Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotin että kaikki on valmista - nyt olen katkera lapseton

Vierailija
25.03.2016 |

Tein kaiken oppikirjan mukaan, odotin että saadaan vakityöt miehen kanssa ja talous on kunnossa. 35 vuotiaana alkoi olla tunne, että lapsi saisi tulla. No, nyt olen 38 ja yhä lapsettomuushoidoissa.

Sen sijaan ystäväpariskuntani teki lapset alle kolmikymppisenä, vaikka hekin olivat pätkätöissä ja välillä työttöminä. Ihmettelin miten he uskaltavat. Mutta nyt he ovatkin molemmat hyvissä vakipaikoissa ja ostivat juuri omakotitalon. Ei siinä vielä kaikki, kaverini odottaa vielä kolmatta vauvaansa! En voi sille mitään, että olen aika rankasti katkera kun katselen heidän perheensä onnea.

Kommentit (114)

101/114 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain esikkoni 36 vuotiaana, kolmannesta kierrosta raskauduin heti, mielestäni melko nopeasti.

Ihan luomusti, jätimme ehkäisyn pois kun päätimme viime vuonna että lapsi saa nyt tulla <3

kai minäkin sitten kuulun siihen onnekkaampaan porukkaan :)

Vierailija
102/114 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten voi kestää päälle 15 vuotta koulutuksen ja duunin saamiseen?

Veikkaan että ap laski siihen myös velattoman ison asunnon ja kummankin puolison etenemisen urallaan ennen kuin lasta lähdettiin yrittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on voivoi, kyllä jo yläasteen biologiassa on kerrottu hedelmällisyydestä ja iästä.

Aivan. En ymmärrä, että miksi pitää ruveta joihinkin luonnottomiin hedelmöityshoitoihin jos ei luonnollisesti tule raskaaksi. Kaikkien ei ole tarkoitus jatkaa sukuaan, kaikkien geenit eivät ole elinkelpoisia. Aivan luonnollinen asia. Ihmisiä on muutenkin monta miljardia liikaa jo nyt.

Kerro vielä, että olet itse jäänyt lapsettomaksi ja tätä mieltä.

104/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa itseänikin, että täytän 30 eikä vieläkään ole lapsia. Mies haluaa että molemmilla vakityö ennen kuin aletaan yrittää. Fiksua, mutta tällä työtilanteella tuntuu utopialta.

Vierailija
105/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö90 kirjoitti:

Pelottaa itseänikin, että täytän 30 eikä vieläkään ole lapsia. Mies haluaa että molemmilla vakityö ennen kuin aletaan yrittää. Fiksua, mutta tällä työtilanteella tuntuu utopialta.

Työskentele asian eteen. Eli perustele miehelle tosi kattavasti, miksi vauva pitäisi tehdä nyt eikä sitten joskus. Kuitenkin lapsi on tärkeämpi kuin työ.497

Vierailija
106/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritettiin lasta alle 30v, ei tärpännyt. Hoitoihin ei menty kun en sellasia halua enkä usko että ovat terveydelle hyväksi. Noh, lopulta luomuna tärppäs 36v... Että voi se näinkin päin mennä :)

Vierailija
107/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo hedelmällisyysiät koskevat ennemminkin naisten luonnollista raskautumista. Hedelmöityshoitoja käyttävillä ei ole niin suurta merkitystä onko alle vai yli 30-vuotias (toki on jotain merkitystä). Itse olen yrittänyt raskautua luonnollisesti eikä ole kahdessa vuodessa onnistunut. Aloitettiin siis yritys kun olin 25-vuotias. Päätettiin laittaa asia tauolle, nauttia miehen kanssa elämästä ja vapaudesta ja kokeilla 30 ikävuoden jälkeen uudestaan hedelmöityshoidoilla :) Jos ei tule lasta, niin uskon pystyväni elämään asian kanssa, sillä nautin elämästäni muuten niin paljon.

Mistä olet saanut tällaista päähäsi? Pienellä googlettelulla löydät lukuisten alan lääkäreiden artikkeleita, joissa toteavat että munasolut vanhenevat kaikilla ja iäkkäillä munasoluilla onnustutaan hyvin paljon harvemmin

Vierailija
108/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotin toista lastani 35-vuotiaana. Jouduin käymään säännöllisesti erikoislääkärillä ekan raskauden ongelmien takia. Jossain vaiheessa otin itse puheeksi ikäni... lääkäri tokaisi heti: " Sinähän olet vielä nuori." Tämä valoi uskoa loppuraskauteen. Saman lääkärin mukaan kolmas lapsikin voisi tulla mutta ehkäpä nämä kaksi riittävät.

Kiva, mutta lääketieteellisesti yli 35-vuotias on iäkäs synnyttäjä ja hänen raskautensa riakiraskaus. Kaikki riskit kasvavat oleellisesti tuohon ikään mennessä; myös onnistunut synnytys on kolme kertaa harvinaisempaa kuin 10 vuotta nuoremmilla.

Vierailija
109/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän oot jo ihan valmista tavaraa. Yli-ikäisten hoitoja ei pitäisi maksaa.

Vierailija
110/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te ihmiset ikinä käyneet Euroopan ulkopuolella? Jotenkin tuollainen ultrapelokas asenne, jonka takia kaikki pitää olla "järjestyksessä" ennen kuin uskaltaa elää, on täysin elämänvastainen. En sano, että teininä kannattaa vääntää viisi lasta eri isille, mutta hyvänen aika, jos on toimiva parisuhde ja jonkinlainen koulutus, kai ihminen voi halutessaan tehdä pari lasta jo alle 3-kymppisenäkin? Sitä vartenhan meillä on äitiystuet! Jos ihmisen pitäisi itse kustantaa koko rumba lastenhoitoineen, aika harvalla lisääntymisikäisellä olisi hommaan rahat.

Kehitysmaissa tehdään lapsia ilman mitään turvaa ja tukia, eikä niistäkään loppujen lopuksi enää kovin moni nälkään kuole.

Vierailija
111/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tajua, miksi täällä viljellään ajatusta siitä, että kolmikymppisenä on vanha äidiksi?! Ei ole! Oma äitini oli 37v minut saadessaan, enkä koskaan ajatellut hänen olevan vanha?!

Niin kauan, kun hedelmällisyyttä on, niin kauan lapsia voi tehdä. Ei kyse ole mistään tavaran ostamisesta, jonka voi ajoittaa siihen, mikä itselleen parhaiten sopii. En tiedä onko tämä vauva.fi täynnä jotain yh-mammoja tai äkkipikaisia ihmisiä, mutta minä ainakin haluan perheen ja puolison, jonka kanssa jakaa perheen ilo. Eikä sitä saa tuosta vaan. Hyvä, jos jollekin on käynyt flaksi heti ja olette pystyneet suhteessa pysymään, mutta kaikilla ei niin ole ja sekin on tosi jees. Tuolla terkkarissa kun on ollut töissä, samoin kuin synnyttäneiden osastollakin, voin sanoa että alle 25v ensisynnyttäjä on miltein erikoisuus. Itse kannustaisin ekaksi elämään sitä elämäänsä ja sitten vasta lisääntymään. Apuja on tarjolla, jos huonosti käy, enää ei eletä 1800-luvulla. Naisella on muutakin tehtävää yhteiskunnassa, kuin lapsen teko.

Vierailija
112/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voivoi. Tiedätpähän ens kerralla paremmin.

Vierailija
113/114 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö90 kirjoitti:

Vieläkään... :D Vastahan alat aikuisiän saavuttamaan.

Vierailija
114/114 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö90 kirjoitti:

Vieläkään... :D Vastahan alat aikuisiän saavuttamaan.

Kai sitä saa lapsia haluta myös alle 30-vuotiaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän