Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän järkeä minun on oikeastaan edes opiskella lähihoitajaksi näin aikuisiällä? Kukaan ei tule koskaan arvostamaan koulutustani, vaan saan aina osakseni vähättelyä.

Vierailija
20.03.2016 |

Työelämässäkin olen laiska paska, koska olen vain lähihoitaja. Tulen aina olemaan se tyhmä ja yksinkertainen lihava tupakoiva lähäri, jolla ei aivokapasiteetti riittänyt parempaan kouluun. Tulen aina olemaan se ylityöllistetty lähäri, joka on niin laiska ja typerä ettei selviä yksinkertaisista töistään. Sillä tule ikinä olemaan väliä, että valmistuttuani saisin tehdä unelmieni työtä. Koska eihän kukaan halua opiskella lähihoitajaksi, sinnehän menee vain avohoitopotilaat ja alkoholistit kuluttamaan aikaa. Ehkä siis vain lopetan koulun ja alan nostaa työttömyysetuutta, koska "työnhakijanakin" minua arvostettaisiin enemmän.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti muiden mielipiteitä. Tiedätkö mitä meistä humanisteista puhutaan? Hyödyttömiä paskoja mekin joidenkin mielestä ollaan, mutta mulle riittää, että tiedän ITSE koulutukseni arvon. Pyri samaan.

Vierailija
2/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välität noin paljon muiden mielipiteistä? Varsinkin kun nykyään arvostetaan eniten sitä että on edes jotain töitä. Vauva palstan kahelit erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi välität noin paljon muiden mielipiteistä? Varsinkin kun nykyään arvostetaan eniten sitä että on edes jotain töitä. Vauva palstan kahelit erikseen.

En ole ennen välittänytkään, mutta olen niiiiiiin kyllästynyt selittelemään esimerkiksi sitä, miksi opiskelen lähihoitajaksi vaikka olen käynyt lukion. "Ai jaa miten sinä lähihoitajaksi sitten, eikö sairaanhoitajaksi olisi mielummin kannattanut opiskella kun olet lukionkin käynyt?" Ja vielä useammin kuultu: "aijaa, etkö pääsyt sairaanhoitajaksi opiskelemaan?". Tai esittämään iloista, kun harjoittelupaikassa kohdellaan "vain lähäriopiskelijana", jolle pitää näyttää miten päin vaippa kuuluu lapsella laittaa, vaikka olet juuri aiemmin sanonut että osaat vaihtaa vaipan koska sinulla on omia lapsia. Tuo nyt oli vain yksi esimerkki joka ensimmäisenä tuli mieleen. En minä oikeasti tuota koulua lopeta, mutta olen vain NIIIIINNNN kyllästynyt.

Vierailija
4/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työn ensisijainen tarkoitus ole elättää itsensä?

Vierailija
5/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma työpaikka ja tärkeää työtä - siinä kaksi syytä, miksi alkaisin lähihoitajaksi. Jätä negatiiviset kommentit omaan arvoonsa, ne kertovat enemmän sanojastaan. Alasta riippumatta niitä saa aina kuulla.. /: Lähihoitajat eivät todellakaan ole vain lähihoitajia.

Vierailija
6/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on just sitä mitä ajattelee itsensä olevan. Älä nyt herranjumala ala ajattelemaan noin miten luulet muiden lähihoitajista ajattelevan, vaan nauti siitä että pääset opiskelemaan siihen ammattiin mihin haluat! Ole ylpeä itsestäsi ja opinnoistasi, älä siis vähättele itseäsi ja mieti muiden mielipidettä liiaksi.

Vierailija
7/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti sinua kukaan arvosta kun et kerran itse itseäsi arvosta. Tilanteen ollessa tuo on sinun turha yleensäkään tehdä yhtään mitään. Onneksi en ole sinunlainen.

Vierailija
8/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti sinua kukaan arvosta kun et kerran itse itseäsi arvosta. Tilanteen ollessa tuo on sinun turha yleensäkään tehdä yhtään mitään. Onneksi en ole sinunlainen.

Onneksi osaan sentään lukea, toisin kuin sinä.

Vierailija
9/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistun tänä keväänä lähihoitajaksi. Takana lukio ja amk sekä vähän yliopisto-opintoja... Opinnot tosiaan loppusuoralla ja unelmien kesätyöpaikka odottamassa hoitoalalla. Onnellisempi en voisi tällä hetkellä olla. Viimeinkin pääseen tekemään sitä, mikä kiinnostaa. Arvostan tulevaa ammattiani suuresti. Vähät välitän muiden mielipiteistä, pääasia, että itse voi sanoa nauttivansa työstään.

Vierailija
10/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ennen välittänytkään, mutta olen niiiiiiin kyllästynyt selittelemään esimerkiksi sitä, miksi opiskelen lähihoitajaksi vaikka olen käynyt lukion. "Ai jaa miten sinä lähihoitajaksi sitten, eikö sairaanhoitajaksi olisi mielummin kannattanut opiskella kun olet lukionkin käynyt?" Ja vielä useammin kuultu: "aijaa, etkö pääsyt sairaanhoitajaksi opiskelemaan?". Tai esittämään iloista, kun harjoittelupaikassa kohdellaan "vain lähäriopiskelijana", jolle pitää näyttää miten päin vaippa kuuluu lapsella laittaa, vaikka olet juuri aiemmin sanonut että osaat vaihtaa vaipan koska sinulla on omia lapsia. Tuo nyt oli vain yksi esimerkki joka ensimmäisenä tuli mieleen. En minä oikeasti tuota koulua lopeta, mutta olen vain NIIIIINNNN kyllästynyt.

Kun on käynyt lukion niin ei ole mitään järkeä opiskella lähihoitajaksi. Pitää mennä suoraan opiskelemaan sairaanhoitajaksi.

Vierailija
11/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähihoitajan työ sulje mitään ovia mutta saat melko varman toimeentulon.

Vierailija
12/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on käynyt lukion niin ei ole mitään järkeä opiskella lähihoitajaksi. Pitää mennä suoraan opiskelemaan sairaanhoitajaksi.

Entä jos ei ole käynyt lukiota huippuarvosanoilla?

Vierailija
13/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan duunareihin suhtaudutaan. Vähintäänkin alentuvaa asennetta ja vaivoin kätkettyä helveksuntaa.

Vierailija
14/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muodostaa käsitystä arvostuksesta vauvapalstan perusteella. Itse arvostan ihmisen omaa myönteistä asennetta omaan työhönsä ja tekemiseen.

Vierailija
15/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan tutkinto ei pätevöitä useimpiin niihin töihin tai edes työpaikkoihin, missä lähihoitaja voi työskennellä. Vaikka lasten päivähoitoon ei sairaanhoitajalla ole sen kummempaa pätevyyttä kuin kenellä tahansa kadun tallaajalla.

Vierailija
16/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä riittää lähäreille eikä palkka oo huono. Teette tosi arvokasta työtä! Arvosta itseäsi ja duuniasi! Tuttavapiirissäni useat ovat aikuisina ruvennut lähihoitajaksi, ja työtä riittää, ite oon työtön catering-alan ihminen.

Vierailija
17/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Sinäpä sen sanoit, en olekaan ennen kuullut.

Vierailija
18/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuisiällä opiskellut lähäriksi ja olen ylpeä sellainen. En missään nimessä koe olevani vain lähäri. Paljon riippuu myös omasta asenteesta, voi olla ammattiylpeä tai sitten kuunnella typeriä kommentteja ja tuntea huonommuutta. 

Vierailija
19/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä opiskelemaan sitä mikä kiinnostaa muiden vähättelyistä huolimatta. Yhdessä me lähihoitajat voidaan murtaa ennakkoluulot, ei kaikki todellakaan ole tyhmiä ja patalaiskoja vätyksiä.

Ja lähihoitajat ei ole vain niissä perinteisissä töissä vanhusten parissa.

Vierailija
20/85 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja alkaa olemaan sellainen väliinputoaja ammatti. Lääkärit tekee diagnoosit,antaa hoito-ohjeet,lähärit tekee perushoitotyöt ja lisääntyvässä määrin jo ihan lääkehommatkin. Sairaanhoitajille jää paperihommat ja kaikki se mitä Lääkärit/Lähärit ei tee.