Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vatsa vois varmaan paremmin kun lakkaisin syömästä kokonaan.

Vierailija
22.03.2016 |

Ikävää olla aina vatsa kipeästi turvoksissa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin! Mitään ei kärsi syödä, kun jo alkaa vatsaa kivistää ja turvottaa.

Vierailija
2/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa viljan syönti kokeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko gluteiinitonta ruokavaliota?

Laktoosi-intoleranssi mulla on mutta tänäänkään en ole laktoosia saanut ja silti aamun hoikka olo on muisto

ap

Vierailija
4/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletk kokeillut ViSibliniä tai vastaavaa? Vois auttaa.

Vierailija
5/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa vaikka aluksi viikko ilman viljaa. Myös maidosta voi kokeeksi luopua hetkeksi. Ja googlatkaa fodmap-dieetti. Itselläni turvotukset ja mahakivut loppuivat lähes kokonaan, kun luovuin vehnän syömisestä. Syön siis edelleen kauraa ja ruista.

Vierailija
6/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laktoosi-intoleranssi mulla on mutta tänäänkään en ole laktoosia saanut ja silti aamun hoikka olo on muisto

ap

Tarkoitin viljatonta.

Vierailija
7/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa ruoansulatusentsyymejä, saa joko luontaistuotekaupoista tai apteekista. Mulla ne selvästi auttaa. 

Vierailija
8/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. On vain kourallinen ruoka-aineita, joita voin syödä ja tietää olevani turvassa. Näitä ovat esimerkiksi basmatiriisi ja pehmeäksi kypsennetty parsakaali. Jos on tiedossa tentti, palaveri tai jokin muu pitkä istunto, syön näitä päivälliseksi edellisenä iltana. Ärtyvä suoli on aina seuranani..

Vierailija
9/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa tosi paljon Somac ja maitohappobekterit. Lisäksi välttelen viljatuotteita.

Vierailija
10/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tarkoitin viljatonta.

Siksi esitinkin tarkentavan kysymyksen kun ihmiset niin helposti sekoittavat =)

Mitä tilalle?

Vierailija
11/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa tosi paljon Somac ja maitohappobekterit. Lisäksi välttelen viljatuotteita.

Eikö Somac ole närästyslääke? Mua ei närästä

Vierailija
12/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei somac kyllä ärtyvään suoleen auta, pikemminkin pahentaa. Mun on pakko sitä aina välillä syödä refluksiin ja suoli kyllä oireilee silloin paljon enemmän. Ja ihmekökään tuo somachan muuttaa vatsan happamuutta. 

Vierailija
13/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tarkoitin viljatonta.

Mitä tilalle?

Vaikea luetella, mitä tilalle. Kaupan hyllythän pursuavat syömistä.

Vierailija
14/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tarkoitin viljatonta.

Mitä tilalle?

Toki pursuaa. Kauhean vaikea keksiä mitä leivän tilalle. Yritin muinoin hyväkarpata mutta eihän siitä mitään tullut kun yritin syödä vaan leivänpäällisiä=) 

Mutta ihan kokeilemisen arvoinen juttu.

ap

Vierailija
15/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tarkoitin viljatonta.

Mitä tilalle?

Toki pursuaa. Kauhean vaikea keksiä mitä leivän tilalle. Yritin muinoin hyväkarpata mutta eihän siitä mitään tullut kun yritin syödä vaan leivänpäällisiä=) 

Mutta ihan kokeilemisen arvoinen juttu.

ap

Niinpä, karpatessa taidetaan syödä muutakin kuin leivänpäällisiä :)

Vierailija
16/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on divertikuloosi ja ärtyvän suolen syndrooma. Aika vähissä on sopiva syötävä... Fodmap-ruokavaliolla olen nyt ollut, mutta moni siihen kuuluva jää divertikuloosin vuoksi pois. Vi-siblin on käytössä, ja lisäksi juon paljon (väh. 3l/päivä) vettä. En ole löytänyt tasapainoa vielä, kipuja ja verenvuotoa on jatkuvasti.

Vierailija
17/17 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsella samatyyppinen vaiva.

Saatiin helpotusta kun jätettiin ruokavaliosta kokonaan pois maito, punainen liha ja pitkälle prosessoidut ruoat. Myös valkoisen vehnän määrää ruokavaliossa rajoitetaan.

Parhaiten pärjää kun syö paljon hedelmiä, kasviksia, täysjyväviljoja ja mahdollisimman yksinkertaisia ruokia. Punaisen lihan tilalla käytetään kalaa ja kanaa ilman mitään marinadeja. Kalsiumia joudutaan antamaan purkista.

Lapsen maha on tutkittu läpikotaisin. On tähystetty ylhäältä ja alhaalta ja koepalat otettu. Ainoa mitä on löytynyt on se, että suoliston tulehdusarvot nousevat todella korkeiksi silloin kun mahakipuja on. Tämä ei näy verikokeissa, pelkästään ulostenäytteessä.

Lääkäriltä saatiin vinkki siitä että maitoproteiini saattaa pahentaa mahavaivoja vaikka allergiatesteissä ei mitään näykään.

Hakemalla ollaan haettu lapselle sopivaa ruokavaliota, ja huomattiin olevamme oikealla tiellä kun vaivat paranivat lomien aikana mutta tulivat takaisin koulun alettua. Siellä maha kipeytyi ruokailun jälkeen, ja se kipu oli niin kovaa että säikäytti opettajan ja terveydenhoitajankin. Tilanne on saatu rauhoittumaan kun koulussa on jätetty lapsen ruoasta pois samat mitkä kotonakin.

Pegorion on yksi mikä auttaa jos on vahingossa syönyt sopimatonta. Se jotenkin tasaa ruoan etenemistä suolistossa. Ummetuslääkkeenä sitä myydään, mutta näyttää auttavan tämmöiseen epämääräiseenkin mahavaivaan. Lasta tutkinut lääkäri sitäkin meille suositteli vaikka ummetuksesta ei meillä ole kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän