Miksi jotku on sitä mieltä, että kuukautissuojat pitäisi saada alennuksella?
Siis verovapautusta tai muuten "halvemmalla"? Miksi osa vaatii joka paikassa tulonsiirtoja lisää? Eikai se miesten vika ole, että naiset vuotaa?
Kommentit (48)
Kolmessakymmenessäyhdeksässä vuodessa kuukautissuojien ostamiseen on mennyt iso pino niin markkoja kuin eurojakin. Heinäkuussa tulee neljäkymmentä vuotta sitä meininkiä täyteen, jos ei sitä ennen lopu tippuminen. Eikä näytä siltä, että loppuisi, aina vaan hullummaksi käy vuotaminen. Olisin minä nekin rahat johonkin muuhun, mieluisampaan näiden vuosikymmenien aikana voinut laittaa.
Omistan kuukupin mutta voi helevetti en saa sitä millään laitettua oikein sisälle + pois ottaminen kamalaa.
En ole ikinä kuullutkaan että joku yrittäisi saada miehet maksamaan suojat tms ilmaiseksi pitäisi saada, ja olen helvetin kyllästynyt näihin "miehet vs naiset" keskusteluihin.
vaihtakaa kuukautiskuppiin niin rahaakin menee vähemmän ja menkat on helpommat
kuppi pitää taitella oikealla tavalla että sen saa sisälle ja kyykyssä on helpompaa laittaa se
Näissä ketjuissa esiintyvät mielipiteet on todella ällöttäviä ja puistattavia. Millä tavalla parran ajelu on verrannollinen kuukautisten kanssa? Liittyykö parran ajamiseen verenvuotoa, (sietämättömiä) kipuja, mielialan vaihteluita ja hormonitoiminnan muutoksia (ihon kunnon huononeminen)? Siis aivan älyvapaata edes verrata noita kahta asiaa keskenään.
Jos ei siteitä ilmaisiksi vedetä (mitä en usko), niin edes verovapautus olisi ihan kohtuullinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni vero voisi olla haittavero jätteestä. En itse käytä kuukuppia, mutta tiedostan sen mahdollisuuden, joten ihan hyvin mua voisi laiskuudesta verottaa, kun kerään elämäni aikana aikamoisen paskavuoren niistä suojista.
Vauvanvaipoistakin voisi kerätä haittaveroa. Niistähän vasta jätettä syntyy, eikä kertakäyttöisten vaippojen käyttäminen ole mikään välttämättömyys.
Nojoo, itse en koe kuukautissuojia (siteitä) minään kauheana menoeränä. Tosin käytän niitä halvimpia, hintaa taitaa olla euron verran, ja niitä paketteja menee vajaat kaksi per kuukausi. Eli vuodessa kuukautisiin menee alle 30e.
Luultavasti vitsailit, mutta niin kauan kun mies tiputtaa lastinsa mun vaginaan niin ne pillerit kuuluu myös hänelle.