Mitä saisit kaupasta, jos sieltä poistettaisi kaikki keinotekoinen ruoka?
Kommentit (16)
Kaupasta saisi maitoa, leipä, jauhoja, vihanneksi, juureksia, lihaa, kalaa, kanaa, hedelmiä, marjoja...
En mitään. Kaikki olisi kasvatettava itse.
lähdevesi
itse asiassa vihannekset ja hedelmätkin ovat keinotekoisia, ei niitä luonnosta löydy vaan ovat pitkän jalostuksen (eräs geenimanipuloinnin muoto) tuloksia.
Mikä on keinotekoista? Eipä muuttuisi ruokavalio kovinkaan paljon, ainoastaan eväinä varalla töissä pitämäni pussikeitot ja satunnaiset einekset mökkireissuilla jäisi pois. Suurin muutos olisi leipäpuolella, mikä niistä sitten on keinotekoista?
Luomutuotteita ;)
Niin ainakin haluan olettaa ;D
Kaikkea, mitä normaalistikin syön.
Aika lailla kaikkea sitä, mitä nytkin.
Saisin kyllä kaiken, mitä nytkin ostan. Tosin kauppa olisi varmasti ainakin sata kertaa pienempi.
Nykyisistä ruuista saisin kaiken. Okei, herkkuja en (jäätelö ja sipsut) mutta ruokaostokset teen nykyiselläänkin ostaen mahdollisimman vähän prosessoituja tuotteit (hevi-osasto, pähkinät, siemenet, pavut, joskus kalaa tai lihaa)
Ei vaikuttaisi meidän ruokiin mitenkään kun kaikki tehdään itse tuoreista raaka-aineista. Leipää tulee joskus ostettua valmiina
Mikä on keinotekoinen ruoka? Saisin kasvikset ja linssit ja hedelmät ja sellaiset mitä syön muutenkin. Onko tofu tai tomaattimurska keinotekoista?
Minun mielestä hedelmät, viljat, muu kuin villieläinten liha yms. on "keinotekoista", ihmisen jalostuksen tulosta, joten ostaisin kaupasta ei-keinotekoisia metsämarjoja, riistalihaa, suomalaista ei-kasvatettua kalaa ja pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on keinotekoinen ruoka? Saisin kasvikset ja linssit ja hedelmät ja sellaiset mitä syön muutenkin. Onko tofu tai tomaattimurska keinotekoista?
Ei kun tofu kasvaa kyllä ihan puussa.
Voisit kyllä ap määäritellä sen keinotekoisen.
Vihanneksia, hedelmiä, lihaa, kalaa, linssejä, papuja, pähkinöitä.
Onko pastöroitu ja homogenoitu maito, leipä, juusto tai kauraryynit keinotekoisia?