Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla hyvä vaimo vaiko paska vaimo?

Vierailija
19.02.2006 |

Olen työteliäs 32-vuotias mies. Naimisissa olen, niinkuin otsikosta voi päätellä, ja meillä on kaksi lasta.

Teen melko pitkiä työpäiviä ja auttelen kotona parhaani mukaan. Siis lasten kanssa ja muutenkin.

Vaimo hoitaa lapsia kotona ja hoitaa myös enimmät kotityöt.

Usein, kun tulen kotiin, on vaimo valmiiksi pahalla tuulella. En saisi hetkeksi ensin istua ja huilata, aina olisi hommia. ja sitten kun jotain teen, ei kelpaa. Olen vain tiellä niin sanotusti. Lasten kanssa vähän sama juttu. Aina on jotain sanomista jostain pikkujutusta, että teen väärin.

No, yksi iso ongelma on seksi. Vaimo ei halua juurikaan seksiä, ja hermostuu minulle, kun haluan. Hän ei sängyssä innostu juuri mistään, eikä suostu mitään uutta kokeilemaan.

Tekis mieli lähteä tai heittää vaimo pihalle, niin paljon ottaa aivoon joskus. Mistään ei puhuta, nalkuttaa vaan ja syyttää minua kaikesta. Pärjäisin paremmin ilman häntä.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuulosti minun mieheni kirjoitukselta. :-) Kyllä minä sinua kovasti rakastan ukkokulta, joskus vaan on tällaisia kausia.. Koitetaan kestää. Myötä- ja vastamäessä, muistathan.. ;-)

Vierailija
2/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksiä on joskus jaksoittain paljonkin, mutta nyt ei taas kuukausiin.

Se mikä auttaa on laittaa vaimo tuulettumaan. Joku lauantai laitat sen kavereidensa kanssa käymään vaikka parilla jossain.

Siitä saa uutta virtaa, ja valitus vähenee. Ainakin meillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollainen jonkin aikaa sitten, kun olin niin kertakaikkisen ahdistunut ja tunsin olevani vankina kotona, samaa tylsää arkea päivästä toiseen. Tiesin kyllä ettei se ole mieheni vika, mutta kun on kaiket päivät vaan lasten kanssa, niin keneen muuhun sitä paskaa oloaan purkaisi, niin epäreilua kun se onkin.

Menin töihin, ja hankin vähän omaa elämää (Mies kannusti kursseille, lenkille, yms.) Ja huomasin pikkuhiljaa että onhan tämä elämä sittenkin ihan mukavaa. Nyt yhteiselollemme taas paistaa päivä ja seksikin sujuu.

Vierailija
4/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/kartoita_parisuhdettasi/

Puhukaa, kertokaa kumpikin omista tunteistanne.

Ja kuunnelkaa myös toista!

Meille tuosta on ollut kovasti apua.

Aika kauhealta tuo tilanteenne kuulostaa. Vaimosi ei selvästikään ole elämäänsä tyytyväinen. Onko hän aina ollut tuollainen?

Vierailija
5/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aina olisi naisen rehellisintä katsoa peiliin tuollaisessa tilanteessa. Jos elämä täyttyy suurinpiirtein vaimosi tyytymättömyydestä ja nalkuttamisesta, olen aina itse ihmetellyt, missä sellaisissa liitoissa oikein mättää. Itse häivyin mieheni elämästä heti, kun huomasin, että rupesin hänelle hankalaksi. Syyhän ei ole miehessä, vaan naisessa itsessään, riippuu paljon siitä, miten nainen hyväksyy itsensä jne.

Vierailija
6/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä että olis aika väsyny.sillon minäkin oon tommonen paskapää..

Vierailija
7/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoksilla, elokuvissa tai kavereitten kanssa syömässä. Joskus voi todellakin painaa ainainen kotona olo ehkä vaimosi kaipaisi tuuletusta.

Vierailija
8/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen työteliäs 32-vuotias mies. Naimisissa olen, niinkuin otsikosta voi päätellä, ja meillä on kaksi lasta.

Teen melko pitkiä työpäiviä ja auttelen kotona parhaani mukaan. Siis lasten kanssa ja muutenkin.

ANTEEKSI, KU KÄYTÄN TIKKUKIRJAIMIA, MUT MUUTEN EI TÄÄ VASTAUS EROTU KYSYMYKSESTÄ.

ENSINNÄKIN OMA ASENTEESI ON EHKÄ VINOSSA: SINÄ autat KOTONASI. KETÄ SINÄ AUTAT, VAIMOAKO? SINÄ AUTAT, VAIMO KANTAA VASTUUN, HÄH? PERHE, KOTI JA LAPSET OVAT TEIDÄN YHTEISET. NE EI OO JOTAIN SELLAISTA KIVAA PIENTÄ MANKELOINTIHOMMAA, JOSSA SÄ AUTAT SILLOIN TÄLLLÖIN VAIMOASI.

Vaimo hoitaa lapsia kotona ja hoitaa myös enimmät kotityöt.

JAKAKAA HOMMAT UUSIKSI, KUN KERTA VAIMO ON KOKO AJAN PAHANTUULINEN JA VÄSYNYT. SINÄ OTAT NYT ITSELLES JOTKIN HOMMAT KOKONAAN JA HOIDAT NE KOKONAAN. TYÖTAAKKAA VAIMOLTA POIS

Usein, kun tulen kotiin, on vaimo valmiiksi pahalla tuulella.

VAIMOLLA LIIAN VÄHÄN OMAA AIKAA. SOPIKAA, ET SE LÄHTEE SAMALLA KELLONLYÖMÄLLÄ ULOS, KU SINÄ TUUT SISÄLLE. KÄYKÖÖN OMISSA JUTUISSAAN, KIRJASTOSSA, MISSÄ VAIN. SINÄ HOITELET KOTIHOMMAT TÖITTES JÄLKEEN OMALLA TYYLILLÄS. JA VAIMO TULEE PIRISTYNEENÄ PARIN TUNNIN JÄLKEEN KOTIIN.

SOPIKAA, ET SE EI SAA NALKUTTAA SEN JÄLKEEN KU SE ON TULLU KOTIIN.

En saisi hetkeksi ensin istua ja huilata, aina olisi hommia.

VAIMOSI AATTELEE JUST SAMOIN. SULLA ON TÖISSÄ SENTÄÄN KAHVITAUOT SUN MUUT. VAIMOKIN HALUAIS RYTMIÄ JA ENNUSTETTAVUUTTA, JOTA LASTEN KAA EI OO.

ja sitten kun jotain teen, ei kelpaa. Olen vain tiellä niin sanotusti. Lasten kanssa vähän sama juttu. Aina on jotain sanomista jostain pikkujutusta, että teen väärin.

VAIMO ON VÄSYNY, SIKSI NALKUTTAA.

No, yksi iso ongelma on seksi. Vaimo ei

halua juurikaan seksiä, ja hermostuu minulle, kun haluan. Hän ei sängyssä innostu juuri mistään, eikä suostu mitään uutta kokeilemaan.

SEKSI EI PELAA, JOS VAIMOS EI OIKEIN TYKKÄÄ SUSTA ETKÄ SÄ HÄNESTÄ.

Tekis mieli lähteä tai heittää vaimo pihalle, niin paljon ottaa aivoon joskus. Mistään ei puhuta, nalkuttaa vaan ja syyttää minua kaikesta. Pärjäisin paremmin ilman häntä.

NIIN, MUT ÄLÄ LÄHE VIELÄ. KOKEILE NÄITÄ EKAKS.

Vierailija
9/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta aina olisi naisen rehellisintä katsoa peiliin tuollaisessa tilanteessa. Jos elämä täyttyy suurinpiirtein vaimosi tyytymättömyydestä ja nalkuttamisesta, olen aina itse ihmetellyt, missä sellaisissa liitoissa oikein mättää. Itse häivyin mieheni elämästä heti, kun huomasin, että rupesin hänelle hankalaksi. Syyhän ei ole miehessä, vaan naisessa itsessään, riippuu paljon siitä, miten nainen hyväksyy itsensä jne.

Vierailija
10/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotat häntä ottamaan itselleen hieman vapaata, menemään vaikka kirjastoon lehtiä lukemaan tai shoppailemaan tai liikkumaan tai kavereitten kanssa rentoutumaan ja tarjoudut siksi aikaa hoitamaan lapsia.

Merkkipäivänä (tai ihan muuten vaan) anna lahjaksi hemmottelua, esim. hierontaa, kosmetologia tms. tai kylpyläviikonloppu kahdestaan (hommaat lapsille hoitajan).

Oma mieheni on näin tehnyt ja pelkästään se jo helpottaa pahana päivänä, että on mahdollisuus lähteä rentoutumaan ainakin joskus. Ja se tieto on todella tärkeä, että mieheni arvostaa työtäni ja ymmärtää ettei se aina ole helppoa.

Seuraavan kerran kun vaimosi alkaa nalkuttaa, yllätä hänet!

Vierailija
11/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sota olisi. Se ei ainakaan auta. Jos olisin mies, ottaisin eron. Sori vaan. Onneksi olen nainen. Ja huolestuttavaa lukea kuinka moni sanoo olevansa täällä samanlainen.

Vierailija
12/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kehotat häntä ottamaan itselleen hieman vapaata, menemään vaikka kirjastoon lehtiä lukemaan tai shoppailemaan tai liikkumaan tai kavereitten kanssa rentoutumaan ja tarjoudut siksi aikaa hoitamaan lapsia.

Merkkipäivänä (tai ihan muuten vaan) anna lahjaksi hemmottelua, esim. hierontaa, kosmetologia tms. tai kylpyläviikonloppu kahdestaan (hommaat lapsille hoitajan).

Oma mieheni on näin tehnyt ja pelkästään se jo helpottaa pahana päivänä, että on mahdollisuus lähteä rentoutumaan ainakin joskus. Ja se tieto on todella tärkeä, että mieheni arvostaa työtäni ja ymmärtää ettei se aina ole helppoa.

Seuraavan kerran kun vaimosi alkaa nalkuttaa, yllätä hänet!

TOISEKSI:

Pitkät työpäiväsi voivat olla ongelmanne syy! Ne ovat tuossa vaiheessa liian rankkoja vaimollesi! Muista, että olet ehkä hänen ainoa aikuiskontaktinsa päivän mittaan! Lasten kanssa kotona " olo" on vaikkakin niin ihanaa niin myös henkisesti kovin raskasta ja yksinäistä.

Olette nyt ikävässä kierteessä:

Sä ehkä haluatkin olla pitkiä päiviä töissä, tai et ainakaan pidä kiirettä kotiin, kun siellä odottaa tuollainen " perhehelvetti" ja vaimosi väsyy ja masentuu entisestään yksin lasten kanssa. Ilkeily synnyttää ilkeilyä ja negatiivinen kierre on valmis.

Jommankumman on katkaistava tuo negatiivinen kierre!

Keskustelkaa kunnolla! Ja ala sinäkin huomioida ja yllättää vaimoasi rakastavasti.

Hyvää voisi tehdä kahdenkeskinen yön poissaolo ja hemmottelu ulkonasyömisineen jne.

Vierailija
13/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sinun ei tarvitse hyväksyä, että vaimo aina valittaa että teet asiat väärin. Sanot, että sinä teet tavallasi, tai et tee ollenkaan jos ei kelpaa. Tuskin ne lapset siihen kuolee, jos hoidat vähän eri tavalla eikä talo kaadu, jos siivoat eri lailla kuin vaimosi.

Vierailija
14/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä tulet työpäivän jälkeen kotiin ja haluat levätä. Koska vaimo saa levätä? Sitten kun sulle sopii?

on kyllä omaakin syytäs että olette tuossa jamassa.

Vierailija
15/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia ollut onneton, stressaantunut ja väsynyt. Nyt olen tehnyt päätöksen erota. Ei tule olemaan helppoa, mutta uskon että ratkaisu on meille kaikille oikea.

Vierailija
16/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kotiäidin logiikan mukaan miehen työssäkäynti on lepoa ja vapaa-aikaa.

Antaisitteko naiselle samoja ohjeita kuin miehelle? Eli jos vaimo valittaa, että mies on vaan kotona ja kun nainen tulee töistä, alkaa komentelu ja kyykytys, ratkaisu tähän on että nainen alkaa lahjomaan, kehumaan ja ylistämään miestään ja tekee entistä enemmän kotitöitä ansiotyönsä lisäksi. Miehen vastuulla on siis lasten hengissäpito naisen työpäivän ajan ja kun nainen tulee kotiin, miehen tulee saada rentoutua tai lähteä vaikka parille bisselle?

Kun nainen valittaa saamattomasta ja äkäisestä miehestään, käsketään erota. Kun tilanne päinvastoin, käsketään hemmottelemaan naista. Jes.

Vierailija
17/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänestä ihmisenä?

Terveisiä vaan sieltä kolikon toiselta puolelta... :-)

Vierailija
18/109 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä ainakin yritän vaimoa ymmärtää ja muistan kehua. Käy niin sanotusti tuulettumassa, aina kun haluaa. Olen yrittänyt kannustaa esim opiskelemaan.

Niin eihän minulla itsellä ole juurikaan vapaa-aikaa, jos ei työtä lasketa.

Vierailija
19/109 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästely johtuu vaan siitä, että kotiäideillä on aikaa roikkua täällä tuntikausia ja riidella mitä turhanpäiväisimmistä asiosita, vaikka he omasta mielestään " raatavat 24 tuntia vuorokaudessa" .

Yksi kotiäiti perusteli, että kyllä tämä netissä surffailu on kotityötä, koska hänen lapsensa oli samaan aikaan näkyetäisyydellä *tirsk*

Vierailija
20/109 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelehan että itse asuisit työpaikallasi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi