Miksi jotku on sitä mieltä, että kuukautissuojat pitäisi saada alennuksella?
Siis verovapautusta tai muuten "halvemmalla"? Miksi osa vaatii joka paikassa tulonsiirtoja lisää? Eikai se miesten vika ole, että naiset vuotaa?
Kommentit (48)
Miljardien tulonsiirrot eivät siis riitä vielä naisille?
Se maksimissaan noin 70 sentin veronalennus per paketti vaikuttaa millä tapaa yhteiskunnan ja miestensä lompakoilla loisivien naisten elämään?
No mitä vittua, kuka näin on väittänyt :D ? Tosiaan, tuo välttämättömyys-perustelu ei sikäli päde että samalla perusteella ruoankin täytyisi olla täysin ilmaista, mikä taas voisi olla vähän hankala toteuttaa.
Sitä kannatan kyllä että kuukautissuojat lasketaan ns perusterveystarvikkeiksi ja niille, joilla ei oikeasti ole niihin varaa, ne kustannetaan esimerkiksi sossurahoilla. Taitaa kyllä nyt jo jokaiselta terkkarilta löytyä kuukautissiteitä ja myös esimerkiksi äitiyspakkauksen mukana niitä tulee (?).
Vierailija kirjoitti:
Miehille vastaavasti alennus runkkupaperista ja parranajovälineistä.
Naisille kans sit alennus höylistä jne karvanpoistoista, miehet vetäis haloon jos ei yhtäkkiä ois enää posliinia ja kainaloissa sekä jaloissa puskat!
Eikö tällä logiikalla pitäisi olla ilmaiset silmälasit kaikille, joilla on huono näkö, koska se ei ole oma vika. Tai aivan kaikki terveyteen liittyvä aivan täysin ilmaista ja ei saisi maksaa mitään, koska eihän sille nyt mitään voi jos on huono geeniperimä?
Britit vaatii tätä yhtenä ehtona EU:ssa pysymiseen. Kyllä. Luit oikein.
Vierailija kirjoitti:
Voitko näyttää, missä joku on tuollaisen vaatimuksen esittänyt. En oo ikinä kuullut moista. Lisäksi alkoi ihmetyttää, että miten yhtäkkiä tällainen asia alkoi harmittaa niin paljon, että päätit oikein keskustelun aloittaa. En ole ainakaan huomannut, että tämä asia olisi mitenkään ajankohtainen tai kansantalouteen merkittävästi vaikuttava asia, oli sitten niin tai näin.
Australissa tuosta on tehty ihan lakialoite tms. ja se herättii täällä kohua, suuri osa naisista oli sitä mieltä että kyllä ne voisivat olla alennettuja ja/tai ilmaisia koska naiset niistä muutenkin kärsii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille kans sit alennus höylistä jne karvanpoistoista, miehet vetäis haloon jos ei yhtäkkiä ois enää posliinia ja kainaloissa sekä jaloissa puskat!
Pöljin vertaus ikinä- minua ei av-mammojen puskat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus, jos miehillä vuotaisi kerran kuussa alapää niin suojat olisivat joko täysin ilmaisia kaikkien saatavilla tai sitten erittäin halpoja.
Veikkauksesi on epätodellinen.
Kerro mitä etuja, ilmaisia tuotteita ja alennuksia miehet ovat itselleen saaneet ja keplotelleet?
-kuoleminen ennen naisia noin keskimäärin?
-miljardien tulonsiirrot naisille vuosittain?
-naisia heikomman aseman huoltajuuskiistoissa?
-pakollisen asevelvollisuuden?
-sylkykupin aseman yhteiskunnassa, jonka olemme rakentaneet ja pidämme sitä yllä?
Kyllä me miehet olemme niin ahneita ja ovelia oman edun tavoittelijoita, vai mitä?
Tälle alapeukkuja, miksi? Kuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset ei ole valinnainen menoerä vaan pakollinen terveyteen liittyvä kustannus. Maksaa vuodessa aika paljon.
Ööö...mulla menee 3 sidepakettia vuodessa, maksaa noin 6€. Onneksi on niukka vuoto :)
Kuukuppi, noin 20€ / 5 vuotta?
Kaikki naiset eivät voi käyttää kuukuppia.
Ja se on kenen vika? En minäkään näe ilman silmälaseja, mutta en saa niitä tulonsiirtoina hankittua.
Käyttäkää kuukuppia idiootit. Halvempi, hygieenisempi ja ekologisempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus, jos miehillä vuotaisi kerran kuussa alapää niin suojat olisivat joko täysin ilmaisia kaikkien saatavilla tai sitten erittäin halpoja.
Eipä ole partaterätkään täysin ilmaisia saati sitten erittäin halpoja.
Käyttäähän naisetkin teriä. Tulis ails haloo Jos naiset kulkis kainalot, jalat ja toosa karvaisena.
Ei tulisi. Miksi toosa varsinkaan pitää ajella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisia kukaan pakota ajelemaan ja sitä paitsi sillä ei ole terveydellistä vaikutusta. Sen sijaan miehen on syytä runkata, se parantaa eturauhasen tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset ei ole valinnainen menoerä vaan pakollinen terveyteen liittyvä kustannus. Maksaa vuodessa aika paljon.
Kuukuppi?
Paalatkaa sitä heinää kesällä kuivumaan, ilmaista ja ekologista.
Käyttäkää kestositeitä, mukavampia kuin muovirätit. Niitä voi myös tehdä itse esimerkiksi vanhoista vaatteista. Ompelutaidotonkin saa tehtyä yksinkertaisen mutta toimivan siteen näin: Leikkaa mikrokuituliinasta sopivan mallinen suikale. Halutessasi voit laittaa mikrokuidun päälle puuvillakangasliinan niin on miellyttävämmän tuntuinen ihoa vasten.
Mä tässä juuri hetki sitten aloin miettiin että miksei miehet joudu maksamaan vaikka jotain veroa siitä että naiset joutuu ostaan kk suojia. Olis se mun mielestä ihan tasavertasuutta. Aloitin muuten pitkästä aikaa syömään e-pillereitä, mies maksaa ne puoliksi (vaikkei sama asia olekaan, mutta niin kauan kun mies ei ehkäsyä käytä niin saa maksaa sen kyllä puoliksi).
Vierailija kirjoitti:
Mä tässä juuri hetki sitten aloin miettiin että miksei miehet joudu maksamaan vaikka jotain veroa siitä että naiset joutuu ostaan kk suojia. Olis se mun mielestä ihan tasavertasuutta. Aloitin muuten pitkästä aikaa syömään e-pillereitä, mies maksaa ne puoliksi (vaikkei sama asia olekaan, mutta niin kauan kun mies ei ehkäsyä käytä niin saa maksaa sen kyllä puoliksi).
Mitä vittua. :D Miksi miehen pitäisi maksaa jostain mikä ei hänelle kuulu?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni vero voisi olla haittavero jätteestä. En itse käytä kuukuppia, mutta tiedostan sen mahdollisuuden, joten ihan hyvin mua voisi laiskuudesta verottaa, kun kerään elämäni aikana aikamoisen paskavuoren niistä suojista.
Tulisiko haittavero tuotteen hinnan päälle lisäksi? Aika hyvä katehan noissa pumpuli/vuomi/tms läpysköissä jo muutenkin on.
Mulla menee 1-2 pakettia kuukaudessa. Kuukuppia ei kuulemma voinut minulle laittaa.