Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisinkö opiskelemaan Helsingin yliopiston metsätieteelliseen?

Vierailija
24.03.2016 |

Mitä mieltä olette, työllistyyköhän tuolta hyvin? Olen lukion jälkeen opiskellut yo-merkonomiksi ja koen nykyiset etenemis mahdollisuudet huonoiksi. Pakko siis palata opiskelemaan, että ei tarvitse kitkutella lopun elämää.

Linjana minua kiinnostaisi metsäekonomia ja markkinointi, mutta sinne otetaan vain 20 sisään ja muutenkin kaikki sanovat että metsä alalla menee huonosti. Minua kiinostaa kuitenkin metsä ja ilmastonmuutos yms. asiat, ja tuossa ekonomiassa voisin hyödyntää merkinomin osaamistani. Tuonne on vain 1 kirja, joten ei luulisi olevan paha nakki lukea.

Kertokaa jotka tiedätte tämän hetken tilanteesta enemmän, että kannattaako pyrkiä? Yhteishaku on nyt käynnissä!!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla jo valmistuneiden mielipiteitä. :) Ajattelin että kun tuossa on tuo ekonomia ja markkinointi niin ei sitoudu niin tiukasti metsään, jos sieltä ei löydy töitä. Ekonomia kiinnostaa merkinomiopintojenkin takia ja Ympäristö alahan on jatkuvassa boomissa.

Itä-Suomi ei valitettavasti tule kyseeseen kun elämä on jo valmiiksi täällä pk-seudulla. Mutta luulisi, että HY:ssäkin on laaja tarjonta kursseja. myös muissa tiedekunnissa, joista voisi napata ne "parhaat".

Vierailija
22/22 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kielitaitoani kommentoineille: olen suomen kielinen mutta asunut ylä-asteeseen asti ulkomailla. Ajattelen tällä toisella kielellä, joten siksi varmaan irheet. Anteeksi. Kiitos kuitenkin rakentavista vinkeistä. Pääsykokeessa oli viime vuonna esseekysymyksiä, joten voisin käydä läpi peruskielioppia.

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme