Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Menee vielä 10 minuuttia". Puolen tunninkaan päästä ei vielä näy

Vierailija
17.08.2022 |

Tunnetteko tällaisia ihmisiä? Raivostuttavia. Eikö ollenkaan hallita aikaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Kaikki naisia. Olen oppinut painamaan kaasua ja sammuttamaan kännykän jos ei ole akka ajallaan tulossa.

Vierailija
2/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää. En siedä myöhästelijöitä. Ei mitään elämänhallintaa.

Vierailija
4/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten ajoissa olevathan ovat juoneet jo kahdet kahvit ennen sovittua aikaa jotta ovat taatusti täydellisesti ajoissa. Hermoilevat ja ovat tylsistyneitä liikaan itseaiheutettuun odotteluunsa kun ovat liian aikaisin paikailla.

Tylsät ihmiset ovat eniten kellon orjia.

Vierailija
5/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tunnen. Tosin en tiedä ovatko he puolen tunnin paikalla vai eivät koska en jää niin pitkäksi aikaa odottamaan.

Vierailija
6/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ko. henkilölle ilmoitan esim. tapahtumien alkavan puoli tuntia aiemmin kuin muille. Mietin joskus että miten sillä aina kestää niin kauan vaikka ei ole kaukana tulossa. Kerran sitten istuin hänen kyydissä autolla ja kertoi "olen jo xx kohdalla tulossa". xx paikkaan oli vielä lähes kymmenen kilometriä.. En ymmärrä miksi se sitten valehtelee, mutta tiesin aina lisätä 10-15min siihen päälle matkaikaa mitä hän itse kertoi jos oli tulossa ja soitti että on paikan x kohdalla jo tulossa.

Vierailija
7/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ja inhoan tosissani tuollaista. Itse oon aina joka paikassa etuajassa koska en halua myöhästyä. Yhden kaverin kanssa jos sovitaan tapaaminen tiedän että myöhästyy vähintään 15 minuuttia joka ikinen kerta. 

Vierailija
8/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen kaveri. Tapaamispaikassa odotutti aina ilmoittamalla "menee 10 minuttia" tai "olen siellä 5 minuutin kuluttua" ja kun tuo aika oli mennyt niin taas tuli viesti uudesta kymmenminuuttisesta ja jälleen uudelleen ja uudelleen. Aina meni vähintään puoli tuntia, joskus tuntikin, ennen kuin hän suvaitsi tulla paikalle.

Jaksoin tuota kymmeniä vuosia, oli siis koulukaverini. Sitten vain poistin hänet elämästäni. Minun aikani on liian kallisarvoista tuohon touhuun enää.

Vierailija
9/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, perheellinen oma poikani. Olen jo tottunut aikojen venymiseen.

Vierailija
10/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa "menee vielä 10min" -vaiheessa ovat vielä kotona kassi pakkaamatta ja avaimet hukassa.

Vierailija
11/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs minuutinlaskijoiden valitusketju tämäkin on?

Vierailija
12/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla, että heitä nolottaa myöhästyminen ja heittävät, että menee vielä 10 minsaa, vaikka tietävät sillä hetkellä, että menee ainaskin vielä 30 minsaa, sillä on vain noloa myöntää suoraan, että hei olen puol tuntii myöhässä.

Jos sanovat viattomamman 10 minsaa, se ei kuulosta niin pahalta ja toivovat, että odottelijat eivät tajua ajankulua, että onkin paljon enemmän myöhässä.

Vierailija
13/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Selvä, me mentiin jo, tuu perässä".

Vierailija
14/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pahin, jonka tunnen toimii henkilökohtaisena avustajana.

Vierailija
15/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisissa kavereissa eikä perheessä ole tuollaista, mutta on osunut muutama työpaikalta tuollainen. Yksi oli pomoni pikkufirmassa. Hänen "olen 5 min kuluttua toimistolla" tarkoitti "olen tunnin kuluttua toimistolla".

Vierailija
16/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Ompas tympeää porukkaa täällä. Ja niin arvokkaita heidän minuuttisensa. En viihtyisi yhdenkään nillittäjän seurassa.

Vierailija
17/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on tuollainen. Ei työasioissa, mutta kotiasioissa AINA myöhässä. Jos sovimme tapaamisen, katson että voin odotella jossain rauhassa lueskellen kirjaa. Kotona hän sinkoilee sinne ja tänne, kaupassa käynti voi jäädä kokonaan kun pitääkin ryhtyä ex tempore johonkin projektiin. Veikkaan vahvasti add:ta.

Itse opin myöhästelystä pois tähtäämällä aina edelliseen bussiin. Kun siitä myöhästyn (ja lähes aina myöhästyn, jos en, niin sittenhän minulla on aikaa vaikka piipahtaa kirjakaupassa), niin on sitten vielä se bussi jolla juuri kerkeän.

Vierailija
18/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehän siinä mitää, nolla vaan puuttuu vahingossa perästä

Vierailija
19/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sellainen. ADD DG on kyllä.

Vierailija
20/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla esim. lennolle kerkiämistä varten valmis excel-pohja, joka laskee minuuttiaikataulun sen perusteella milloin lentolähtee. Ei muuten mitään toivoa keritä ajoissa. Sama vaikkapa golf-kentälle tiiaikaan ehtimisessä.

Ongelma on siinä, että aikakäsitykseni on aika "likimääräinen" - vaikea käsittää kuinka paljon aikaa menee kaikkeen mitä pitäisi tehdä ennen kuin on jossain perilla ja muutenkin aikakäsitys on hyvin optimistinen - "vielähän tässä kerkiää vaikka nopsasti vilkaista jotain netistä / pelata pari kierrosta / tms."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi