Grindata, flowata, raidata?
Mitä IHMETTÄ nuo tarkoittaa? Hitto, että voi ihminen tuntea itsensä vanhaksi, kun ei ymmärrä uusien biisien sanoituksia.
T: N25
Kommentit (65)
No mitäs sitten, kun ollaan fileis?
Tuo on tietyssä alakulttuurissa yleistä sekottaa englantia noin, olen 40v mies ja ymmärsin sanat :)
Vierailija kirjoitti:
No oot kyllä aika käntty jos mä sua 10 vuotta vanhempana tajuan noi. Englannin perusosaaminen on hyvä lähtökohta, skeittitermien tunteminen auttaa myös.
Vai perusosaaminen hyvä lähtökohta, sanoo mummoskeittari. Sulle nauretaan skeittirampeilla senkin seniorilautailija.
grindata - jauhaa (grind) sanatarkasti. Taitaa tulla nettipeleistä joissa se tarkoittaa tylsää toistavaa tekemistä.
raidata - nettipeleissä tarkoittaa jotain ison ryhmän (10-40 osallistujaa) instanssin suorittamista. Mitä muuta voisi tarkoittaa en lähde arvaamaan :)
flowata - flow on mielentila jossa esim. työskentely sujuu vauhdikkaasti ja nopeasti, välttämättä ei edes huomaa mitä ympärillä' tapahtuu kun on niin keskittynyt siihen työhön. Samaan mielentilaan pääsee muutenkin kuin työssä. Mitä se tässä tarkoittaa en ole varma.
t. vanha kääkkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oot kyllä aika käntty jos mä sua 10 vuotta vanhempana tajuan noi. Englannin perusosaaminen on hyvä lähtökohta, skeittitermien tunteminen auttaa myös.
Vai perusosaaminen hyvä lähtökohta, sanoo mummoskeittari. Sulle nauretaan skeittirampeilla senkin seniorilautailija.
Skeneen ei kyllä kuulu naureskella kenellekään, et ole aito skeittari joten älä esitä sellaista.
Näin monta tietäjää paikalla, mutta kukaan ei voi selittää? :D
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä av-palstaa. "Tietoa" kyllä on, mutta sitä ei jaeta.
Mitäs sitten skruudaaminen tarkoittaa?
meillä kuusivuotias umpisuomalainen lapsi treidaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skeneen ei kyllä kuulu naureskella kenellekään, et ole aito skeittari joten älä esitä sellaista.
Skeneen kuuluu ilmeisesti se, että tietoa pantataan ja irvitään niitä, jotka eivät tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat muutaman sanoittajan viimeaikaisia laulunsanoituksia niin epäilisin että nämä ovat ottaneet hyvältä kuulostavat sanat ja käyttäneet niitä sanoituksessa ihan omassa merkityksessään. Vaikea tällaista on ulkopuolisen ruveta täsmälleen selittämään.
En ymmärrä miten joku sekottaa skeittaamisen tohon. Toi enempi tota nettipelisanastoa.
Mä ajattelin et Evelinan "raidaa" on suunnilleen "kiertää yhdessä laajalti bileitä ja luoda hävitystä". "Grindaa ja flowaa" sit "jauhaa ja liehuu""jyystää ja keinuu" tms tanssin lantioliikkeisiin liittyvää. -filologikurppa
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku sekottaa skeittaamisen tohon. Toi enempi tota nettipelisanastoa.
Aivan. Mutta kun skedeskenen edustaja ei vaivautunut kertomaan tietämiään termejä, asia jäänee ikuiseksi mysteeriksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat muutaman sanoittajan viimeaikaisia laulunsanoituksia niin epäilisin että nämä ovat ottaneet hyvältä kuulostavat sanat ja käyttäneet niitä sanoituksessa ihan omassa merkityksessään. Vaikea tällaista on ulkopuolisen ruveta täsmälleen selittämään.
Jos ne on kerran vaikeita selittää ja niillä on omat merkitykset, miksi sitten naureskellaan, kun joku ei niitä merkityksiä tajua?
"Flexata" = "jännittää lihasta esittelytarkoituksessa". "olla fileet" on sit jotain mist en oo ikinä kuullutkaan? - filologikurppa
Grindata nettipelissä: Tappaa samanlaisia mököjä nettipelissä tuntikaupalla, jotta saavuttaa halutun levelin.
Flow nettipelissä: Uppoutua peliin täysillä niin, että unohtaa ajankulun. Flowata verbinä on uusi.
Raidata nettipelissä: Mennä 10-40 hengen ryhmällä taistelemaan pelin voimakkaimpia otuksia vastaan. Kestää usein tuntikausia ja vaatii omistautumista peliin
MUTTA tiedän, myös, että grindata baarissa tarkoittaa, että hinkutetaan itseään vastakkaista sukupuolta vasten tanssilattialla
Flowaamisesta ja raidaamisesta nettipelien ulkopuolella en kyllä tiedä.
Flexaaminen on homopiireissä peräreiän sivelyä pikkurillillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä lähtisin skeittirampille ja olisin seniorilautailija? Ei se että tuntee skeittitermejä tarkoita että osaa skeitata. Osaan mä väritkin mutta en ole taiteilija. Monilla suomiräppisanoilla juuret vaan on skeittaamisen ja lumilautailun maailmasta, koska sieltä on myös monen räppärin juuret.
Ja noiden sanojen suomentaminen riippuu asiayhteydestä. Esim. raidaamisen juuret on tietysti englanninkielessä "ride" -sanassa. Joka voi tarkoittaa autolla ajamista, hevosella ratsastamista, skeittaamista tai vaikka panemista. Slangista ja asiayhteydestä riippuen. Cheek taisi tuota aikoinaan tämän "raidataan" -termin suomeen ja silloin se nimenomaan viittasi seksuaaliseen kanssakäymiseen. "raidataan - okei, sä tarjoot mulle avaimet sun kiesiin, anna mulle aikaa, sä starailet viel siin"
Ja lisätään tähän vielä flexata.
Ap