Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi huomattavasti useammalla mt-ongelmaisella naisella on mies kuin päinvastoin?

Vierailija
25.03.2016 |

Tätä tulee vastaan ihan koko ajan. Naisella on mies, joka käy töissä ja elättää ja pitää hyvänä vaika mikä olisi. Miehet kärsivät yksin, nainen on jättänyt, kenellekään ei kelpaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei pidä paikkaansa!!! Tutkimuksissa on todettu, että puolison sairastuessa mielenterveyden syistä mies helpommin jättää puolisonsa kuin nainen.

Vierailija
42/46 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Olen itse aina ihmetellyt samaa. Itselläni ei liiemmmin pyörinyt miehiä ympärillä, silloin kun olin ihan ok mielenterveyteni kanssa. Myöhemmin, kun olen ollut aivan kappaleina, hyvin epätasapainoinen ja vaikea ihminen - toisinaan ollut jopa osastohoidossa, tuntuu että miehet pyörivät ympärilläni.

Ihmettelin tätä ilmiötä jo silloin, kun itselläni ei ollut seuraa. Tuntui, että aina kahjoimmilla naisilla riitti vientiä - oli mikä oli. Nykyään en käsitä, miten kukaan mies kestää minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämäkin ap:n väite perustuu? Itselläni ei ainakaan ole havaintoa, että mt-ongelmaisilla naisilla olisi miehiä useammin puoliso.

Eikä olekaan. Olet oikeassa, että ap:n käsitys asiasta on väärä. Perustunee yhden miehen kokemukseen. Tutkimustieto ei tue väittämää.

Vierailija
44/46 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa!!! Tutkimuksissa on todettu, että puolison sairastuessa mielenterveyden syistä mies helpommin jättää puolisonsa kuin nainen.

Aivan. Ja sama pätee myös fyysisten sairauksien kohdalla.

Vierailija
45/46 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologiset syyt pohjimmiltaan. Raskaus on naiselle paljon isompi riski, joten puoliso valitaan tarkemmin.

Käytännössä syynä on myös miesten mielenterveysongelmien suurempi leimaavuus. Jos intti jää käymättä, on se lähes ikuinen häpeätahra. Nuori nainen voi sen sijaan elää cv:n kannalta täysin normaalia elämää vaikka joku vaikeakin syömis- tai paniikkihäiriö elämää varjostaisikin.

Ei voi jos sairaudet estävät opiskelun ja työllistymisen. Tulee aukkoja CV:hen.

Niin, mitä sitten? Silloin on kai jo hyvin sairas, joten aukoilla cv:ssa ei ole juuri väliä.

Vierailija
46/46 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up