Onko sinulla tämä lihas? 85 % ihmisistä on, 15 %:lla ei.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo mikään lihas ole vaan jänne.
Lihas on siellä alla ja työntää jänteen ulos. Jos jänne ei työnny ulos, lihasta ei ole.
"Mikäli keskelle rannetta nousee pitkulainen lihas, on sinulla yhä esi-isiemme hyödyntämä pitkä kämmenlihas." Kyllä tuosta ihan saa käsityksen, että kuvassa näkyvä jänne on se lihas.
No luulitko että suomalainen uutisoinnin taso olisi jotenkin korkea? Se näkyvä juttu on tosiaan jänne, ja lihas nostaa sen esiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla löytyy, miehellä ja lapsillamme on jo nykyaikaiset kehot 😏
Öh... nykyaikaista on että löytyy evolutiivinen jäänne?
Pitikin mennä testaamaan. Nyt tuli kauhea rasitusvamma.
Höh..ei löydy kummastakaan kädestä. Ei ole myöskään kuin yksi viisauden hammas, mutta korvia osaan heiluttaa.
Mulla ei ole kummassakaan kädessä, pojallakaan ei ole. Miehellä (ei pojan isä) on.
On ja näkyy todella helposti vaikkei edes Koukista kättä paljoa. Myöskin toi kananlihalle meneminen.. Miksi korvat on heilunu entisaikoina?
Mulla ei näy mitään vaikka kuinka taivuttelisi, mutta toisen käden sormilla se jänne kyllä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy.
Minulla on myös toisella puolella kaulan alueella yksi lihas, joka on kiinni solisluun keskiosassa. Mikähän se on?
Mulla kans! Jos joku tietää niin kertokaa.
Vierailija kirjoitti:
On ja näkyy todella helposti vaikkei edes Koukista kättä paljoa. Myöskin toi kananlihalle meneminen.. Miksi korvat on heilunu entisaikoina?
Oisko niinku kissoilla korvien ääntä kohti kääntämistä varten joka on hyödyksi pedoilta suojautuessa tai saalista jahdatessa. Taitaa tuo joillain meidän apinasukulaisillakin olla.
Te, joilla on vaan toisessa kädessä, teillä on evoluutio vielä kesken.
Näkyy toisessa kädessä, pitäisikö vaihtaa kättä välillä?
En tieda onko - katta koukistaessa keskelle jaa janteita mutta ei laheskaan yhta koholle kuin kuvassa. Nain siis jos jannitan kasilihakset.
Jos vain koukistan kammenen sisaanpain ilman jannittamista niin oikeassa kadessa tuntuu jannittyva janne keskella (ei kuitenkaan mene koholle) mutta vasen on pehmea eli ei jannetta. Arvioi tasta sitten!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3 mikä on oikea?
http://aijaa.com/rrWLW7
Minulla myös näin! Ei noin selvänä mutta 3 kuitenkin. Mitä jänteitä/lihaksia nämä sitten ovat?
Ei ole. Olen siis evoluution huipentuma tällä hetkellä 🙌
Oon oikeakätinen: oikeassa on tuo, vasemmassa ei.
löytyy :D vasemmassa kädessä ei niin selkeästi erotu, kuin oikeasssa, mutta siinä se on
Minullakin se on vain toisessa kädessä...puolifriikki :)
Vierailija kirjoitti:
Höh..ei löydy kummastakaan kädestä. Ei ole myöskään kuin yksi viisauden hammas, mutta korvia osaan heiluttaa.
Sä oot se evoluution puuttuva lenkki!
Vasemmas kädes ei oo.