä riittää yksi toisensa jälkeen. Kaikki sellaisia kilttejä hoivaavia tyyppejä, jotka uskoo voivansa pelastaa ja hoitaa naisen kuntoon. Lopulta lähtevät, kun tajuavat ties-kuinka-monennen irrationaalisen raivokohtauksen jälkeen, ettei se paremmaksi muutu. Ja sitten parin kuukauden jälkeen on uusi mies kierroksessa.
Minä olen juuri tuollainen. Miksei ole miestä näkynyt?
Naiset yleensä haluavat miehestä joko tasaveroisen tai henkisesti itseään vahvemman kumppanin. Ja tämä asettelu sopii myös lähes kaikille miehille.
Mihin tämäkin ap:n väite perustuu? Itselläni ei ainakaan ole havaintoa, että mt-ongelmaisilla naisilla olisi miehiä useammin puoliso.
MuuMuu kirjoitti:
Eli taas jännänaisilla kysyntää.
Mt-ongelmainen, passiivinen masentunut ressukkanainen ei ole yhtä hot mitä isäkompleksinen, raivoava nainen.
Biologiset syyt pohjimmiltaan. Raskaus on naiselle paljon isompi riski, joten puoliso valitaan tarkemmin.
Käytännössä syynä on myös miesten mielenterveysongelmien suurempi leimaavuus. Jos intti jää käymättä, on se lähes ikuinen häpeätahra. Nuori nainen voi sen sijaan elää cv:n kannalta täysin normaalia elämää vaikka joku vaikeakin syömis- tai paniikkihäiriö elämää varjostaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Biologiset syyt pohjimmiltaan. Raskaus on naiselle paljon isompi riski, joten puoliso valitaan tarkemmin.
Käytännössä syynä on myös miesten mielenterveysongelmien suurempi leimaavuus. Jos intti jää käymättä, on se lähes ikuinen häpeätahra. Nuori nainen voi sen sijaan elää cv:n kannalta täysin normaalia elämää vaikka joku vaikeakin syömis- tai paniikkihäiriö elämää varjostaisikin.
Ei voi jos sairaudet estävät opiskelun ja työllistymisen. Tulee aukkoja CV:hen.
Olen samaa mieltä. Ainakin omakohtaisesti voin todeta, että mt-diagnoosin saaneen miehen kanssa seurustelu välillä vaivaa mieltäni. Olen itse koulutettu, hyvässä duunissa oleva, keski-ikäinen nainen ja kieltämättä haluaisin nähdä miehen vahvempana.
Mies on hyvä ja kiltti, mutta silti on pakko myöntää, että kunnianhimon täydellinen puuttuminen harmittaa.
Miehet ovat hyväksyvämpiä kuin naiset? En tiedä. Mä olen mt-ongelmainen ja ihan töissäkäyvä, ei tarvitse elättää.
Tässähän se olennainen tuli. Lisäksi mies on se lompakko ja mt-ongelmainen harvemmin on myös rikas, tai hyvin ansaitseva, mikäli on, niin kyllä se mies silti saa naisen.