Onko teillä ollut aikuisena hammasrautoja?
Ja miten kauan?
Tuliko tyhmiä kommentteja keneltäkään?
Kommentit (10)
On ollut pari vuotta. Minulta oiottiin molemmat leuat kiinteillä kojeilla, läpinäkyvillä braketeilla. Noin 4 000 euroa sain maksaa, mutta kyllä kannatti. Oli ihana nähdä hampaiden suoristuvan. :) Kukaan ei myöskään kommentoinut mitään. Tsemppiä!
Ainakin kaksi vuotta oli ne suussa, ylhäällä ja alhaalla. Olin 23-25v. Sellaiset neutraalin väriset. Kukaan ei ikinä kysynyt eikä tuntunut huomaavan.
Kannattaako aloittaa oikomishoitoa lähinnä kosmeettisista syistä?
Mulla oli melkein kolmevuotta, ihan sellaiset näkyvät hopeanväriset. Ei mullakaan kukaan koskaan kommentoinut niitä. Ja todellakin kannatti, nyt on suorat hampaat ja loppu kaikki päänsäryt ym. vaivat jotka tuli purentaviasta..
Itse asiassa varmaan lapsena kuulee enemmän kommenttia hammasraudoista, kuin aikuisena. :D
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako aloittaa oikomishoitoa lähinnä kosmeettisista syistä?
Se on ihan oma päätös miten tärkeää se. Kyllä kannattaa, jos haluaa parantaa hampiden ulkonäköä. Itsellä syyt juurikin kosmeettiset, vaikka jonkinlaista yläpurentaakin oli.
Nuorempana hymyilin ja nauroin peitellen hampaita. Nykyään nauran vapautuneesti ja hymyilen hampaat näkyen, olen saanut hoidon jälkeen paaaaaljon hyvää palautetta kivasta hymystä. Kyllä kannatti.
Miten paljon teillä on maksanut nuo hoidot?
N. 450e rautojen laitto paikalleen, n. 120e kiristys 4 viikon välein, 450e taas rautojen poistaminen. Muutama kerta tulee käydä myös suuhygienistilla, joka n. 50e kerta.
Mulla oiottiin 40-vuotiaana puhtaasti kosmeettisista syistä. Inman aligner irrotettavat kojeet oli noin 4+4 kk. Hinta noin neljä tonnia. Olen tosi tyytyväinen lopputulokseen.
On ollut. Yläleuka oiottiin irrotettavilla kojeilla (inman aligner), alaleuka valkoisilla braketeilla. Kukaan ei huomannut, mutta aluksi puheessani on vähän sössötystä, ennen kuin opin puhumaan niillä. Luulen siis että se sössötys huomattiin, mutta ei rautoja. Niin ja alaleuassa rautoja pidin muistaakseni 4 kk.