Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veisit tuliaiseksi?

Vierailija
24.03.2016 |

Nuori pari, jonka sisustumakua en tiedä. Pienituloisia (jos sillä mitään merkitystä). Olin ajatellut pakata kivaan koriin kahvia, pähkinöitä, suklaata... mitä muuta? Jotain syötävää vielä, mikä olis kiva? En halua mitään liian hienoa. Punkkupullo? Ostanko vielä jotain pysyvää, esim. käsipyyhkeet? Ekaa kertaa heidän kotiinsa menen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakoriin: juustoja, oliiveja, keksejä, kahvia, säilykkeitä, yrttiruukkuja kukkien tilalle jne

Tekstiilejä: Laudeliina (jos on sauna), keittiö-, käsi- ja kylpypyyhkeet

Astioita: 6kpl esim Iittalan kartiolaseja, Vernaa tms.

Tavaraa: Kynttilöitä, lautasliinoja

Vierailija
2/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää koriin valkoinen keittiöpyyhe  ja kiva tarjoilulautanen (vaikka Taika-sarjaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse veisi syötävää, ellei tiedä, mistä pitää.

Osta vaikka kaksi/neljä Taika -mukia, onpahan pysyvää.

Vierailija
4/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vaikka lahjakortti Iittalalle tai Prismaan kuin jotain tiettyä astia- tai lasisarjaa, jos ei tiedä pariskunnan makua. Sikäli siis, jos haluaa syömisten lisäksi käyttötavaraa hankkia. Eli itse lisäisin noiden syötävien lisäksi lahjakortin koriin.

Ihana idea kyllä aapeella. ☺

Vierailija
5/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti Ikeaan. Saa astiat, pyyhkeet ym. suht. edullisesti.

Vierailija
6/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mukeja!

Nuorille, ja miksei vanhemmillekin tuppaa mukeja kertymään liiaksi asti, kun ne on niin helppo (ja ihan kivakin sinänsä) vieminen.

Jos et yhtään tiedä, mitä heillä on, niin ruokakori on hyvä vaihtoehto, eikä tarvi lisätä mitään "pysyvää".

Kahvi, pähkinät, suklaa, punkkupullo on hyvät!  Lisäksi vaikka esim. pestopurkki, ja tuo yrttiruukku (esim. basilika) oli kiva idea.

Vierailija
7/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin yrttejä, minipullon oliiviöljyä ja jotain, mitä ei itse pienituloisena ostaisi eli perustarvikkeista mielenkiintoisempi versio.

Jos ei tunne sisustusmakua, niin kai joku iso valkoinen tarjoilulautanen käy silti jokaiselle. Joku ehdotti Taika-sarjaa. Itse antaisin saamani Taikat ystävälleni, joka niistä tykkää - kaikki eivät halua samaa, mitä koko muu Suomi.

Vierailija
8/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakoriin: juustoja, oliiveja, keksejä, kahvia, säilykkeitä, yrttiruukkuja kukkien tilalle jne

Tekstiilejä: Laudeliina (jos on sauna), keittiö-, käsi- ja kylpypyyhkeet

Astioita: 6kpl esim Iittalan kartiolaseja, Vernaa tms.

Tavaraa: Kynttilöitä, lautasliinoja

Joo, laudeliina, löyöykauha, saunamittari ...onhan näitä juttuja, mitä saunan omistavat ihmiset saavat jatkuvasti tuomisiksi. 

Vierailija
9/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksejä, vaikka jotain suolaisia.

Vierailija
10/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole saunaa, joten saunatarvikkeet ei käy. Kori joutuu selviytymään pitkän automatkan, joten yrtit yms kivat jutut joudun jättämään pois. Mutta kiitos hyvistä vinkeistä, taidan päätyä Prisman lahjakorttiin, jolloin voivat itse päättää, käyttävätkö peruselämiseen vai ostavatko jotain extraa.

Vierailija
11/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tavaralahja ja varaa mukaan käteistä. Sitten katsot tai kysyt mitä puuttuu ja annat rahaa vaikka leivänpaahtimeen, käyvät sitten itse ostamassa mieleisen. No, sulla pitää olla joku käsitys mitä yleisimmät kodin pienkoneet tms maksaa.

Vierailija
12/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiiih, älä tätä tee.

Ensinnäkin tuo sarja ei nyt todellakaan ole kaikkien makuun, esim. meillä menisi suoraan kiertoon jonnekin.

Toisekseen just mukeja kertyy sieltä ja täältä riesaksi saakka.

Tollainen herkkukori on paljon kivempi idea tai sitten vaikka lahjakortti, mutta EI tätä Taikaa väkisin.

Vierailija
13/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun lähimpää Ikeaan on matkaa esim. 300 km, niin tulee tosi edulliset pyyhkeet...

Vierailija
14/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni tavaralahja ja varaa mukaan käteistä. Sitten katsot tai kysyt mitä puuttuu ja annat rahaa vaikka leivänpaahtimeen, käyvät sitten itse ostamassa mieleisen. No, sulla pitää olla joku käsitys mitä yleisimmät kodin pienkoneet tms maksaa.

No jo on taas ehdotus. Ilmeisesti ap ei ole mikään nuorenparin anoppi vaan menossa ihan vaan kylään. Olisi HIUKAN outoa, jos vieras alkaisi tarjoamaan rahaa, etä ostakaa nyt hyvät ihmiset tällä rahalla leivänpaahdin, Anttilassa oli kuulkaa just tarjouksessa. Siis oikeasti, tekeekö joku näin? Siis ihan kavereille? Olisin itse kyllä vastaanottajana aika nolona.

Lahjakortti herkkukorin kylkeen, jos vielä jotain ekstraa haluaa antaa.

Vierailija
15/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun lähimpää Ikeaan on matkaa esim. 300 km, niin tulee tosi edulliset pyyhkeet...

Tyhmäkö olet, kun tuon etäisyyden heitit?

Vierailija
16/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä ei ole saunaa, joten saunatarvikkeet ei käy. Kori joutuu selviytymään pitkän automatkan, joten yrtit yms kivat jutut joudun jättämään pois. Mutta kiitos hyvistä vinkeistä, taidan päätyä Prisman lahjakorttiin, jolloin voivat itse päättää, käyttävätkö peruselämiseen vai ostavatko jotain extraa.

Minusta tämä on hyvä lahja. Minäkin olisin tyytyväinen tähän.

Vierailija
17/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan uskalla ostaa mitään Taika-mukeja :) Enkä Ikean lahjakorttia, sillä mua lähin Ikea on 300km päässä. Prisma on joka paikassa :) Tai S-ryhmä ylipäätään, ne taitaa käydä kaikkiin S-ryhmän liikkeisiin.

Nyt siis päädyin, että pakkaan koriin kahvia, pähkinöitä, suklaata, viinipullon, jotain keksejä, neutraalin väriset käsi- tai keittiöpyyhkeet, pääsiäismunat (tietty 😂) ja 50 euron lahjakortin.

Vierailija
18/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta silloin kun meillä ei ollut tuota Ikeaa 40 km päässä, lähdettiin likkaporukalla Ikeaan oikein retkelle. Aamulla aamupala siellä kun oltiin nälkä kurnien ajettu pari tuntia. Kierreltiin siellä koko päivä ja syötiin välillä lihapullia. Ikean jälkeen vielä Jumboon tms ja kotimatkalle. Ilta jatkui vielä jonkun luona. Ne oli ihania reissuja kun pääsi Ikeaan kerran vuodessa :) Ei kaikkea tarvitse aina ottaa niin vakavasti. Jos lähin Ikea nyt on suunnilleen siedettävän ajomatkan päässä ja parilla on auto niin lahjakortti sinne olisi hyvä idea.

Vierailija
19/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en veisi mitään astiasarjaa ellen varmasti tiedä mistä pitää. Jos pakko olla astia niin iso lasinen pyöreä tarjoilulautanen sopii kaikkien kanssa.

Mä laittaisin kans jotain herkkuja ja ehkä viinipullon ja lahjakortin Prismaan tai CM. Ikeakin  on ok jos tiedät että sellainen on lähellä. (Meillä esim on lähimpään Ikeaan 300 km, joten vois jäädä käyttämättä.)

Muista myös, että kaikki eivät juo viiniä. Ellet ole varma, lisää herkkuja tai lahjakortin summaa.

Vierailija
20/28 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä aika erikoinen logiikka! Ei syötävää, jos ei tiedä, mistä pitää! Syötävänhän voi AINA tarjota vaikka vieraille!

Osta Taika-mukeja, onpahan pysyvää! Miten ihmeessä kannattaa ostaa jotain Taika-mukeja, jos ei tiedä, mistä toinen pitää! Minusta ne mukit ovat kauniita, mutta onpahan ainakin värillisenä aika kirjavia, joten kyllä niistä täytyy pitää käyttääkseen! Minua itseä harmittaa, että joku panostaa rahallisesti tavaraan, joka ei yhtään miellytä!

Tavarana kirkas lasi on helposti yhdistettävissä kattaukseen kuin kattaukseen, kannu, tarjoiluvati, lasit yms..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan