Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi nyt on suututtu Felix mainoksesta?

Vierailija
24.03.2016 |

Katsoin mainoksen you tubesta enkä tajunnut. Koska Josefine on tummaihoinen? Koska nainen käy kalassa? Koska vihjattiin suomalaisia hiljaisiksi ja juroiksi? Häh?

Musta tuo aika mitäänsanomaton eikä mussa herättänyt mitään tunteita, alkoi vaan tehdä mieli Felixin perunamuusia 😁

Selittäkää mulle?

Kommentit (213)

Vierailija
181/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidankin jatkossa näiden punaniska-apinoiden älämölön takia siirtyä X-tra ketsupista Felixin ketsuppiin, vaikka kalliinpaa onkin :)

Mainostoimiston työntekijät onnistuivat siis täydellisesti =) Ihmiset ovat kyllä uskomattoman helposti huijattavissa.

Mikä mainoksen tarkoitus oli? Myydä lisää Felixin tuotteita.

Mitä sinä teet, kun tarpeesi on esittää parempaa ihmistä? Ostat lisää Felixin tuotteita.

Minä pääsääntöisesti vihaan mainoksia, jotka on tehty huonosti tai eivät muuten iske minuun. Sen sijaan arvostan mainoksia, jotka tuovat tärkeitä asioita esille, ja siksi palkitsen kyseisen brändin ihan ansaitusti. Aplodit mainostoimistolle, että onnistuivat työssään!

En "esitä" parempaa ihmistä; olen ihan normaali ihminen, joka tukee asioita, jotka Felix on rohkeasti (ja laskelmoivasti) tuonut esille.

Vierailija
182/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan arvostan mainoksia, jotka tuovat tärkeitä asioita esille, ja siksi palkitsen kyseisen brändin ihan ansaitusti. Aplodit mainostoimistolle, että onnistuivat työssään!

En "esitä" parempaa ihmistä; olen ihan normaali ihminen, joka tukee asioita, jotka Felix on rohkeasti (ja laskelmoivasti) tuonut esille.

Hienoa, että tunnustat olevasi mainostenuhri =) Vaikka kovasti yritätkin asiaa pehmentää hienoilla selityksillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Mutta sehän siinä on osittain myös ideana ostaa niitä tuotteita - pitkästä aikaa hyvä mainos ja palkitaan myös mainostoimiston työ. Provosoiva, tunteita herättävä mainos, jolla vielä kitketään rasismia (vaikkakin myynnin välineenä). Voiko siitä mainos enää paremmaksi mennä? Mahtava. Tänään lähden ostamaan lisää Felixin tuotteita :D

Ei sillä mitään rasismia kitketä.

Mielestäni on rasismia valita mainokseen tummaihoinen nainen vain siksi, että saadaan revittyä kaikki mahdollinen huomio irti asiasta mediassa. Ihonvärin ei pitäisi merkitä yhtään mitään mutta Felixin mainostoimistolle se merkitsi. Itseään parempina pitäviä ihmisiä tämä ei tietenkään häiritse mutta jos tilanne

olisikin toisin päin eli tummaihoisen naisen tilalle vaihdettaisiinkin valkoihoinen nainen olisitte itkemässä, kuinka Felix tukee rasismia.

Kyllä sillä pikkuhiljaa kitketään. Ja yritys ainakin on hyvä. Ja jos ihonväri ei merkitse mitään, niin mistä tiedät, ettei mainostoimistossa ihastuttu hänen ihanaan hymyynsä? Kaunis nainenhan Josephine on. 

Eikä Felix "vaihtanut" valkoisen naisen tilalle Josephinea. Kukaan ei ole itkenyt, että Felixin Catja-mainos tukee rasismia, kun siinä on valkoinen nainen, että get a grip.

Vierailija
184/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ensinnäkin se on mainos eli se on rakennettu hakemaan huomiota. Toiseksi siinä on otettu tavallaan yllättävä yhdistelmä eli tumma nainen ja suomalainen kalastus. Siis tarkoitus on hakea huomioūta tumma nainen + kalastus yhdistelmällä.

Hauskintahan tuossa on se, että tämä nainen ei oikeasti kalasta eikä osaa mainoksessa pitää edes vapaa oikein =) Mainos oli ihan hauska eikä tämä mainoksen nainen tehnyt yhtään mitään väärää siitäkin huolimatta, että hölmöjä taas vietiin, kuin pässiä narussa.

Hän näyttelee mainoksessa! Suututko jos kerron, että Patrick Dempsey ei osaa kirurgiaa ja Kevin Spacey ei ole USAn pressa.

Vierailija
185/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Ja jos ihonväri ei merkitse mitään, niin mistä tiedät, ettei mainostoimistossa ihastuttu hänen ihanaan hymyynsä? Kaunis nainenhan Josephine on. 

Ihonvärin ei pitäisi merkitä mitään mutta selvästi se itseään parempina pitävien ihmisten mielestä merkitsi.

Kuten on jo tullut ilmi niin tätäkään keskustelua ei täällä olisi jos hänen ihonvärinsä olisi ollut vaalea.

Nainen oli kyllä kaunis ja hauska mutta niin on moni muukin nainen (minulle ihonväri ei merkitse mitään).

Vierailija
186/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ensinnäkin se on mainos eli se on rakennettu hakemaan huomiota. Toiseksi siinä on otettu tavallaan yllättävä yhdistelmä eli tumma nainen ja suomalainen kalastus. Siis tarkoitus on hakea huomioūta tumma nainen + kalastus yhdistelmällä.

Hauskintahan tuossa on se, että tämä nainen ei oikeasti kalasta eikä osaa mainoksessa pitää edes vapaa oikein =) Mainos oli ihan hauska eikä tämä mainoksen nainen tehnyt yhtään mitään väärää siitäkin huolimatta, että hölmöjä taas vietiin, kuin pässiä narussa.

Hän näyttelee mainoksessa! Suututko jos kerron, että Patrick Dempsey ei osaa kirurgiaa ja Kevin Spacey ei ole USAn pressa.

Huvittavaa, että et osaa lukea edes lainaamaasi osuutta "Mainos oli ihan hauska eikä tämä mainoksen nainen tehnyt yhtään mitään väärää siitäkin huolimatta, että hölmöjä taas vietiin, kuin pässiä narussa.".

Ainoa mille minä nauran ja mistä olen huvittunut ovat nämä ihmiset jotka toimivat aivan täydellisesti sen mukaan mitä mainostoimisto halusi.

187/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Ja jos ihonväri ei merkitse mitään, niin mistä tiedät, ettei mainostoimistossa ihastuttu hänen ihanaan hymyynsä? Kaunis nainenhan Josephine on. 

Ihonvärin ei pitäisi merkitä mitään mutta selvästi se itseään parempina pitävien ihmisten mielestä merkitsi.

Kuten on jo tullut ilmi niin tätäkään keskustelua ei täällä olisi jos hänen ihonvärinsä olisi ollut vaalea.

Nainen oli kyllä kaunis ja hauska mutta niin on moni muukin nainen (minulle ihonväri ei merkitse mitään).

Monelleko tuli asia edes mieleen ennen rasistien hyökkäystä? Minulle ei rehellisesti tullut mieleen muuta kuin että onhan kiva mainos. Kaiken maailman suskikaukiot (?) ja marxilaishullut omituisine teorioineen nostivat asian esille. Hienoa, että mainostoimistossa oli niinkin valveutunutta porukkaa että epäilivät näin käyvän. Itse pidin mainosta melko tavallisena ennen reaktiota.

Vierailija
188/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Monelleko tuli asia edes mieleen ennen rasistien hyökkäystä?

Ei ole olemassa mitään rasistista hyökkäystä tätä mainosta tai tätä naista kohtaan. Yritä nyt jo ymmärtää, että kyseessä on vain Felixin käyttämän mainostoimiston käyttämä kikka saada sille mainokselle ja sen mainostamalle tuotteelle huomiota.

Vierailija
189/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan arvostan mainoksia, jotka tuovat tärkeitä asioita esille, ja siksi palkitsen kyseisen brändin ihan ansaitusti. Aplodit mainostoimistolle, että onnistuivat työssään!

Hienoa, että tunnustat olevasi mainostenuhri =) Vaikka kovasti yritätkin asiaa pehmentää hienoilla selityksillä.

Mitäs pehmentämistä siinä on? Felix keksi kikan millä minut saa innostumaan eli palkkaamalla näyttelijän, joka poikkeaa valtavirrasta näyttääkseen, että Suomessa asuu monenlaisia ihmisiä (ja tähän monenlaisuuteen kuuluu ne eskot ja pirjot ja yksinhuoltajaäidit) ja minä uhrina tuen heidän toimintaansa. Kylläpä minä nyt tein kamalan teon kun tuen tällaista paheellista toimintaa ;)

Mites sit ne, jotka tykkää mainoksesta, mutta pitäytyy siinä Heinzissa, koska se on niiden mielestä yksinkertaisesti paremman makuinen ketsuppi? Ovatko hekin mainoksenuhreja, koska antavat tukensa Felixin mainoskikkailulle, mutta eivät silti syydä rahojaan Felixin toiminnalle?

190/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että et osaa lukea edes lainaamaasi osuutta "Mainos oli ihan hauska eikä tämä mainoksen nainen tehnyt yhtään mitään väärää siitäkin huolimatta, että hölmöjä taas vietiin, kuin pässiä narussa.".

Ainoa mille minä nauran ja mistä olen huvittunut ovat nämä ihmiset jotka toimivat aivan täydellisesti sen mukaan mitä mainostoimisto halusi.

Miksi kuvittelet, että he eivät tiedä toimivansa juuri sen mukaan mitä mainostoimisto halusi? Mainostoimisto teki mahtavaa työtä tämän kanssa ja mielestäni ansaitsevat tulla palkituksi. Ostan Felixin tuotteita, koska toimivat rohkean ja hyvän mainostoimiston kanssa ja uskalsivat ottaa kantaa. Ihan kaikkien rasistien vuoksi, jotka vannovat firmaa boikotoivansa, ostan oikein paljon tuotteita. Juuri niin kuin mainostoimisto halusi. Se ei haittaa, koska meidän agendamme osuvat yksiin, vaikka motiivit ovat erilaiset. 

Sinä taas kuvittelet märissä päiväunissasi olevasi niin valveutunut ja paljon älykkäämpi kuin me "lampaat" jotka ryntäämme kauppoihin. Kuvittelet, ettei meillä ole omaa älyä tai ajatuksia ollenkaan, vaan teemme niin kuin "ylemmältä" taholta ohjataan. Kuvittele rauhassa - sinunlaistesi ajatukset eivät ole koskaan minua haitanneet. 

Vierailija
191/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mainos on rasistinen!

Vierailija
192/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Felix keksi kikan millä minut saa innostumaan eli palkkaamalla näyttelijän, joka poikkeaa valtavirrasta

Niinpä. Ihmisten erotteleminen ihonvärin mukaan onkin siis ihan ok?

Vierailija
193/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö se olikin mainoskikka kun rasistit meuhkasivat twitter tiilillä, moni omalla nimellään. Onko Felix kenties palkannut nuo rasistit öyhöttämään. Kyllä se nyt niin vaan meni, että ihmiset eivät jaksaneet avointa ja vastenmielistä rasismia ja päättivät ottaa kantaa.

Se ei ole mikään mainoskikka, jos tuollaista touhua ei hyväksytä ja se myös kerrotaan, noin pitääkin toimia ostitpa Felixin tuotteita tai et.

194/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään rasistista hyökkäystä tätä mainosta tai tätä naista kohtaan. Yritä nyt jo ymmärtää, että kyseessä on vain Felixin käyttämän mainostoimiston käyttämä kikka saada sille mainokselle ja sen mainostamalle tuotteelle huomiota.

Oi kyllä oli. Vaikka mainostoimisto olisi itse masinoinut osan (mikä on sinänsä vain fiksua bisnestä), ei se todellakaan ollut osallisena kaikkeen. Ikävä kyllä. Mainos aiheutti rasisteissa hyvin voimakkaita tunteita.

Vierailija
195/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Oi kyllä oli. Vaikka mainostoimisto olisi itse masinoinut osan

Hienoa, että vihdoinkin tunnusta mainostoimiston masinoineen sen "kohun".

Mutta jatkakaa tätä toistenne taputtelu selkään ja kehumista, kuinka hyviä ihmisiä olette verrattuna niihin kauheisiin erimieltä oleviin rasisteihin. Minä lähden nyt pääsiäisen viettoon. Hyvät pääsiäiset kaikille ja yrittäkää pitää jatkossa silmänne enemmän auki ja ajatelkaa omilla aivoillanne älkää mainostoimistojen ja median.

Vierailija
196/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Tottakai se oli kikka. Ja helvetin hyvä sellainen, koska Suomessa on tällä hetkellä tapetilla maahanmuuttokeskustelu ja kaikenmaailman oodinin pölkkypäät, jotka hermostuu kaikesta, joka liittyy mamuihin ja "mamuihin". Siksi Felixiltä oli mitä mainioin kikka päästä otsikoihin, nostaa myyntiä JA samalla huomaamattaan edistää rasisminvastaista keskustelua. Katsos kun yhteiskunnan muutokset saadaan aikaiseksi KAIKKIEN mediakanavien kautta, myös niiden mainosten kautta. Pidän erittäin todennäköisenä sitä että 20 vuoden päästä on ihan normaalia, että kaikissa tv-ohjelmissa, uutisissa, mainoksissa yms. on mukana niin tummaihoisia, kiinalaisia, latinoja yms. ilman että niitä pitää erikseen huomioida ja huutaa kannustustaan että "Jes! Maikkarin uutiset on palkannut tummaihoisen ankkurin!" Silloin se on jo arkipäivää, ja siihen pitäisi pyrkiäkin. Mutta valitettavasti vielä tänäpäivänä kaikki "erilaisuus" herättää huomiota, ja siksi pitää aktiivisesti pyrkiä sitä päivää kohti, jolloin näin ei tarvitse enää olla. Ja siihen tarvitaan medioita, jotka "tyrkyttävät" tätä asennetta.

Jos kaikissa mainoksissa olisi vain niitä valkoihoisia, niin tällaista keskustelua ei ikinä syntyisi emmekä ikinä saavuttaisi sitä tilannetta kun kaikki erilaisuus on normaalia.

Vierailija
197/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen itse varsin patrioottinen ja en hyväksy esim. holtitonta turvapaikkapolitiikkaa enkä Ylen joskus tarkoituksellista manipulointia, mainos on hauska ja sopivan naiivi. Tytöllä on  kaunis ääni ja artikulatio ja muutenkin tuo mukavasti   tuote esiin. Tosin syön kilpailijan ketsuppia, mutta silti pidän hölmöinä niitä, jotka ovat aikaansaaneet  kohun asiasta - vai olisiko sittenkin mainostoimiston tekemä tarkoituksellinen jippokohu tyyliin "sama mitä puhutaan, tärkeintä että puhutaan".

Vierailija
198/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse miettiä salaliittoteorioita, osa sinne twitteriin kirjoittaneista on ihan tunnettuja rasisteja. Vituttaako kun ihmiset eivät tällä kertaa jaksaneet teidän rasistipellejen juttuja, osuiko pilkka ns omaan nilkkaan.

Tuliko yllätyksenä, että suurin osa ihmisistä ei ole rasisteja niinkuin te.

Vierailija
199/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Felix keksi kikan millä minut saa innostumaan eli palkkaamalla näyttelijän, joka poikkeaa valtavirrasta

Niinpä. Ihmisten erotteleminen ihonvärin mukaan onkin siis ihan ok?

Ihmisten erotteleminen ihonvärin mukaan syrjiäkseen tai haukkuakseen on väärin. 

Eriväristen imisten tuominen esiin saadakseen kaikki tajuamaan, että maa on täynnä erilaisuutta on oikein hyväksi.

Lue ylempänäoleva kommenttini siitä kuinka 20 vuoden päästä erilaisuus on normaalia. Paitsi jos lähdit jo sinne pääsiäisen viettoon.

Vierailija
200/213 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tuollaista rasistista meuhkaamista katsoa vain sivusta, ei todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme