Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla tämä lihas? 85 % ihmisistä on, 15 %:lla ei.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa kädessä on ja minulla on myös punaiset hiukset joten olen melkein kivikaudelta...apinasta seuraava.

Vierailija
62/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy 

N38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olenko täten siis kehittyneempi mitä suurin osa ihmisistä?

Et ole, olet vain surkastuneempi!

Vierailija
64/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmissa, näkyvät tosi selvästi kuten muuallakin kropassa jänteet ja suonet pullottaa herkästi. Menen myös kananlihalle aika usein. Korvia en osaa heiluttaa sentään. Lapsella ei näy.

T. Luolanainen 😂

Vierailija
65/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa ranteissa näkyy kaksi jännettä ihan rentonakin, mutta tuolleen koukistamalla tulee vielä yksi lisää esille ja ne kaksi aina näkyvää hyppävät enemmän esille... Osaan myös heiluttaa korvia, sekä tahdonalaisesti, että vaistomaisesti esim. silloin, kun jostain takaviistosta kuuluu yllättävä ääni. Tuntuu kun korvat nytkähtävät siihen suuntaan. Iho menee kananlihalle millon mistäkin syystä, mutta osaan myös sen tehdä tarkoituksella. Varpaatkin ovat pitkät ja liikkuvaiset. Taidan olla superapina :D

(+ alapään lihaskontrolli on myös hyvä, osaan tehdä niillä "juttuja")

Vierailija
66/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa ranteissa näkyy kaksi jännettä ihan rentonakin, mutta tuolleen koukistamalla tulee vielä yksi lisää esille ja ne kaksi aina näkyvää hyppävät enemmän esille... Osaan myös heiluttaa korvia, sekä tahdonalaisesti, että vaistomaisesti esim. silloin, kun jostain takaviistosta kuuluu yllättävä ääni. Tuntuu kun korvat nytkähtävät siihen suuntaan. Iho menee kananlihalle millon mistäkin syystä, mutta osaan myös sen tehdä tarkoituksella. Varpaatkin ovat pitkät ja liikkuvaiset. Taidan olla superapina :D

(+ alapään lihaskontrolli on myös hyvä, osaan tehdä niillä "juttuja")

Eläimellinen nainen, pistä tarkempia tietoja jakoon, missäpäin majailet?

Tarvitsetko pääsiäis seuraa?

Vierailija
67/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista kyllä, toisessa kädessäni on ja toisessa ei! Olen vasenkätinen, eikä siinä kädessä ole tuota lihasta. Ranne on ihan sileä, vaikka kuinka taivutan sitä. Oikeassa kädessä sen sijaan nousee todella selvästi jänne ylös, sitä ei voi olla huomaamatta.

Todella outoa!

Sama juttu. Olen vasuri ja vasemmassa kädessä ei tuota ole mutta oikeassa on. Outoa.

Tosin kyllä tuon vasemmasta saan hieman näkyviin varsinkin kun otan muitakin sormia mukaan.

Vierailija
68/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olenko täten siis kehittyneempi mitä suurin osa ihmisistä?

Tai kehitystä jäljessä.

Vierailija
69/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle tuntuu olevan epäselvä onko kyseessa jänne vai lihas ja mikä tuon koko jänteen merkitys on.

Kyseessä on siis palmaris longus lihaksen jänne. Itse lihas lähtee kyynärpään sisäsivulta ja sijaitsee kyynärvarren yläosassa ja ranteen kohdalla kulkee ainoastaan lihaksen jänne. Ko. lihaksen pääasiallinen tarkoitus on kiristää ko. jänteen välityksellä kämmenen päälimmäistä kalvorakennetta. Tämä on luultavasti auttanut esi-isiä, kun on roikuttu sormien varassa puussa.

Ranteessa menee muidenkin lihasten jänteitä, mutta ne nouse noin selvästi esiin rannetta koukistaessa. 

Ko. lihas siis puuttuu 10-15 % ihmisistä joko toisesta tai molemmista käsistä ja mitään haittaa sen puuttumisesta ei ole nykyihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi