Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketuttaa kun vauva tuhoaa kaikki tavarat ja huonekalut

Vierailija
20.03.2016 |

Pinnasängystä saanu kunnon lastun irti ja hampaanjälkiä paljon, ruokapöydässä myös paljon hampaanjälkiä niin että pinnoite kärsinyt, tänään kolmeen 20v vanhaan tunnearvokkaaseen kirjaan saanu kunnon palaset irti sillä välin kun kävin vessassa. Hän on nyt 1v niin en haluu ees tietää mitä tosta uhmasta tulee kun telkkarit lentää ja kirjahyllyn lasi rikotaan. Miksei toi muksu olis voinu pysyy vauva ja pikkulapsiajan mahassa?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, meilläkin on pinnasänky karmea. Pöytää en ole antanu purra, syöttötuoliin on kerenny pienen naarmun tekemään. Sohvapöytää koittanut purra ja sohvaa, onneksi olen ollu näkemässä. Irtotavarat onkin sitten kaapeissa korkealla ettei poika pääse käsiksi.

Vierailija
2/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koita järjestää sille jotain muuta puuhaa ja luvallista pureskeltavaa, äläkä jätä vahtimatta, ettei pääse tuhoja tekemään. Ei se itsekseen opi olemaan tuhoamatta, sun pitää opettaa ja kertoa, että ei näin. Olisiko lapsi vähän pitkästynyt, kun on noin tuhovoimainen? Meillä aika vilkas lapsi, nyt 2,5v jo, ja kyllä se keksii tekemistä itse, ellei sille neuvo jotain järkevää ja sallittua puuhaa, ei lapsi pidä sitä tuhoamista ilkeilynä, se on puuhaa siinä missä leikkikin. Pureskelu voi liittyä siihen että tutustuu ympäristöön suullaan, voi olla hampaita tulossa että kutittaa ikeniä ja toisaalta hoksannut, että näillä hampaillahan saa vaikka kalusteista paloja irti.. Kannattaa pelastaa kirjat yms tärkeämmät kyllä lapsen ulottumattomiin suosiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset on vähän niin kuin koiranpentuja. 💜 Meidän nuorimmalla pojalla oli tapana kontata pöydän alla ja purra meitä istujia varpaista! 😊 Nyt tuotakin aikaa ikävä. Anna jotain sallittua vaaratonta pureksittavaa.

Vierailija
4/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on kaverin purulelu? Banaani pakkaseen tai jotain muuta järsittävää. 

Vierailija
5/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on kaverin purulelu? Banaani pakkaseen tai jotain muuta järsittävää. 

Meillä toimii kokonainen kurkku, tosin paloja on sitten joka paikassa.

Mua taas ärsyttää kun lapsi opettelee itse syömään ja keitiössä joka paikka on ruuassa.

Vierailija
6/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puruleluja on lelukopat täys ja yleensä niihin tyytyykin ja muihin leluihin. Pöydän ja tuolien järjestystä muutettu niin, että hänen on mahdotonta purra enää pöytää. Tv-tason ovet kekannu pari päivää sitten vasta, kun ovet ovat ilman vetimiä ja siellä oli nämä kirjat. Ihme besserwisser vastauksia taas, kun en mä tälläkertaa kysyny kumminkaan päivänselviä asioita. Otan yhteyttä toki vauvapalstaan uudelleen jos aivokapasiteetti alkaa sulamaan olemattomuuksiin. -ap

7/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano EI. Toista EI.

Vierailija
8/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö järsi ikkunalaudan reunasta laasteja. Oisko ollu joku kalkinpuutos? :-D Laitettiin myöhemmin siihen nätit mosaiikkilaatat päälle, ihan hieno tuli!

Vierailija
9/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö numero 1, jos/kun et ehdi pitää pilttiä silmällä 24/7 niin nosta tunnearvoa sisältävät tai vaaralliset esineet/aineet pois piltin ulottuvilta. Kodin pesuaineet ovat vaarallisia ja ne kannattaa laittaa yläkaappiin.

Onko lapsella purulelua käytössä jota voi järsiä?

Meillä ruokailupöydän päässä pieniä koloja, joita lapsen lusikan paukutus pöytään aiheutti. Jos olisin ymmärtänyt ajoissa laittaa jonkun suojan lapsen kohtaan niin koloilta olisi vältytty.

Vierailija
10/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kaikki tärkeemmät tavarat ja esineet ylemmäksi,

ei voi olettaa että 1 v. ymmärtäisi vielä . Laita esim. kauhoja ja muita keittiövälineitä

johonkin alakaappiin mitä on sitten  luvallista tyhjentää ja koluta.

Vierailija
11/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Sano EI. Toista EI.

Hitto tästähän se sitten kiikastikin, kun olen aina huutanu "OH, YES!!" ja halinu ja pusutellu heti perään. -ap

Vierailija
12/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti kaikki tärkeemmät tavarat ja esineet ylemmäksi,

ei voi olettaa että 1 v. ymmärtäisi vielä . Laita esim. kauhoja ja muita keittiövälineitä

johonkin alakaappiin mitä on sitten  luvallista tyhjentää ja koluta.

Meillä tehtiin juuri näin, vauva tyhjensi luvallisen alalaatikon päivän mittaan ja minä täytin sen illalla. Jatkuva projekti jonkin aikaa 😊

Vierailija
13/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14 kirjoitti:

Sano EI. Toista EI.

Hitto tästähän se sitten kiikastikin, kun olen aina huutanu "OH, YES!!" ja halinu ja pusutellu heti perään. -ap

Saatko nukuttua liian vähän ja hoidat lapsen yksin, vai mikä vituttaa?

Vierailija
14/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Sano EI. Toista EI.

Tää on varmaan jonkun lapsettoman neuvo, joka ei tiedä lapsista mitään....

Vierailija
15/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
16/115 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14 kirjoitti:

Sano EI. Toista EI.

Saatko nukuttua liian vähän ja hoidat lapsen yksin, vai mikä vituttaa?

Oikein ja oikein, lisää profilointia? -ap

Vierailija
17/115 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan tähän aiheeseen. Ymmärrän hyvin ap:n turhautumisen. Minulla on kohta vuoden ikäinen, joka myös tuhoaa meillä pureskellen kaiken. Huonekalut, lelut, kirjat...aivan kaiken. Meillä on puruleluja, kaikkiin laatikoihin joihin pääsee käsiksi on laitettu muovikippoja, keittiövälineitä, puisia esineitä joita saa vapaasti pureskella. On annettu porkkanaa, kuivaa korppua ja yritetty kaikki mahdollinen. Onneksi poika ei ihmisiä pure. Mutta harmittaa todella, kun kaikkia huonekaluja ja tavaroita ei mitenkään voi siirtää lapsen ulottomattomiin ja toinen saa niistä tuhottua maalipinnat ja aivan tikkuja ja lastuja saa irti. Betoniportaitakin puree. Ja kyllä meillä kielletään. Ja vahdin lähes tauotta. Myös lapsen kanssa leikitään. Ja kirjoja myös hänen kanssaan luetaan. Omat kirjansa on ihan pureskellut vaikka ne kontaktimuovilla päällystin. On keinot vähissä ja harmittaa, kun arvokkaitakin tavaroita ja huonekaluja menee pilalle. Ei tilanteeseen auta kenenkään kommentit, että kielläthän tai saako lapsi monipuolista ruokaa tai turhautuuko.

Vierailija
18/115 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsiportteja käytössä? Niihin kannattaa satsata, varsinkin sitten, kun lapsi tuosta kasvaa (jos on vieläkin täystuhon vikaa). Jos puremisvaihe ei mene ohi, isommillekin lapsille on saatavilla puremisvälineitä esim. aistituotteiden verkkokaupasta.

Ihmiset, jotka kuvittelevat, että "ei" riittää... No, he eivät ole tavanneet vilkkaampia lapsia. Mun esikoisen kohdalla tosiaan riitti ei. Kuopuksen kohdalla tilanne oli toinen, ja on edelleen (lapsi on 4-v.). Kuopus on toisaalta aivan todella kiltti, herttainen ja kohtelias lapsi. Hän on aina ystävällinen kaikille, päiväkodista tulee aina pelkkää positiivista kommenttia (on siellä selvästi vieraskoreampi). Mutta hänellä on yksinkertaisesti vaistot pinnassa. Pienempänä se oli heittäminen, nyt isompana se on hyppiminen ja juokseminen. Kun kotona pyytää kuopusta vaikkapa pukemaan, yleensä reaktiona on juokseminen karkuun. Ei ilkeässä mielessä, jalat vain vievät. Lapsi on usein vilpittömän pahoillaan käytöksestään ja syyttelee itseään ("minä kasvan kotona tyhmäksi"), mutta ei todella voi mitään impulsseilleen. Onneksi sentään tuota tavaroiden puremista kesti vain hetken.

Vierailija
19/115 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytke se kiinni siksi aikaa, kun olet esim. vessassa tai suihkussa.

Vierailija
20/115 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänköhän enää leikkikehiä? Muistan omasta lapsuudesta, että pikkusisaruksellani oli sellainen käytössä, silloin kun äiti ei kerennyt pitää silmällä (vessassa käynnin tms ahan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän