Onko minulla hyvä vaimo vaiko paska vaimo?
Olen työteliäs 32-vuotias mies. Naimisissa olen, niinkuin otsikosta voi päätellä, ja meillä on kaksi lasta.
Teen melko pitkiä työpäiviä ja auttelen kotona parhaani mukaan. Siis lasten kanssa ja muutenkin.
Vaimo hoitaa lapsia kotona ja hoitaa myös enimmät kotityöt.
Usein, kun tulen kotiin, on vaimo valmiiksi pahalla tuulella. En saisi hetkeksi ensin istua ja huilata, aina olisi hommia. ja sitten kun jotain teen, ei kelpaa. Olen vain tiellä niin sanotusti. Lasten kanssa vähän sama juttu. Aina on jotain sanomista jostain pikkujutusta, että teen väärin.
No, yksi iso ongelma on seksi. Vaimo ei halua juurikaan seksiä, ja hermostuu minulle, kun haluan. Hän ei sängyssä innostu juuri mistään, eikä suostu mitään uutta kokeilemaan.
Tekis mieli lähteä tai heittää vaimo pihalle, niin paljon ottaa aivoon joskus. Mistään ei puhuta, nalkuttaa vaan ja syyttää minua kaikesta. Pärjäisin paremmin ilman häntä.
Kommentit (109)
Itellä ei tulisi mieleenkään käyttäytyä tuollalailla, kun mieheni pitkän työpäivän jälkeen tulee kotiin. Valitettavasti paljon näen vastaavanlaisia tapauksia tuttavapiirissäni, eikä niiden avioliitot kylläkään kovin onnellisilta vaikuta. Tottakai välillä on kausia, jolloin on äärimmäisen väsynyt, ja onneksi silloin mies on ymmärtänyt järjestää mulle omaa aikaani ihan pyytämättäkin.
Tsemppiä sulle!
joka katselee saippuaoopperoita sillä silmällä, kuin ne olisivat todellisuutta. Hän taitaa kuvitella työnteon olevan samanlaista kuin kauniissa ja rohkeissa ja uskoo sinun seurustelevan päivät kauniiden ihmisten kanssa ja tuijottelevan viisi minuuttia tyhjyyteen jokaisen maailmaa mullistavan lauseen jälkeen, jonka päästät suustasi.
Sano vaimollesi, että menee töihin.
molemmille aika lailla työntäyteistä. Ei meillä kumpikaan pääse lepäilemään ennen kuin lapset nukkuu. NÄin se vain on, mutta ei tätä iän kaiken kestä.
Mies: Ota vastuuta perhe elämästä, älä vaan auttele! Jää vaikka 1 kk lasten kanssa kotia. niin ymmärrät millaista kotona olo on. Sen jälkeen kahvikupposen juonti ja vessassa käynti yksin työpaikalla tuntuu levolta, etkä kaipaa enää lepoa kun tulet kotiin. Lepää kotimatkalla! ja asennoidu niin, että kotona illalla saat tehdä ihan toisen laisia juttuja kun töissä. Sehän on lepoa!
ja järkätää omaa ja yhteistä kotoa poissa olo aikaa! Hemmottele vaimoasi ja ota aloite perhe elämän parantamisesta omaan käteesi. Tee tavoite, että tämän kevään uhraat täysin perheelle ja teet siitä onnellisen. Ja yht' äkkiä huomaat, että vanha iloinen vaimo on palannut!
Pistä vaimo töihin niin ehkä hän herää todellisuuteen ja tajuaa, kuinka paljon sitä jaksaa työpäivän päälle miettiä syntyjä syviä.
Mukavuudenhaluiset kotirouvat ovat vihoviimeistä sakkia. Ovat mielestään töissä 24 h vuorokaudessa, vaikka todellisuudessa saavat luoda päivän aikataulut aivan oman mielensä mukaan. Ulos ei ole pakko mennä, ruokaa ei ole pakko laittaa kun valmistakin saa, siivouksen voi jättää ukolle, netissä voi surffata tuntikausia (ja uskotella että se on rankkaa työtä)...
Vaihtakaa osia, sinä jäät kotiin ja vaimo menee töihin. Muista sitten vielä vaatia että vaimosi työnsä lisäksi hemmottelee sinua, ostelee lahjoja, lähettää sinut tuulettumaan säännöllisin väliajoin ja huolehtii jaksamisestasi, sillä hänhän on töissä vaan lepäämässä, eikö?
Vierailija:
ja järkätää omaa ja yhteistä kotoa poissa olo aikaa! Hemmottele vaimoasi ja ota aloite perhe elämän parantamisesta omaan käteesi. Tee tavoite, että tämän kevään uhraat täysin perheelle ja teet siitä onnellisen. Ja yht' äkkiä huomaat, että vanha iloinen vaimo on palannut!
Hyvänen aika sentään, mieshän on töissä päivät. Vaimo on kotona ja ehtisi varailla lomia ja hemmotteluhetkiä paremmin.
Taitaa olla totta tuo Kauniin ja Rohkeat kuvitelma. Aika monellakin vielä.
että mies _auttaa_ vaimoa vaikka perhe ja koti on yhteinen yritys. Tietenkin kun toinen on päivän töissä kodin ulkopuolella, kotityöt määrällisesti jää kotonaolijan vastuulle, mutta sitä henkistä tukea tuntuu vaimo kaipaavan. Hän ei halua olla yksin päättämässä kaikesta kotia ja perhettä koskevassa, hän haluaa että mies on läsnä kotona ollessaan ja kiinnostunut kodin tapahtumista.
Ja yksi hassu juttu on se, että kun mies tulee töistä kotiin, hänen pitää saada hetki hengähtää. Nainenhan on ollut koko päivän kotonaan töissä eivätkä lapset anna hänenkään hengähtää. Se on vähän niin, että lusikka kauniisti käteen ja vuorottelua lepohetkiin.
Se on sitten naisen virhe, että lankeaa motkottamaan kun toinen jotain tekee.
Miehen pitäisi olla joku kreivi von Tötterström joka reagoi naisen nalkutukseen timanttisormuksilla tai ulkomaanmatkoilla. Miksei se vaimo voi järjestää sitä hemmottelua ja yllätyksiä, hänhän on päivät KOTONA?!?
Kotona olo on etuoikeus, ja kotona olevan tehtävä lasten hoidon lisäksi, joka on se tietysti tärkein tehtävä, on pitää kotiasiat suurinpiirtein hanskassa ja helpottaa työssäkäyvän arkea. Tämähän joutuu yhtä lailla elämään lapsiperheen arkea, mutta hänellä ei ole mahdollisuutta päiväuniin, lepohetkiin keskellä päivää jne.
Sitten kun molemmat työelämässä niin kotihommat tietysti puoliksi.
Se nyt vaan on SULA MAHDOTTOMUUS olla yhtäaikaa kotona jakamassa lastenhoitovastuuta ja kotitöitä, ja samalla töissä varmistamassa, että perheellä on katto pään päällä ja ruokaa kaapissa.
Kyllä se on naisen (ja miehenkin) ymmärrettävä, että jos toinen on kotona ja toinenn töissä, työnjako menköön sen mukaan. Jos vaimo turhautuu kotona, on hänellä täysi vapaus mennä töihin. Ja kuten moni on ehdottanut, voihan mieskin kokeilla sitä kotona oloa. Tietämissäni koti-isissä on se ero kotiäiteihin, että he eivät jatkuvasti valita elämänsä rankkuutta vaan kehtaavat myöntää, että kotona olo on sangen leppoisaa työelämän oravanpyörään verrattuna.
Vierailija:
Miehen pitäisi olla joku kreivi von Tötterström joka reagoi naisen nalkutukseen timanttisormuksilla tai ulkomaanmatkoilla.
Tosiasia on, että nalkuttava akka on nalkuttava akka. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Mutta mun mielestä tuntuu, että teidän kannattaisi istua alas ja jutella miten saisitte MOLEMMAT itsellenne omaa aikaa!
Mun mielestä oli aika kauhistuttavan kuullosta kun sanoit ettei sinulla ole ollenkaan omaa aikaa/vapaa-aikaa! Kyllä sitä tarvitsee molemmat sekä mies että vaimo.
Meillä toimii mielestäni hyvin minun mieheni kanssa. On itsestään selvää ettei kumpikaan joka viikonloppu rieku kaupungilla kavereiden kanssa, mutta ainakin kerran kuussa molemmilla on jompikumpi viikonlopun illoista " vapaata" . Silloin tapaamme yksin omia ystäviämme, mieheni käy kavereidensa kanssa kaljalla/urheilemassa, mitä nyt haluaa tehdä. Minä teen omana vapaailtanani samaa. Ei etukäteen sovita mitään tiettyjä viikonloppuja mutta yleensä on niin että ehkä kerran kuussa se tapahtuu. On myös sovittu että jos toinen lähtee juhlimaan niin saa nukkua seuraavana aamuna väsymysken pois ja se kuka on ollut illan kotona hoitaa aamun/aamupäivän lapset yksin.
Mieheni käy myös yhtenä arki-iltana viikossa urheilemassa. Ainakin, ja jos haluaa nähdä kavereitaan joku muu ilta ei se koskaan ole ongelma. Koska minä myös pääsen omiin juttuihin ainakun kysyn on ok, että menen. Kun meillä on näin niin loppujen lopuksi ollaan kuitenkin molemmat paljon kotona. Eikä menoista tarvitse riidellä kun se jos joskus on jotain menoa ei ole niin sio juttu vaan ihan normaali arkea.
Minä kannan pää vastuun kodista, miehenihän käy töissä ja maksaa palkastaan meidän yhteisiä menoja. Hän kuitenkin rakastaa leikkiä ja pelleillä poikensa kanssa. Joten iltaisin käytännössä hän hoitaa lapset. Ja se kotihomma joka in päävastulla miehelläni on se että hän käy yleensä ruokakaupassa kun pääsee työmatkalla sinne yksin. Meidän pojat on niin villejä että en mitenkään nauti heidän kanssaan kaupassa käynnistä yksin =) ja toinen mitö meis tekee niin vie aamulla roskat kun lähtee töihin ja lisäksi laittaa usein ruokaa kun tykkää siitä.
Mun mielestä sun vaimo kyllä kuulostaa aika nipolta.. Onko lapsenne niin pieniä että vaimon on pakko olla kotona? Jos hän ei viihdy kotona niin lapset päiväkotiin ja vaimo töihin. Näkeepä että on se kanssa raskasta. Ja koittakaa sopia tosta vapaa-ajasta. Alkaa seksikin kummasti maistumaan kun välillä tekee muutakin kun imuroi ja tiskaa ;)
Tsemppiä!
Mies oli ensimmäisen lapsen kanssa ensimmäisen vuoden kotona, kahden jälkimmäisen ollessa vauvaikäisiä hän painoi pitkää päivää, kun rouva halusi olla kotona, tätä jatkui vitisen vuotta. Mies hoiti viikkosiivoukset ja jokailtaiset asunnon siistimiset, pyöräili töihin, jotta vaimolla oli auto käytössä päivisin.
Mikään ei naiselle kelvannut, aina oli jossain vikaa. Mies sanoi että olisi varmaan tappanut itsensä, jos ei olisi päässyt pois suhteesta - nainen oli täysi dominoija ja riistäjä, ja kaikesta päätellen on sitä edelleen niille läheisilleen, joille vielä voi. Mieti, millainen vaimosi on muita ihmisiä kohtaan - antaja vai ottaja - ja tee johtopäätöksesi sen mukaan. Terroristien kanssa ei kannata neuvotella.
Minustakin kuulosti hyvältä idealta ehdotus, että sinä jäät kotiin, vaimo menee töihin. Katso, miten suu pannaan. Jos sekään ei kelpaa, pyydä vaimoltasi edes yksi RAKENTAVA ehdotus - mutta älä ylläty, jos sellaista ei kuulu, vaan sen sijaan lista kaikesta, mikä on huonosti ja miten asioita EI pidä tehdä.
Uskon että olet jo pitänyt vaimoasi hyvänä, antanut hänelle vapaa-aikaa jne. Uskon myös että vaimosi on suunnitellut perheen perustamista, mutta jättänyt vahingossa ne ruusunpunaiset lasit päähän täksi aikaa. Lasten ollessa pieniä kumpikaan vanhempi ei pääse helpolla. Ansiotyössäkin on nykyään paljon rankempaa kuin 10 vuotta sitten, kotona olijoiden kannattaa muistaa se.
Koita jaksaa, mutta älä koita liian kauaa. Muuten elämä menee ohitsesi. Jos päätät erota, hanki ihan ekaksi perheasioihin perehtynyt juristi, selvitä asiat hänen kanssan ja vasta sitten alat puhua erosta vaimollesi.
Äläkä anna akkojen pompotella, olet ansainnut parempaa!
Mies tekee kotitöitä oman ansiotyönsä lisäksi ja sekään ei riitä, vaan hänen pitäisi vielä päivät pitkät miettiäkin niitä kotitöitä? Miten hän tekee päivätyönsä, jos hänen kuuluu jatkuvasti olla pohtimassa kuinka kotielämä järjestettäisiin paremmin?
Mitä sitten, kun mies ryhtyy " ottamaan vastuuta" niistä kotitöistä sen sijaan, että ' pelkästään' tekee niitä? Akka on luultavasti yhä lapsellisen tyytymätön ja alkaa vaatia vielä timanttisormuksia; kun ukolla kerran tuntuu olevan aikaa hoitaa päivätyö, pohdiskella kotitöitä ja vielä tehdäkin kotitöitä, hänellä on aikaa hemmotella akka vielä enemmän pilalle.
Ap, kysy vaimoltasi mitä hän haluaa elämältään. Katso riittävätkö voimasi hänen vaatimuksiinsa ja lähde, jos eivät riitä. Vaimosi on aikuinen ihminen, hänen tulisi jo kyetä itse ottamaan vastuu omasta elämästään.
Vierailija:
että mies _auttaa_ vaimoa vaikka perhe ja koti on yhteinen yritys. Hän ei halua olla yksin päättämässä kaikesta kotia ja perhettä koskevassa, hän haluaa että mies on läsnä kotona ollessaan ja kiinnostunut kodin tapahtumista.
...alkaisi valitus kuinka ukko ääliö ei voi edes perhettään elättää. Rahat loppuu ja lapset näkee nälkää kun toinen on niin vastuuton ettei tee yhtään ylitöitä vaan haluaa vaan hengailla kotona!
ja lähtisi jonkun hulttion matkaan, ottaisi lapset mukaan ja vaatisi tietysti isot elarit ja yksinhuoltajuuden.
kokemuksen syvällä rintaäänellä
että on naisia joillekka ei kelpaa mikään...
itse eli kanssa sellaisessa oravanpyörässä
ensin oli valistusta kun olin koti-isänä lasten kanssa et pitäs mennä töihin kun hän kävi töissä.. no menin töihin tuli valitusta siitä että kun hän ei jaksa lasten kanssa kotona.. vaikka hoidin työn ohella kotiaskareetkin pääasiallisesti... jos teit jonkun asian niinkuin toinen halusi tuli tilalle oitis toinen..
näin yleisesti, olisihan tuota vielä paljon muutakin sanottavaa jos kaiken antaisi tulla
yh-isä
Ap. kirjoittaa, että auttaa parhaansa mukaan. Eikö se tarkoita, että hän tekee iltaisin sen mitä illalla kuuluu tehdäkin? Eli niin paljon kuin illassa ehtii.
Taitaa kotiäidit panna sanoja ap:n suuhun, kun pelottaa se mitä ap. sanoo. Vastauksista päätellen näkyy moni kotiäiti tunnistavan itsensä.
Piti katsoa koska viestisi olet kirjoittanut, koska mieheni tietää että kulutan aikaa näillä sivuilla. Ei ollut onneksi ukkokultani tuohon aikaan koneella, ehdin jo pelästyä. Ensinnäkin, rakastan miestäni, arki vaan vie kaikki mehut. Minäkin vaadin että mies töiden jälkeen huomioi lapsia, hän saa olla möllöttää kyllä vaikka sitten tunnin päästä. Meidän ratkaisu on yhteinen viikonloppuloma esim. Pariisissa kesällä. Ja muista, että seksi sujuu vain jos on virkeä, huolehdi että vaimosi saa nukkua ja levätä, jos et pysty itse auttamaan, ehdota vaikka kotiapua! Ei vaimo ole mikään talouskone, jota AUTTELET, kaikki naiset eivät rakasta siivousta!!! Puhu siitä nalkuttamisesta, ihan rakentavasti, käytä naisten ymmärtämää tyyliä: minusta tuntuu pahalta jne... Ja muista arvostaa vaimoa!!!!
Ne vaan lisäävät vettä myllyyn. Kun teet tämän, nainen haluaa että teet lisäksi vielä tuon. Ja kun ostat kotimaanmatkan, alkaa valitus mikset ostanut ulkomaanmatkaa. Jos vähennät töitä, hän kysyy mikset vähennä vielä enemmän. Jos lisää panosta kotitöihin, hän valittaa mikset tee vielä enemmän.
Lopeta tuo kierre ennenkuin se pahenee.
Kestäisikö oma pääsi kotona lapsten kanssa kuukautta pidempään. Ja jos kestää niin vaihdatte tietenkin osia.