Mitä veisit tuliaiseksi?
Nuori pari, jonka sisustumakua en tiedä. Pienituloisia (jos sillä mitään merkitystä). Olin ajatellut pakata kivaan koriin kahvia, pähkinöitä, suklaata... mitä muuta? Jotain syötävää vielä, mikä olis kiva? En halua mitään liian hienoa. Punkkupullo? Ostanko vielä jotain pysyvää, esim. käsipyyhkeet? Ekaa kertaa heidän kotiinsa menen.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan uskalla ostaa mitään Taika-mukeja :) Enkä Ikean lahjakorttia, sillä mua lähin Ikea on 300km päässä. Prisma on joka paikassa :) Tai S-ryhmä ylipäätään, ne taitaa käydä kaikkiin S-ryhmän liikkeisiin.
Nyt siis päädyin, että pakkaan koriin kahvia, pähkinöitä, suklaata, viinipullon, jotain keksejä, neutraalin väriset käsi- tai keittiöpyyhkeet, pääsiäismunat (tietty 😂) ja 50 euron lahjakortin.
Mä ainaskin tykkäisin tosi paljon tuollaisesta korista vielä näin vanhempanakin, saati sitten nuorena. Kaikki hyödyllistä! Jaa...a no nuorena viinipullo olis menny kiertoon kun en ollut oppinut vielä juomaan punaviiniä. No ehkä nykyajan nuoret ovat valistuneempia. :-)
OT mutta mä en voi sietää noita Taika mukeja. Tuo ehdottamasi kori kuulostaa hyvältä, tosin pähkinät jäisi meillä syömättä.
Lahjakortti on tuliaiseksi vähän.. No, osoitteleva. Että hei köyhät, tässä almuja. Tää on tietenkin vain mun tunne, mutta minusta pienituloisenakin on kivempi saada jotain tuliaistuliaisia ku sinänsä käytännöllinen lahjakortti.
Kivaa ja käytännöllistä on just herkkukori, perusjuttuja pienellä twistillä. Tyyliin mehuksi jotain luomu-tuorepuristettua eikä euroshopperia jne. Presidentti-kahvi on sellainen sopivasti hyvä, tulee käytettyä varmasti, ei jää pyörimään niinkuin joskus kalliit maustekahvit. Viini on mulle aina mieluisa, jos en juo itse, voin tarjota. Sama suklaan kanssa. Jos yhtään tunnet näitä, niin jotain just heihin liittyvää: jos tykkäävät mausteisesta ruuasta, niin hyvää chilikastiketta, jos ovat olleet just matkoilla, niin joku sen suunnan säilyke tai viini. Tavarana laadukkaat käsipyyhkeet yleensä hyvä, niiden ei usein tartte olla just prikulleen oikeen sävyisiä eikä niin tuu ite osteltua kulahtaneiden tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti on tuliaiseksi vähän.. No, osoitteleva. Että hei köyhät, tässä almuja. Tää on tietenkin vain mun tunne, mutta minusta pienituloisenakin on kivempi saada jotain tuliaistuliaisia ku sinänsä käytännöllinen lahjakortti.
Kivaa ja käytännöllistä on just herkkukori, perusjuttuja pienellä twistillä. Tyyliin mehuksi jotain luomu-tuorepuristettua eikä euroshopperia jne. Presidentti-kahvi on sellainen sopivasti hyvä, tulee käytettyä varmasti, ei jää pyörimään niinkuin joskus kalliit maustekahvit. Viini on mulle aina mieluisa, jos en juo itse, voin tarjota. Sama suklaan kanssa. Jos yhtään tunnet näitä, niin jotain just heihin liittyvää: jos tykkäävät mausteisesta ruuasta, niin hyvää chilikastiketta, jos ovat olleet just matkoilla, niin joku sen suunnan säilyke tai viini. Tavarana laadukkaat käsipyyhkeet yleensä hyvä, niiden ei usein tartte olla just prikulleen oikeen sävyisiä eikä niin tuu ite osteltua kulahtaneiden tilalle.
Mä siis annan nyt molemmat. Korin ja lahjakortin. Ihan siksi, että haluan tällä kertaa oikeasti ilahduttaa, paljon. Heillä on ollut vastoinkäymisiä ja silti onnistuvat pitämään positiivisen vireen, haluan että heillekin tapahtuu kivoja juttuja. Ei ole mikään almu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti Ikeaan. Saa astiat, pyyhkeet ym. suht. edullisesti.
Ja kun lähimpää Ikeaan on matkaa esim. 300 km, niin tulee tosi edulliset pyyhkeet...
Tyhmäkö olet, kun tuon etäisyyden heitit?
Häh? Meinaatko siis, ettei kenelläkään voi olla Ikeaan yli 300 km matkaa? Vai mitä tarkoitat?
Meilläkin on Ikeaan 200 km matkaa ja asutaan sentään aikalailla keskellä Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä siis annan nyt molemmat. Korin ja lahjakortin. Ihan siksi, että haluan tällä kertaa oikeasti ilahduttaa, paljon. Heillä on ollut vastoinkäymisiä ja silti onnistuvat pitämään positiivisen vireen, haluan että heillekin tapahtuu kivoja juttuja. Ei ole mikään almu.
Mietin tuon asian uudelleen ja olet ap oikeassa ja mukava ihminen. Minä katsoin nyt vähän av-negatiivisten lasien kautta ja olen väärässä. Lahjakortti tuolla lailla tuliaiskorin ohessa on kiva ajatus ja takuulla ilahduttava. Otan opikseni, ilahdutetaan muita aina kun voidaan, tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti Ikeaan. Saa astiat, pyyhkeet ym. suht. edullisesti.
Ja kun lähimpää Ikeaan on matkaa esim. 300 km, niin tulee tosi edulliset pyyhkeet...
Tyhmäkö olet, kun tuon etäisyyden heitit?
Häh? Meinaatko siis, ettei kenelläkään voi olla Ikeaan yli 300 km matkaa? Vai mitä tarkoitat?
Meilläkin on Ikeaan 200 km matkaa ja asutaan sentään aikalailla keskellä Suomea.
Meinaatko, ettei jokainen voi omalla kohdallaan itse miettiä, onko Ikean lahjakortti ok vai ei? Ilman, että tarvitsee erikseen laittaa lisäyksenä "jos välimatka Ikeaan on sopivan lyhyt." Kyllä sieltä korvestakin liikutaan muuallekin, jopa niille Ikea-paikkakunnille. En sitten tiedä, käykö Ikean lahjakortti maksuvälineenä heidän verkkokaupassa, mutta muistelisin että noiden toimituskulut ovat sen verran isot, ettei tilaaminen välttämättä innosta...
Jäätelöä.