Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennus ja kotityöt

Vierailija
23.03.2016 |

Onko täällä muita masennuksesta kärsiviä, joilla on vaikeuksia pitää kodista huolta? Pienikin tehtävä tuntuu rankalta ja ahdistavalta... Ja sitten kämpän järkyttävä kunto aiheuttaa vain lisää ahdistusta. Miten pääsisin tästä noidankehästä pois? Haluaisin, että asuntoni on kivan näköinen, mutta en vain jaksa tehdä mitään sen eteen. :( Kun asuin kämppäkaverin kanssa, jaksoin sen takia tehdä edes jotain kotitöitä, mutta nyt kun asun yksin, on kaikki ihan levällään. Ahdistavaa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/16 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä sama mullakin, mutta ehkä ryhdistäydyin vähän tänään. Tiedän tunteen.

T: 21-vuotias nuori mies/poika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yli nelikymppinen ukkeli, jolle asia on ihan tuttu juttu. Tai siis, tuskin olen mitenkään masentunut, enempää diagnostisten kriteerien kuin oman tuntemuksenikaan perusteella, vaan pikemminkin voisi ehkä puhua täydellisestä uupumuksesta.

Kaikenlaiset käytännön hommat ovat rasittavia ja turhauttavia, ja niistäkin aivan eritoten kaikki kotityöt ovat ihan maanpäällistä helvettiä.

Meitä on paljon.

Vierailija
4/16 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en virallisesti ole masentunut, mutta ahdistusta ja alakuloa on ollut ilmassa. Kämpän saan pidettyä ihan ok kunnossa kun se on niin pieni, mutta opiskeluun on vaikea tarttua, ei vaan saa aikaiseksi ja se ahdistaa lisää.

Vierailija
5/16 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tee joka päivä jokin pieni asia siisteyden hyväksi. Tee vaikka viikkolista:maanantaina vessan siivous, tiistaina kukkien hoito jne. Itselle tulee hyvä mieli, kun saa päivän työn tehdyksi ja kämppäkin alkaa näyttää paremmalta.

Vierailija
6/16 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kotitöitä kun on niin uupunut..

Vierailija
7/16 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vakavasti masentunut. Silloin suihkussa käyminenkin on todella raskasta,

kotitöitä ei voi tehdä, koska ei jaksa ottaa imuria esille ym. Hyvänä päivänä saa tiskikoneen päälle.

Toivottavasti saat apua joltakin sukulaiselta tai ystävältä. Paljonkohan ammattisiivooja maksais parilta tunnilta, ovat tosi tehotätejä/setiä. Puhdas koti olis sulle tärkeä, voisit ajatella kotiasi kotina, eikä sotkuläävänä. Tähän asiaan voin sanoa vilpittömästi ; Tiedän täysin tuon tunteen ja tilanteen.

Vierailija
8/16 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmulla on näitä kausia, jolloin en tunnu jaksavan. Pyykit kasaantuu, tiskit kasaantuu (olispa tiskikone...), en muista koska olen viimeksi imuroinut... Asun yksin eikä täällä koskaan käy kukaan kylässä, joten ei tavallaan ole pakko siivota, ehkä jonkun toisen viihtyvuuden takia itsestä saisi sen verran puristettua että tulisi siivottua. Olen niin uupunut. Kissasta jaksan onneksi vielä huolehtia, mutta kaikki muu onkin sitten retuperällä. Onneksi tiedän tämän olevan kausittaista, ehkä pian helpottaa. Diagnoosina keskivaikea masennus.

Vierailija
9/16 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole positiivista, että sinua kuitenkin kiinnostaa kotisi siisteys, vaikket mitään sille jaksaisikaan tehdä? Sitten kun sotkut eivät enää edes häiritse, olet paljon syvemmällä.

Vierailija
10/16 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keskivaikea masennus jonka takia saikulla tälläkin hetkellä. Pienikin askare tuntuu työltä, esim roskat saattavat seistä viikon eteisessä kun en jaksa viedä niitä. Tänään jaksoin imuroida ensimmäistä kertaa kahteen viikkoon, mutta mitään muuta en sitten olekkaan tehnyt paitsi maannut sängyssä. Koitan jaksaa tehdä joka päivä yhden kotityön niin ei ole niin paha.

Vierailija
11/16 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivaikea masennus, enkä jaksa tehdä kotitöitä vaikka asun yksiössä. :( Oikeasti rakastan siisteyttä, mutta kaikki tuntuu tosi isolta hommalta. Lisäksi masennuslääkkeessäni on sivuvaikutuksena kova hikoilu. Jos siis imuroin, niin hikeä tippuu pisaroina lattialle.

Vierailija
12/16 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne. Pyysin frendiä auttamaan, silloin sain itsestäni jotain irti paremmin.

Vierailija
13/16 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain tiskattua kolmen viikon tiskivuoren ja oli vähän aikaa voittajafiilis. Nyt taas ahdistaa kun kaikki muu onkin sitten tekemättä. Ei tähän oikein muuta keinoa ole kuin yrittää ottaa yksi asia kerrallaan. Jos vaikka huomenna saisi ne pyykit koneeseen. Tai ylihuomenna, tai sitä seuraavana päivänä...

Vierailija
14/16 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni Vartiainen voisi olla ratkaisu.

Vierailija
15/16 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama tilanne. Pyysin frendiä auttamaan, silloin sain itsestäni jotain irti paremmin.

Ihanaa jos tuollaisia ystäviä on olemassa!

Minulla ei ole ainuttakaan ystävää. Ainoastaan perheeni (josta olen kyllä todella kiitollinen). He asuvat 200 km:n  päässä ja heillä omat elämät ja kuviot. Ei ole ketään jolta pyytää apua.

Vierailija
16/16 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenni Vartiainen voisi olla ratkaisu.

Oisko sulla sen numeroa/sähköpostia? Voishan sitä tietysti kysäistä. Eikä sen tartteis kaikkea tehdä. Riittäis jos se vaikka tiskais ja pesis pyykit näin ens alkuun.