Muita jotka kamppailevat oman ihonsa kanssa?
Minulla finnejä tullut e-pillereiden lopetettuani, jatkunut jo kolmatta vuotta joten eikai tämä vaan niistä ainoastaan johdu, muuten vaan paskemmat geenit tämän asian tiimoilta. Finnit pysyvät jotenkuten tarkan ruokavalion avulla kiikissä mutta edelleenhän niitä tulee ja onhan tämä turhauttavaa. Millasia iho-ongelmia teillä?
Kommentit (19)
Ota antibioottikuuri, esim. Apocyklin. Saat rauhoitettua tulehduksen.
Vichy normadermin kasvovesi auttaa mulla. Olin melkein vuoden ilman ja iho oli taas huonossa kunnossa. Kun ostin taas tätä, iho alkoi heti parantumaan eikä tule kun harvoin muutamia pieniä finnejä ja sillon olen syönyt liikaa suklaata.
Kokeile suolasaippuaa (googleta), saa esim ruohonjuuresta noin 5e. Tästä en luopuisi itse enään! Ja hyvät perus rasvat, esim Apteekin Humektan on kosteuspitoinen voide joka sopii aknenaamaankin.
Pidä huolta ihon kosteustasapainosta, kuiva ja kosteusköyhä iho pukkaa finnejä.
Vierailija kirjoitti:
Vehnä ja sokeri pois ruokavaliosta niin johan rupee akne helpottamaan - ja moni muukin vaiva.
Ja maitotuotteet.
http://drhyman.com/blog/2011/02/11/do-milk-and-sugar-cause-acne/
High school dietary dairy intake and teenage acne.
"CONCLUSION: We found a positive association with acne for intake of total milk and skim milk. We hypothesize that the association with milk may be because of the presence of hormones and bioactive molecules in milk."
Milk consumption and acne in adolescent girls.
"We found a positive association between intake of milk and acne. This finding supports earlier studies and suggests that the metabolic effects of milk are sufficient to elicit biological responses in consumers."
Milk consumption and acne in teenaged boys.
"CONCLUSION:
We found a positive association between intake of skim milk and acne. This finding suggests that skim milk contains hormonal constituents, or factors that influence endogenous hormones, in sufficient quantities to have biological effects in consumers."
Ihotautilääkärille mars. Heti, nyt. Kannattaa maksaa se satanen ja saada heti oikeat tropit.
Minulla ollut ainainen lievä akne hävisi e-pillereillä, mutta kun lopetin ne, tuli vaiva takaisin. Olen sittemmin syönyt 3 eri antibioottikuuria (tulos: auttoi vähäksi aikaa, mutta vaiva palasi.) Ulkoiset aknevoiteet kuivattivat ihon karrelle ja sain ryppyjä. Mikään apteekin ihonhoitovoide tai puhdistusaine ei ole auttanut.
Ihotautilääkäri laittoi minut sille niin ennalta paheksutulle ja kammottavalle Roaccutan-kuurille ja ensimmäistä kertaa eläissäni minulla on kaunis iho! Eikä niitä kamalia sivuvaikutuksia tullut ainakaan 10 mg-20 mg annostuksella.
Kaikki rasvat, puhdistusaineet ja muut mömmöt pois. Peset kasvot aamuin illoin pelkällä vedellä ja aivan tavallisella palasaippualla. Mitään muuta et naamaasi laita. Pinta kuivaa kuin perk..le ja ja finnit voivat jopa pahentua ensimmäiset 2-3 viikkoa. Kestä se. Sen jälkeen sun elimistö alkaa mennä tasapainoon ja finnit häviää. Sen jälkeen pesu pelkällä vedellä ja joskus harvoin saippualla jos tarve vaatii.
T. N40v jonka finnit hävisi tällä enkä hoitanut koskaan enää ihoani
Minulla on valtavat ihohuokoset (t-alue) ja pahenevat vaan :( Auttaako näihin mikään? Joudun käyttää voidetta joka tukkii huokoset silikonilla tms. mutta sekin lähtee päivän mittaan aika noepasitkin pois. Ja lisäksi ilmeisesti entisestään huonontaa huokosten tilannetta, en kyllä käytä tuota päivittäin just siksi (ja kun on kallista :D). Minulla on lancome tms. tämä "pore"voide, muita merkkejä saa ehdottaa jos on joku muukin jättihuokosista kärsivät.
Isotretinoiinia kehiin.
Aina voi yrittää kikkailla kaikenlaisilla syömisillä ja syömättä jättämisillä sekä apteekin ja kosmetiikkasarjan tuotteiden läpikäymisellä, mutta jos haluat varmasti tepsivän ja pysyvän hoidon, käänny ihotautilääkärin puoleen. Voi olla, että antibioottia tulee ensin, mutta sitten isotretinoiini.
Mä lopetin vuosi sitten käyttämästä kokonaan ihonhoitotuotteita. Vedellä pesen ainoastaan suihkussa. Aluksi tuntui että finnejä tuli enemmän ja esim. posket kuivi pahasti mutta normalisoitui todella nopeasti ja nyt on todella hyvässä kunnossa.
Jos käytät meikkiä niin tämä on vähän vaikeampia. Yhden olen kuullut käyttävän meikinpoistoon oliiviöljysaippuaa (meniköhän nyt oikein?) ja sen lisäksi ei siis mitään rasvoja tms. Suosittelen suuresti kokeilemaan tätä, muutaman kuukauden kun jaksat sinnitellä mahdollisesti huonommalla iholla ilman hoitoja niin lupaan että iho alkaa olla paremmassa kunnossa!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rasvat, puhdistusaineet ja muut mömmöt pois. Peset kasvot aamuin illoin pelkällä vedellä ja aivan tavallisella palasaippualla. - -
Mikä helvatan tavallinen palasaippua? Tota ei löydä googlaamallakaan.
N50+, jolle tavalliset ja tavatttomat palasaippuat räjäyttävät naaman kukkimaan. Vuodesta 1975 lähtien.
ap tässä, minulla on ruokavalio siis hoidossa jo aikalailla :D En käytä maitoa, gluteeniviljoja, sokeria, viimesimpänä välttelen tehotuotettua punaista lihaa. Luomua annan itseni luvan syödä toisinaan. Tämä ihan myös ei vaan ihon takia vaan eettisistä syistä liha-asia. Olen huomannut että maito etenkin aiheuttaa finnejä minulla. En usko että lääkärillä on minulle mitään tarjota. Roacuttania tuskin edes saisin lääkäriltä, ei ihoni niin huonossa kunnossa kuitenkaan ole vaikka toki huonossa kunnossa on mutta se on minun päässäni myös tämä aihe, että kuvittelen sen pahemmaksi kun ei ne muut kuitenkaan niin katso sitä minun ihoani kuin minä sitä itse. Minussa on perfektionistin vikaa mikä on joskus hyvä, joskus huono asia :D Mutta siis, tämä ongelma on kuitenkin todellinen. Minun ihoni on herkkä kyllä kaikenlaiseen muutoksiin.
Samaa mieltä nro 7 ja nro 10 kans. Kuulin tästä hoidosta tai paremmin hoitamattomuudesta eräältä ystävältäni vuosia sitten. Kokeilin samaa ja finnit lähti. Iho on kuin nuorella lapsella nyt.
Mulla tulee hoitamattomuudesta kyllä niin pahoja näppyjä että... Käytän ihotautilääkärin määräämää Epiduo-voidetta. Tämä kuivattaa ihoa voimakkaasti joten näpyt pysyvät poissa, jotenkuten.
Mä luulin että ikä jossain vaiheessa veisi aknen pois, no joo niin veikin, mutta akne vaihtui lennossa ruusufinniksi. Ja sehän ei parane käytännössä koskaan.
Huonot geenit...
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että ikä jossain vaiheessa veisi aknen pois, no joo niin veikin, mutta akne vaihtui lennossa ruusufinniksi. Ja sehän ei parane käytännössä koskaan.
Huonot geenit...
Koita siihen otsonoitua öljyä. Esim. oliiviöljyä, se tappaa bakteereja ja viruksia, sieniä ja parantaa tulehdukset ja ihottumat. Itse pääsin tällä eroon aknesta. Ruusufinniin on kuulemma myös tehokas. Käytetään myös esim. kynsisienen parantamiseen.
Itsellä naamassa ja selässä aknea. Roaccutan on poissuljettu atooppisen ihon ja pähkinäallergian takia. Sokeriton ja maidoton ruokavalio on auttanut todella paljon, mutta kyllä näitä hormonipahkuroita silti tulee. Eniten tämä jurppii siitä syystä, että en uskalla seurustella akneni läsnäollessa. En usko, että kukaan haluaa paiseselkäistä kumppania itselleen.
Näin täällä. Jihuu. Mutta suosittelen maidotonta ruokavaliota kaikille.
Minulle tulee finnejä aina menkkojen jälkeen. Retinoidit auttavat ja sinkkivoide, että pysyy kyllä jotenkin hallinnassa. En viitsi e-pillereitäkään kokeilla.
Ruusufinni. Onneksi sellainen laatujaan, jota aurinko hoitaa. Löylyä, pakkasta, viimaa, mausteista ruokaa, punaviiniä sen sijaan ei kestä ollenkaan.
Vehnä ja sokeri pois ruokavaliosta niin johan rupee akne helpottamaan - ja moni muukin vaiva.