Mihin aikaan miehenne tulee kotiin töistä?
Mun mies tulee vasta 20 maissa usein ja tekee töitä myös viikonloppuisin. Ymmärrän, että yrittäjänä pitää tehdä töitä ja ikävää, koska laman takia huonosti menee silti. Mä joudun tällä hetkellä kantamaan päävastuun elatuksesta. Alkaa vain vähän ärsyttää välillä tehdä kaikki kotityöt yksin. Tosi vähän aikaa iltaisin ennen nukahtamista ja silloinkin mies on aina väsynyt. Onko muilla sama, että menee noin myöhään iltaan ja yhteistä aikaa noin vähän?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies yrittäjä, aamuisin lähtee kuuden maissa, hyvänä iltana tulee kotiin niin, että ehtii nähdä lapset (3kpl) ennen nukkumaanmenoa eli ennen klo 20, useimmiten on klo 21-22, kun tulee kotiin. Joskus pitää sunnuntain vapaata (ehkä pari kertaa kuussa) tai tekee lyhyemmän päivän. Keväästä syksyyn on sesonkiaika, silloin ei välttämättä tule edes nukkumaan kotiin. Tänään ei ole vielä tullut.
Kotityöt ja lastenhoito kokonaan mun vastuulla.
Onko kamalaa olla tyytyväinen, ettei ole yksin samassa tilanteessa?
lähtee aamu viideltä ja tulee ilta kasilta. joskus jos ei ole kauheasti hommaa nii saattaa keskellä päivää käydä kotona. oma ukko on siis myös yrittäjä
Yleensä hän on kotona klo 15. Ihana tulla itse myöhemmin töistä valmiiseen ruokapöytään :)
Lähtee sunnuntai-iltaisin töihin ja tulee perjantai-iltana.
Jos lähtee töistä ajallaan, 15.40 on kotona. Usein menee vähän pitkäksi ja tulee neljän maissa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies yrittäjä, aamuisin lähtee kuuden maissa, hyvänä iltana tulee kotiin niin, että ehtii nähdä lapset (3kpl) ennen nukkumaanmenoa eli ennen klo 20, useimmiten on klo 21-22, kun tulee kotiin. Joskus pitää sunnuntain vapaata (ehkä pari kertaa kuussa) tai tekee lyhyemmän päivän. Keväästä syksyyn on sesonkiaika, silloin ei välttämättä tule edes nukkumaan kotiin. Tänään ei ole vielä tullut.
Onko kamalaa olla tyytyväinen, ettei ole yksin samassa tilanteessa?
Ei ole, eipä tää unelmaa oo mullekaan, mutta ristini oon ottanu, niin ristini kannan...
Mieheni on lähihoitaja palvelutalossa ja iltavuoro loppuu yleensä 00.30. Sen jälkeen käy yleensä parilla kaljalla.
Vierailija kirjoitti:
Kahdelta tai kolmelta, paitsi perjantaisin jo klo 12. Menee töihin 8:aan, 9:ään tai 10:een. Varmaan aika helppo päätellä, mikä on ammatti.
Varmaan sitten bussikuski, kun on niin helppo arvata.
Pyrin itse menemään kymmeneen mennessä nukkumaan ja hyvin harvoin mies on tullut silloin jo kotiin. Hänen luontainen rytmi on myöhempi ja pahimmillaan hän tulee nukkumaan, kun minä olen heräämässä. Hän on periaatteessa päivätyöt, mutta työaika on liukuva ja usein hän menee töihin vasta puolenpäivän jälkeen. Saattaa olla joskus aamuyöhön asti töissä. Kerran heräsin vessaan puoli viideltä ja mies ei ollut vielä kotona. Soitin hänelle töihin ja hän oli siellä ihan virkkuna koodaamassa.
Avioliiton alkuvuosina tämä suretti, mutta nyt olen oppinut etten ota sitä henkilökohtaisesti. Näenhän miehen kuitenkin aamulla kuorsaamassa omassa sängyssään ja sitten viikonloppuna ihan hereilläkin.
Yleensä lähtee töistä neljän aikoihin. Kotimatkalla hake minut töistä, ja usein käydään kahvilassa kotimatkalla. Ihan vaan siksi että saadaan olla hetki ihan rauhassa kahdestaan. Sen jälkeen käydään kaupassa jos tarvitsee.
Viiden-kuuden aikaan tullaan kotiin ja laitetaan ruoka perheelle.
Lapset on jo teinejä, ja ovat vaan tyytyväisiä kun saavat olla vähän aikaa ilman vanhempia kotona :)
Lähtee joka päivä 15.30. Mä taas pääsen joko silloin tai lähden vasta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kahdelta tai kolmelta, paitsi perjantaisin jo klo 12. Menee töihin 8:aan, 9:ään tai 10:een. Varmaan aika helppo päätellä, mikä on ammatti.
No mikä? En mä ainakaan keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä? En mä ainakaan keksinyt.
Ala-asteen opettaja?