Kasvikivun tyyppinen särky jalassa aikuisella. Koko jalkaa särkee
Mistähän voisi olla kyse? Kipu on samanlaista kuin joskus kasvukivussa, tietyntyyppistä särkyä. Eikai aikuisiällä +30v nyt enää mitään kasvukipujakaan ole
Kommentit (11)
Voi olla esim. nestehukkaa tai magnesiumin puutetta.
Metastaasi. Kannattaa tarkastuttaa.
Penikkatauti kai enemmänkin sääressä, nyt särkee lonkasta nilkkaan saakka
Vierailija kirjoitti:
Iskias?
Käsittääkseni iskiaksessa kipu on tosi kovaa, tämä on kuin kasvukipuja olisi. Tai sitten mulla ei ole ikinä kasvukipuja ollutkaan vaan aina tää sama.
Voiko joku puristuksissa oleva hermo tms saada aikaan koko jalan säryn? Ei ole kovaa mutta ärsyttävää kun ei ole mitään yhtä kohtaa mitä särkisi vaan koko jalka
Vierailija kirjoitti:
Penikkatauti kai enemmänkin sääressä, nyt särkee lonkasta nilkkaan saakka
Välilevytyrä. Voitko nostaa selälläsi maaten jalan suorana ylös?
Mä olen 35 ja tehtiin konisaatio kolmisen viikkoa sitten ja sen jälkeen oli hirmu jalkasäryt! Just niinkuin kasvukivut lapsena... Nyt on helpottanut kun syön magnesiumia.
kasvukivut ilmeisesti ovat lähellä "fa cial- kalvoja" esiintyy aikuisilla luiden ja nivelien kohdalla nilkasta ylöspäin ( nilkka, polvi, nivus, pakara ei iskias, lonkka, lapaluun kärki, korvalehden alapuolella. Olen kärsinyt vaivasta kolme vuotta. Eniten vaivasi ontumisesta aiheutuva kipu ikäänkun jalka olisi pudonnut alta..Kohtien voimakas käsittely auttaa. Suomalainen terveydenhoito on ala- arvoista kiersin ortopedejä-tays fysiatria plk fysioterapeutit. Sain hyviä diaknooseja ; katkokäly ja mri-kuvaus, voimattomat lihakset. Minä en ole antanut periksi. Valitin asiasta omalle terveysasemalle tilatakseni lääkärille aikaa. Ei annettu aikaa lääkärille, vaan annettiin aika fysioterapeutille. Hän oli ilmeisesti tutustunut vaivaani, kun hän alkoi välittömästi käsitellä jalkaani. Sain avun julkiselta puolelta, menen vielä toisen kerran nyt saan nostettua toisen jalan toisen päälle. Sain sellaisen käsityksen, että hoito ei kuulu kaikkien taitoihin.
Veritulppa?