Siis miksi nyt on suututtu Felix mainoksesta?
Katsoin mainoksen you tubesta enkä tajunnut. Koska Josefine on tummaihoinen? Koska nainen käy kalassa? Koska vihjattiin suomalaisia hiljaisiksi ja juroiksi? Häh?
Musta tuo aika mitäänsanomaton eikä mussa herättänyt mitään tunteita, alkoi vaan tehdä mieli Felixin perunamuusia 😁
Selittäkää mulle?
Kommentit (213)
Feelix vie osaa porukasta kuin pässiä narussa. Eivät tajua olevansa mainonnan uhreja ja ryntäävät kauppoihin tyhjentämään Felix tuotteet hyllyistä. Sanovat ehkä kassajonossa että ostin Felixiä vink vink ja toiset vinkkaavat takaisin hengessä että ollaan valistuneita:)
Nerokasta mainontaa joka uppoaa hyvin kohderyhmäänsä äo alle 80.
En suuttunut, minusta mainos oli hyvä.
t: Maahanmuutto- ja islamkriitikko
Vierailija kirjoitti:
Feelix vie osaa porukasta kuin pässiä narussa. Eivät tajua olevansa mainonnan uhreja ja ryntäävät kauppoihin tyhjentämään Felix tuotteet hyllyistä. Sanovat ehkä kassajonossa että ostin Felixiä vink vink ja toiset vinkkaavat takaisin hengessä että ollaan valistuneita:)
Nimenomaan. Harmi että niin harva ajattelee itse ja seuraa mielummin mielipidevaikuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska eihän kalan kanssa voi syödä ketsuppia!
Tuo on totta ja pahoittaisin toki mieleni jos en tietäisi että Felixillä on myös majoneesia ja perunamuusia (ja suolakurkkuja?) Jotka sopivat hyvin kalan kanssa. Voi luoja tulipas nälkä, nams! Harmi kun ei ole meillä päin Felixiä kaupoissa enkä raskaana ollessa saa syödä (?) majoneesia...😅
Ap
Siltä varalta, että joku muu ei ole jo kommentoinut: miksi muka ei raskaana oleba saisi syödä majoneesia?! Raaka muna ei kuulu "kiellettyjen" listalle, koska ei aiheuttaisi sen kummempia ongelmia kuin ei-raskaana olevalle.
Täälä meillä Keski-Euroopassa suositellaan välttämään raakoja munia raskaana ollessa. Majoneeesistahan löytyy keltuaista. Käsittääkseni ihan salmonellavaaran takia näin. Riski on toki hyvin pieni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Katsoin mainoksen you tubesta enkä tajunnut. Koska Josefine on tummaihoinen? Koska nainen käy kalassa? Koska vihjattiin suomalaisia hiljaisiksi ja juroiksi? Häh?
Musta tuo aika mitäänsanomaton eikä mussa herättänyt mitään tunteita, alkoi vaan tehdä mieli Felixin perunamuusia 😁
Selittäkää mulle?
Ei siitä ole suuttunut, kuin yksi yksittäinen jo etukäteen hörhöksi tiedetty henkilö.
Felix käytti vain hyväkseen hölmöjä ja teki tällaisen mainoksen tarkoituksella ja keksi koko kauhistelun vain saadakseen lisää mainosta.
Eivät ne mainostoimistojen työntekijät ihan hölmöjä ole =) Nyt monen itseään parempana ihmisenä kuvittelevan pitää ostaa ihan pakolla Felixin ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainoksen viesti on siis se, että 28-vuotias suomalainen nainen rakastaa kalastusta ja haluaisi asua maaseudulla mummonmökissä kanoja kasvattaen. Onko tässä viestissä jotain epäsuomalaista, jotain suomalaisuutta halveksivaa? Ei tietenkään ole! Jos tuo mainoksen 28-vuotias suomalainen nainen olisi vaaleaihoinen ja sinisilmäinen Saara, kukaan ei olisi tuohtunut.
Ainoa syy siihen, miksi nyt märistään, on se, että tuo 28-vuotias suomalainen onkin tummaihoinen. Hän on "väärän värinen". Hänen ihonvärinsä on se, mikä ihmisiä loukkaa ja ärsyttää.
Tämä, ystävät hyvät, on rasismia.
Ei siinä loukkaa ihonväri eikä mainoksessa oleva henkilö vaan se että Felix on tehnyt niin typerän mainoksen. Se loukkaa.
Ei kukaan ole vastustanut Josephinea vaan Felix/Orklan aivopesevää mainoskampanjaa. Myös muissa mainoksissa tuputetaan miten ihmisten pitää ajatella.
http://raw-reality-uncensored.blogspot.com/2016/03/orklan-kulttuurimarx…
Marjaliisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomalaisuus" käsitteenä pitää sisällään paljon muutakin kuin kansalaisuuden. Voit olla teknisesti suomalainen, eli Suomen kansalainen, vaikka juuresi olisivat muualla etkä olisi kasvanut Suomessa, mutta suomalaisuus käsitteenä viittaa lisäksi myös suomalaiseen perimään, perinteisiin, kasvuympäristöön jne.
Suomessakin voisi ottaa käyttöön samanlaiset tarkentavat kuvaukset kuin Yhdysvalloissa, African-American, Chinese-American jne.
Afrikan-suomalainen olisi paljon kuvaavampi termi näille "uusille suomalaisille".
Mitäs me valkoihoiset suomalaiset sitten olisimme?
Kyllä Yhdysvalloissa ihmiset käyttävät itsestään nimitystä American, ihan ihonväristä riippumatta. Tarkentavia nimityksiä käytetään silloin, kun henkilön ihonvärillä / etnisellä taustalla on jotain merkitystä asiasisällön kanssa tai jos henkilö itse haluaa ottaa esiin ihonvärinsä tai etnisen taustansa. Mikään automaatio tuon käyttö ei kuitenkaan ole.
Amerikkaa ei voi verrata Suomeen. Siellä ainoat aidosti amerikkalaiset ovat intiaaneja syntyperältään, muuten se on täysin melting pot. Suomalaiset ovat perimältään todella homogeenisia, eiköhän jokaisella tule mieleen kuva vaaleahiuksisesta, -ihoisesta ja sinisilmäisestä ihmisestä, kun pyydetään ajattelemaan suomalaista ihmistä.
No niin. Johan pääsit asiaan. Minulla on tummat hiukset ja määritelmäsi mukaan en nyt sitten käy suomalaisesta. Kuulunko nyt kakkoskastiin? Alahan selittää rotutohtori!
No niin, joku ymmärtää taas tahallaan väärin... Huoh.
Eiköhän kaikki tiedä miltä "tyypillinen suomalainen" näyttää. Ei, kaikki meistä eivät ole sinisilmäisiä blondeja, mutta kuinka moni ajattelee silloin afrotukkaista tummaihoista?Ai sinä olet niitä ihmisiä, jotka jaksavat ihmetellä valkoisia etelä-afrikkalaisia?
Eiköhän jokainen peruskoulun käynyt tiedä miksi Etelä-Afrikassa on niin paljon valkoihoisia, duh. Miten se liittyy siihen miltä tyypillinen suomalainen näyttää? Jos Josefinen kuvaa näytetään sadalle ulkomaalaiselle, kuinka monen heistä uskoisit veikkaavan hänen olevan suomalainen? Niinpä.
Jos sinulla näytetään kuva vaaleahiuksisesta ja vaaleaihoisesta naisesta ja arvioisit hänet suomalaiseksi, mutta hän "paljastuukin" ruotsalaiseksi tai vaikka australialaiseksi niin mitä arvoa tämä tieto tuo sinun elämääsi? Mihin tarvitset tietoa siitä kuka näyttää sterotyyppisen suomalaiselta ja kuka ei?
Ruotsalainen, suomalainen ja australialainen "normi" on aika samankaltainen. Vertaa näitä Etiopiaan, Somaliaan, Keniaan. Huomaatko eron? KAIKKI tietävät että Josefine ei näytä "normi" suomalaiselta. Sehän on mainoksenkin pointti! Että "suomalaiset" ovat kaikennäköisiä ja värisiä, blaa blaa blaa... Siitä "suomalaisuuden" asteesta voidaan sitten keskustella.
Edelleen kysyn sinulta: mitä arvoa nämä normit tuovat sinun elämääsi? Osaatko vastata tähän?
Mainoksessa ei väitetty että kaikki suomalaiset olisivat yhtäkkiä mustia. Vaan nimenomaan, että tähän maahan mahtuu monen näköistä tallaajaa. Josephine on Suomessa syntynyt Suomen kansalainen, joka on todennäköisesti ylpeä etnisistä juuristaan. Niin minäkin olen! Minun isoäitini on puoliksi italialainen ja vaikka minä olenkin enää vain murto-osa "oikeasta" italialaisesta, olen ylpeä sukujuuristani ja siitä että olen saanut kasvaa kahdenlaisen kulttuurin keskellä. Josephine ei ole yhtään vähemmän suomalainen niin kuin en minäkään ole. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Oletko juonut jo niin paljon keskikaljaa että aivosolusi ovat tehneet itsemurhan eikä ajattelu enää luonnistu?
Miksi olet ylpeä italialaisista sukujuuristasi? Ovatko muut kulttuurit mielestäsi huonompia?
Tottakai olen ylpeä! Rakastan italialaista kulttuuria, rakastan suomalaista kulttuuria, rakastan poikaystäväni kulttuuria (irlantilainen). Rakastan kaikkia muitakin kulttuureja, ei minulla ole mitään kummallista tarvetta rakastaa vain yhtä ainoaa kulttuuria, niin kuin näköjään sinulla on, kun jauhat "aidosta" suomalaisuudesta.
Tuo oli eka kirjoitukseni sinulle.
Nyt puhuit itsesi pussiin. Olet ylpeä italialaisesta kulttuuristasi mutta rakastat muitakin kulttuureja? No mitäs ylpeilyn aihetta siinä italian kulttuurissa on jos kerran rakastat muita yhtä paljon? Vähän horjuu tää sun selittelys.
Mitähän hittoa nyt oikeesti?:'D
Olen ylpeä siksi että saan kertoa italialaisuudestani ja suomalaisuudestani uusille ystävilleni ja opettaa tapoja, jotka ovat ominaisia minun kulttuureilleni. Olen ollut ulkomailla muutamaan otteeseen sekä opintojen että työharjoitteluiden takia, ja olen tavannut paaaaaljon ihmisiä eri kulttuureista, ja elämäni suola on se, että opin uutta heidän kulttuureistaan ja kerron ylpeänä omistani :) Samalla lailla kulutan paljon aikaa myös kirjallisuuden ja elokuvien parissa, koska haluan oppia tästä maailmasta kaiken ennen kuin on minun aikani lähteä! Joko ymmärsit? :)
Kiersit vaan aihetta. Pointti on se, että olet ylpeä italialaisuudestasi, mutta muissakaan ei ole mitään vikaa. No, jos muut ovat yhtä hyviä, niin miksi olet ylpeä juuri italialaisuudestasi??? Miksi italialaisuudessa on jotain ylpeyden aihetta, jos kaikki muut ovat yhtä hyviä???
Jos minä kierrän aihetta niin silloin kierrät kyllä sinäkin...
Väännän siis rautalangasta: olen YLPEÄ italialaisuudestani (JA SUOMALAISUUDESTANI) koska ne ovat minua määrittäviä, minulle ominaisia ja minulle erityisiä piirteitä minun identiteetissäni. Jos olisin nigerialainen, olisin yhtä lailla YLPEÄ nigerialaisuudestani. Kun keskustelen esimerkiksi kolumbialaisen ystäväni kanssa, minä kerron YLPEÄSTI millaisia perinteitä tai taitoja minulla on kulttuuristani johtuen ja samoin hän kertoo omistaan. Olen YLPEÄ koska saan näyttää jotain erityisosaamista, jota hänellä ei ehkä ole. Ei se liity mitenkään siihen, että minun kulttuurini olisi jotenkin parempi kuin mikään muu kulttuuri; minun kulttuurini on vain yksinkertaisesti osa minua, osa identiteettiäni, josta olen YLPEÄ.
Ehkä sinulle sana YLPEÄ sitten tarkoittaa sitä, että pidetään itseä jotenkin ylivertaisena muihin verrattuna?
Minulle asia josta on ylpeä, tarkoittaa että siinä on jotain mikä on tavallista parempaa. Jos se on ihan samanlaista kuin kaikki muutkin, niin miksi siitä on sitten ylpeä??? Se, että kulttuuri on erilainen, ei liity tähän mitenkään, kun nyt puhuttiin koko kulttuurista. Joten - jos kaikki kulttuurit ovat yhtä hyviä, miksi olla ylpeä omasta kulttuurista?
Minusta on tosi kertovaa jo se, ettet osaa vastata tähän lyhyesti ja ytimekkäästi, ilman pitkiä kierteleviä tarinoita. Tämä on ihan simppeli juttu. Tuntuu lähinnä siltä että käsityksesi ovat aivan kieroutuneita, ja sitä pitää selitellä pois.
No nythän se selvisi, olisit heti sanonut; sinulla on siis eri käsitys siitä mitä ylpeä tarkoittaa :)
Minä olen ylpeä siitä, että olen suorittanut maisterintutkinnon. Ei se liity siihen, että kuvittelisin olevani parempi kuin ihmiset, jotka eivät ole suorittaneet maisterintutkintoa. Minä tein sen itseni vuoksi ja ylitin odotukseni :) Samoin olen ylpeä kun olen vihdoin aloittanut juoksuharrastuksen ja alkanut taas maalaamaan. Olen ylpeä, että olen saanut nämäkin aikaiseksi :)
En sanonut että se tekee sinusta paremman ihmisen. Mutta se on tavallista ihmeellisempi juttu. Mikä tässä on niin vaikeeta? Kukaan ei ole ylpeä siitä, että pesi hampaansa. Mutta tutkinnosta monet ovat ylpeitä, koska se on astetta haastavampi/parempi juttu.
Toi on mun ylpeyden määritelmä. Sun ylpeyden määritelmä on, että ihan mistä lystää voi olla ylpeä ja se merkkaa ihan yhtä paljon. Sun ylpeyden määritelmällä ei ole mitään arvoa. Olet ylpeä tai et ole ylpeä sillä ei ole mitään väliä sun määritelmällä.
Nimenomaan. Se on tavallista ihmeellisempi juttu niille mun ulkomaalaisille ystäville, että olen suomalainen ja italialainen. Se on minullekin tavallista ihmeellisempi juttu. Olen kuka olen sen ansiosta. Siksi olen ylpeä.
Ahaa, eli nyt siis ihmeellisyys on ylpeyden synonyymi. Vai oliko se sittenkin erilaisuus? Voi jösses miten voi olla joku noin sekaisin käsitteistään ja ajatuksistaan, ettei normi sanatkaan enää toimi kuten ennen.
Ylpeitä ollaan asioista, jotka ovat parempia/haastavampia/haluttavampia kuin jokapäiväiset asiat. Kukaan ei ole ylpeä siitä, että kävi pöntöllä. Maisterintutkinnosta taas voi ollakin.
Siinä on minun ylpeyden määritelmäni. Kuulostaa aika hitosti fiksummalta, kuin sinun avuton selittelysi "ihmeellisyydestä" "erikoisuudesta" tai jostain. Suosittelisin menemään vähän itseesi ja miettimään missä on vika, jos et pysty tavallisia sanojakaan kuvailemaan ilman kiemurtelua.
Tää oli mun osalta tässä.
Suomen sanakirjan mukaan ylpeä = itseensä tai aikaansaannokseensa onnellisen tyytyväinen.
Minä olen onnellisen tyytyväinen itseeni, koska minulla on juuri nämä juuret, se on tehnyt minusta kenet olen. Samoin Josephine voi olla onnellisen tyytyväinen omasta perimästään. Samoin voin olla ylpeä aikaansaannoksestani, vaikkapa siitä tutkinnosta.
Ilmeisesti sinun maailmassa minä en voi olla ylpeä suomalaisuudestani ja italialaisuudestani eikä Josephine voi olla ylpeä afrikkalaisuudestaan ja suomalaisuudestaan. Vai kuka se oli joka ihmetteli miksi hän facebookissa korostaa afrikkalaisuuttaan tms.?
Sinä et siis ilmeisesti ole ylpeä suomalaisuudestasi? Se on ihan fine. Me ollaan kaikki erilaisia ja ylpeitä eti asioista :)
MInulle mainos on yhdentekevä, mutta luulen ongelman liittyvän mainoksen häpeilemättömään "pakkoneekeri" touhuun. Mädättäminen se pääongelma ihmisillä taitaa olla. Ei se nekru.
HEL-NYC kirjoitti:
Kävin tänään ostamassa Felixin tuotteita varastoon :D Mainos on ihana ja muistuttaa siitä, ettei värin perusteella voi ketään arvioida.
Nyt sen mainostoimiston työntekijät jotka tekivät Felixin mainokset voivat ola ylpeitä itsestään.
Tämä tekemällä tehty "kohu" upposi siis sinuun aivan täydellisesti ja mainos teki tehtävänsä ja sai hölmöt ostamaan Felixiä ja kuvittelemaan olevansa parempia ihmisiä. Ihmisiä on ilmeisen helppo huijata ja johdatella tekemään mitä mainostoimistot haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, ensinnäkin se on mainos eli se on rakennettu hakemaan huomiota. Toiseksi siinä on otettu tavallaan yllättävä yhdistelmä eli tumma nainen ja suomalainen kalastus. Siis tarkoitus on hakea huomiota tumma nainen + kalastus yhdistelmällä.
Hauskintahan tuossa on se, että tämä nainen ei oikeasti kalasta eikä osaa mainoksessa pitää edes vapaa oikein =) Mainos oli ihan hauska eikä tämä mainoksen nainen tehnyt yhtään mitään väärää siitäkin huolimatta, että hölmöjä taas vietiin, kuin pässiä narussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Felixin emoyhtiö Orkla lakkauttaa Taffelin tehtaan Ahvenanmaalla. Sillä on valtava vaikutus ahvenanmaan elinkeinoelämään, työpaikkoja katoaa, ja sitäpaitsi te ette saa sipsejä enää.
Jos joskus orklan tuotteita boikotoin niin se johtuu taffelin lopettamisesta eikä jostain ketsuppimainoksesta.
Mutta arvaappa miten fiksun yrityksen hyvä mainostoimisto hoitaa asian =) Häivyttää tämä Taffel ongelman kadoksiin ja samalla keksii tällaisen kauhean "somekohun" ja syyttää kaikista ongelmista "rasisteja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Harmi että niin harva ajattelee itse ja seuraa mielummin mielipidevaikuttajia.
Siis mikä tässä nyt on vaikea ymmärtää? Totta kai Felixin tarkoitus on myydä enemmän tuotteita kuin ennen. Sehän on mainonnan tarkoitus. Mutta joka rasistisessa Suomessa yrittää tehdä hiukankin työtä rasismin kitkemiseksi (oli omat motiviit mitkä vain), niin minä tuen.
Suomalainen on suomalainen ihonväristä viis. Mainos oli hyvä ja ostin eilen Felixin tuotteita roppakaupalla lähikaupasta. Myös ketsuppia, jota meillä kukaan ei edes käytä. En koe itseäni mitenkään erityisen valistuneeksi, koska vastustan rasismia, vaan ihan normaaliksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Taidankin jatkossa näiden punaniska-apinoiden älämölön takia siirtyä X-tra ketsupista Felixin ketsuppiin, vaikka kalliinpaa onkin :)
Mainostoimiston työntekijät onnistuivat siis täydellisesti =) Ihmiset ovat kyllä uskomattoman helposti huijattavissa.
Mikä mainoksen tarkoitus oli? Myydä lisää Felixin tuotteita.
Mitä sinä teet, kun tarpeesi on esittää parempaa ihmistä? Ostat lisää Felixin tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Toi mainos oli selvästi tehty vastustamaan rasismia sympaattisella tavalla, ja siinä oli mielestäni onnistuttu hyvin :) Riippuu tietenkin mikä sinun mielestäsi mainoksessa oli vikana?
Mainoksessa ei ollut mitään vikaa. Se oli tehty kuten kaikki muutkin mainokset mainostamaan sitä kuka siitä on maksanut eli tässä tapauksessa Felixiä. Felix sai nyt tällä helpolla ja halvalla tempulla paljon paljon enemmän mainosta ja huomiota, kuin olisi ikinä saanut jos mainoksessa olisi ollut valkoihoinen nainen.
Silkkaa päivänselvää laskelmointia ja hölmöjen hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Savolaiset ne vasta outoa porukkaa onkin. Onneksi ei sentäs savolaista ollut mainoksessa, sitä ei kansa olisi kestänyt.
Oletko koskaan miettinyt miksi noiden samojen lauseiden kirjoittaminen olisi ollut kauhean rasistista ja olisit saanut bannit tälle foorumille jos savolaisen tilalla olisi somali? Kaksoisstandardit yms. kukkivat täällä kauniisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi mainos oli selvästi tehty vastustamaan rasismia sympaattisella tavalla, ja siinä oli mielestäni onnistuttu hyvin :) Riippuu tietenkin mikä sinun mielestäsi mainoksessa oli vikana?
Mainoksessa ei ollut mitään vikaa. Se oli tehty kuten kaikki muutkin mainokset mainostamaan sitä kuka siitä on maksanut eli tässä tapauksessa Felixiä. Felix sai nyt tällä helpolla ja halvalla tempulla paljon paljon enemmän mainosta ja huomiota, kuin olisi ikinä saanut jos mainoksessa olisi ollut valkoihoinen nainen.
Silkkaa päivänselvää laskelmointia ja hölmöjen hyväksikäyttöä.
En edelleenkään jaksa uskoa, etteikö monikin Felixin tuotteita nyt ostanut, ymmärrä mainostoimiston työtä. Mutta sehän siinä on osittain myös ideana ostaa niitä tuotteita - pitkästä aikaa hyvä mainos ja palkitaan myös mainostoimiston työ. Provosoiva, tunteita herättävä mainos, jolla vielä kitketään rasismia (vaikkakin myynnin välineenä). Voiko siitä mainos enää paremmaksi mennä? Mahtava. Tänään lähden ostamaan lisää Felixin tuotteita :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savolaiset ne vasta outoa porukkaa onkin. Onneksi ei sentäs savolaista ollut mainoksessa, sitä ei kansa olisi kestänyt.
Oletko koskaan miettinyt miksi noiden samojen lauseiden kirjoittaminen olisi ollut kauhean rasistista ja olisit saanut bannit tälle foorumille jos savolaisen tilalla olisi somali? Kaksoisstandardit yms. kukkivat täällä kauniisti.
Koska se, jolla on vähääkään huumorin- ja/tai sarkasmintajua, ymmärtää, että tuo savolaisheitto oli läppä. Ei ketään syrjitä sen takia, että se on savolainen. Tai jos syrjitään tai vaikka kiusataan työpaikalla, niin heti mars esimiehen puheille! Kiusataan sitä ihmisiä vähemmästäkin. Esim. minun työkaveriani on kiusattu hienoisen ärrävian takia. Jep. Kyllä vain, aikuiset ihmiset kiusaavat vieläkin tällaisen takia.
Mutta sen sijaan, jos joku sanoo, että "onneksi somalia ei ollut mainoksessa, sitä ei olisi kansa kestänyt" niin se ymmärretään rasismiksi, koska somalien syrjiminen ja kiusaaminen on valitettavan arkipäivää. Siksi tuota "heittoa" ei voi ymmärtää läpäksi, koska yhteiskunnassamme somalien syrjintä ei ole läppä.
Tajusitko? Ei ole kyse mistään kaksoisstandardeista.
HEL-NYC kirjoitti:
Mutta sehän siinä on osittain myös ideana ostaa niitä tuotteita - pitkästä aikaa hyvä mainos ja palkitaan myös mainostoimiston työ. Provosoiva, tunteita herättävä mainos, jolla vielä kitketään rasismia (vaikkakin myynnin välineenä). Voiko siitä mainos enää paremmaksi mennä? Mahtava. Tänään lähden ostamaan lisää Felixin tuotteita :D
Ei sillä mitään rasismia kitketä.
Mielestäni on rasismia valita mainokseen tummaihoinen nainen vain siksi, että saadaan revittyä kaikki mahdollinen huomio irti asiasta mediassa. Ihonvärin ei pitäisi merkitä yhtään mitään mutta Felixin mainostoimistolle se merkitsi. Itseään parempina pitäviä ihmisiä tämä ei tietenkään häiritse mutta jos tilanne
olisikin toisin päin eli tummaihoisen naisen tilalle vaihdettaisiinkin valkoihoinen nainen olisitte itkemässä, kuinka Felix tukee rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Koska se, jolla on vähääkään huumorin- ja/tai sarkasmintajua, ymmärtää, että tuo savolaisheitto oli läppä.
Niinpä. Muista tämä seuraavan kerran, kun joku perussuomalainen tai joku kauhea rasisti kirjoittaa vitsinä jotain. Todennäköisesti et muista vaan haukut heitä ja naureskelet, että totakai se nyt läppä taas oli höhööhöhö
Felixin tuotteiden laatu heikennyt ja myynti sukeltanut kun on tullut parempia ja maukkampia tuotteita muilta valmistajilta.
Feelixillä päättivät polkaista jonkinmoisen paskamyrskyn pystyyn mainosmielessä. Valitettavaa että perinteikäs yhtiö menee näin matalalla tasolla nykyään.