Unelma-asunto!!
Asutaan vuokralla ja oli tarkoitus kesällä ihan kunnolla alkaa katselemaan myytäviä omakotitaloja. Olen varmaan 2 vuotta jo etuoven sivuja selaillut muutaman kerran kuukaudessa ja aina kun joku on miellyttänyt itseä, niin se ei ole ollut miehen makuun. Nyt kävi niin että tuli sellainen niin unelmien täyttymys myyntiin kuin vain olla ja voi, sekä minä että mies rakastuttiin siihen ihan täysin ja varattiin eka asuntonäyttö. Talo ja piha ja kaikki, ihan täydellistä, jopa hinta!
Soitettiin illalla välittäjälle ja sanottiin, että ollaan valmiita maksamaan pyyntihinta ihan sellaisenaan, mutta meillä ei ole vielä lainalupausta... ollaan vasta maanantaina menossa pankkiin keskustelemaan lainasta. Sanottiin, että myyjä tottakai myy meille, mutta ei voi varata kun ei ole laina selvillä ja sitä on muutkin menossa katsomaan. Meillä on kuitenkin vanhemmat lupautuneet takaamaan ja molemmat ollaan vakituisissa töissä ja hintapyyntö varmasti meidän tuloihin nähden täysin sopiva.
Mulla on kuitekin ihan hirvee stressi päällä, pelottaa ja itkettää eikä tuu ees kunnolla nukutuksi kun aattelen, että jos joku muu tuon saa ennen ku pankin kanssa on sovittu :( Meille eka asuntolaina kyseessä niin en yhtään tiedä kauanko pankin kanssa menee ja välittäjäkin pelotteli, että nykyään ne lainat on niin hankalia ja pitkäjänteisiä saada :'(
Auttakaa oikeesti, kauanko teillä on menny lainaprosessissa? Tiedän että olis pitäny pyytää tätä lainalupausta jo ennen asunnon ostoaikeita mutta en oikeesti edes kuvitellu, että ennen kesää olis tullu tällainen helmi myyntiin.
Kommentit (22)
Lainalupaus tuli kolmessa päivässä. Mutta aika paljon on ollut muilla ostajilla noita ehdollisia tarjouksia. teette sellaisen kirjallisena?
Kiitos selvennyksestä :) Mikään ihan kuoleva pitäjä ei ole kyseessä ja väkimäärä on hyvällä tasolla, mutta silti hidasta muuttotappiota on vuositasolla.