Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei pääsiäisenä tule enää ns. Jeesus-elokuvia?

Vierailija
25.03.2016 |

Ajattelin perinteen ja tunnelman takia katsoa televisiosta jonkun Jeesus-elokuvan, mutta yllätykseni, kun ei tule yhtäkään! Liittyykö tämä suvivirren poistoon? Monikulttuurisuutta vahvistetaan heikentämällä omaa kulttuuriamme?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vieraskulttuurilliset voisivat pahastua.

Vierailija
22/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin perinteen ja tunnelman takia katsoa televisiosta jonkun Jeesus-elokuvan, mutta yllätykseni, kun ei tule yhtäkään! Liittyykö tämä suvivirren poistoon? Monikulttuurisuutta vahvistetaan heikentämällä omaa kulttuuriamme?

Ikinä en moista soopaa katso mutta tee sinä mitä lystäät.

Taivaskanavia näkyy ties miten paljon ja netti päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman kuin ap. Harmillista, että Jeesuksesta kertovia, raamatullisia elokuvia ei enää esitetä pääsiäisenä.

Muistan lapsuudessa katsoneeni raamatullisia elokuvia, joita silloin esitettiin Ylen kanavilla pääsiäisen aikaan. Yksi niistä oli amerikkalaista tuotantoa oleva elokuva / minielokuvien sarja, jossa kerrottiin evankeliumin tapahtumat aina Vanhan Testamentin tapahtumista asti. Muistelen, että se alkoi siitä, kun Jumala puhutteli Abrahamia (tai silloin vielä Abram) ja Abraham ensimmäistä kertaa kuuli Jumalan äänen.

Olen etsinyt tuota elokuvaa netistä, mutten ole löytänyt. Se oli varmaan pienen budjetin tuotantoa, tv-elokuva.

Vierailija
24/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiffany (ei kirjautuneena) kirjoitti:

Olen huomannut saman kuin ap. Harmillista, että Jeesuksesta kertovia, raamatullisia elokuvia ei enää esitetä pääsiäisenä.

Muistan lapsuudessa katsoneeni raamatullisia elokuvia, joita silloin esitettiin Ylen kanavilla pääsiäisen aikaan. Yksi niistä oli amerikkalaista tuotantoa oleva elokuva / minielokuvien sarja, jossa kerrottiin evankeliumin tapahtumat aina Vanhan Testamentin tapahtumista asti. Muistelen, että se alkoi siitä, kun Jumala puhutteli Abrahamia (tai silloin vielä Abram) ja Abraham ensimmäistä kertaa kuuli Jumalan äänen.

Olen etsinyt tuota elokuvaa netistä, mutten ole löytänyt. Se oli varmaan pienen budjetin tuotantoa, tv-elokuva.

Oletko katsonut tuolta TV7 ohjelma-arkistosta? Tuolla kanavalla monesti näytetään näitä "pienemmän budjetin" elokuvia. Jos ei sieltä löydy niin ehkä sinne voisi laittaa viestiä ja kysyä mikä elokuva saattaisi olla kyseessä ja mistä sen voisi löytää.

Vierailija
25/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noita saa vuokrattua tai streamattua, jos kiinnostaa. Veikkaisin, että mainosrahoitteiset kanavat näyttäisivät, jos tilausta olisi.

Vierailija
26/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa sama asia, taitaa olla kolmas vuosi nyt kun ei enää tule, jos oikein muistan. En itsekään mikään uskis ole, mutta on ne tarinat mielenkiintoisia ja luo tunnelmaa pääsiäiseen, muistuttaa miksi tätä vietetään.

Vierailija
27/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aina ennen ole tullut se Tuntematon sotilas?

Vierailija
28/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan pyrkimyksenä on suojella lapsia turhilta rääkkäämis-, verenvuodatus- ja naulaamiselokuvilta.

Hahhah telkkarista tulee päivittäin paljon sairaampaa paskaa. Totuus on se, että antikristus ajat on jo käynnissä ja jopa valtio hyväksyy tämän. Ei enää hyviä tekoja, sankaruutta, oikeaa raukkautta, myötätuntoa.

Irstaus, petos, valheet, ilkeys, pilkka, ahneus, itsekkyys, tyhmyys, sokeus siinä on tämänpäivän sanat.

Muut kun käänsi selän mulle Jeesus tuli ja auttoi.

Vierailija
29/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi etteivät matut pahoita mieltään.

Ei oikea muslimi pahastu Jeesuksesta, joka on myös heille profeetta.

Vierailija
30/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus-filmin voi katsoa netistä monella kielellä, myös sen lastenversion: http://jesusfilmmedia.org/

Vierailija
31/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääisäisenä ei tule "Jeesus elokuvia" mutta sen sijaan Yleisradiossa luetaan Koraania.

Vierailija
32/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa netflixistä The Bible -sarjan 4 (?) viimeistä jaksoa. Ne kertovat Jeesuksesta. Niiden pohjalta on tehty myös elokuva Son Of God. Tykkäsin! :) Siunattua Pääsiäistä :)

Vierailija
33/84 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV7:ltä tulee ihan joka päivä Jeesusjuttuja. Myös netistä löytää varmasti ilmaiseksikin dokumentteja ja elokuvia aiheesta.

Vierailija
34/84 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/84 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää leffateatteriin katsomaan Maria Magdalena. Katsoin itse ja voin suositella. Ei maailman sujuvinta ohjausta tai kerrontaa, mutta ajoi asiansa. 

Vierailija
36/84 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tänäkään pääsiäisenä Jeesus-elokuvia televisiosta?

Vierailija
37/84 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan yleltä tuu

Vierailija
38/84 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää leffateatteriin katsomaan Maria Magdalena. Katsoin itse ja voin suositella. Ei maailman sujuvinta ohjausta tai kerrontaa, mutta ajoi asiansa. 

Onkohan tätä missään? Netflixissä?

Vierailija
39/84 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joku voisi pahoittaa siitä mielensä.

Vierailija
40/84 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun kirkollisveroa maksan valtiolle ja koska te muutkin, niin meidän uskonnon tulee olla se number one, josta puhutaan medioissa ja kovaan ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi