Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä helvetin oikeudella noita susia kaadetaan heti, jos liikkuvat vähänkään ihmisasutuksen lähellä??

Vierailija
19.03.2016 |

Vituttaa niin saatanasti tuo touhu. Miksi ihminen kuvittelee olevansa joku helvetin ylijumala, joka voi päättää luonnon eläinten asioista?? Susi kuuluu luontoon, se on sen aluetta. Ja jos susi liikkuu ihmisasutuksen liepeillä, niin ihmiset on ihan vitun paniikissa heti ja sitten se susi ammutaan. Miksi?? Helvetin harvoin ne käy ihmisten kimppuun.

Koiriahan ne on syöneet, mutta sekin on pässinpää omistajien oma vika, kun jättävät koiriaan esim. ulos häkkiin alueilla, joissa susia esiintyy. Ja metsästäjät, jotka käyttävät koiria mm. hirvijahdissa, niin tietävät, ainakin pitäisi tietää ja hyväksyä se asia, että se sun hanipuppeli koirasi voi kuolla, jos sattuu suden kohtaamaan.

Susi pelkää ihmistä, vaikka poikkeustapauksiakin on. Susi harvoin tulee ihmisen lähelle ja mua säälittää, kun varmasti susikin on ihmeissään ja peloissaan kun sattuu ihmisasutukselle tulemaan. Varmasti sekin haluaisi pois, takaisin metsään ja elää rauhassa, mutta ei vittu, ihminen päättääkin vaan ampua sen, sen sijaan, että se ennemmin häädettäisiin pois tai annettais jumalauta vaan olla rauhassa, kyllä ne sudet ite lähtee pois ajan kanssa.

Oon nähny suden luonnossa valehtelematta ainakin 20 kertaa, asun Venäjän rajan tuntumassa, syrjässä. En oo koskaan pelänny susia, enkä pelkää.

Susi on hieno eläin ja käsittämättömän kaunis luontokappale. Arvostan susia enemmän kuin ihmisiä.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla elikot saisi raivata ihmiset omalta reviiriltään, mut ainiijoo mehän omistettiinkin tää planeetta.

Vierailija
42/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloituksen kirjoitti Kukka-maaria Helsingistä. "Kun ei ne minua haittaa!!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, loistava kirjoitus, olen samaa mieltä!

Vierailija
44/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tiedän itseni lisäksi monia, jotka ovat nykyään ihan hiljaa jos sattuu näkymään susia "lähellä asutusta". Lahtaajat ovat nimittäin heti vaatimassa  tappolupaa. Kuitenkin meilläkinpäin on kylät autioituneet siihen malliin että suurin osa taloista on tyhjillään. Mistä se susi voi tietää että nyt sattuukin olemaan kesämökillä kävijöitä ja pitäisi kiertää viiden kilsan päästä? Omasta kokemuksesta kumminkin tiedän että niille tulee kiire karkuun jos jotain ihmiseen viittaavaa huomaavat.

http://www.lansi-uusimaa.fi/artikkeli/580605-karjaalaisnainen-kaksi-sut…

Susi on viisas eläin, ei se ihmistä pelkää, kun oppii että sitä ei tarvi pelätä.

Vierailija
45/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvemman oikeudella. Kaikki oikeus perustuu vahvemman oikeuteen. Jos oikeudella ei ole väkivaltakoneistoa takanaan, se on vain turhaa höpinää.

Vierailija
46/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei susien takia ole ihmistä kuollut aikoihin. Se johtuu siitä että nykyään susia on vähemmän kuin ennen. Jos susia olisi yhtä paljon kuin aikoinaan niin kyllä: susien takia pääsisivät ihmiset hengestään. Vrt. aikoihin ennen kuin susia kaadettiin.

Vierailija
47/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä lailla elikot saisi raivata ihmiset omalta reviiriltään, mut ainiijoo mehän omistettiinkin tää planeetta.

Jos eläimet tähän pystyisivät ja osaisivat ajatella monimutkaisia kokonaisuuksia kuten ihminen, ne varmaan niin tekisivätkin.

Vierailija
48/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on näin että maalla susien kanssa asuvat eivät niistä tykkää, mutta urbaanissa kaupunkiympäristössä asuvat tykkää susista? Miksi susien tykkääjät ei muuta susialueelle?!?

Vierailija
49/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos sua ei pedot pelota. Ajankysymys milloin nappaavat ihmisiäkin, mutta se tuskin kaltaisiasi kiinnostaa, vai?

Kuka käskee asumaan jossain h.... korvessa? Ai niin kun tontin saa halvemmalla metsän reunasta.

Vierailija
50/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mussukka kirjoitti:

Mietin kesällä Hämeenlinnan kaupungilla koikkaloinnutta hirveä. Miksi se piti tappaa?

Hän oli eksynyt omasta elinpiiristään ja oho ja luodilla selvittiin. Rauhotus olisi varmasti jelpannut ja takaisin luontoon.

Toisinaan nuo karhut jotka poikasineen käy roskiksilla herkuttelemassa. Kattokaas youtubesta miten Alaskassa niistä selvitään.

Mä etelän kaupunkilaisena juttelin itärajalla asuvan tyypin kanssa. Ja hänen mielensä oli iso vaara, että kun lapset joutuvat kävelemään 20 kilsaa kouluun, niin pakkohan niille on antaa joku ase, että osaavat tappaa uhkaavan eläimen.

Tuo oli siis susivaara keskustelu. Se ja sama mitä mä perustelin, niin kaupunkilainen ei voi ymmärtää todellista uhkaa lapsille ja tuotantoeläimille.

Niinkuin tuolla ylemmässä linkissä oli, niin susi on viimeksi käynyt ja tappanut ihmisen 1800-luvulla. Lemmikki kalkkunakin on ollut kiukkusempi.

Ei ne missään kävele 20km kouluun, koulukyyti on yhteiskunnan puolesta.

Vierailija
51/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Mutta sekin vaihtoehto pitää ottaa huomioon, että kun susi enemmän ja enemmän tulee ihmisasutuksen lähettyville, oppii pelkäämään vähemmän ja vähemmän ja kun taas tulee jälkikasvua, on jälkikasvu taas kesympää. 

Vierailija
52/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV - MAMMA kirjoitti:

Mihin teitä ihmisvihaajia tarvitaan?

Suomessa pärjättiin hienosti ilman susia kymmeniä vuosia, mihin niitäkään nyt tarvitaan?

Susia on ollut koko ajan, myöskin aikana jonka te hysteerikot kuvittelette olleen sudeton (niitä nähtiin kyllä mm tällä suunnalla, mutta jo silloin niitä haluttiin suojella verenhimoisilta metsästäjiltä).

Vierailija
53/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia kaikki susihysteerikot. Koskahan syyttävät sutta esim työttömyydestä ja sotesta.

Minä olen ikäni liikkunu metsissä, eikä koskaan ole tullut mieleenkään että susi hyökkäisi päälle. Minä kun olen ottanut vähän selvää suomalaisista villieläimistä ja tiedän miten ne oikeasti käyttäytyvät, ja jättänyt ne punahilkkasadut vähemmälle.

Susi on upea eläin, niitä pitäisi täällä olla paljon enemmän, laumoille pitäisi antaa rauha elää. Tyhmät metsästäjät ampuvat laumasta alfan, ja ihmettelevät kun orvoksi jääneet ajautuu etsimään ruokaa taajamasta. Äly hoi älä jätä, 

Susi on laumaeläin, niin kuin ihminenkin, kun tapat tärkeän perheenjäsenen, muut surevat ja ovat hukassa pitkän aikaa, voi olla että perhe hajoaa kokonaan ja sitten orvot jolkottavat hukassa miten selvitä elämässä. Ei ne silti nikopettereitä syö, jumalauta. 

katselkaa vähemmän ihmissusielokuvia tai menkää vaikka terapiaan, jos olette noin luonnosta vieraantuneet. Ei hysteerikkojen ja vellihousumetsätäjien takia hävitetä ekosysteemille tärkeää avainlajia, se on saatana varma. vinkukaa minkä vingutte, tässä ei ole  kermaperseistänne kyse.

Vierailija
54/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Muakin niin suututtaa, että ihminen luulee olevansa ainoa laji tässä maailmassa ja kokee oikeudekseen raivata kaiken muun elävän pois tieltään. Millä helvetin oikeudella? Eläimet olivat täällä ennen meitä, me ihmiset itse olemme raivanneet metsiä ja pilanneet luontoa ja valloittaneet eläinten luonnollisia elinalueita. Sitten itketään kun eläin toimii vaistojensa varassa ja kulkee vapaana luonnossa ja vahingossa eksyy liian lähelle asutusta. Miksi? No koska asutus on rakennettu niiden luonnollisen elinympäristön päälle. Idiootit.

Vierailija
55/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on näin että maalla susien kanssa asuvat eivät niistä tykkää, mutta urbaanissa kaupunkiympäristössä asuvat tykkää susista? Miksi susien tykkääjät ei muuta susialueelle?!?

mitä? asun susireviirillä eikä ole mitään susia vastaan. tätä vonkunaa kuulee että vaan Hesassa tykätään susista, täyttä soopaa alusta loppuun. eikö susivihaaja enää muuta keksi, tätä on nyt kuunneltu kymmenen vuotta 8varmaan kauemmiki, mutta sillon minä kiinnostuin asiasta ku alko susiviha vituttamaan).

susista tykätään kautta Suomen, mutta vihahuutajat ne vaan hokee mantrojaan netissä ja järjestää "susi-iltoja" joissa susi maalataan joksikin saatanan kätyriksi jolla on pahat mielessä. ihan mielisairasta porukkaa tuo sakki, olen käyny kerrän tuollases susi-illassa ja voin sanoa että pöpilästäkin löytyy terveempiä ihmisiä.

Vierailija
56/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen kuvittelee olevansa joku helvetin ylijumala,

Kuvittelee? Kyllä ne sudet pistävät vastaan, jos pystyvät. Eivät pysty.

joka voi päättää luonnon eläinten asioista??

Mitäs luulet suden päättävän sun kohtalostasi, jos se saisi valita?

Tietenkin ihmiset muokkaavat elinympäristöstään itsellensä sopivan. Ei ole mitään universaalia moraalikoodistoa, jonka perusteella näin ei voisi tehdä. En mä ainakaan kaipaa sutta takapihalleni.

Susi kuuluu luontoon,

Eikä kuulu. Ei yksikään luontokappale kuulu minnekään. Sudet ovat luonnossa, koska eivät osaa kaupunkiakaan rakentaa.

se on sen aluetta.

Missä näin on määritelty ja millä perusteella?

Ja jos susi liikkuu ihmisasutuksen liepeillä, niin ihmiset on ihan vitun paniikissa heti ja sitten se susi ammutaan. Miksi?? Helvetin harvoin ne käy ihmisten kimppuun.

Mulle riittää, että käy edes kerran.

Vierailija
57/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sudet tulee lähelle pihapiiriä, tulee ne saada lopettaa surutta. Parasta luonnonsuojelua on, että kannat ovat kurissa niin ettei sudet majaile omenapuiden alla! Ja ne jotka vaahtoavat, että pakkoko susien reviirillä on asua, niin myös Helsinki on entistä susien elinpiiriä eli v..tuun kaikki ihmiset suomesta tuolla logiikalla! Niin ja olen tutkinut suurpetoja jo lähes 20 vuotta.

Vierailija
58/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla ja arvostan susia paljon enemmän kuin huvimetsästäjiä.

Vierailija
59/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap ja muut järkevät ketjussa. 

Vierailija
60/89 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi hakea kaatolupaa Mikael Penttilälle, kun se seuraavan kerran liikkuu ihmisasutuksen lähellä?