Onko sokeriarvo 4.6 huolestuttavan alhainen?
Kävin tänään lääkärissä vallan muilla asioilla mutta lääkäri samalla otti verensokeriarvon, joka oli 4.6. Hän sitten sanoi että se on huolestuttavan alhainen ja asiaa pitäisi alkaa tutkia. Olen aina luullut että tuollainen reilu 4 on ihan normaali arvo?
Minulla ei ole diabetestä tai muita sairauksia. Olen normaalipainoinen 29vuotias.
Kommentit (9)
Ihan normaali. Jos menee alle neljä, niin silloin on liian alhainen.
Kävin lääkärissä siis 2pv kestäneen ripulin takia kun tarvitsin sairauslomalapun. Lääkäri halusi "huvikseen" ottaa verikokeita ja sitten järkyttyi tuosta 4.6 arvosta ja sanoi että asiaa pitää tutkia. Olin syönyt 2tuntia ennen kevyehkön aamiaisen.
No ei varmaan sanonut, sillä 4-6 on normaali ja 3 on myös ihan ok.
Normaali on, olet varmaankin kuullut tai ymmärtänyt väärin. Ei hätää.
T. sh
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali. Jos menee alle neljä, niin silloin on liian alhainen.
Onpas outoa sitten mikai hän niin huolissaan oli ja höpötti jatkotoimenpiteistä ja kokeista.
Itse vasta kotona aloin miettimään että hetkinen.. koska jäänyt jo lapsesta päähän koulusta ne viitearvot.
Vierailija kirjoitti:
Normaali on, olet varmaankin kuullut tai ymmärtänyt väärin. Ei hätää.
T. sh
Puoliso oli mukana kun kävin hänen kyydillä lääkärissä ja tuli sitten siihen vastaanotolle odotteleen kun oletin että lappu vaan kirjoitetaan. Hänkin sanoi minulle sitten kotona että miksikäs se lääkäri normaalista arvosta niin oli huolissaan.
Yli 6 on korkea ja alle 4 on matala.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään lääkärissä vallan muilla asioilla mutta lääkäri samalla otti verensokeriarvon, joka oli 4.6. Hän sitten sanoi että se on huolestuttavan alhainen ja asiaa pitäisi alkaa tutkia. Olen aina luullut että tuollainen reilu 4 on ihan normaali arvo?
Minulla ei ole diabetestä tai muita sairauksia. Olen normaalipainoinen 29vuotias.
Yksityisellä? Lisää rahaa turhista tutkimuksista.
No ei todellakaan ole huolestuttavan alhainen. Ole ihan huoletta.