Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentomatka lähestyy ja paniikki yltyy :/

Vierailija
21.03.2016 |

Saisinkohan täältä jotain vinkkejä ja "vertaistukee"... Eli viikon päästä ois edessä lentomatka, jota pelkään ihan hullun lailla. Takana tähän mennessä kaks lentomatkaa, jotka oli ihan täyttä helvettiä. En oo koskaan kokenu niin kovaa kipua missään ruumiinosassa kun mitä korvissa tuntu sillon koko lennon ajan. Lisäks se tuska jatku vielä n. 1,5-2 viikkoo lennon jälkeenkin, enkä esim. muutamana seuraavana päivänä voinu ees nousta normaalisti sängystä, kun koski niin kovasti. Pidän omaa kipukynnystä aika korkeena, mutta noitten lentojen aikana itkin tosi paljon, kun teki niin kipeetä.

En ehkä olis näin paniikissa, ellen ois nyt sairastunu sopivasti tässä flunssaan. Oon koko ikäni kärsiny korvatulehduksista- ja muista ongelmista, joten niitä on varmasti luvassa tälläkin kertaa. Ainakin röörit on varmaan tukossa vielä ens viikolla, jos ei muuta. Mitä vinkkejä teillä ois tulevan tuskan helpottamiseen lennolla? Nieleskely, suun aukominen ja purkan syöminen on yhtä tyhjän kanssa. Nyt hankin jo valmiiks nenäsumutetta (joka on jo toki käytössä) ja korvatulpat, jotka lupaa tasata painetta. Silti paniikki on ihan kamala ja pelkään sitä kipuu jo tosi paljon etukäteen. Matkaa en voi siirtää, koskaan oon lähdössä opiskelijavaihtoon.

Apua! :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pyytämässä lääkäriltä jotain rauhoittavaa lentomatkalle. Nousun ja laskun ajan jauha purkkaa.

Vierailija
2/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy pyytämässä lääkäriltä jotain rauhoittavaa lentomatkalle. Nousun ja laskun ajan jauha purkkaa.

Mutta eihän se rauhottava kuitenkaan kipuu vie pois? Purkan jauhaminen ei tosiaan auta mitään, se on jo kokeiltu... Mutta ei kai siitä haittaakaan oo :)

Jotain rauhottumistekniikkaa täytyis varmaan kokeilla. Viime kerralla kun palasin kohteesta takas Suomeen, vatsa oli ihan sekasin koko kentälläoloajan (johtu varmasti jännityksestä), ja kun tuli joku lentoon liittyvä kuulutus (oisko jotain niistä porteista, en muista kovin tarkasti, kun en oo kuuteen vuoteen lentäny), niin silmissä sumeni heti, äänet vaimeni ja korvissa alko jotenkin kohisemaan. Eli oon kyllä aika tehokkaan pelon onnistunu tästä jo kehittämään :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta. Jos kohde on Euroopassa, voisitko mennä bussilla tai junalla? Joillakuilla on tosiaan niin herkät korvat, ettei mikään muu auta kuin lentojen välttäminen. Kysehän ei ole lentopelosta vaan täysin fyysisestä vaivasta.

Vierailija
4/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma lentokoneessa.. Korviin sattuu eniten laskeutuminen ja se kipu on täyttä helvettiä.oma niksini on tähän mennessä ollut reilu annos buranaa juuri ennen laskeutumista ja veden juonti kunnon kulauksin laskun aikana. Lisäksi pidän aina niitä korvatulppia, ne auttaa jonkun verran

Vierailija
5/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineentasaus nenästä kiinni pitäen ja kipulääke?

Vierailija
6/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako nenäkannulla huuhtelu? Suosittelen lääkärillä käyntiä kyllä

Vierailija
7/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lennä.

Tutkituta korvasi erikoislääkärillä. Ehkä korviesi rakenne on sellainen, ettei lentäminen sovi sinulle.

Vierailija
8/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka terapia auttaisi ja tosiaan ne rauhoittavat. Mun pienellä lapsella on tuo sama ongelma mitta silti kestää tuon kovan korvasäryn itkemättä. Sinäkin aikuisena ihmisenä varmaan kestät. Haukottele voimakkaasti niin sillä saa korvat loksahtamaan auki.

Vierailija
9/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röörit tukossa -Duact auttaa. Pyydä lääkäriltä.

Vierailija
10/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lennä.

Tutkituta korvasi erikoislääkärillä. Ehkä korviesi rakenne on sellainen, ettei lentäminen sovi sinulle.

Juuri näin (t. 3)

Vierailija
11/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun korvan rakenne on tosiaan jollain tavalla poikkeeva (mm. siitä johtuu useet korvatulehdukset). Viimeks lentämisen jälkeen kävin lääkärillä, ja hän neuvo välttämään lentämistä, mutta nyt on vaan ajanpuutteen takia pakko tehä niin.

Itkemiselle en voi mitään, koska kipu on yksinkertasestu niin hirvee.

- ap

Vierailija
12/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista lentokorvatulpat, ne toimii loistavasti. Ja jos on korvavaivoja ennestään niin käynti lääkärillä. Mulla oli kerran kunnon tautikierre ennen lentoa niin tärykalvo puhkaistiin uudelleen jotta saatoin lentää.

Vierailija
13/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä vinkkejä lentoyhtiöltä  tai matkatoimistosta.  Tämä on yleinen ongelma erityisesti flunssa-aikaan, joten luulisi, että heillä on joitain lievennyskeinoja. Minulla on auttanut purkan jauhaminen, haukottelu ja nieleminen sekä se, että pitää korvakäytävät auki.

Vierailija
14/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös korvat kipeytyvät helposti laskeutuessa, vaikkakaan eivät yhtä pahasti kuin ap:llä. Parhaiten minulla auttaa se, että otan maksimiannoksen Nasolinia molempiin sieraimiin noin puoli tuntia ennen laskeutumisen aloittamista. Paineen tasauksessa toimii minulla parhaiten eräältä sukeltajalta oppimani liike, jossa alaleukaa liikutellaan edestakaisin sivusuunnassa.

Mutta ei näistäkään ole paljon hyötyä silloin, jos on kunnon nuha tai flunssa päällä. Silloin laskeutuminen on tosiaan yhtä helvettiä ja kipu jatkuu vielä pitkään sen jälkeen.

Vierailija
15/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran vastaava kokemus. Se johtui siitä että oli nuha ja flunssa. Terveenä lentäessä ei ole niin korviin sattunut.

Vierailija
16/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee lentäessä aina ihan helvetillinen migreeni ja olis ens kuussa lähtö Italiaan... jipjei, panikoin jo nyt. Ja siis työn takia menossa.

Vierailija
17/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille laitetaan putket korviin. Olisikohan sellaisista sinulle apua?

Vierailija
18/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duactia, nenäsumutetta, kipulääkettä etukäteen ja ne tulpat. Vesipullo, josta hörpit nousun ja laskun aikana.

Vierailija
19/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Ajattelin, että voisin huomenna soittaa yths:lle ja kysellä vähän, mitä kannattais tehä. Toivon, että ees sit lennon jälkeistä kipuu vois jotenkin tehokkaasti lievittää (särkylääkkeitä kulu sillon viimeks reilusti mutta kyllä silti sattu kovasti :/)

Ap

Vierailija
20/21 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa se että laittaa korville mukit, joissa on sisällä märkä käsipaperi. Näyttää tyhmältä juu, mutta toimii 😊 Sain vinkin aikanaan lentoemännältä ja lennolla oon sit emännältä pyytänyt ko. Mukit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi